Oireet?

Täällä yks! Stressasin itse kokoajan viime syksynä ja kun tuli keskenmeno niin aattelin, että ens kerralla koitan olla stressaamatta mitään ylimääräistä.
Nyt uudessa raskaudessa, kun on itkuherkkyyttä, niin jätän ihan tahallaan lukematta just facessa kiertävät eläinten pahoinpitelyjutut ynnä muut inhottavat asiat. Ne saa muutenki silmät kostumaan, mutta nyt tiedän, että itkisin silmät päästä, jos niitä lukee. Vähemmän myös uutisia on tullut nyt seurattua. Parempi se tässä vaiheessa on suojella itseä ja samalla sitä pientä asukkia mahassa kuin väkisellä aiheuttaa stressiä/ pahaa mieltä itselleen.

Ihanaa etten ole ainoa... :)
 
Mulla on vatsa aivan järkyttävän kipeä välillä, ihan niinku ois tehny kunnon vatsalihastreenin. Repäisee välillä ihan kunnon kipu alavatsasta kylkiin saakka. Pelottaa että eihän vauvalle satu mitään. Lisäksi pahoinvointi on pysynyt nyt kolmatta viikkoa mukana. Töissä lamppaan vähän väliä vessassa yökkäämässä mutta toistaiseksi ei oo tullut ulos mitään.

Toinen kolmannes sais mun puolesta alkaa jo...
Nimimerkillä nyt kyllästyttää tää huono olo
 
iskallt, mulla ei ole ollut kertaakaan maha sekaisin, mutta ne pierut. Haisee niin karseelle :jimlad: mies sanoikin "pyllyssäs haisee kuolema". Yh, inhottavaa.
 
Jenska, mun puolesta vois kanssa hyvpätä siihen tokaan kolmanteen... Tää eka kolmannes oireineen on jo ''niin nähty'':rolleyes:

Esikoista oottaessa mies kerran tokaisi kun pussailtiin että mun hengitys haisee oksennukselle. En yhtään ihmetellyt kun just olin käyttänyt koko päivän oksentamiseen :shifty:
 
Kyllä alkaa olla niiiiiiiiiin kypsä tähän etovaan oloon. Mä haluan syödä ja nauttia siitä! Niin ärsyttävää kun kaikki ihan kaikki etoo. Juotavatkin. No, nelisen viikkoa enää tätä kestettävänä, toivottavasti ei jatku sen jälkeen.
 
Kyllä alkaa olla niiiiiiiiiin kypsä tähän etovaan oloon. Mä haluan syödä ja nauttia siitä! Niin ärsyttävää kun kaikki ihan kaikki etoo. Juotavatkin. No, nelisen viikkoa enää tätä kestettävänä, toivottavasti ei jatku sen jälkeen.
Mulla sama, vaikka tätä on kestänyt vasta viikon xD mut hajoilen jo nyt.
 
Mulla loppui tänään viikon saikku ja ai että kuinka pahaksi meni pahoinvointi samantien, kun piti yrittää pysyä jalkeilla! Normaalisti siis saikun aikana oksensin vain noin 3 kertaa päivässä. Tänään ennenkuin olin edes töihin päässy olin oksentanut 12 kertaa. Töissä taas jatkui hirviä oksennusrumba ja lopuksi makasin vaan tunnin vessassa. Ei muutaku lääkäriin hakemaan lisää saikkua. Nyt ois 2 viikkoa saatu lisää tähän vaikeaan raskauspahoinvointiin. Jos jotain hyvää tästä yrittää kaivaa niin eipähän ole tullut raskauskiloja.
 
Tänään havaittavissa nännikipua ja hieman rinnat muutenkin eri tuntoiset. Eilen alkoi mietona ja tänään voimistunut. Onneksi toi jalkakipu lähti pois. Se olikin vaan päivän juttu. Jotenkin sitä odottelee semmoisia normi raskausoireita niin konkretisoituu asia. Tänään nipistellyt oikean puolen muniksista/nivusista ja vähän kohdustakin, samoin välillä muljaillut. Se polte on nyt vähentynyt myös onneksi, joskin alaselkä pikkasen jumisen oloinen. Niin ja maha kurnii tosi usein eli nälkä mutten keksi mitä söis kun erityisesti ei mitään tee mieli! 4+3
 
Oi että kun itkettää kun katottiin lapsen kanssa tollasta lapsille tarkoitettua ohjelmaa koiranpennuista :confused: Olen kyllä nyt tänään niin herkillä tän itkun kanssa...

Välillä nänneihin sattuu niin että tekee mieli kirkaista kun esikoinen alkaa imeä :confused:
 
Juoksen koko ajan pissalla ja hytisen peiton alla varsinkin nää illat. Hrrr...
 
Mulla tissikivut alko jo ennen plussaa ja jatkuu edelleen.. Muuten ollu viime päiviin asti lähes oireetonta. Eilen ihan kamala väsy ja kuvotus, tänään alko yhtäkkiä kova huimaus töissä :O en mielestäni oo mitenkään huonosti syöny tms. vähän pelottaakin jopa tää huimaus, seistessä tuntuu hassulta mutta kun päätä laittaa alas tms niin meinaa kyllä kaataa reilusti, pakko ottaa tukee.. Huomisen työpäivän kun selviäis niin pääsis vapaille rauhottumaan. Onko muilla huimausta? :/
 
Mulla oli ihan järkky olo sunnuntaina kun kotiuduttiin reissusta, kun matkasin pojan kanssa junalla 1,5h ja seilasin leikkivaunussa sen perässä ja se keinutus ei loppunut koko päivänä! Istuessakin huojutti ja seisten ei oikein voinut olla, kun otin koko ajan harha-askelia. Eka kerta toisaalta, kun vietin junamatkan leikkivaunussa seisten&kävellen, mutta ehkä raskaudellakin joku syy.
 
Mulla tullu kuvioihin nyt etominen eikä lämmin ruoka mee alas ollenkaan. Kivasti koko aamu menee siihen kun miettii mitä sitä tänään söis ja sit huomaa pojan päikkäreiden aikaan ettei syönykkään mitään. Sit tulee ihan jäätävä turvotus kun syö mitä sattuu sillon ku sattuu maistumaan.
 
Mulla on kans ollut tuota huimausta jo useamman viikon :sad001
Kotona ei huippaa kun vaan jos nousee liian nopeasti ylös tms., Mutta sitten kauppareissut on kaikista pahimpia.. saa ottaa pienienkin ostosten takia kärryt että voi johonkin nojailla :D
 
Mulla on nyt pari päivää ollut iltapahoinvointia, aamuisin on vähän parempi olo..:confused: alkaa siinä ysin aikoihin illalla sellainen ällöttävä olo ja katoaa onneksi yöunien myötä.
 
Mulla eilen oli se ihan hirviä päivä pahoinvoinnin osalta. Viime yönä sitten heräsin klo 3.30 ja söin palan kurkkua ja takas nukkumaan. Tänään aamulla on ensimmäinen aamu kolmeen viikkoon, kun en oo oksentamassa :eek: Toki heti mietityttää, että onkohan kaikki kunnossa, kun näin yhtäkkiä muka onkin parempi olo. Hmh eikai se auta kuin seurailla. Aattelin varhaisultran varata vasta 9+ eli 1,5 viikon päähän. Ei vissiin ole milloinkaan hyvä. Pahoinvointisena aattelee, että loppuis jo tämä kauheus eikä stressaa onko kaikki muuten hyvin ja nyt heti, kun näin yhtäkkiä loppuu se kamaluus niin alkaa stressata, että nyt ei kaikki välttämättä olekaan niin hyvin.
 
Mä lopetan nyt täysin tuon oireettomuudesta/vaihtelevista oireista stressaamisen. Kaikki oli ultrassa tänäänkin hyvin. Lääkäri sanoi, että ole nyt ihmeessä iloinen ettei oireita ole, koska ne oireet tuo monille hankaluuksia (niin kuin täällä olen lukenutkin). Tottahan se on, ja ne oireethan voi pahentua mikä päivä vain...
 
Mä lopetan nyt täysin tuon oireettomuudesta/vaihtelevista oireista stressaamisen. Kaikki oli ultrassa tänäänkin hyvin. Lääkäri sanoi, että ole nyt ihmeessä iloinen ettei oireita ole, koska ne oireet tuo monille hankaluuksia (niin kuin täällä olen lukenutkin). Tottahan se on, ja ne oireethan voi pahentua mikä päivä vain...
Ole onnellinen :wav musta olis aivan ihanaa jos tää pahoinvointi loppuisi. Tekis mieli itkeä, kun en jaksa tätä oloa. Mulla on siis ollut aina tosi vaikeaa jos on paha olo, ihan pienestä asti.
 
Mä lopetan nyt täysin tuon oireettomuudesta/vaihtelevista oireista stressaamisen. Kaikki oli ultrassa tänäänkin hyvin. Lääkäri sanoi, että ole nyt ihmeessä iloinen ettei oireita ole, koska ne oireet tuo monille hankaluuksia (niin kuin täällä olen lukenutkin). Tottahan se on, ja ne oireethan voi pahentua mikä päivä vain...

Nauti nyt oireettomuudesta! Itse olen myös ihan ilman oireita. Kaksi edellistä raskauttakin alusta loppuun ilman oireita. Mietin välillä että voiko tämä kolmaskin mennä samalla kaavalla. :D
 
Takaisin
Top