Oireet

Mietin muuten myös noita vitamiineja että vaikuttaako maksa-arvoihin tai jopa vatsakipuun. Olen ottanut tupla-annoksen vitskuja muutaman päivän kun olen välillä unohdellut... Ovatkohan nuo ihan terveellisiä Ja turvallisia sittenkään... Tänään otin normaalin maaran, mut voisikohan magnesium liittyä vatsan kivistelyyn/ns kramppailuun, kun mulla kramppaa varpaat juuri magnesiumin puutteesta.. Yritän kyllä vihreästä Ja siemenistä saada, vesi Ja lämpö auttaa

Muokattu viimeksi:
Minä meinasin kanssa pyörtyä tänä aamuna. Jotain jäin heräämisen jälkeen seisoskelemaan ja yhtäkkiä silmissä sumeni ja päässä alkoi suhisemaan. Eipä siinä muuta kuin takaisin pötkölleen. Sinänsä pyörtyily on mulle ihan tuttua. Pyörryn esim helposti kovasta kivusta. Tähän ei kuitenkaan mitään sellaista liittynyt, joten siksi tuntui hassulta. Ehkä se sitten oli jotain verenpaineen laskuun liittyvää..

Mun piti syyä antibioottikuuri keuhkoputkentulehukseen ja antibioottikuurin yhteydessä sain sitte hiivatulehuksen vaikka söin ja syön vieläki maitohappobakteereita. Hiivatulehuksen hoitona oon kokeillu nyt kahtena iltana canestenin emätinpuikkoa ja sitä ulkoista voidetta. Oon nyt yli viikon jo kärsiny sitkeästä hiivasta eikä tunnu helpottavan..:sad001
Onko kukaan uskaltanu ottaa sitä suun kautta otettavaa flukonatsol-tablettia 150mg kerta-annosta raskaana ollessa? Vai miten ootte saanu hiivatulehuksen hoidettua..?

Lääkäri varmaan osais neuvoa ja määrätä oikeat lääkkeet. Itse olen aina saanut puikoilla hiivan kuriin mutta jos pitkittyy niin sitten lääkärille.

Itse söin alkuraskaudesta lääkekuurin poskiontelotulehdukseen ja ennen kuurin loppua alkoi jo hiiva oireilla. Kävin heti hakemassa puikot ja sain yhdellä 3pv canesten kuurilla hiivan pois. Sairaanhoitaja sano vaan että jos uusiutuu, niin sitten lääkäriin

Minulla on tullut oireeksi J-A-T-K-U-V-A turvotus. Syö mitä tahansa ja kuinka paljon/vähän tahansa niin turvottaa. Ja jos syö liian vähän niin sitten tulee se kauhea nälkä ja tuntuu että oksettaa... Toivottavasti pikkuhiljaa alkaisi tasaantumaan!

Alkuraskaudessa oli aamupahoinvointia ja nyt toisella kolmanneksella on sit kauhea kuvotus tullu. Monta kertaa päivässä tulee oksetus olo mutta (vielä) en ole kuitenkaan oksentanut. Sit on kauhean vähissä energia ha väsyttää jne jne. Jos ei syö niin tulee paha olo ja jos syö vähän enempi niin tulee paha olo. Sit on kuuma melkein koko ajan paitsi muutaman kerran yöllä tullu ihan järkyttävä kylmyyskohtaus, tuntui kuin joku oisi tiputtanu jääveteen. Muistan saaneeni pari tuollaista episodia esikoisen syntymän jälkeen mutta en raskausaikana. Töissä tulee kuuma tosi helposti joten pitää juoda jatkuvasti kylmää vettä ettei tule huono olo. Aikataulutettua siivoistyötä teen joten ei pahemmin ehdi edes lepäilemään välillä. Onneksi on kuitenkin vaan muutama tunti illassa joten sen vielä jaksaa puurtaa.
Niin ja iskiasvaivat on tullu taas joten kiva siellä moppailla ja yhtäkkiä iskee puukko ahteriin.
Kyllä sitä nyt tajuaa miten helpolla pääsi ensimmäistä odottaessa kun saattoi nukkua milloin halusi ja ottaa rauhassa milloin halusi. Nyt pitää esikoisen peräänkin katsoa.

Jonkun aikaa sitten kirjoittelin kipeästä jalasta mistä löytyikin tukos. Sitten se kipu vaan paheni niin kovaksi että kotona määrättäviä lääkkeitä söin maksimiannoksella ja silti hankala olla. Lisäksi hengitys meni raskaaksi. Sunnuntaina menin uudestaan päivystykseen. Tukos ei ollut onneksi suurentunut mutta ei kyllä ollut vielä pienentynytkään. Lisää tutkimuksia. Kävikin ilmi että selästä oireili kipu samaan jalkaan. Jouduin osastolle kun sain vahvempaa lääkettä. Joka kylläkin sitten aiheutti entistä heikomman olon ja oksentamisen. Eilen iltapäivällä mut kotiutettiinkin vaikka mikään ei pysynyt sisällä ja vaan oksensin. Ilman tukea en pystyssä pysynyt. Olin niin heikolla hapella etten jaksanut ja osannut vaatia mitään. Vauvan vointia ei missään vaiheessa katsottu. Mies kotona vasta tajusi että kuinka huonona olenkaan ja hermostui täysin kun vauvan sydänääniä ei oltu edes kuunneltu saati ultrattu. Liikkeitäkään en eilen tuntenut. Mies lähti illalla vielä kiireellä doplerin ostamaan ja ihana jumputus ollaan saatu kuunneltavaksi. Nyt vaan pitää toivoa että lääkärit oikeasti tietää mitä kestää ja voi raskaana ollessa tehdä ja vauvalla olisi kaikki hyvin. Kuukausi vielä pitäisi rakenneultraan odotella. Tänään vointi jo parempi mutta heikonlainen. Mies onneksi vei töihin mennessään kuudelta meidän 1,5vuotiaan hoitoon. Ei minusta olisi ollut sitä viemään saati kotona hoitamaan. Nyt sitten kuusi viikkoa ainakin olen saikulla.

Voi ei mikä tilanne Isabella! :( Ihme toimintaa kyllä lääkäreiltä.. toivottavasti pian tulisit parempaan kuntoon! :)

Voi ei Isabella, kuinka kurja tilanne. Toivottavasti lähtisi olo helpottamaan :)

Mun piti syyä antibioottikuuri keuhkoputkentulehukseen ja antibioottikuurin yhteydessä sain sitte hiivatulehuksen vaikka söin ja syön vieläki maitohappobakteereita. Hiivatulehuksen hoitona oon kokeillu nyt kahtena iltana canestenin emätinpuikkoa ja sitä ulkoista voidetta. Oon nyt yli viikon jo kärsiny sitkeästä hiivasta eikä tunnu helpottavan..:sad001
Onko kukaan uskaltanu ottaa sitä suun kautta otettavaa flukonatsol-tablettia 150mg kerta-annosta raskaana ollessa? Vai miten ootte saanu hiivatulehuksen hoidettua..?

Täällä kans takana ab-kuuri ja hiiva ollut nyt viikon. Syön jatkuvasti kortisonia, joten fluconazolia suun kautta mennyt kohtuu usein ennen raskautta. Aiemmin tässä raskaudessa gyno-daktarin auttanut. Nyt ei mitää apua, sit ostin canestenin combi-voiteen. Eile vuoto muuttui hieman oranssinkeltaiseksi ja tuntu et kutis enemmän. Neuvolaan soitin tnä, sano et varaa omalle lääkärille aika et niillä lääkäriaikoja vasta ensi torstaille. Nyt töiden jälkeen ei nii paljo kutita/eikä juurikaan vuotoa. Toivottavasti tää nyt rupeis helpottaa. Soitan huomen lkriaikaa jos vuoto taas lisääntyy illan aikana.

Oireina järkyttävä turvotus ja närästys! Rennietä kuluu... neuvolalääkäriltä pyysin omeprazolia (ekassa raskaudessa söin), mutta tämä lääkäri oli sitä mieltä että täytyy kokeilla ensin myös nestemäistä gavisconia. Kakat nuo mitään auta! Niin järkky närästys että ihan oksettaa :( yritin neuvolassa terkkarille tästä sanoa, muttei ottanut kuuleviin korviinsa.

Omeprazolia saa myös ilman reseptiä. Itse syön sitä isolla annoksella (jatkuvana isolla annoksella myös ennen raskautta).

Mulla myös hirveä närästys :arghh:. Omeprazolia olen syönyt jo pari kuukautta eikä auta. Tai varmaan auttaa osittain mutta ihan hirveä olo silti koko ajan. Gavisconit ja Renniet oksennan kaaressa. Täytyisi olla joku kokonaisena nieltävä. En tiedä löytyykö sellaista vaihtoehtoa enää. Täytyy huomenna jutella neuvolalääkärin kanssa. Kuinka isolla annoksella Sanzqqq syöt Omeprazolia?

Omeprazolia menee 60 mg-80 mg/pv. Välillä silti närästystä. Nyt 2vko sisään toinen antibiootti menossa, mikä ei ainakaa helpota asiaa.

Omeprazolia saa myös ilman reseptiä. Itse syön sitä isolla annoksella (jatkuvana isolla annoksella myös ennen raskautta).

Kiitos tiedosta! Tänään apteekkiin! Ainakin viime raskaudessa auttoi mulla, kun aamulla ekaksi otti tyhjään vattaan.

Iskiaskipua vaivannut täällä. Huonotyö asento kokoajan jota ei oikeen voi muuttaa. Pitää vaan sit venytyksiä tehdä enemmän. Ja tukihousut sekä vyö ovat jo käytössä. Vaikka vauva on vasta pieni.

Mulla tuli eilen aivan jumalaton päänsärky töissä eikä tietenkään mitään särkylääkkeitä mukana. No otin sitten lääkkeen illalla kun tulin kotiin ja menin nukkumaan, mutta eihän se särky mihinkään kadonnut. Aamulla päätä jyskytti edelleen.
Töissä keittelin sitten tänään aamukahvit ja kupillisen juotuani se särky loppui kuin seinään! Sitten tajusin etten eilen juonut kahvia ollenkaan kun oli niin kiire päivä. Empä olis uskonut että yks kahviton päivä voi aiheuttaa moisen säryn kun ei ennen oo ollu tämmöstä ongelmaa :nailbiting:

Onko täällä muilla sektioiduilla äideillä mitään kipua ilmennyt vatsan kasvaessa? Mulle tehty kiireellinen sektio, missä kohtu hieman repesi. Nyt viikkoja 17+6 ja sellaista jomottavaa kipua vatsalla. Tätä ei ollut esikoista odottaessa joten mietin mahtaako arpi muistutella itsestään.

Viikkoja nyt 16+4.. Alkaa pahoinvointi pikkuhiljaa taittumaan. Ihan alkuraskaudessa oli 24/7 kuvotusta, joka muuttui 8+4 24/7 oksenteluksi ja jatkui ihan viime viikkoon asti. Sairaslomallakin olin töistä lähes 7vkoa kun ei mikään ruoka maistunut, kaikki vaan oksetti. Jotain jos söi niin meni tunti ja lensi kaaressa.. Paino putos n 1kg viikossa. Neuvolassa eivät olleet huolissaan kun vauva kasvoi ja sai kyllä omansa vaikka itse olin aika huonoissakin kunnossa. Tiputukseen en sentään joutunut kun labrat pysy sen verran hyvänä. Energiamäärät vaan oli viikkoja aika alhaiset, joten aika väsynyttä menoa ollu viime viikot.
Tällä vkolla palailin töihin ja alkaa elämä voittaa .. satunnaisia huonoja, kuvottavia päiviä edelleen on. Ja pahaolo iskee enää lähinnä iltaisin.. Hehkeää keskiraskautta odotan alkavaksi vaikka puoliväli jo kolkuttelee ihan nurkan takana :)

Takaisin