Oireet

Meillä ainakin kissojen huoneesta sulkeminen johti koko yön kestävään oven raavintaan ja mouruamiseen joten aika haastavaa oli.

Nappasin itselleni reissuyskän ja nyt on sen verran voimallisesti yskitty että taisi venähtää vatsalihas. Kylläpä muikeasti tuntuu nyt. >. <

Oven raapimiseen auttaa, kun teippaa oveen kontaktimuovia liimapinta päälle päin. On inhottava raapia, kun jää tassut kiinni. :) Meillä kissat joutuvat kylpyhuoneeseen, jos yöllä elämöivät. Eivät juuri ole enää huudelleet.. myös korvatulpat auttavat tarvittaessa.

Meillä suljettiin kissat yöksi pois makkarista, kun tuli koira, eikä kaikkia eläimiä voinut pitää samassa tilassa ilman valvontaa alkuun. Oli oikeastaan hyvä järjestely niin jäivät ulos makkarista senkin jälkeen, kun olivat toisiinsa tottuneet. Onneksi, kun pian syntyivät vauvat ja helpotti, ettei sänky ollut täynnä vauvoja ja kissoja. :)

Meillä tulee oleen vähän hankala saada kissat pysyyn pois makkarista. Toinen osaa avata ovia :D Ehkä tässä vielä jonkun järkevän ratkasun keksii.

Meillä jännitettiin samaa juttua esikoista odottaessa, mutta kaikki jännitys oli turhaa. Kissat ei tullut lähellekään kehtoa/sitteriä, kun vauva oli niissä. Pinnasängyn kissaverkko jäi siis ihan käyttämättömäksi. Enempi ongelmia on nyt, kun likka on alkanut seisomaan, joten pääsee vetelemään kissoja hännistä :smiley-angelic006

Meillä tulee oleen vähän hankala saada kissat pysyyn pois makkarista. Toinen osaa avata ovia :D Ehkä tässä vielä jonkun järkevän ratkasun keksii.

Kääntäkää kahva pystyyn tai aukeamaan siten, että pitää nostaa ylöspäin. Harva kissa oppii avaaman ovia silloin. :)

Me ollaan käännetty kaikki kahvat, kissan ja lasten takia. Lapset nyt on tosin jo sen verran isoja että osaavat aukoa ovet mutta pysyypähän katit siellä mihin ne laittaa :D

Mulle oli yöllä akuutti mahan tyhjennys. Rv 33+6 :blackeye:
Jatkui aamulla aamupissin yhteydessä. Ja pissanäyte laittelin myös kun äippäpolilta pyysivät taas uuden epävarman tuloksen takia jo toista kertaa. Kävin siis äippäpolilla kontrollissa viikko sitten supistuksien ja selkä/lantiokivun takia. Silloin kaikki oli hyvin ja suljetut paikat, käyrät hyvät jne.
Mutta huolestuttaa nyt toi epävarma pissanäyte jo kolmas kerta kun laitan sisälle sitä. Ja nyt vielä tämä täystyhjennys yö.:hungover:o_O
Ajattelin soittaa nyt heti aamulla äippäpolille siitä ja esim. Pyytää lähetettä verinäytteenottoon tai jtn vastaavaan myös. Että ne nyt kunnolla tarkastaa kaiken tulehdusjutut ja listeriat ym. Eilen olin puutarhassa kaivamassa myös.

Väsyttää ja väsyttää voisi jatkaa vielä enempi. Tai jos jaksaa hetken päästä ala vatsa kipua, sit makuulleen.

Viime yönä alkoi kivuliaat säännölliset supistukset,, jotka onneksi pikkuhiljaa lopahti 11 aikaan. Juuri olin synnärille soittamassa niin ne hiipui, onneksi!! Kivut veti lonkkiin ja reisiin asti.

Nyt tulee enää sillon tällöin eikä oo jokainen edes kivulias. Mutta pistin vuodelepoon itseni täks päiväks. Sen verran pelästytti.

Jos supparit saa taas tuulta alleen niin soitan heti synnärille..ei vielä saa syntyä, rv 33+6 tänään.

Jostain luin että näillä viikoilla voi esiintyä valesynnytys oireita.. kroppa valmistautuu ja toivon sun osalta että on tällaista liikkeellä :happy: ei tarttes vielä tulla ihan..

Minulla oli myös viime viikolla yksi yö tuollaista, että tiheni ja napakoitui koko ajan vain kipeä supistelu. Kesti aikansa ja laantui sitten. Mitään akuuttia ei ollut itselläni saanut aikaan, mutta on paikat kypsymään kyllä jo lähteneet ja lääkäri käskikin käydä näytillä, jos tuollaisia vielä tulee.

Väsynyt olen kyllä ollut. Mitään ei jaksaisi tehdä ja tekisi mieli vain pesiä kotona. Kai sitä vähän niin kuin kääntyy jo vauvaan päin ja kääntää ajatukset tulevaan synnytykseen. :)

Toivon ettei vaikuta huono enteisesti kun kannoimme kotii kolme huonekalua, ei painavia mut kaikille nousee painoo kun niitä kannetaan portaita ylös.

Minä oon nyt pari viikkoa saanut kärsiä jos teen jotain raskaampaa. Esim siirrän pensaita puutarhassa lapion kanssa. Sen jälkeen oikea alaselkä juilii inhottavasti muutaman tunnin. Mutta en ole kyllä ihan jäänyt tekemättäkään. Vähän kyllä miettinyt ennen että pystynkähön tohon vai en.

Minulla on pahin ahdistusmasennuskausi tältä erää takanapäin, sen huomaa hyvin näin jälkikäteen että olipa tuossa taannoin synkällä tuulella. Mieli alkaa piristyä taas :)

Kireyttä on alavatsalla jatkuvasti, etenkin kun istuu pitkään (töissä) ja lähtee esim. vessaan niin hetki menee että olo täysin tasaantuu liikkeelle lähdön jälkeen. Vähän kuin alavatsalihakset olisivat ihan poikki ja krampissa.

Yöt on menneet vähän levottomiksi. Yritän nyt nukkua jommalla kummalla kyljellä pääsääntöisesti, niin huomaa aamuyöllä että lonkka/reisi on jotenkin jumissa ja pakko taas kääntyillä.

Liikkeet on vahvistuneet niin paljon, että ajoittain ne tuntuvat jopa vähän inhottavilta kun ovat niin voimakkaita ja kaivavia. Ainakin eloisa kaveri minulla mahassa, täytyy sanoa :)

Semmoisia oireita näillä viikoilla 31+1

Mä olen niin kiukkuisella tuulella joka päivä ja heti aamusta, etten jaksa itsekään itseäni. Esikoisen odotusaikana itkeskelin tosi usein, mutta nyt mua vain raivostuttaa koko ajan ja motkotan joka asiasta. Eilen myös tytön peppua pestessä ja kakkavaippaa vaihtaessa meinasi tulla oksennus. Oksennusrefleksi on herkässä aina unien jälkeen. Muuten ei ole ollut pahoinvointia. Synnytys pyörii mielessä ja pelko, että tämäkin päätyy sektioon syystä tai toisesta. Selkä on kipeä kun vähänkin jotain puuhaa. Rahaa olen saanut kulumaan kun pesänrakennus vaivaa ja pahasti. Rv 33+3.

Rvk 34. Näkö huonontunu :sorry: Ennen pystyi sohvalta katsomaan tv-ruutua ilman laseja, nyt on pakko olla lasit päässä..

rv 31+1 Jäin sairaslomalle suonikohjujen takia alkuviikosta. Tiistai aamuna nousin sängystä ja niin kauhea kipu jaloissa että vaan huusin ja itkin. Nyt sitten ainakin 3 kuukautta joutuu piikittämään klexanea mahaan jotta ei tulisi uusia tukoksia. Ei oo yhtään mun juttu :/ viimeiset viikot töissä meni aika stressaantuneesti. Hermo oli kyllä hyvin kireänä, nyt onneksi helpottaa pikku hiljaa kun ei tarvi töitä stressata. Kummallista että stressasin töissä niin paljon kun en yleensä pahemmin työasioita stressaa :D Kauheasti ei pysty tekemään tai ainakaan pitkää aikaa kun alkaa aina jotain kohtaa kolottamaan tai henkeä ahdistamaan. Jalkojen kannalta paras olisi kuitenkin pysyä pienessä liikkeessä niin ei tekis niin kipeetä :) Tästä kaikesta huolimatta silti hyvillä mielin odotan tulevaa <3

Bolle mulla on aikasemmissa raskauksissa näkö huonontunut niin että on kans ollu pakko käyttää laseja ja lukemisesta tullut hirvee päänsäärky. Palautunut synnytyksen jälkeen. Tässä raskaudessa ei ole ainakaan vielä ollu.

Takaisin