Oireet

Herttarouva, mulle myös tehty kiireellinen sektio 8/15. En ole huomannut mitään kipuja mitkä voisi siihen liittyä. Sanoiko sulle lääkäri sektion jälkeen mitään kohdun tilanteesta seuraavia raskauksia ajatellen tms? Varsinkin jos kohtukin on hieman revennyt.
Mulle ainakin sanottiin että sen suhteen ei ole mitään ongelmaa vielä tehdä lapsia, varsinkin jos sektioon taas joutuisi. Oikeastaan päinvastoin kun enemmän oli työtä kursia kasaan kuin normaalisti.

Itse olen alateitse synnyttänyt, mutta jos sektioarpeen on tullut kiinnikkeitä, voivat ne kipuilla ilmeisesti hyvinkin paljon. Etenkin ilmeisesti silloin, jos istukka on arven kohdalla.

Yyh, lensipäs tuossa juuri laatta pitkästä aikaa :s Tuntuu muutenkin ettei ihana keskiraskaus nyt vaan ota alkaakseen, väsyttää varsinkin iltapäivisin ja sen takia on sitten huono olo..

Violina: Hyh, tsemppiä! Pidän peukkuja, että vointi asettuisi pian.

On tää kyllä jännää, miten joillakin on tosi pahat oireet ja toisilla ei juuri mitään. Itse olen ainakin tähän asti kuulunut vähäoireisten joukkoon. Alussa oli vähän aamupahoinvointia ja tällä hetkellä lähinnä hengästyn helposti sekä pissattaa koko ajan, mutta siinäpä ne pahimmat... Kauhulla olen kuunnellut muiden tarinoita ja miettinyt, missä vaiheessa mulle iskee harjoitussupistukset, migreenit, närästykset, selkäkivut jne. jne. :D

Tämä on kyllä uskomatonta, kun on lähinnä sellainen olo, että on vain lihonut vähän ja väillä nyt jotain pieniä jomotteluita ja jatkuvaa pissahätää, mutta ei muuta. Kaksosista oksensin rv30 asti ja töistä jäin voinnin takia pois rv24 äitiysloman alkuun asti. Silloin en voinut juuri muuta kuin maata sohvalla.

Nyt on niin erilainen raskaus, että tästä voi jopa vähän nauttia! :)

Kamalaa kun osalla tuota pahoinvointia vieläkin. Pääsin kyllä jälleen todella helpolla. Tähän mennessä ollut muutenkin tosi helppo raskaus. Ei tarvi edes vessassa vielä ravata öisin.
Istukka ei nyt ainakaan ole sektioarven kohdalla. Voisikohan sitten olla noita kiinnikkeitä. Eivät sanoneet, että toi repeäminen vaikuttaisi seuraaviin raskauksiin ja ihan normaali vuoden tauko raskauksien välissä vähintään oli lääkärin toive. Juuri tuo vuosi tulikin väliä. Tosin keskenmeno oli jo yhdeksän kuukautta synnytyksen jälkeen, mutta eipä se mennyt loppuun asti.

Oon ollut onnellinen kun tässä raskaudessa vaan silloin tällöin pitänyt oksentaa kun kolmesta muusta sai oksentaa joka aamu puoleen väliin asti. Tosin oon ehtinyt sitäkin stressaamaan kun nyt niin vähän pahoinvointia. Huono olo kyllä tulee vielä päivittäin mutta menee ilman oksentamista ohi. Muuten jo tässä ehdin iloita kun nyt päässyt helpommalla mutta sitten iskikin vastaan ongelmia. Saa nähdä mitä tässä onkaan vielä vastassa.

Hei AnnaBella90, tekstisi oli kuin minun näppiksestä! Itsekin oksensin 6 viikkoa aivan non-stop ja olin sairaslomalla tuon ajan. Kaikki pahoinvointilääkkeet tuli testattua mutta niistä ei apua löytynyt. Tiputuksessa kävin muutaman kerran ja se vähän auttoi päiväksi-kahdeksi mutta sen pidempää helpotusta siitäkään ei ollut.

Palasin töihin tuon 6 viikon jälkeen heti kun vain jalat kantoivat. Tuntui ettei pää kestä muuten ja oli pakko saada elämään jotain normaalia sisältöä. Ihmeen mustaksi tuollainen jatkuva pahoinvointi voi kyllä mielen vetää vaikka koskaan en ole ollut mitenkään masennukseen taipuvaista sorttia.

En taida kyllä vieläkään ihan työkykyinen olla mutta sitkeästi olen siellä käynyt. Oksennus tulee edelleen joka aamu. Viikkoja nyt kasassa 18+2. Neuvolalääkäri oli kyllä vähän kauhuissaan ja moneen kertaan varmisteli että pystynkö nyt varmasti töissä käymään mutta tällä hetkellä se tuntuu parhaalta vaihtoehdolta.

Helpolla ei kyllä ole tässä raskaudessa päässyt. Tämä kuitenkin on jo kolmas (ja viimeinen) laatuaan. Jospa tämä nyt loppua kohti kuitenkin helpottaisi...

Voi tiittiäinen. Onpa "kiva" kuulla että kanssa oksuilijoitakin on .. itse myös palasin nyt töihin .. kolmivuorotyö hektisellä teho-osastolla saa kyllä mielen virkeäksi.. ainakin niin pitkäksi aikaa kun ehtii parin tunnin välein jotain pientä suuhunsa laittamaan. Jos ei niin pahaolo on taattu.. kaiken kivan lisäksi kuvioon on ilmestynyt myös jatkuva närästys ja rennie on kaveri .. xD

Voi ei tota teidän pahoinvointia! :( mullakin ollut ihan alusta asti ja oon ollut ihan kypsä jo siihen kun kokoajan etoo ja päivittäin oksentaa. Ihan varmasti siis vetää mielen mustaksi tuollainen, itse kyllä päässyt lopulta kuitenkin helpolla.

Voi ei tota pahoinvointia, tsemppiä! Itsellä se vaihe jo takanapäin.. Mites muilla, jatkuuko/onko väsymystä? Itse edelleen ihan poikki varsinkin työpäivien jälkeen.. väsymys alkaa jo iltapäivästä ja illalla olisin jo seiskalta ihan valmis sänkyyn. Luultavasti myös reilusti tippunut hb vaikuttaa, vaikka olen jo hetken rautaa syönytkin o_O Tänään 18+0.

Täällä yks ilmottautuu! Jäätävä väsymys ja uupumus. Huhhuh. Kyllä välillä vetää mielen matalaksi.

Hengästyttää pienetkin mäet lenkillä (silloin ku sinne jaksaa raahautua). Sydän herkästi myös tykyttelee.

Pissattaa. Usein. Ja toi häntäluu. Aijaijai. :confused:

Tääläki väsyttää. Vaikka ottas päikkärit ja nukkus yölläki 9h nii silti väsyttää. Vapaapäivinäkään ei meinaa jaksaa mitään mutta pitää pakottaa ittensä ettei jää vaa sohvalle päiväks.
Selkä kipeytyy tosi herkästi. Muita oireita ei nyt oo vähään aikaan ollukaan. Välillä tuntuu masussa pientä tökkimistä että kyllä siellä pikkunen välillä muistuttaa olevansa mukana. Aika harvakseltaan vielä liikkeet tuntuu. Myöski jonkulaista kipua/vihlontaa sillon tällön mahalla.

Täälläkin väsyttää...hemoglobiini oli laskenu viime nlassa ja 2 vkoa menny antibioottikuurilla. Varmasti vaikuttavat. Oli supisteluaki viime viikolla mut onneks helpotti. Mut tuo väsymys... sairasloman jälkee tnä töis meni iha ookoo mut töiden jälkee iha jäätävä väsy taas. Myös hengäsyttää tooosi helposti, ei oo tod enää mikää hoitajan rakko ja välillä tykyttelee.

Täälläkin yksi väsynyt. Ei tätä vaivaa niinkään alkuraskaudessa ollut, mutta nykyään oon kanssa työpäivien jälkeen aivan poikki. Nukun 8h yössä mutta se ei tunnu riittävän :D viimeeks neuvolassa oli kanssa hb laskenut 144-121 tms.

Täällä flunssa tuntuu yrittävän uusiksi. Aamulla oli jotenkin niin limainen olo ja kurkku kipee että se normaali aamun etova olo johti oksentamiseenkin.

Väsymystä täälläkin! Tuntuu ettei tämä olo paljon helpottanut alkuraskaudesta. Yöunille alan pojan kanssa yhtäaikaa kasin-ysin aikoihin. Sairauslomalla olen ja silti tuntuu ettei kotonakaan jaksa oikein mitään. Kai nuo kivutkin laittaa väsyttämään.

Tänään ollut jotenkin todell outo ja huono olo. Huimaa, pyörryttää, palelee ja päässä tosi kummallinen tunne.... aamulla en meinannut päästä sängystä ylös kun alkoi niin kovin pyörryttää ja sellasta heikotusta on jatkunut siitä asti ja välillä tuntuu että kaikki lähtee pyörimään.

7aimen miulla oli noin viikko sitten samanlainen olo. Piti melkein soittaa mies töistä kotiin kun tuntui että pökrään ihan just.

Välillä turvottaa niin, että tuntuu että räjähdän. Silloin ei mahdu enää talvitakkikaan kiinni, kun aamulla se menee ihan helposti. Yritäpäs sitä pallomahaa sitten töissä peitellä... :arghh: Ja röyhtäilyttää ja pierettää, onko tämä sitä raskauden hehkua? :bored:

Mulla on kans tänään 17+3 tuntunu, että on jonkun muun pää ja vartalo. Väsyttää ihan sikana, etookin kuin ois alkuraskaus. Toivottavasti huomenna palattais takaisin ns. oireettomaan oloon. Vauvan liikkeitä tuntuu kyllä ja välillä tuntuu kuin olis paljon pidemmällä raskaudessa, kun vatsa painaa jo niin paljon. Ihmettelen vaan, mitä tää etominen tuli, kun ei oo moneen moneen viikkoon ollu mitään.

Takaisin