Oireet

Salo84, Kiitos jakamisesta! Voi että Jos ainoa helpotus tähän on synnytys..! Tulee aika tukalat 20vko, mikäli tästä vielä turpoaa :'D mutta onneks suurinosa kaikista oireista on kuulemma normaalia Ja koetulokset toistaiseksi normaalin puolella :)

Mitenkäs teille tuo valkovuoto, onko muuttunut raskauden aikana? Mulla kävi tänään niin, että yhdynnän aikana /jälkeen oli lakanoihin tullut sellaista kellertävää vuotoa... Ja tunsin että nyt jotain valahtaa.. Pitääkö nyt olla huolissaan ja soittaa esim. Huomenna neuvolaan? Jos on joku tulehdus tms. Mulla on torstaina lääkärineuvola, mutta uskaltaako sinne asti odottaa? Mitään muita oireita ei ole ollut...siis kutinaa, kirvelyä tms...

Digginsson, mulla on kaikista raskauksista ollut oikeesti juokseva valkovuoto. Luulin väliin et menee kesken ja lopussa luulin et menee lapsivedet. Ja aika kellertävää. Muutaman kerran kävin svo:lla sen prom-testin tekee joka oli aina negatiivinen. Mut aina on sanottu et on normaalia et se on juoksevaa ja tulee paljon. Jos haiskahtaa niin voi hiiva tai bakteerivaginoosi aiheuttaa mut jos haju on normaali niin ei syytä huoleen, näin mua neuvottiin :)

Ok, helpotti kyllä vähäsen :) mun nenääni kyllä vähän haisi omituiselle, mutta esim. pikkareihin ei oo vielä ainakaan tullut noin paljoa eikä epämiellyttävän tuoksuista! Uskaltaiskohan sitä odottaa torstaina lääkärineuvolaan asti?

Mulla on kans valkovuoto tosi runsasta ja välillä tosi kitkerän tuoksuista. Lääkärissä tästä mainitsin, ja sanoi, että jos ei kutia/kirvele yms. niin pelkkä hajukaan ei oo merkkinä tulehduksesta. Voi johtua vaan happamuuden muutoksista. Kaikki siis oli siis mulla ok ja lääkäri myös sanoi, että runsas valkovuoto "huuhtelee" bakteereja pois ja näin ollen ehkäisee tulehduksia. Kannattaa toki mainita neuvolassa ens käynnillä, jos tsekkaa :)

Täällä myös paljon tuota valkovuotoa. Lisääntyy vain loppua kohden. Ainakin näin käynyt esikoista odottaessa.

Täällä myös runsasta valkovuotoa! Välillä tuntuu että oikein holahtaa jotain housuun. Pikkareita saa olla vaihtelemassa, kun pikkuhousunsuojista saan aina hiivan.
Ja aivan kuten herttarouvalla, lisääntyy vaan loppua kohden!

Täällä kans sama valkovuotovaivaa :D Viikonloppuna jopa tuli hitusen rusehtavaa valkovuotoa, niin tietty säikähin vähän sitä, mutta edellisenä päivänä just harrasteltiin seksiä, niin ilmeisesti johtui siitä ja on ihan normaalia :) Pitää liukkari kaivaa ens kerralla esiin niin jospa säästyy tuolta (että hitusen verta limakalvolta jossain välissä vuodellut).

Mun päänsärky taas on miltein kadonnut, tai ei ole lääkettä tarvinnut enää nyt ottaa vaikka aurinko paistelee... Tajusinkin sitten, että se päänsärky on ilmeisesti vaihtunut niihin auraoireisiin :) Kun niitä on harva se päivä näkynyt. Jospa on nyt näin ettei tarvitse pääkivusta kärsiä ja et ne aurat onkin vaan migreeniä :) Vähäinenkin hajuherkkyyskin tuntuu samalla kadonneen miltei kokonaan, eli jokin on hormonitoiminnassa muuttunut, hyvällä tavalla!

Voimattomuus taas tuntuu miltein lisääntyneen, johtuu toki nenän tukkoisuudestakin ja hemoglobiinin laskusta... Onneksi kohta voi ihan kevätvaatteissa jo olla, saa toppahousut heittää mäkeen niin sitten kyllä tuntuu edes vähän kevyemmältä :) ! Eikä lapsillekaan tarvitse pukea ulos niin paljon kesällä :)

Itsekin odotan kesää. Toppahousut mahtuu ihan pienen hetken enää. Maha rupeaa kasvamaan nii sit voi laittaa odottamaan jos joskus mahtuu.

Salo84, Kiitos jakamisesta! Voi että Jos ainoa helpotus tähän on synnytys..! Tulee aika tukalat 20vko, mikäli tästä vielä turpoaa :'D mutta onneks suurinosa kaikista oireista on kuulemma normaalia Ja koetulokset toistaiseksi normaalin puolella :)

Suosittelen kokeilemaan merisuolajalkakylpyä tai suolakääreitä! Mulla tuli edellisen synnytyksen jälkeen järkyttävä jalkojen turvotus. Kaveri neuvoi että kuumaan veteen liottaa karkeaa merisuolaa niin paljon kun uppoaa ja kastella 2 pientä pyyhettä niihin ja kietoa jalkojen ympärille. Olipa uskomattoman tehokas, vaikka epäilin! Vaikutti heti ekalla kerralla :)

Suosittelen kokeilemaan merisuolajalkakylpyä tai suolakääreitä! Mulla tuli edellisen synnytyksen jälkeen järkyttävä jalkojen turvotus. Kaveri neuvoi että kuumaan veteen liottaa karkeaa merisuolaa niin paljon kun uppoaa ja kastella 2 pientä pyyhettä niihin ja kietoa jalkojen ympärille. Olipa uskomattoman tehokas, vaikka epäilin! Vaikutti heti ekalla kerralla :)

Pitää ehdottomasti kokeilla!! Kuulostaa ihanalta noin muutenkin ja josko se vielä tähän auttaisi <3 Kiitos vinkistä, taitaa saada myös talven kuivattamat kantapäät hellyyttä!

Mitenkäs teille tuo valkovuoto, onko muuttunut raskauden aikana? Mulla kävi tänään niin, että yhdynnän aikana /jälkeen oli lakanoihin tullut sellaista kellertävää vuotoa... Ja tunsin että nyt jotain valahtaa.. Pitääkö nyt olla huolissaan ja soittaa esim. Huomenna neuvolaan? Jos on joku tulehdus tms. Mulla on torstaina lääkärineuvola, mutta uskaltaako sinne asti odottaa? Mitään muita oireita ei ole ollut...siis kutinaa, kirvelyä tms...

Mulla oli tänään kans tuo lääkärineuvola ja totesin sielä että valkovuotoa tulee reilusti. Mulla se on myös ihan kellertävää ja sitä lorahtelee housuun useamman kerran päivässä ihan kunnolla. Lääkäri katsoi ja sanoi että ihan normaalilta näyttää ja hajukin on normaali ja totesi että jos muuttuu kokkareiseksi ja pahanhajuiseksi niin sitten vaan ostamaan hiivalääkkeet.

Ennakkoon ällövarotus! :D
Mä eilen ihmettelin vessakäynnillä kun jäi paperiin kunnon klimppi kirkasta venyvää limaa :o mitä lie ollu. Valkovuotoa tulee muutenkin nyt enempi mut tommonen "ylläri" toistaseks vaan tuon kerran.

Ennakkoon ällövarotus! :D
Mä eilen ihmettelin vessakäynnillä kun jäi paperiin kunnon klimppi kirkasta venyvää limaa :eek: mitä lie ollu. Valkovuotoa tulee muutenkin nyt enempi mut tommonen "ylläri" toistaseks vaan tuon kerran.

Mulla on satunnaisesti ollut noita limoja :wtf:

Jep, tuttua tääläkin. Jo hyvin ajoissa alkuraskaudessa valkovuoto muuttui kellertäväksi..välillä on ihan vesimäistäkin, useimmiten paksumpaa. Nla-lääkäri otti jopa bakteerinäytteen kun "vaiva" jatkunut näin kauan ja näyte oli nega. Ilmeisesti syynä ihan vaan tämä raskaus ja vissiin hormonitoiminnan muuttuminen? Kehottivat nlasta kokeileen I Say kapseleita 2 viikon ajan. Eilen loppui kuuri ja oon huomannut sen tuoneen helpotusta varsinkin kuivuuteen :woot:

Mulla kans valkovuodot runsaat ja ollut aina edellisissä raskauksissa myös. Limaista ja maitomaista imelän tuoksuista. Lorahtaa pöksyyn useimmiten vessakäynnin jälkeen.

Hep! Runsasta kellertävää valkovuotoa täälläkin :oops: Joka päivä pitää olla pikkuhousunsuoja housuissa. Esikoisesta ei ollu tätäkään vaivaa, kun vasta ihan viimesillä viikoilla ennen synnytystä. Kivasti uppoo rahaa noihin pikkuhousunsuojiin :shifty:

Lääkäri tarkasti tänään ja kaikki ok, valkovuoto normaalia ainakin tällä hetkellä. Jos kutisee tai rupee kala haisee ni si täytyy mennä uudestaan :D

Muakin kutittaa, varmaan pitäisi rasvailla enemmän. Tuntuu että iho on normaalia kuivempi. Valkovuotoa on varmaan tullut aika kohtalaisesti, en sinänsä niin tunne että holahtaa mutta vessakäynnillä aina väliin huomaa, että on vähän tullut. Muuten aika "oireetonta" edelleen, enää ei ole edes iltaisin mennyt normaalia aiemmin nukkumaan. Kovasti olen jo odotellut koska selvästi tuntisi liikkeitä, mutta ilmeisesti edessä oleva istukka vaimentaa niin tehokkaasti, etten vieläkään (18+5) voi varmasti sanoa tunteneeni mitään. Tai sitten en vaan erota kun vatsa muutenkin möyrii helposti.

Takaisin