Oireet?

Mulla on heti heräämisestä asti ollu niin onnellinen, hyvä ja oireeton olo. :) mäkin koitan nauttia tästä niin kauan kuin tätä kestää ja olla stressaamatta oireettomuudesta.
 
No mulla se oireettomuus ei näköjään kauan kestänytkään, kun piti olla jo melkeen heti viime viestin jälkeen jälleen halailemassa pönttöä​
 
Mua vähän etoo, tämä on eka kerta duunissa. Tosin tuli lounaalla vedettyä jättiannos pannukakkua+hilloa+kermavaahtia..ettei johtuis siitä :bored:
Mutta aiemmin ne satunnaiset lievät etovat olot on jostain syystä olleet aina vkloppuna/vapaalla..töissä ei oo vaivannut kuin turvotus.
 
Mua vähän etoo, tämä on eka kerta duunissa. Tosin tuli lounaalla vedettyä jättiannos pannukakkua+hilloa+kermavaahtia..ettei johtuis siitä :bored:
Mutta aiemmin ne satunnaiset lievät etovat olot on jostain syystä olleet aina vkloppuna/vapaalla..töissä ei oo vaivannut kuin turvotus.
Sinä senkin, kun menitkin puhumaan tollasista herkuista. Arvaa alkoks nyt tekee mieli xD mut tiedän et mies ei sitä mulle tee, nyyh.
 
Aamu ja aamupäivä meni aika oireettomasti ja sit se taas iski. Kylmyys, huono olo ja väsymys. Niin ja vatsa on tuntuu turvonneen kaksinkertaiseksi päivän aikana.. :P
 
Joka päivä tulee uusia juttuja tässä raskauden alkuvaiheessa. Kauhee kylmähorkka iltaisin nyt parina iltana ollut. Vähän niin kuin kuumeessa, sillain kylmä ja kuuma samaan aikaan. Sormet turvonneet ja kuumat iltaisin. Nännikipu lisääntyy ja rinnan yläosa kipeä koskiessa/painaessa. Välillä tuikkii oikealle puolelle nivuseen ja häpyluu välillä särkee. Maha ihan super turvonnut!
 
Muokattu viimeksi:
Mullakin alkoi tänään pahoinvointi. Ei onneks vielä ainakaan ole kovin pahaa, mutta töiden jälkeen oli pakko käydä asemalta ostamassa kivennäisvettä ja Hesen juustohampurilainen, että selvisin kotiin junamatkan.

Pahoinvoinnin lisäksi on koko ajan kauhea jano, iltapäivällä tulee järkky väsymys ja illalla on sairaan kylmä.

Esikoists odottaessa muistan että mulla oli ekalla kolmanneksella tuota huimausta ja ylipäätään alhainen verenpaine. Saa nähdä tuleeko taas.
 
Mulla jatkuva paleleminen oireena...Grrrr. ja sitten vielä toi maha... miten se voi olla noin turvonnut, vaikka en mitenkään ole ruokavaliota muuttanut. Eikä raskauden pitäisi vielä tässä vaiheessa näkyä. Mites muiden mahat?
 
Mulla ainaki hillitön pömppä. Laitoin eilen kevättakin päälle ja just meni kiinni vatsan kohdalta.. onneks kesä tulossa (siis toivottavasti lämpenee !!) niin ei takkia tarvita..
 
Kamala turvotus ollut jo vk 5 alkaen vatsassa ja rinnoissa. Ruokavaliossa ei mitn muutoksia, ellei jopa vähän terveellisemmin! Toivon, että tasoittuu viikkojen myötä.. ja saisi vielä piiloteltua tässä vaiheessa. Viikkoja 8+4 ? :)
Etovaa oloa vain, ei oksentelua.
 
Töissä käyminen ollut yhtä tuskaa, kun oon niin väsynyt viimeistään viimeisen kahden tunnin aikana.. aamupv etoo ja loppupäivästä väsyttää niin paljon et odottaa et kotiin pääsis nukkumaan. Sitten nukunki töiden jälkeen 2,5h ja en jaksa enää mitää tehdä..
 
Täällä ei ole kummempia oireita. Aamupäivän hiukan etovampaa oloa, mutta ruoka uppoaa kuitenkin. Tosin vasta 5.vko menossa, mutta en ekastakaan joutunut kuin kerran oksentaan ja sekin johtu ku oli niin pitkään syömättä. Näitä normaaleja oireita kuitenkin että tissejä nipistelee ja alamahalla menkkakivun tapasta kipuilua. Väsyttää tietenkin, mutta voi myös johtua tästä flunssasta mikä vaivaa samoin kuin palelu :coldfeet: tosi onnellinen ettei ole nuita karmivia pahoja oloja, siinä oiskin varmaan mahoton olla kertomatta esim. töissä mistä johtuu..:eek:
 
Jäätävää turvotusta! Yleensä vasta päivän mittaan, mut tänään oli jo aamusta, lieneekö syynä ed.illan ranet/nakit/lihapullikset :joyful: kiva kun melkein kaikki vaatteet suht tyköistuvia. Maha näkyy TOSI selvästi.
 
Mulla oli tänään myös ongelmia vaatevalintojen kanssa, tuntuu että maha pömpöttää ihan kamalasti jo! Vaikka viikkoja vasta 8+2.. Lisäksi nyt ymmärrän miten raastavaa tää väsymys on! 11h yöunista huolimatta aivan kamala väsymys, pakko varmsti keikahtaa päiväunille kun pääsee kotiin... :O
 
Minäkin saan heittää hyvästit minun "kaupunkihousuille", koska ne puristaa aivan tuhottomasti! Onneksi oli tänään asioilla käydessä pitkä paita ja sai olla litsit selällään :hilarious:
 
Tänään ollu jäätävä turvotus heti aamusta ja kesto krapula olo, mitään ei tee mieli syödä teen ruokaa mut ei pysty syömään :sad001 Lähinnä alas menny tänään lidlin hiilihapotettu plus vesi sekä varrasleipä. Raitis ilma on ainut mikä auttaa niinpä olin 1.5h lenkillä ja nyt himassa ovi auki, kohta pitäis grillata makkaraa saa nähdä uppooko. Esikoisesta ei ollu tämmösiä oloja ollenkaan, pitää yrittää vetää mahaa sisään kun anoppi tulee illalla käymään :D Ei olla niille vielä kerrottu
 
Mulla on tänään ollut pitkästä aikaa lähinnä ok olo! Tosin keskiviikosta asti olen joka aamu alkanut yökkäämään kertaalleen. Silloin ei mun mielestä ole edes ollut niin paha etominen, mutta yökkäys tulee ihan refleksinomaisesti. Joka päivä on enempi tai vähempi etovaa oloa iltavoittoisesti kyllä ollut, pari päivää aina välissä että on aika jees olo. Ja mulle on alkanu maistua taas herkut! Tulee mielitekoja. Ostin mieliteossa mm pakastedallaspullia, mutta en sitten pystynykään myöhemmin syömään :D.

Onko muilla muuten levottomia unia? Mä näen joka yö vaikka ja mitä, usein myös k18 materiaalia...
 
Tulihan se ällöolo sieltä vaikka oksentaa ei oo tarvinnu. :sad001 Tietää että raskaana ollaan... Täytyy varmaan itekki hakea rannekkeet apteekista.
 
Heipä hei!
Täällä rv 8+4? Tän vkon olo on ollut mitä mainioin! Siis ei pahoinvointia (ehkä lievää etovaa oloa iltaisin). Mutta siis ihmettelen nyt, että mihin se jäätävä oksetus ja oksentaminen katos? Oon jopa miettinyt, mahtaako kaikki olla ihan kunnossa. Mä en koe että mulla olis turvotustakaan. Rinnatkaan ei ehkä tunnu enää niin aroilta. Väsymystä on kyllä ollut. Ja nyt palelua iltaisin. Ja mikä kauheinta, ihan älytön ummetus!! Onko muilla? Vetelen puuroa aamulla, oon syönyt kuivattuja viikunoita, litkinyt vettä, mut mitään ei tapahdu. Liikunta on kyllä jäänyt vähiin tän väsymyksen takia. Aion käydä ostamassa apteekista jotakin vatsan toimintaa parantavaa ainetta, tästä ei meinaan tuu mitään. Oon muutenkin ummetukseen taipuvainen. Kotona olis ollut Pegorionia, mut ne onkin vanhentunut vuosi sitten, höh :/
Mä koitin siihen pahoinvointiin b6-vitamiinia, usein syömistä/pieniä annoksia/helposti alas meneviä ruokia (okei, joskus ei kyllä mennyt mikään alas), itse kyhäilin myös itselleni pahoinvointirannekkeen :D ..siitä se oksennus vasta lensikin :D Ei siihen pahoinvointiin kyllä oikein mikään auttanut. Nyt oonkin kyllä tosi ihmeissäni, että miten se jo loppui.. olin synkässä mielessäni varautunut sinne jonnekin yli rv 12 kestävään (pahimmassa tapauksessa koko raskauden) pahoinvointiin.. Oonkin nyt ajatellut, että olisko mun pitänyt käydä varmistamassa ultrassa, että kaikki on ok. Mut kaippa mä nyt venytän sinne np-ultraan.
 
Takaisin
Top