Oireet

Minulla jatkuva etova olo ja yökkäily loppui viime pe jälkeen kuin seinään, kun testasin lopettaa maitotuotteiden käytön. Ja se tosiaan auttoi, olokin jo hyvin normaali. Tosin oksu tullut välillä, jos kerralla syönyt paljon jtn raskasta ruokaa, mutta yhden yökkäyksen jälkeen olo silloinkin helpottanut.
Hmm.. en osaa sanoa olenko väsynyt yms, kun nyt saanut juuri hyvän rytmin päälle et noin klo21 unille ja joskus kuudelta herään ennen herätyskelloa. Noilla unilla jaksaakin hyvin puurtaa päivän askareissa. :)
Juli ja pikkuinen 10+0

Mulla oli viikonloppuna vatsatauti ja sen jälkeen pahoinvointioireet on tuntuneet jotenkin "laimeilta". Tai sitten vaan olo on helpottanut. Nyt on 9+1.

Täälläkin alkanut pahoinvointi helpottaa. Eilinen meni ilman huonoa oloa ja tänään oon kans voinut ihan hyvin. Menossa 9+6. Pahimmat olot oli selkeästi raskausviikoilla 6-9, mutta auttoi kun söi säännöllisesti jotain. Ei oo onneksi tarvinnut kertaakaan oksentaa! :)

Mie oon ollu saikulla jo reilun kolme viikkoa. Alan oleen aika loppu. Olo on tosi heikko, vaikka en kokoajan oksennakkaan. Elättelen toivoa, jos ens viikon jälkeen pääsisin takaisin töihin. Pelottaa myös taloudellinen pärjääminen, koska osa ensi palkasta korvautuu kelan sairauspäivärahalla. Stressaan nyt jotenki ihan kaikesta..

Mulla on vähän väliä nälkä! Ja kuitenkin samalla sen verran paha olo, ettei tee mieli syödä yhtään mitään... Pakko sitten koittaa jotain tunkea naamariin, jos olo vähän edes helpottaisi. Olen normaalistikin ruokavalioltani hivenen hankala, niin nyt vasta onkin paha kun jotenkin kaikki ällöttää. :sorry: Tällä hetkellä parasta on tuoremehut ja hedelmät sekä sellaisina yhtäkkisinä himoina joku suolainen.

Minusta tuntuu että minulla on joku suoliston/mahalalukun ärsytystila päällä tuon etovan olon lisäksi... Jos jatkuu niin varaan ensi maanantaiksi jo lääkärin. Toissayönä vietin aikaa vessanlattialla tuskahiestä märkänä, kun tuli joku hetkellinen kohtaus mikä meni onneksi ohi.

Etenkin iltaisin kaikki ällöttää, mahaa polttaa ja nälättää mutta mitään ei tee mieli syödä. Yökötyttää, mutta oksennus ei onneksi tule kun se ei yökötys jää yhteen/kahteen yökköön.

Aamulla saan suht hyvin aamupuuron syötyä. Kum ottaa heti herättyä lasin appelsiinituoremehua niin jotenkin olo normalisoituu.

Normaalisti voisin syödä koko ajan, niin tämä on ihan outo olotila! Ja voin kertoo, ettei enää ole ummetusta, päinvastoin... tää alkaa jo vähän pelottaa ja stressata.

Täällä oireina jäätävä väsymys ja toisinaan kuvotus kaikki lämminruoka o nounounou..

Mulla on maha ihan outo. Syön mitä tahansa ja minkä verran tahansa niin olo on tukala ja täysi ja maha tulee kipeäksi. Närästää ja turvottaa ja röyhtäyttää, Ummettaa. Aamulla herätessä olo on hyvä ja normaali eikä turvota ja siitä sitten iltaa kohti pahenee. Tulee syötyä päivän aikana aika vähän kun koko ajan on niin tukkeessa ja ähkyssä vaikka olis kuinka nälkä.

8+6. Alamasu tuntuu pallomaiselta. Tänään melko pitkään etovaa oloa vaikka ois syönytkin. Aikamoinen palelu päivällä töissä ja illalla kotona.

Onko muilla palelua edelleen, mua paleltaa koko ajan ja mennään 10 viikolla? entäs miksi nää rinnat kipuilee vasta nyt, aiemmin nännit olleet arat nyt koko rinnat kipuilee? jotain tässä kropassa tapahtuu koko ajan :wacky:

Mä luin jostain, että sen takia turvottaa, on ähky, pierettää ja kuplii mahassa, koska ruuansulatus hidastuu raskaana ollessa. Eli sen minkä syöt, sulaa paljon hitaammin elimistössä kuin normaalisti. Pienen pieniä annoksia siis kehiin vaan. :) Mulla tänään 9+0 ja paleltaa myös edelleen. Fleece päällä istun kotona, vaikka yli +25c on lämmintä. :D

Täällä myös kamalaa palelua ollut plussauksesta asti! Saunassakin hytisytti. :grin
Pahoinvointi on tasoittunut nyt sellaiseksi että aamulla ensimmäinen asia mitä suuhunsa laittaa tulee ulos hyvin nopeasti, muuten päiväsaikaan ei onneksi tarvitse oksentaa vaikka välillä tuleekin yökittyä pöntöllä! :yuck:
Ruoka maistuu ihan hyvin iltaa kohden, mutta aamupäivällä saa taistella että saa mitään alas.

Täällä myös huomattu ruuansulatuksen hidastuminen, vatsa kyllä toimii normaalisti. Mutta ah niin ihana turvotus ja "ähky" olo vaikka onkin kokoajan nälkä.. :sad001

Lotte+myy 7+1

Mua ei palele enää niin paljon, samoin kun rinnat ei ole enää niin arat. Kun taas huomaan että etominen on tullu nyt tässä vaiheessa mukaan kuvioihin.. [emoji40] Pari päivää on tehny pahaa ja mikään ei maistu.. Nyt 10+3

Täällä turvotus jatkuu, etoo vaihtelevasti, yleensä autossa ja töissä. Ruokahaluun etominen ei muuten vaikuta, kuin että lounasaikaan jää annos suurimmalta osin syömättä. Teen itse työeväät sen mukaan, mitä tekee mieli, ja sitten töissä ei enää teekään mieli vaan ruokaa menee roskiin :confused:

Yöt on menny ihan järkyttävän levottomiksi. Viime yönä piti herätä 3x vessaan! Lisäksi muistan kaikki unet aamulla selvästi, ovat tosi todentuntuisia ja niissä on usein joku painajaismainen säväys. Muilla kummallisia unioireita? :wacky:

Mulla on myös tosi todentuntusia unia ja paljon! Ei ole painajaisia mutta kuitenkin tosi outoja! Paljon raskauteen ja lapseen liittyviä unia.

9+0. Etova olo pahimpana kuin koskaan tänään heti aamusta ja aamupalan jälkeen. En silti oksenna, onneksi! Toivottavasti olisi mullakin vain aamuaikaan ajottuvaa tää.. Palelee herkästi. Unia näin minäkin, pitkiä ja toden tuntuisia, mutta ei raskauteen/vauvaan liittyviä.

Hei kaikille! Opettelen vasta tämän kanavan käyttöä ja huomaan, että täältähän olisi kannattanut etsiä vertaistukea jo paljon aiemmin .. no, nyt viikkoja 9+3 ja neljättä lasta odotetaan. Jännää!! Isommat ovat jo koululaisia ja miehelle tämä on ensimmäinen. Itsellekin kaikki tuntuu tavallaan ihan uudelta. Olo on kamalampi ja öklömpi kuin koskaan ennen!! Ihan jäätävä kuvotus hetkittäin. Iltaa kohti pahenee. Väsymys loputonta. Vilu. Vehnäjutut maistuisivat mutta niistä saan migreenin. Pakastemarjat ja mango& ananas ja vesimeloni maistuvat - yleensä. Ihanaa lukea etten ole ainoa näiden olojeni kanssa!

Mä voisin syödä koko ajan. Ja niin teen :D tää on mulle outoa kun normaalisti ruokahalu on mulla hyvin rajallinen. 9+3 tänään, onneksi päivät kuluu eteenpäin, kohti pahoinvoinnin loppua,Jes! Päivä kerrallaan, tsemppiä kaikille meille :)

Kylmyys,sormet etenkin aivan jäässä 24/7,turvotus,töissä pakko laskee housujen vyötärö nii alas ku voipi.Pientä ummetusta ilmaantunu uutena oireena..nälkä mut ei tee mieli syödä.viikkoja 9+4

Takaisin