Oireet

Nyt 8+6 eikä juurikaan oireita. Rinnat on vähän arat, ei muuta. Pahoinvointia ei ollenkaan. Nälkä tulee normaalia nopeemmin, tuntuu et koko ajan saa olla syömässä jotain. Oksettavaa oloa nälästä johtuen on kyllä mut se menee ohi ku syö..

Kiitos kaikille, päivä kerrallaan tässä nyt mennään..
Saini, muistanko nimimerkkisi ihan väärin vai olitko säkin joulukuisissa2015?

Et muista väärin. Siellähän minä.

Tääll ollaan reissussa ja älytön närästys kaikesta ruuasta

Pampula. Mulla ihan samaa täällä. Olen niin turvonnut pallo, enkä tiedä mitenpäin olisi.. :(

Minä myös, tuntuu ihan hankalalta olla. Maha näyttää samalta kuin esikoista odottaessa joskus rv 30 jälkeen (esikoiseen vertailu siksi, että eihän muista ole oikein mitään muistikuvia...).

Täällä edelleen tosi voimakasta pahoinvointia. Oksenna en, mutta olo on hirveä. Lähinnä makuuasennossa vietän aikaa, jos ei ole pakko yrittää näyttää reippaalta. :hungover:

Oli ihana viikonloppu, oltiin miehen kanssa reissussa enkä kärsinyt juuri mistään oireista. Jaksoin istua yömyöhään illallisellakin eikä mikään ruoka-aine etonut. Onneksi osasin nauttia olosta, vaikka välillä kävi mielessä, onko oireiden puuttuminen huono merkki. Kotiin tultua meinaan alkoi taas ällöttää kaikki. Kai se on stressikin joka siihen oloon sit vaikuttaa ja kun on rentoa ja kivaa tekemistä oireetkin unohtuu. Mutta ainakin sai hetken kokemuksen siitä, että normaalia elämää ja ruokahalua on olemassa.

9+0

Mä kokeilin eilen ihan häpyrajasta löytää niitä ääniä eikä löytynyt. Tänään aamulla uudestaan ja ylempää oikealta löytyi hetkeksi [emoji173]. Ihana oli kuunnella että siellä se oikeesti on [emoji4]. Täällä 8+5 ja kyllä kuvotus on helpottanut. Rinnat kipeät sivuilta.

Minulla on toinen raskaus. Ja olen ollu "ei raskaana" 1 vuoden ja 2 kuukautta. Kohtu oli minusta tosi ylhäällä vielä. Noin 2-3 cm navan alapuolella :)

Tiuku86, mullakin ehti olemaan keskenmenon ja tän raskauden välissä reilu kaksi kuukautta ja esikoisen raskaudesta just tuo 1v 2kk [emoji4]. Ehkä se tosiaan johtuu sitten siitä. Mulla on vatsa jo tosi turvonnut kyllä. Appiukko tiesi jo ennenkuin kerrottiin [emoji3]

Oli ihana viikonloppu, oltiin miehen kanssa reissussa enkä kärsinyt juuri mistään oireista. Jaksoin istua yömyöhään illallisellakin eikä mikään ruoka-aine etonut. Onneksi osasin nauttia olosta, vaikka välillä kävi mielessä, onko oireiden puuttuminen huono merkki. Kotiin tultua meinaan alkoi taas ällöttää kaikki. Kai se on stressikin joka siihen oloon sit vaikuttaa ja kun on rentoa ja kivaa tekemistä oireetkin unohtuu. Mutta ainakin sai hetken kokemuksen siitä, että normaalia elämää ja ruokahalua on olemassa.

9+0

Itse huomannut töissä ton, että kun kokoajan tekee jotain niin ei huomaa huonoa oloa, mutta sittenkun pysähtyy niin iskee kyllä heti :)

Närästys, ummetus, aivan jäätävä turvotus ja tänään alkanut kunnon oksetus/ällötys.. Ei nyt varsinaisesti kipeitä, mutta tuntuvia vihlaisuja kohdussa muutaman kerran päivässä. Tissit edelleen todella kipeät, koko ajan nukuttaa. Näillä mennään 6+risat.

Noin puolen tunnin päästä eka neuvola. Ajattelin siellä mainita tästä oireettomuudesta vaikka kyseessä onkin vaan sellainen jutustelu/paperien täyttö kerta. Ehkä se neuvolatäti osaa rauhotella sit.

Jee, niin se vaan taitaa olla että pahoinvointi alkaa helpottamaan! :happy: Muutenkin olo paljon normaalimpi kuin viimeviikkoina. Tietysti mielessä käy onko kaikki hyvin, mutta oon rauhoitellut itseäni sillä että kyllähän ne oireet alkaa helpottumaan kun 1. kolmannes lähenee loppuaan..? Nyt kun ruoka alkaa maistumaan, on myös mielihalut kasvaneet ja väsymys kyllä tuntuu palanneen takaisin. 9+6.

Pullanmurunen kyllä se tuossa vaiheessa alkaa joillain helpottaa eli on normaalia :) itellä kans alko hiljalleen helpottaa tuolloin viimeksi. Mulla taas on nyt edelleen pahaaoloa ja ootan jo et sais loppua :D koti on ihanasti rempallaan kun en nyt tee normaaliin tapaan kotitöitä kun esim pesukoneen täyttö ällöttää ja heikottaa ylhäällä olo. Niin odotan olon paranemista niin pääsis siivoo ja viihyttää lapsia vähän monipuolisemmin. Mut onneks oon näin hyvin selvinny huonon olon kans lastenhoidosta, Jes :) nyt 8+5 ja eka neuvola kohta. Aika tuttuja juttuja siellä varmaan, mutta kiva saada omaa aikaa poissa kotoa ku mies tulee lasten vahiksi siks aikaa :D

Minulla on tullut vahvempana oireena nyt se, että tuntuu ettei ruoka etene koneistossa mihinkään jos syö liikaa. Eilen himoilin lenkillä kananmunaleipiä, söin kaksi ruisleipää kananmunalla iltapäivällä enkä loppupäivänä syönyt kuin omenan kun oli ihan jäätävä turvotus/ähky koko illan. Pienet annokset on ihan ok, mutta suuria ei voi syödä tai menee koko maha jumiin.

Lisäksi on edelleen jatkuvaa kuvotusta, ei onneksi tarvitse oksentamassa käydä, sen verran lievää. Tänään 6+4.

Minulla on tullut vahvempana oireena nyt se, että tuntuu ettei ruoka etene koneistossa mihinkään jos syö liikaa. Eilen himoilin lenkillä kananmunaleipiä, söin kaksi ruisleipää kananmunalla iltapäivällä enkä loppupäivänä syönyt kuin omenan kun oli ihan jäätävä turvotus/ähky koko illan. Pienet annokset on ihan ok, mutta suuria ei voi syödä tai menee koko maha jumiin.

Lisäksi on edelleen jatkuvaa kuvotusta, ei onneksi tarvitse oksentamassa käydä, sen verran lievää. Tänään 6+4.

Täällä vähän sama juttu. Viikonloppuna teimme pizzaa, ja sitä tietysti piti ahtaa naamaansa se normaali määrä, ja loppupäivän oli sellainen olo kuin olisi syönyt jouluruokaa vatsan täyteen viikon putkeen :depressed:. Tänään tuli lounaan jälkeenkin vähän samanlainen olo, vaikka annoskoko ei ollut järin suuri.

7+5 ja mielissään siitä, että aamulla lensi kahvit ylös ja pönttöön o_O viikonloppuna lietsoin itseni jo varmaksi siitä, että kesken menee. Oireita kuitenkin on eikä mitään keskenmenoon viittaavaa ainakaan enää, joten miksi stressata enempää...

Turvotus ja täysi olo on täälläki ihan järkky. Kiva mennä neuvolaan keskiviikkona painaen 5kg enemmän ku normaalisti :nailbiting:

8+2. Rinnoissa välillä vihlontaa/kirvelyä. Nää päänsäryt voisin kyllä lahjoittaa pois.. Tänään oli pakko saada päivälliseksi falafelrulla :D Sen jälkeen ei ookaan sit tehny mieli syödä yhtään mitään.

Olisiko vinkkiä hyvistä myslipatukoista tai muusta NOPEASTA ei niin sokerisesta välipalasta? Itselläni on nyt tullut semmoinen oire, että nälkä kun tulee niin ruokaa on saatava HETI (edes vähän), muuten tulee todella huono olo ja tuntuu että tulee oksennus vaikka eihän tyhjästä mahasta mitään tule ulos, yökottää vaan. On minulla aina tullut huonoa oloa jos nälkä ehtii kunnolla päälle, mutta ei se näin rajua ole ollut. Jotain pientä pitäisi kulettaa käsilaukussa mukana, mutta mitä? 6+5

Anniina, mulle korvaamaton apu on ollut Piltin välipalapussit - siis ne sellaiset marja/hedelmäsoseet pussissa. Niissä ei oo lisättyä sokeria mutta toki hedelmien&marjojen omaa sokeria. Ne on helppoja kuljettaa mukana ja helppo syödä, kun ei tehnyt mieli "jauhaa" mitään :D

Täällä on tullut riesaksi järjetön väsymys. Oon ihan loppu. Mikään määrä unta ei riitä ja kokeilin nukkua vähemmän jos se auttais niin ei. Töissä oleminen on yhtä tuskaa, kun ei meinaa hereillä pysyä. Oon aika valmis alkaa pussaillee flunssasia että pääsis ees muutamaks päiväks lepäämää saikulle Voisin myös antaa vasemman jalkani siitä hyvästä että pääsis vetää päivisin kunnon päikkärit. Nyt se ei oo mahollista kun oon töissä 11-18.30

Minulla on töissä kaapissa mukana suolakeksivarasto, kun yökötys iskee, mutta makeat välipalat yököttää lisää. :)

Takaisin