Oireet?

Ai kauhia tätä oloa! Mitään lämmintä ei oo saanut alas kohta viikkoon, kaikki hajut/ruoan näkeminen/ kaupassa käynti ällöttää... sitten tietty tuli lahjaksi kunnon pääsiäisflunssa:yuck:
Olo on niin hutera ettei töissä voi olla, mutta pakko vaan sinnitellä kun ei viitsi jäädä saikulle. Vaihdoin vasta alle kk sitten työpaikkaa, niin pelottaa vähän muutenkin miten tulevat suhtautumaan raskauteen o_O
Meidän nuorempi lapsi täytti juuri kaksi, ja oltiin ajateltu että kolmas saisi tulla heti perään. No eihän se tietty ihan niin toiminutkaan, vaan tässä on pari vuotta odoteltu. Joten itse ollaan ihan superonnellisia pienestä, mutta stressaa paljon mitä sanon töihin :sad001
 
Joo väsymystä kyl on ihan liikaa! Ei tee mieli lähtee lenkkeilee tai pois kotoa, kun väsyttää liikaa. Koko ajan paleltaa ja varpaat/sormet on kylmät. Sit niistäessä tulee sellasia pieniä verihyytymiä välillä (luin et nekin johtus raskaudesta jotenkin) :D
Minulla on koko tämän päivän haissut veri nenässä ja maistunut veri suussa.. eli mahtaa olla limakalvot aika saharana... Pitää varmaan höyryä hengittää, jos se kosteuttaisi.
Iltaisin minulla on sormet ja varpaat ihan sinisenä, kun palelee niin vietävästi.
 
Voi eei nyt mulla alko oksentelu Se on kamalaa! Pahinta on kun liikkuu julkisilla ja sitten ketken matkan lentää laatta..pakko vaan hypätä pois ja jatkaa matkaa seuraavalla
 
Mua ei palele vaan on koko ajan ihan hirvee hiki päässä! Välillä ollu huonoa oloa mutta ei paljoa. Hajut voimistunu ja tuntuu et moni asia haisee todella pahalle.
 
Mua ei palele vaan on koko ajan ihan hirvee hiki päässä! Välillä ollu huonoa oloa mutta ei paljoa. Hajut voimistunu ja tuntuu et moni asia haisee todella pahalle.
Esikoisen aikaan oli ihan kamalaa, kun kaikki haisi ihan (Pardon my French) paskalle! :hilarious: Poltin vielä esikoista yrittäesä ja plussaan lopetin heti. Alkoi siis hajuaisti mukavasti normalisoitua ja palautua :troll: Nyt ei ole ollut samaa ongelmaa, kun lopetin kokonaan tupakoinnin tuolloin. En ole muutenkaan nyt huomannut haistavani mitenkään herkästi hajuja.
 
Tänä aamuna ensimmäinen äklötys olo, oksennusta ei tullut mutta etosi niin paljon et piti liikkua hitaasti, kuin etana :D onneksi aamupalan jälkeen olo helpottui, vielä pitäisi jaksaa lenkittää koirat.
 
Mulla on nyt ollu parina iltana vähän huono olo.. Muilla on aamulla ja mulla illalla :P
 
Mulla oli viime raskaudessa tosi ilta painotteista pahoinvointi. Oli täyttä tuskaa pestä hampaita esimerkiksi :confused: Nyt taas tää pahoinvointi on taas selvästi aamupainotteista ja jo siinä 12-15 aikaan alkaa helpottaa :)

Huomaa jo että alan tehdä samanlaista apina karvoitusta vatsan seudulle kuin tuli esikoisestakin :cool: Eli siis pitkiä tummia karvoja kasvaa vatsan seudulle sinne ja tänne.

Mulle tulee välillä kauhee hiki ja toisinaan sitten taas suorastaan jäädyn. Vähän hankalaa pukeutua ulkos tässä kevät säässä tän vaihtelevan palelun ja hikoilun kanssa :grin

Mulla myös tulee niistäessä nenästä veripaakkuja. Kaikki limakalvot tuntuu olevan suht kuivana :grumpy:
 
Laitatteko mitää tohon nenän kuivuutee? Itellä tuntuu ettei henki kulje kun on niin kuiva.
 
Suosittelen apteekista saatavaa seesaminsiemenöljyä, semmoista sumutetta. Se auttaa mulla, kun limakalvot ihan kuivat. :)
 
Tänään oli pakko luovuttaa ja hakeutua lääkäriin. Aamu viidestä asti todella rajua oksentelua niin ettei töihin ehtinyt klo 12. Lääkäri meinasi, että on viittä vaille ettei passita tiputukseen, mutta päätettiin vielä katsoa kotioloissa, jos sais itse nesteytettyä eikä ihan kaikki tulisi ulos kokoajan.

Voi että oisin niin onnellinen, jos ei tarvis kokoajan, joka päivä kärsiä näin pahoista oireista. Ihan hajalla, kun viimeiset 1,5 viikkoa kokopäivästä oksentamista ja ilmeisesti vaan pahenee vielä seuraavat pari viikkoa.

Sitä raskaushehkua odotellessa!
 
Voi tsemppiä Hannsi! :sad001 Ihmeessä kannattaa mennä tiputukseen, jos ei pysy nesteet sisällä. Monet rajusti oksentelevat sanoo, että se auttaa! Toi on niin rankkaa oksennella koko ajan :sad001
 
Täällä uutena ilmottaudun mukaan! Esikoista odotetaan (rv 7 + 0) innolla mutta nää oireet on kyllä kamalia Mulla on paha olo oikeestaan koko ajan, aamusta iltaan. Oksennusta ei oo vielä tullu mutta ihan sellanen merisairas/krapulainen olo koko ajan. Tosi vaikee peitellä tätä oloa töissä, kun yrittää vaan selviytyä päivästä.. syöminen auttaa aina hetkeksi ja ruoka vielä onneksi maistuu. Syön melkeen koko ajan jotain ja himoitsen myös kaikkea Ainoastaan kahvi on alkanu ällöttää vaikka pelkäsin että miten selviin niin pienellä kofeiinin määrällä. Ehkä siis hyvä näin..

Pahan olon lisäksi väsyttää ihan jäätävästi koko ajan

Voisin vaan nukkua ja syödä, mutta yritän tän jatkuvan syömisen vastapainona edes liikkua. Sekin on tosin vähentynyt ja muuttunut astetta lempeämmäksi.

Kehoa kuunnellen ja päivä kerrallaan on mentävä
 
Täällä on ollu jano koko ajan. Ennen plussaakin muutaman päivän. Ekassa raskaudessa olinkin alussa ihan kuivunut että silmät oli kuopalla. Nyt oon sitten yrittänyt juoda niin paljon kun töissä nyt pystyy.
Lisäksi vatsa nyt vaan on outo. :D
 
Kiitos Pookkana,

Helpottaa jo vähän, kun saa olla makuultaan. Mutta samantien, jos nousee ylös niin pitää juosta jo vessaan :( Onneksi ei tarvi yksin sentään koittaa jaksaa. Mies aamulla ennen töihin menoa hoitaa eläimet ja tuo mulle hedelmiä ja juotavaa sänkyyn niin ei tarvi heti olla nousemassa ylös. Tsemppiä kans muille pahoinvoinnista kärsiville!
 
Kuulostaa hurjalta, tsemppiä!
Mulla eka raskaus oli tosi helppo ja nyt on vähän iltaisin pahaa oloa mutta vielä vähällä päässy.. Tosin viikkoja vasta 5+5..
 
Hannsi, voi miten kurjaa! :( toi on niin kamalaa! Toivottavasti sulla ei pitkään kestä.
Ihana, että miehes on apuna! Mulla edellisessä raskaudessa oli samanlaista pahoinvointia, tosi paha aamusta iltaan. Onneks mun mies olo myös kultainen ja hoiti kodin, koiran ja mut, jotta mä sain levätä.
Kesäloma meni oksentaessa ja olin vielä monta viikkoa sairaslomallakin sen takia.
Nyt näyttäis ainaki hyvältä, että pääsisin vähän helpommalla. Pahoinvointia "vaan" klo 7-14.. toki vielä ehtii muuttua
 
Mulla kesti sitä pahoinvointia reilu viikon verran ja nyt ei ole enää oireina muutakin arat rinnat ja väsymys.. väsymyskään ei enää läheskään niin paha kuin mitä oli vielä muutama viikko sitten :)

Pääsinköhän tosiaan näin helpolla vai onko tyyntä myrskyn edellä ? :nailbiting:
 
Takaisin
Top