Oireet

Pikkutassu89, mäkin ihmettelen herkkyyden katoamista. Toivottavasti kaikki on kuitenkin ok, ehkä oireet aaltoilee välillä.

Koko ajan epätodellinen olo että entäs jos en olekaan enää raskaana. Eka neuvolakin vasta parin viikon päästä... En oo ite huomannut, että olisin yhtään sen väsyneempi, ei vaan huvita tehdä mitään lähinnä. Huonoa oloa on ollut, vähemmän tänään kuin eilen mutta ruokahalu ei oo täysin normaali... Itse en ole yöllä käynyt vessassa kertaakaan mutta aamuisin on kaamea hätä.

Täälläkään ei tarvitse ravata vessassa öisin. Rinnat on hieman arat. Pahoinvointi aaltoilee. On hyviä ja huonoja päiviä. Välillä on kasvukramppeja vatsassa, mutta ei joka päivä. Silti pelottaa, että kaikki ei olekaan kunnossa. Reilun viikon päästä vielä varhaisultraan. Mun kunnan ultra tulee olemaan varmaan aika myöhään kun eka neuvola vasta 9+6. Toivottavasti siellä voisi jo ääniä kuunnella. Miten mä olenkin näin hermoheikko. 8+2.

Mun oli pakko soittaa neuvolaan et mitä siellä ollaan mieltä vuodosta. Olis kannattanut jättää soittamatta.. Täti oli melko pessimistinen ja sanoi että ei auta muu kuin odotella josko se vuoto siitä voimistuis. Ei siis yrittänytkään rauhoitella että ei välttämättä tarkoittais mitään. Kuitenkin kerroin ettei ole eka vuoto ja sen ekan vuodon jälkeen ultrassa oli kuitenkin kaikki hyvin.. Nyt kamppailen itseni kanssa varaanko huomiselle 100€ maksavan ultran vai maltanko vaikka viikon odotella mitä tapahtuu ja menen vasta sitten.

Olipa tökerösti sanottu puhelimessa. Jos mulla tulisi vuotoa niin menisin päivystykseen. Jos jotain kipuakin. Vaikka vuoto loppuisikin niin kyllä pitäis päästä tutkittavaksi. Monessa maassa tarjotaan jo alkuraskauden ultra. Siinähän suljetaan jo tuulimunat ja kohdunulkoiset pois. Suomessa sitten vissiin ajatellaan ettei haittaa jos vaikka toisen munajohtimensa menettää. Pikkutassu89, jos ei ole päivystävää paikkaa lähellä niin pieni hinta se satanen on mielenrauhasta.

Soitin äsken vielä äitipolille kun piti enivei varailla np-ultraan aikaa (vaikka ei kyllä yhtään olis tehnyt mieli, liian kova pelko että sen saa pian perua kuitenkin). Siellä ihana kätilö sanoi ettei olisi näin niukasta vuodosta huolissaan. Kerroin myös että oireet tuntuu hävinneen, niin eivät nekään kuulemma ihan päivässä häviäisi vaikka keskenmeno olisikin kyseessä. Vähän nyt toi toivoa tämä keskustelu.. Sanoi kuitenkin että nää alun vuodot on todella yleisiä, eikä välttämättä tarkoita mitään, ja mulla taaskin kuitenkin osuu aikalailla menkkojen paikkeille tää. Keskustelun lopussa totesi etten kuulosta kovin vakuuttuneelta tai huolettomalta, tämän myönsin ja sanoin että mietin huomiselle ultran varaamista, niin hän meinas et minuna malttaisi nyt vielä ja seuraisin nyt ihan rauhassa. Ei se ultra kuitenkaan mitään muuta jos tää on kesken mennäkseen. Eipä siellä olis sopivaa aikaa ollutkaan huomiselle. Joten yritän tässä nyt rauhoittaa itseni.

Mut np-ultra nyt sit jo 11+6, eli alle 4 viikkoa! Toivottavasti sinne asti päästään ja siellä kuulis hyviä uutisia.

Mua vähän hymyilyttää täällä kun foorumilla me valitetaan olotiloistamme silloin kun ne on huonot. Ja sitten kun olotila on "normaali" tai ei niitä kamalia oireita olekaan, niin sittenkin me valitetaan :excited001

Mullakin olotila parantunut tässä pikku hiljaa, niin en jaksa stressaa ettei kaikki ois hyvin. Ei se ylenmääräinen stressikään raskauden aikana ole hyväksi :cat: Toisaalta kun ei ole keskenmenoja tai muita itsellä takana, niin ei ole mitään ennakkoluuloja/-odotuksiakaan.

Mulla myös on hyvät päivät lisääntyneet. Olo ei siis ole ollut läheskään niin huono jatkuvasti kuin vielä viikko takaperin. Voi olla, että mieltä rauhoitti toissapäiväinen ar-ultra, ja pystyn nyt keskittymään muihin juttuihin paremmin enkä vain mieti olotilaani kaiken aikaa.
Lisäksi oon löytänyt hyvän ruokailurytmin ja muistanut juoda paljon vettä.

Opin tuos eilen, et maitotuotteet on varmaa just ne jotka oksettaa ja tekee etovan olon. Nyt vkl jos testais välttää maitoa, jugurtteja, rahkoja yms, niin josko olo olisi vähän siedettävämpi vihdoin. Eilis illan itsetehty mansikkapirtelö nous hyvin nopsaa ylös, josta laskin sit 1+1. No parissa päivässä tulos selviää. :)

Voi ei. Täällä kuumeilen kanssa että onko kaikki ok ennen ensimmäistä käyntiä. Jaksamisia sinne!

Mäkin söin eilen viimeiseksi illalla jogurtin ja se oli VIRHE!! Aivan karsee olo tuli moneksi tunniksi, joten taidan itsekin tehdä niin, että pyrin välttelemään maitotaloustuotteita. Nyt rv8+0.

Magia, normaalia olla flunssassa eli kaikki hyvin. Itsekin olen flunssassa mutten kuumeessa. Soitin tänään terveyskeskukseen ja sanoivat ettei tarvitse lääkäriin mennä. Apteekista voi hakea flunssalääkkeitä raskaana oleville [emoji5]

Olen kyllä onnellinen että on välillä ihan ok olotila eikä oksua ole vieläkään tullut :D Ja juu, on mukavaa jos tässä raskaudessa säästyn oksentamiselta. Viime raskaudessa se alun runsas oksentelu oli mielestäni (henkisesti?) pahempaa kuin itse synnytys vaikka sekin sattui :D Heikko olo ja paha olo kyllä nytkin hyvin usein on vaikkei yrjöön asti kuitenkaan. Sellanen "raskauskrapula" on osuva sanapari :)

Muoks. Joo, ja mullakin tuo kalsiumin nauttiminen on muuttunut haasteelliseksi :/ Sitä pitäs jostain saada, mutta eipä tosiaan tee mieli. Illalla onneksi helpommin menee kaakao tms. alas :)

Nyt 8+2.

Minulla on tullut tänään tosi kipeitä nopeita vihlaisuja. Aamulla jo pelkäsin että vuoto alkaa mutta ei onneksi ole alkanut. Voikohan olla jotain venymiskipuja?? 6+1

Ällö olokin ollut eilisestä.

Mä on niin poikki. Ei ollut kyllä esikoisesta tämmöstä alkuraskautta. Mittasin verenpaineen tänään ja yläpaine oli tosi matala. Ei ihme, että on näin vetämätön olo.
Mulla myös ajoittain vähän maha kipeä. Heti ahdistaa, mutta kyllähän kohdun kasvu varmasti jossain tuntuu. Viikko vielä odotettava varhaisultraan. Nyt 8+3 menossa. Oksettava olo ollut poissa pari päivää. Toivottavasti pysyykin. Katsoin eilen yhtä tv sarjaa missä kuoli yksi päähenkilöistä. Järjestivät hänelle hautajaiset. Ja mä purskahdin itkuun ja mies oli ihan et mikä sulle tuli [emoji23]. Ja mä itkin ja itkin eikä siitä tullut loppua. Itkin itseni sitten uneen [emoji16]. Tästäkö tää itkuilu alkaa sitten [emoji23].

Opin tuos eilen, et maitotuotteet on varmaa just ne jotka oksettaa ja tekee etovan olon. Nyt vkl jos testais välttää maitoa, jugurtteja, rahkoja yms, niin josko olo olisi vähän siedettävämpi vihdoin. Eilis illan itsetehty mansikkapirtelö nous hyvin nopsaa ylös, josta laskin sit 1+1. No parissa päivässä tulos selviää. :)

Itse en ainakaan isoja määriä voi juoda maitoa, tulee sellainen etova olo hetkeksi siitä. :confused: 1-1.5dl voi juoda ilman sitä tunnetta. Ja Ehrmanin rahka, josta ennen olen tykännyt tosi paljon, saattaa saada aikaiseksi samanlaisen olon. Jugurtista ei tunnu tulevan, mutta syönkin sitä myslin kera, auttaisiko sitten jotenkin.. Skyr rahkoja pystyn syömään hyvin :hungry:

Minulla on tullut tänään tosi kipeitä nopeita vihlaisuja. Aamulla jo pelkäsin että vuoto alkaa mutta ei onneksi ole alkanut. Voikohan olla jotain venymiskipuja?? 6+1

Ällö olokin ollut eilisestä.

Venymis-/kasvukivuilta kuulostaisi. Mulla oli tuollaista samanlaista noilla viikoilla kuin itse kuvailet.

Mua turvottaa aivan järkyttävästi! Syö tai on syömättä, koko ajan tuntuu kun ois ilmapallon niellyt. Sattuu, kuplii, kaihertaa, pingottaa ja kaikkee mahdollista. Äh. :( muoks. viikot 8+0

Muokattu viimeksi:
Minulla on alkanut tulla myös pientä vuotoa. Onko teillä ollut myös sitä vai vain vihlontaa? Ei ole vielä kovin voimakasta ja värikin on enemmän ruskea kuin punainen (anteeksi jos tuli liian tarkka analyysi). Pelottaa kyllä kovasti että huomenna alkaa kovempi vuoto ja kesken menee...

Koita ottaa rauhassa, vuodot ovat yllättävän yleisiä alkuraskaudessa. Toivotaan parasta että menee ohi! Mulla ainakin alavatsa on kovinkin kipeä välillä, mutta vuotoa ei ole.

Jotenkin pahinta tässä raskaudessa tällaiselle heikkohermoiselle on juuri se että mikään oire ei kerro mistään..tai että mikä vaan voi olla vaaratonta tai vaarallista kun jokainen raskaus on niin yksilöllinen.
Ei voi googlettaa esim tiettyä asiaa ja saada selvää vastausta.
En nyt osaa jotenkin selittää mitä tarkoitan mutta ehkä ymmärrätte.
Täällä siis paniikki kun oireet on hävinneet, ens keskiviikkoon pitäs ultraan odotella..

Takaisin