Oireet

No niin mäkin olen ymmärtänyt että jalat voi kyllä turvota varsinkin nilkat mutta varmaan pitäisi turvotusta olla molemmin puolin. Koitin nyt pitää koholla ja juoda vettä, jos ei ala ero jalkojen välillä tasoittua, niin kaippa se on käytävä näytillä tai ainakin soitettava päivystykseen..

Kannattaa ainakin soittaa. Just oli toisessa la-ryhmässä ja täälläkin jollain oli toispuoleista turvotusta ja kipua nii syynä ollut tukos. Nii kannattaa herkästi mennä näytille

Joo tuntuu että noita tulppia on nyt ollut jokapuolella, siksi pistikin mietityttämään.Kipua ei ole (paitsi nyt kun oikeen alkaa miettimää niin saan kyllä keksittyä kivunkin itselleni) ja syke tuntuu nilkassa ihan vahvana, niin uskallan odottaa aamuun näillä oireilla. Mutta mikäli nyt yhtään pahenee tai oireet lisääntyy niin sitten päivystykseen.

Nipisteleepi nännejä, onkohan siihen muuta helpotusta ku ehkä rasvailu, en tiiä kyllä auttaako sekään.. :'D

Imetyksen loppuminen auttoi viimeksi kaikkiin tissituntemuksiin, jotka alkoivat raskausaikana.. :)

Mulla löytyi se tulppa täältä ryhmässä vasta, mutta päällepäin ei näkynyt mitään. Ei edes turvotusta. Sitä lääkäritkin vähän ihmetteli mutta on myös täysin normaalia. Eihän se kuitenkaan normaalia ole että toinen puoli vain turpoaa niin kyllä ainakin soittaisin päivystykseen.

Täällä valvon just tuon jalkakivun vuoksi missä on tukos. Maksimiannos särkylääkettä ottanut, ja muutenkin mulla menee Triptyl kipulääkkeenä. Mietin onkohan tämä ihan normaalia että melkeinpä vaan kipu pahenee. Alunperin mulle ei edes meinattu kirjoittaa viikonlopun yli saikkua, mutta sain sen puhuttua oman työn vuoksi.

Täällä valvon just tuon jalkakivun vuoksi missä on tukos. Maksimiannos särkylääkettä ottanut, ja muutenkin mulla menee Triptyl kipulääkkeenä. Mietin onkohan tämä ihan normaalia että melkeinpä vaan kipu pahenee.
Mulla kun ei meinannu tokalla kerralla alkaa kipu helpottaa, painelin päivystykseen, ni lisäsivät Klexanen annostusta, jotta liukeneminen tehostuu. Kannattaa huomenna soittaa hoitavalle taholle!
Pintalaskimotukokseen saa harvemmin pitkää saikkua, mut jos kipu haittaa työntekoa, ni luulisi saavan lisää päiviä. Miten sitä kivun kanssa töissä kärvistelee. Toivottavasti alkaa helpottaa pian!

Mulla kun ei meinannu tokalla kerralla alkaa kipu helpottaa, painelin päivystykseen, ni lisäsivät Klexanen annostusta, jotta liukeneminen tehostuu. Kannattaa huomenna soittaa hoitavalle taholle!
Pintalaskimotukokseen saa harvemmin pitkää saikkua, mut jos kipu haittaa työntekoa, ni luulisi saavan lisää päiviä. Miten sitä kivun kanssa töissä kärvistelee. Toivottavasti alkaa helpottaa pian!

Pitää katsoa soittaako päivystykseen kun siellä mua hoidettiin. Ei tällä jalalla pysty kunnolla kävelemään ja autolla ajaminenkin oli tuskaa. Molempia teen työssä paljon.

Täällä lensi vielä oksennus tänä aamuna, rv 16+1. Musta se oli nyt lähinnä huvittavaa, ehkä siks kun siitä ei tarvii kärsiä joka päivä ja oikein muistu mieleen se kammottava 24/7 pahoinvointi joka oli aikasemmin :D

Minäkin oksennan vielä joka aamu. En kylläkään löydä tästä oikein mitään huvittavaa. "Kiva" kuitenkin kuulla että meitä on vielä muitakin! 6 viikkoa oksensin aivan non-stop ja tuntuu että siinä ajassa nyrjähti jotain psyykkeen puolella. Toivon vain että tästä pääsisi yli ja eteenpäin!

Mulla kanssa ollu Kultahippu83 kohtuarkuutta, ja oon toivonu, että kaikki kuuluu asiaan. Mulla kyllä myös supistelee, ni kipukohtaukset yleensä liittyy niihin. Mahallaan ei voi oleskella enää yhtään, kun alavatsaan sattuu.
Mulla samaa "vaivaa". Rvk 17 alko just.

Hmmm, vetääkö muilla alavatsakipu ihan linkkuun, siis kaksinkerroin? Pari päivää ollut tämmösiä tuntemuksia Ja neuvolasta sanoivat että voi hyvin olla kohdun kasvuun liittyvää, viikot kun 17+4. Maksa-arvot on vähän koholla niin huomenna soittoaika lekurille, to vastaanottoaika. Ja yritän Naistenklinikalle soittaa mut vielä en saa yhteyttä. Oon vaan kova stressaaja niin vaikea vaan luottaa et kaikki ois hyvin, kaipa ne onkin...

Pyörryin viikonloppuna kaupan kassalla. Yhtäkkiä tuli kuuma/kylmä hiki, sydän alkoi hakkaamaan, tuntui etten saa henkeä ja lyhistyin maahan. En kuitenkaan menettänyt tajuntaan ja hetken siitä maassa ollessani alkoi olo tasaantumaan. Mitäköhän se oli? En mennyt lääkäriin koska muistin, että olen lukenut että pyörtyminen raskausaikana on normaalia. Silti pelottaa, onhan kyseessä aivon väliaikainen toimintahäiriö. Onkohan sikiöllä kaikki hyvin?

Viimeaikoina minulla on ollut tosi paljon jännitystyyppistä päänsärkyä. Alkaa usein päivän mittaan ja on pahimmillaan yöllä/seuraavana aamuna. Kestää monta päivää putkeen, ellen ota isoa särkylääkeannosta. Pienestä annoksesta päänsärky palaa helposti. Koskaan aikaisemmin ei ole ollut tätä.

Hmmm, vetääkö muilla alavatsakipu ihan linkkuun, siis kaksinkerroin? Pari päivää ollut tämmösiä tuntemuksia Ja neuvolasta sanoivat että voi hyvin olla kohdun kasvuun liittyvää, viikot kun 17+4. Maksa-arvot on vähän koholla niin huomenna soittoaika lekurille, to vastaanottoaika. Ja yritän Naistenklinikalle soittaa mut vielä en saa yhteyttä. Oon vaan kova stressaaja niin vaikea vaan luottaa et kaikki ois hyvin, kaipa ne onkin...
Minulla on usein tätä. Sellaisia kivuliaita tuikkauksia tai vihlaisuja, joiden jälkikipu kestää joitain sekuntteja.

Minulla nousee muuten maksa-arvot aina kun syön vitamiineja, lisäksi virtsa muuttuu neonvihreäksi :eek:

Pyörryin viikonloppuna kaupan kassalla. Yhtäkkiä tuli kuuma/kylmä hiki, sydän alkoi hakkaamaan, tuntui etten saa henkeä ja lyhistyin maahan. En kuitenkaan menettänyt tajuntaan ja hetken siitä maassa ollessani alkoi olo tasaantumaan. Mitäköhän se oli? En mennyt lääkäriin koska muistin, että olen lukenut että pyörtyminen raskausaikana on normaalia. Silti pelottaa, onhan kyseessä aivon väliaikainen toimintahäiriö. Onkohan sikiöllä kaikki hyvin?

Ite en oo ainakaa kuullut, että pyörtyminen on raskauden aikana normaalia. Alhaisesta verenpaineesta johtuva pyörryttäminen sen sijaan on. Sanoit toisessa ketjussa, että treenaat kovaa ja oot aloittanut nyt raskausaikana. Voisko tästä johtua? Samoin noi supistukset voi johtua liian kovasta treenaamisesta, jos kroppa ei oo tottunu. Mulla ainakin jo harkkasupparit pisti keventämään treenitahtia ekassa raskaudessa. Ja nyt tässä raskaudessa ei oo puhettakaan, että treenais kovaa, kun supistelee jo kivuliaastikin pelkällä vaunulenkilläkin. :( Nyt siis rv 18+3.

Anapus onko magnesium käytössä. Itse en syö lääkkeitä ja kun on pää kipeä otan magnesiumia nii lihakset saa joskus palautua jännitykseen sama juttu mulla tehoo.

Anapus, mulla oli vastaavanlaisia oireita viime viikon alussa ja luulen, että johtuivat alhaisesta verenpaineesta tai verensokerista. Yleensä alkoi heikottaa julkisilla matkustaessa. Silloin auttoi, että olin varmasti syönyt ennen matkaa. Vaatteiden vähentäminen auttoi myös ja liikkuminen ulkona raittiissa ilmassa. Ostin myös neuvolan suosittelemaa pahoinvointilääkettä, mutta sitä ei ole onneksi tarvinnut ottaa.

Mulla saattaa ahdistaessa lähteä taju, kerran kävi esim kaveria sairaalasta noutaessa näin. En tosiaan tiedä onko normaalia mutta välillä jännittää :'D

Takaisin