Oireet?

Mahtavaa mulla sama juttu! Koko tää viikko on ollu oksentamista mutta tänää on ollut hyvä olo ja sai kodin puhtaaks!

Jee! Hyvä me :finger: tuli niin ihana olo ku kämppä on puhas eikä itellä oo huono olo! Nukuttii lapsukaisen kaa reilu tunnin päikkäritkin! :p
Päivän saavutuksiin kuuluu myös lämmin "ruoka", söin spagettia ketsupilla yllättävän hyvän määrän. Pitkään aikaan ei oo mikään lämmin ruoka oikeen maistunut.
 
Mullakin tänään vähän parempi! Eilen vielä oksentelin aamulla, päivällä ja illalla. Mutta tänään vain aamulla pari kertaa. Tämmösiä päiviä lisää niin on jopa toivoa tämän saikun jälkeen päästä töihin. Tosin muuten vielä toodella heikko olo. Meinaa huimata aina, jos hetkenkään joutuu seisomaan. Elimistö taitaa olla niin heikkona 2 viikon oksentelun jäljiltä. Rv 6+5 ois menossa.

Repäisykipuja kans alkanut tulla viime päivinä. Eilen aivastin "väärässä asennossa" niin tuli muutama kirosana mukana. Mies vähän katsoi oudosti.
 
Väsymys on ihan hirvittävää. Olo on tosi uupunut vaikkei joka hetki väsyttäiskään. Mitään ei oikein jaksa tehdä ja monesti joutuu meneen siitä mistä aita matalin. Tosi kurjaa. :sad001Onko muilla tällaista?
Mulla oli ihan alussa tajutonta väsymystä, silloin vk 4-5 aikoihin. Nyt ollut pirteempi, vaikka viikkoja vasta 6+3. Mut pahoinvointi on lisääntynyt ja on alkanut ällöttää jotkut asiat. Tällä hetkellä ällöttää meiän huuhteluaine. Pitää sanoa miehelle et nyt se menee vaihtoon
 
Täälläkin väsymystä. Olen ollut lomalla ja nukkunut melkein joka päivä 1-2 tunnin päikkärit. Huomenna pitäisi sitten töissä jaksaa pysyä hereillä koko päivä. :eek: Ällötysoloa on myös, mutten ole vielä oksentamaan joutunut. Esikoisestakin taisin oksentaa vain paristi, mutta syödä piti 2 tunnin välein tai ällötys iski. Nyt ei välttämättä syöminenkään paranna oloa vaan tulee vain ähky. Menkajomotuksia on joinakin päivinä ollut ja toisinaan taas ei ollenkaan. Ne on kyllä vähän pelottavia, kun ei tiedä ovatko kasvukipuja vai jotain ikävämpää. :sad001 Tänään 7+5.
 
Tänään eka huono päivä, palelee ja puistattaa, huono etova olo.. aamulla jaksoin hetken touhuta ja siivota mutta sitten loppui totaalisesti virta. Vielä pitäis töihinkin lähteä iltavuoroon. Muistaakseni viime raskaudessa alkoi pahoinvointi vasta kuudennella viikolla, nyt menossa vasta 4+4
 
Tänään eka huono päivä, palelee ja puistattaa, huono etova olo.. aamulla jaksoin hetken touhuta ja siivota mutta sitten loppui totaalisesti virta. Vielä pitäis töihinkin lähteä iltavuoroon. Muistaakseni viime raskaudessa alkoi pahoinvointi vasta kuudennella viikolla, nyt menossa vasta 4+4
Mullakin nyt jatkuvasti huonoa oloa. Syöminen auttaa välillä hetkeksi, mut nyt tuntuu et tää alkaa vaan pahenemaan. Ai että kun onkin ärsyttävää. Ja tosi inhottavaa, et sulla alkoi äklö olot jo noinkin aikaseen :eek: :sad001
 
Aika samoja oireita löytyy täältäkin kuin teiltä muilta. Ja hyvin vaihtelevasti. Paljon enemmän pahoinvointia kuin edellisessä raskaudessa, mutta sen sijaan maha- ja tissikipuiluja ei vielä juurikaan ole ollut. Valkkaria tulee täälläkin paljon ja sen ja hien haju voimistunut. Välillä kylmä ja välillä kauhea väsy. Ja kova jano ja jatkuva pissahätä. Pahoinvoinnin lisäksi ikävin oire todella löysä vatsa, josta olen kärsinyt nyt noin viikon. Eipä tuo varmaan voi mikään mahatautikaan olla, kun näin kauan kestää?

Yrittäkäähän kanssaodottajat rauhoittaa mielenne ja olla tuijottamatta liikaa oireita, kun ne eivät kuitenkaan loppujen lopuksi varmasti mitään kerro. Jollain ei ole oireita ja raskaus etenee hyvin, jollain oireet vaihtelee ja välillä ei ole mitään ja kaikki on hyvin. Ja joillain taas on oireita ja sama homma. Ihan yhtä hyvin voi olla kaikki mahdolliset oireet ja kyseessä onkin tuulimuna. Pakko vain yrittää toivoa parasta ja odottaa, kuinka käy. Siksipä tämä alku meneekin aina kaikkein hitaimmin, kun se odottaminen on niin raastavaa.

Tsemppiä kaikille voimakkaista oireista kärsiville! Kyllä se jossain vaiheessa helpottaa (ja sitten alkaa uudet haasteet :D ).
 
Mä koitan nyt lohduttautua sillä ajatuksella että jos nyt ei oliskaan tuulimuna, niinkuin viimeksi, niin hormoonitasot olis jo korkeammalla ja sen takia pahoinvointi alkais jo aikaisemmin. :) kestän kyllä jos palkinnon saan loppuvuodesta :Heartred
 
Joo, en siis halua manata mitään, enkä tuoda kellekään pahaa mieltä, vaan pointti se, ettei kannata joka kerta täysillä huolestua jos oireet loppuu/alkaa, kun ei ne kuitenkaan varmana mistään kerro :/ Ainahan ne oireet tuo varmemman olon, mutta oireettomuuskin täysin normijuttu. :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: TK
mä murehdin esikoisen aikaan sitä, et ainoo oire oli tissikipu. Olin varma ettei oo mitään sikiötä edes, mut varhaisultrassa näkyi syke ja kaikki oli hyvin! Muutama päivä sen jälkeen alkoi ihan kamala pahoinvointi (olisko ollu rv 7).

Tässä raskaudessa taas tosi aikaisin arvasin, että olen raskaana ja oireita on ollu alusta asti. Silti välillä on päiviä, et ainoa oire on arat tissit ja välillä taas oksettaa koko ajan.
Eilen oli superhyvä päivä olojen puolesta ja tänään saanu halailla pönttöä:shifty: eli aaltoillen menee tää pahoinvointi ainaki :grin
 
Tänä aamuna oli ekaa kertaa haastavaa syödä mitään, ainut mikä uppos oli lime vesi :D Pitäis olla mahdollisimman raikasta ja ei ollenkaan mitään makeeta. Ongelma on et miten saan alas proteiinipirtelön kun on mukamas liian makeeta se vaniljan makuinen jauhe mitä siihen laitan. Porkkana raakana maistuu hyvin :)
 
rv 8+3 ja kauhea olo... Yleensä on edes muutama tunti sellaista aikaa että elämä on kivaa ja pystyy jotain tehdäkkin. Tänään tuntuu kaikki tulevan ylös ja veto ihan pois. :sad001 Muutto pitäisi tällä viikolla viimeistellä ja en tiiä miten se onnistuu kun väsymys ja paha olo on 24/7 läsnä ja sitten vielä tuo esikko pyörii jaloissa :confused:
 
nyt tämä oksentaminen alkoi oisinpa selvinnyt vaan tolla pahoinvoinnilla mikä alkoi noin viikko takaperin! :wacky: mikään ei pysy sisällä edes vesi :arghh: tänään 7+2 :)
 
Ääks, siellä alkoi nyt sitten huonompia oloja :sad001 toi protskapirtelö on ellikki85 varmaan haasteellisempi, kun ne on sellasia makeampia. Pitäis sit keksiä joku smoothiejuttu joka ei makea...?
 
Mulla oli ihan hirveen huono olo viime to-la (la oli hirvein!). En oo oksentanut vielä kertaakaan, mutta en oikeastaan ikinä oksenna muutenkaan. Mieluummin melkein pidättelee, oksentaminen on jotenki niin inhottavaa. Nyt onkin sitten ollut suht hyvä olo sunnuntaista lähtien! Eilen oli päiväpahoinvointi, lounaan jälkeen kesti muutaman tunnin niin huono olo, että mietin miten selviän töissä. Se sitten onneksi loppui aika pian.
 
Satunnaista kevyttä kuvotusta, äkillistä kovaa nälkää, normaalia kovempi jano. Imetän vielä esikoista, ja tuntuu, että roikkuu nyt rinnassa koko ajan - voisiko olla, että raskaus olisi näin nopeasti vaikuttanut maidontuloon... :stop:
 
Mulla nyt pari päivää ollut ilman pahoinvointia. Eilen tuli ekat kunnon mahakrampit.
 
Mulla oli todella vahva tunne jo ennen testausta, että olen raskaana. Oviksen aikaan oli tosi kovat juilinnat, limat ja selkää porotti. Paleleminen on nyt oire ja välillä nopeita liikkeitä tehdessä alavatsa ilmoittelee itsestään, että iisimmin nyt. Lämmöt hiukan kohollaan myös.
Muuten olo on energinen ja hyvä! Viime raskaudessa pahoinvointi alkoi pian plussauksen jälkeen, mielenkiinnolla odotan tuleeko tässäkin raskaudessa samanlaista:confused:

Muoks!
Ajoittainen metallin maku suussa lisättäköön oireisiin!
 
Takaisin
Top