Oireet?

Mä hain eilen pahoinvointirannekkeet apteekista.Lastenkaa oltiin vappupalloja ostelemassa ja yhtäkkiä alkoi tulee hurjan huono olo kun haistoi kahvilan hajuja.Ei oikein muuten huonoja oloja ollut.Väsyttäis kyllä tosi paljon.Aamulla kun olin pukemassa,tyttö tuli mun luo ja alkoi huutaa et onko meille vauva tulossa?oli aivan järkky turvotus vatsassa.Sanoin ettei ole ja oon vaa syönyt niin epäsopivasti :) En vielä oikein kellekkään kerro ennenku kaikki hyvin.Toisen raskauden jälkeen ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno joten sen vuoks oon aina hiukka varautunut :/ Kolmannen lapsen kohdalla uskalsin vasta rakenne ultran jälkeen huokasta helpostuksesta.
 
Ilmi88, hyvä jos sulla on oksentelu loppunut! Ja oireet varmasti voi mennä vaiheissa..
Mulla on myös ollut ummetusta :confused:
 
Juu ummetus vaivaa on myös täällä. Ihan ku muuten tää turvotus ei riittäisi niin sitten on vielä mahakin ummella :) Tosi hehkeä olo.
 
Mulla tuli eilen yöllä ekaa kertaa vellova olo et oli vaikee nukahtaa. Ja sama jatku koko yön kun heräsin esikolle maitoa lämmittämään. Ummetusta on ja myös jo nyt edellisestä raskaudesta jääneet peräpukamat on alkanu vaivata :sad001
 
Ekaa kertaa tuli nyt paha olo :D voi kyl johtua, et syöny tänään liian vähän ja käytiin kävelylenkki sekä eilen vedin itekseni pussillisen popcornia niin voi olla vähän nestevajausta tänään... :-D huhhuijaa, no jospa huomenna ois normaalimpi olo
 
Mun pahoinvointi on ollut aika vähäistä jo monta päivää, mutta voihan se vielä yllättää. Tissikipu on ollut tosi vähäistä koko ajan, mutta iltaa myöten aina vähän tulevat aroiksi. Turvotusta kylläkin piisaa, yöllä saa ravata vessassa ja maha toimii ihan miten sattuu. Mulla on tuntuma, että oon päässyt loppujen lopuksi aika helpolla. Pitäisi olla tyytyväinen lievistä oireista, mutta meinaan tästä(kin) huolestua.
 
Täälä alko viime viikolla pahoinvointi ja huonompaan suuntaan vaan menossa. Tänään oon oksennellu jokusen kerran ja maannu huonoa oloa potemassa sohvalla melkein koko päivän. Ärsyttää muutenkin, kun on ihan saamaton olo väsymyksen vuoksi.

Ei jaksaisi tehdä kotitöitä. Töissä on pakko jaksaa. Teen liikkuvaa työtä ja oon jalkojen päällä liikkeessä melkein koko päivän. Työpäivän jälkeen on monesti tosi väsynyt.
 
Muaki ärsyttää tää saamaton olo.
Aamu alkaa vatsahappojen oksentamisella ja syömisen jälkee tulee vaan etova olo ja vatsassa velloo koko ajan.
Lämpimän ruoan teko on kaikista hirveintä kun ei vaan yhtään tee mieli olla keittiössä.
Väsyttää niin paljon et vois vaan maata tai nukkua. Tänäänkin 2,5h päikkärit, onneks meiän 4v tykkää myös nukkua :rolleyes:

Onneks mul on hyviä päiviä ja huonoja ettei sentää joka päivä oo tämmönen
 
Mulla on pahoinvointi loppunut lähes kokonaan. Tulee enää sellaisia pieniä etovia hetkiä jos ruokailuväli jää liian pitkäksi. Aamuyöllä ei tarvitse enää mussuttaa riisikakkuja sängynlaidalla. Kyllä osaa taas arvostaa hyvää oloa! Myös rintojen arkuus on vähentynyt ja siirtynyt enemmän nänneihin. Toivottavasti tämä hyvä olo säilyy ja pahin olis nyt ohi... :)
 
Mulla se ei vieläkään helpota. Tai no sen verran helpottanut, että sairaslomalla ei tarvi kokoajan oksentaa, mutta AINA, jos joutuu nousemaan ylös/ hetken seisomaan jaloilla niin pitää juosta oksentamaan. Jo kolmatta viikkoa tosiaan ihan sänkypotilaana, kun ei vaan voi seistä. Helpottaispa jo hiljalleen niin, että voisi jotain muuta tehdä kuin maata sängyssä :sad001
 
Voi ei! Mun piti vaan viikko olla saikulla ja sen jälkeen huono olo painottui vaan iltaan niin oon pystyny käymään töissä. Se jatkuva kuvotus oli karmivaa!! Toivottavasti sullakin pian Hannsi helpottaa! Tsemppiä!
Mulla nyt 9+jotain
Ps. en enää tiedä mihin uskoa noissa viikoissa: ultraan, ovulaatioon vai neuvolan tätiin. :D
 
Hannsi, siis kuulostaa ihan kauheelta toi sun olo! :arghh: Toivottavasti helpottaa kun eka kolmannes on ohi.
Paljon sulla nyt oli viikkoja? Ootko mitään pystyny syömään? :eek:

Maikkis, mullakin olis 3 erilaista laskettua aikaa; neuvola, ultra, ovis :grin mä oon laskenu nyt varhaisultran mukaan, siinäkin tosin oli 2 eri vaihtoehtoa:banghead::p
Ehkä nt-ultrassa sitten tarkentuu.
 
Mulla ei tässäkään raskaudessa oo toistaiseksi pahoinvointia pahemmin. Välillä etoo. Tänään kuitenkin alko yököttää avokado, en tiiä kyllä miks mutta suuhun kun pisti niin alko yökkiminen.
 
No tulihan se iltapahoinvointi sieltä! Lievää ellotusta, mutta kumminkin. Itseasiassa huojentaa mieltä, kun ei ole kadonnut kokonaan.
 
Hui, Hannsin olotila aivan järkkyä! En siis kehtaa valittaa omasta pelkästä ällötysolosta. Tsemppiä kovasti Hannsi! Saatko sä nyt riittävästi nestettä/ravinteita?? :wideyed:
 
Mulla on nyt 7+4. Tosi aikaisin alkoi siis pahaolo sekä oksentaminen ja siitä asti ollut näin pahana. Kyllä onneksi saan nestettä hedelmistä ja pyrin juomaan päivän mittaan riittävästi, mutta en voi oikein kerralla paljoa juoda, kun maha jos täyttyy liikaa niin ne tulee kans heti ulos :sad001 vesimeloni on ollut hyvä ja toimiva nesteenlähde niin ei pääse ihan kuivumaan. Tällä saikulla nyt siis onneksi ne oksentamiset pääsääntöisesti sijoittuu aamuun/aamupäivään ja jos makoilee päivän niin ei välttämättä tarvitse käydä aamuoksujen lisäksi kuin kerran näin illalla oksentamassa. Eli silloin ihan ok saa elimistö ravinteita päivän aikana. Mutta se, että jos joutuu jalkeille niin sitten oksennan kokoajan, joten mielellään en ole pystyssä lainkaan :eek:

Vaikeaksi raskauspahoinvoinniksi lääkärikin tosiaan tämän diagnosoi, yleensä joutuisi jo tiputukseen, mutta kun mulla kuitenkin päivisin maatessa pysyy ruoka jotenkuten sisällä niin saan kittuutella kotona ja miesparan pitää toimia tyyliin omaishoitajana, kun en yhtään mitään voi tehdä. Ei tästä kuitenkaan tuu yhtään mitään, jos kauan vielä jatkuu. Ei ole naurattanut enää vähään aikaan ja tuntuu jo, että voimat alkaa olla finaalissa näiden olojen suhteen.

Kiitos teille muuten tsemppaamisesta ja vertaistuesta :) Tää on vähän samalla semmosta terapiaa ja mielen purkamista tänne kirjoitella. Ei oikein kehtaa miehellekään kokoajan valittaa, kun onhan tämä sillekin rankkaa aikaa!
 
Onko täällä sellaisia, joilla ei alavatsalla tunnu yhtikäs mitään tuntemuksia? Mulla alkuun oli kaikenlaisia vihlaisuja ja repäisykipuja ym. mutta nyt ei oo tuntunut enää mitään. Normaalia? ...ja heti oon täällä huolissaan... :D
 
Hannsi, kauheesti tsemppiä!!! Toivottavasti nopeesti helpottaisi. Vuodepotilaana olo on ihan jees pari ekaa päivää yleensä, mutta sit alkaa jo ottaa päähän :sad001

Mulla oli eilen niiin hyvä päivä! Jaksoin touhuta vaikka ja mitä taaperon kanssa. Tänään... aloitin päivän oksentamalla ja koko päivänä ei ole ollut yhden yhtäkään hyvää hetkeä. Syö, ei syö, on sisällä, on ulkona, nukkuu, valvoo... ei mitään eroa. Ruokaa ei oo voinut tehdä (onneksi eilen älysin tehdä varastoon) eikä tyyliin ees keittiössä käydä. Päivän eka oksennus tuli siitä kun menin avaamaan jääkaapin oven :shifty: Suuri virhe!!
 
Hyi, nyt ekaa iltaa todella huono olo. Johtuukohan tuosta runsaasta grilluruoasta vai nytkö se alko, raskauspahoinvointi..
 
Takaisin
Top