Oireet

Mulle sanoi eräs silmälääkäri että 6kk kannattaa odottaa imetyksen jälkeen ennenkuin esim. ostaa uudet lasit. Se aika menee noin suurinpiirtein että turvotuksen jälkeen on normitilanteessa.
Itse kans huomannut että näköön tullut muutosta. Ärsyttää välillä kun ei näe kunnolla.

Nyt taas tyhjennyskeikka yöllä. Rasittavaa. Tuleekohan nämä nyt kerran viikossa synnytykseen asti vai mikälie syy? Rv 35+1 ei kyllä tarvis ihan vielä tulla kiitos!

Juuri mietin että kuinkahan joutuu synnytyksen jälkeen käydä yöllä vessassa kun nyt on tottunut siihen.

Eilen kävin painoarviossa, tarkisti samalla kohdunsuun tilanteen, oli auki sentin ja kanavaa jäljellä 3cm. Sen jälkeen alkoi supistukset 10 min välein viitisen tuntia. Välillä oli kipeitä ja napakoita ja välillä epämukavan kiristäviä. Ruskeaa vuotoa on tullut myös, liekkö limatulppaa vai vuotaako paikat herkkyyttään siitä sorkkimisesta.... Tänäänkin supistellut liikkuessa. Huomenna soiteltava neuvolaan, jos supistelu jatkuu vielä aamullakin. Tarkistaisivat kohdunsuun tilanteen. Saisi vauveli kypsyä vielä jokusen viikon...

Tuo vuoto on todennäköisesti sisätutkimuksesta johtuvaa. Jos paikat ovat jo provosoituneet sisätutkimuksesta, ei sitä liene järkevää tehdä heti uudestaan? :confused: Mitkä viikot sinulla on nyt? Rv34 jälkeenhän ei synnytystä enää estellä ja rv35 jälkeen ei kortisonejakaan enää pistellä, vaan vauva saa syntyä, jos synnytys käynnistyy.

34+4, jospa tämä tästä rauhottuisi. Koittanut levätä mahd. paljon, sen mitä 2,5 vuotiaan pojanviikarin kanssa pystyy :) Supistaa nyt tosi herkästi. Mies reissuhommissa niin ei paljoa kotona oo kaverina. Parin viikon päästä aloittaa lyhkäsemmät reissut, jotta ehtisi synnytykseen mukaan. Saisi siis mielellään pieni köllötellä masun suojissa vielä tovin.

Juu, eihän tuo taaperon kanssa oleminen ole mitään lepoa, vaan kovaa työtä! :D Meillä on kaksi 2v2kk menijää ja isäntä 12h vuorokaudesta poissa. Odotan jo, että vauva syntyy, kun saa toisen aikuisen avuksi..

Menkkajomottelua ollut nyt eilisestä asti saunan jälkeen. Lantiota kolottaa ja säteilee alas jalkoihin. Supistuksia tulee riittävästi kipeitä välillä. Rv 35+2

Täällä myös supistelua, 5-10 minuutin välein tänään. Ihan saa ähkiä ja puhista niiden aikana, mutta kesto on lyhyt ja ei vielä tarpeeksi kivuliaita että näillä synnyttämään pitäis lähteä. Mutta voipi olla ettei kauaa enää mene, näitä kipeitä kun on tullut jo viikon ajan, välillä tulee tosiaan jo 5 minuutin välein monta tuntia.

Vauvan pää painaa tosi paljon häpyluihin, kävelen ns.keilapallo hanurissa :grin

Limatulppaa valu tänään isoin määrä mitä tähän mennessä.. :nailbiting:

Rv 35+1.. Saa nähdä onko lähtö piankin :dummy1:

Onkos muilla korkea lepopulssi? Mulla on yli 100, kun normaalisti 60-80. Se tuntuu kyllä jo jossain. Pyörryttää ja silmissä sumenee. Verenpaine kuitenkin ok/alhainen. Raskaus tietysti nostaa tuota pulssia, mutta hirvittää mitä se sitten on kun sydän hakkaa välillä hirveää vauhtia. Muutenkin olo alkaa olla jo aika tukala. Fyysisesti loppu, mutta henkisesti virtaa riittäisi. Ärsyttää kun ei pysty tekemään kun jotain pientä päivässä. Rv 34+5 menossa.

Mulla pulssi noussu, mutta ei vielä noin korkea. Eilen oli hönttö olo ja verenpaine olikin sitten mulle tosi matala :eek: Vähän kun touhusin, join kahvia ja söin pari lakupalaa niin meni olotila ohitse :grin
Mulla sama juttu kuin Herttarouvallakin, fyysisesti ei jaksa pitkiä aikoja vaikka henkisesti jaksais vaikka mitä :joyful:

Joo mua huvittaa oma kuntoilu tällä hetkellä kun lenkiksi riittää joku 1 km toooosi hidasta vauhtia, taapero mukana kärryissä siis :D ton pitemmälle en eilen päässyt kun jo alko kylkipistos tuntuu koko ajan et oli pakko mennä kotiin lepäämään. Ja kävellessä painon tunne alaspäin on melkoinen, myös pyllyyn päin, muttei vielä ole se pahin keilapallo ahterissa - olo kuitenkaan :D

Minä olen paljon kävelyttänyt noita taaperoita. Voi hyvällä omatunnolla kävellä ihan hitaasti.. :D

Mulla ollut tänään aina liikkuessa vatsa kipeä tosta navan seudulta ja alavatsasta. Kipu tulee siis liikkuessa tai jos tulee supistus. Siis mistä voi johtua tämmönen? Onko muilla samaa? Levossa ohittuu kuitenkin. Kipu on semmosta kipeää nipistävää. Sen verran kovaa kuitenkin että ennemmin olen levossa kuin liikkeellä.

Välillä iskee jännä huimaus/voimattomuus/huono olo, jotenkin käsivarret ja hartiat tuntuu sellaisilta kummallisilta, niinkuin veri ei kiertäisi. Pakko mennä aina makailemaan hetkeksi. Onko muilla vastaavaa? Verenpaineet ei oo erityisen matalat olleet ainakaan neuvolassa, mutta mulla ne nousee aina siinä mitatessa, joku ihme ramppikuume iskee. :D Muuten olo melkoisen ok, tukalaa on ja kävelylenkeillä alku on hyvä ja sit hidastuu jossain vaiheessa ihan mummoköpöttelyksi, ei siis voi ahnehtia liikaa...

Mulla tulee kans välillä sellasia huono olo/voimattomuuskohtauksia et äkkiä vähintään istuu/mielelllään makoilemaan. Syke korkea (parhimmillaan 120) mut astmalääkkeet vaikuttaa kans. Täällä kans paljon supisteluja ja tuntuu keilapallo olevan tuolla haarovälissä välillä. Ja kivasti vauva ruuvaa päällään. Supistukset kans välillä tulee iha säännöllisesti ja välil saa vähä kirotakin mut hiipunu kyl sit. Puhelimeen latasin supistuslaskurin, se o iha näppärä kyl.

Välillä iskee jännä huimaus/voimattomuus/huono olo, jotenkin käsivarret ja hartiat tuntuu sellaisilta kummallisilta, niinkuin veri ei kiertäisi. Pakko mennä aina makailemaan hetkeksi. Onko muilla vastaavaa? Verenpaineet ei oo erityisen matalat olleet ainakaan neuvolassa, mutta mulla ne nousee aina siinä mitatessa, joku ihme ramppikuume iskee. :D Muuten olo melkoisen ok, tukalaa on ja kävelylenkeillä alku on hyvä ja sit hidastuu jossain vaiheessa ihan mummoköpöttelyksi, ei siis voi ahnehtia liikaa...

Mulla tulee juuri sellainen tunne, ettei kierrä raajoissa veri ollenkaan. Mulla ainakin verenpaine matala. Voisko johtua siitä. Mulla on myös joka viikko joitakin päiviä vatsa ihan kuralla ja huono olo.

Joo ehkä se on sitten hetkellinen alhainen verenpaine, ennen raskautta mulla on ollut aina matala ja huimaaminen sinänsä tuttua kyllä, jopa ihan että meinannut taju lähteä. Nyt tää on vähän hienovaraisempaa ja aina ei edes sydän hakkaa, toki leposyke on koholla muutenkin.

Takaisin