Oireet

Enpä pystynyt töissä olemaan huomauksen ja huonon olon vuoksi. Kävin työterveydessä ja viikon määräsi lepoa. Hyvänlaatuista asentohuimausta, yleistä raskauden aikana, kun paikat ovat turvoksissa niin vaikuttaa myös korvakäytäviin... no nyt lepäillään ja toivottavasti menee pian ohi, todella inhottava vaiva

7aimen, annettiinko sulle liikkeitä mitä kannattaa nyt tehdä että saa asentohuimauksen helpottamaan? Mulla tuo iski viime raskaudessa. Meni jo niin pahaksi etten pystyssä pysynyt. Sanottiin kans että raskaus pahentaa mutta voi jatkossakin siihen olla suurempi mahdollisuus. Välillä ollutkin tunnetta että aivan kuin olisi tulossa, niin heti yrittänyt tehdä tiettyjä liikkeitä. Huomannut että nyt raskausaikana sitä tunnetta ollut taas useammin.

Joo näytti muutaman liikkeen, mutta sanoi myös että helpottaa riittävällä levolla ja nesteytyksellä. Toivotaan että ei mene hirveen pahaksi. On joskus aikasemminkin ollut, mutta ollut aina tosi hetkellisiä huimauksia. Tätä on nyt koko päivä jatkunut.

Toivottavasti 7aimen helpottaa pian, kuulostaa tosi ikävältä!

Mulla huimaa aina kun kävelen/liikun, pakko oli jättää lenkki väliin ettei vaan pyörtyisi oikeasti. Päässä pyörii ja korvissa humisee. Oisko niska jumissa?

Niska jumit varmasti vaikuttaa, mutta voi olla myös tota asentohuimausta.
Mulla oli kyllä aivan ihana yli 60v mies lääkäri joka selitti todella tarkasti tästä asentohuimauksesta. Korvakäytävän kaarimaljoista, nesteistä, irtonaisista soluista jotka liikkuvat nesteen kanssa eri tahtiin, raskauden turvotuksesta yms yms...

Mulle kyllä sanottiin ettei se pelkällä levolla mene ohi. Toki itsellä oli jo kai sen verran pahana.
Juu niskajumikin voi aiheuttaa huimausta. Itsellä ollut molempia niin jotenkin jo osaan erottaa kumpi kyseessä. Ja niskat ei niin herkästi nyt ole jumiin päässytkään kun käynyt säännöllisesti fysioterapiassa. Nyt kyllä maksusitoumuksesta pari käyntiä jäljellä ja saa nähdä saanko enää jatkoa.

Itsellä myös niskat ja yläselkä vaivoja. Tunnistaa kyllä onko siitä vai jostain muusta.
Ei ole nyt älyttömän pahana tämä asentohuimaus, mutta pikkutarkkaa työtä en pysyy tekemään.
Riippuu varmasti sitten kuinka pahana on, että miten helpottaa. Tai itsellä ei ainakaan ole mitään syytä epäillä etteikö eilinen lääkäri olisi tiennyt mistä puhuu :)

Mulle on ilmestynyt parina viime päivänä kaveriks jatkuva nälkä :O syön kuitenkin ihan hyvin päivän aikana (aamupala, pieni välipala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala) mutta silti on NÄLKÄ :D yritän syödä monipuolisesti ja terveellisesti. Onkohan pikkusella joku kasvupyrähdys käynnissä vai hormoonitko tän aiheuttaa vai mikä?!! Vai onks tää psyykkistä xD juon mielestäni myös ihan riittävästi päivän aikana...

Täällä myös nälkä, kannattaa huolehtia, että syö riittävästi proteiinia joka kerta kun syö, se helpottaa jonkin verran.

Täällä kanssa jatkuvasti nälkä. Puuro ei kyllä nälkää pidä puolta tuntia pidempään. :rolleyes: Paino kuitenkin pysyny suhkot samassa. Saa nähdä, kuinka paljon loppua kohden painoa kertyy. :o

Itselläni paino on vain laskenut. Nälkä on yleensä aikaisin aamulla. Tänään 7 aikaan aamulla söin aamupalaa ja menin takaisin nukkumaan.

Mulla taas oli pahimman pahoinvoinnin aikaan suurin nälkä ja oikea lihanhimo :D Nyt on muutaman viikon sisällä alkanut taas liha usein etoa ja kasvisruuat himottaa, kuten mulla normaalisti :)

Mullakin useasti kova nälkä. Jostain syystä mun tekee usein mieli vahvasti maustettuja ruokia. Olen myös kokeillut todella paljon uusia reseptejä ja innostunut leipuri raskausaikana [emoji3]

Täällä myös leivotaan ja paljon, yleensä leivon n.kerran vuodessa, nyt leivon 1-2krt viikossa :grin
Oireina on nälkä, turvottaa ja paino kasvaa kun voisi syödä koko ajan ja syönkin vähänväliä..ens viikolla taas ruotuun, saa nyt pääsiäinen mennä hieman herkuttelun puolelle :p

Mä en oikein tiedä mitä haluaisin syödä, nälkä on muttei oikein tee mieli mitään :| Paitsi avokadoa, niitä voisin syödä monen monta :D

Täällä myös ihan kiljuva nälkä jatkuvasti! Alun pahoinvoinnit kun loppu niin tossa jonkun aikaa söin mielestäni normaalisti mutta nyt tää on lähteny ihan käsistä :D rv 18+0

Miten teillä tuon jalkojen, nilkkojen, turvotuksen kanssa? Pientä kipua Ja nestemäistä turvotusta, mutta milloin pitää olla huolissaan? Olen aloitanut seisomatyön ja neuvolassa sanottiin että normaalia Ja hanki tukipolvisukat. Nyt tuntuu että myös ranteet reagoisivat pienenä kipuna Ja ehkä tosi lievänä turvotuksena...

Ananaskuu: Mulla oli esikoisesta ihan jäätävä turvotus, joka alkoi pian rv20 jälkeen ja kesti synnytykseen asti. Verenpaineet oli hyvät koko raskauden ja turvotus ei aiheuttanut mitään muita vaivoja tai oireita. Oli vain todella inhottava seuralainen kuukausitolkulla :rolleyes: Jos olin jaloilla pidempään niin varsinkin jalat ja nilkat turpos ihan älyttömästi. Crocsitkin puristi... Neuvolan vinkit oli, juo runsaasti vettä, syö mansikoita ja ananasta (poistavat nestettä), mutta mikään ei auttanut paitsi se synnyttäminen sitten vihdoin. Tukisukista voi olla apua jonkin verran. Turvotus voi olla myös raskausmyrkytyksen oire, mutta mulla ei ollut virtsan proteiinit tai sokerit koholla missään vaiheessa eikä ilmaantunut mitään muitakaan raskausmyrkytykseen viittaavia oireita. Mulla oli naamakin niin pullukka, että en tunnista itseäni raskausajan kuvista... Nyt odotan sitten, että onko sama kohtalo edessä tälläkin kierroksella :banghead: Valitettavasti toiset on turvotukseen taipuvia ja ainoa varma hoitokeino on synnyttää. Ei paljon lämmitä tässäs vaiheessa :rolleyes: Tsemppiä :Heartred

Takaisin