Oireet

Täällä soijarahkan syönnin jälkeen ihan hirveä olo, kovin saa pohtia että pitääkö juosta vessaan vai ei. Meinasi myös kahdesti tulla syödessä ylös, ja nyt tuntuu että tulee kun ees sitä ajattelee. Pahoinvointia ollut aaltoilevasti viime viikolla. Voiko tämä nyt sitten olla alkavaa oksentelua vai yksittäinen hetki? Miten muilla oksentelu alkanut?

Puhvis 6+0

Täällä soijarahkan syönnin jälkeen ihan hirveä olo, kovin saa pohtia että pitääkö juosta vessaan vai ei. Meinasi myös kahdesti tulla syödessä ylös, ja nyt tuntuu että tulee kun ees sitä ajattelee. Pahoinvointia ollut aaltoilevasti viime viikolla. Voiko tämä nyt sitten olla alkavaa oksentelua vai yksittäinen hetki? Miten muilla oksentelu alkanut?

Puhvis 6+0

Mulla ei ole vielä oksentelu alkanut. Edellisissä raskauksissa se loppui vasta synnytykseen.

Oletin jo et selvisin tällä kertaa helpommalla, pelkällä yökkimisellä. Nyt se vast näköjään sit alkoikin, neljästi tänään juosten pöntölle ruuat heti ulos. "Jännityksellä" odottaen onko sama 3kk oksennusrinki tässäkin raskaudessa edessä.

Mulla on olot helpottaneet parin viikon takaisesta oksennusrumbasta huomattavasti. Seabandit kylläkin edelleen jatkuvassa käytössä,mutta voisin jo piakkaoin uskaltaa olla ilmankin. Toivottavasti nää oksentelut alkais olemaan tässä:happy: rv 8+2
tsemppiä muille oksupoksuille!:puke

Mun pahoinvointirannekkeet saapu tänään postissa. On kyllä kieltämättä ollu hyvä olo tänään! Innostuin sitten elinvoimaisena siivoamaan pitkästä aikaa kunnolla ja palkinnoks leivoin pätkismutakakun :D taisin touhuta vähän liikaa kun sitten alko vähän särkemään alaselkää, nooo lepoa loppuilta :)

Mä leivoin myös mutakakun kun en saanut suklaata syötyä. Ja se on todellinen ihme ettei suklaa uppoa. Tietää olevansa raskaana [emoji3]. Mulla rannekkeet yötä päivää käytössä. Onneksi myös pahoinvointi helpottanut, mutta tää sairas olo ei kyllä yhtään. Koko päivän taas ollut sisällä. Iltapäivästä on eniten energiaa, mutta sekin katoaa aika nopeasti 1-vuotiaan touhuja seuratessa [emoji3]. 7+6

Minulla ei ole koskaan ennen ollut närästystä, mutta nyt piti hakea renniet apteekista. Osa pahoinvoinnista taitaa olla myös närästystä, kun rennie auttaa siihenkin? :confused:

Mulla on sellainen 24/7 vellova krapulaolo, uhh. :sour: Pari kertaa nälkäisenä on ollut hetken olo, että kohta lentää laatta ja hampaita harjatessa alan välillä yökkiä, mutta toistaiseksi kaikki on pysynyt sisällä. Edellisessä raskaudessa pahoinvointi muistaakseni vasta alkoi näillä viikoilla (tänään 7+4), nyt tätä on jatkunut jo pari viikkoa (silloin sairastettu noro toki voi vaikuttaa asiaan).

Väsymys on edelleen aivan järkyttävä, eilen sunnuntaina vedin varmaan 3h päikkärit vaikka olin yölläkin nukkunut ihan hyvin. Sen seurauksena ei sitten illalla meinannut millään tulla uni silmään ja viime yö meni lähinnä pyöriessä. Parempi varmaan painua ihan just kohta pehkuihin...

Niin ja tuli se rintojen arkuuskin lopulta, ei meinaa tissit mahtua rintsikoihin ja ovat pirun kipeät jos edes hipaisee. :eek:

Tänään 6+0 ja melkosen oireetonta. Mietityttää et onkohan ketään matkassa, kun välillä meinaa ihan unohtua koko raskaus.
Väsymystä ja semmonen pöhöttynyt olo varsinkin naamasta :)

Täällä kans edelleen oireetonta, 6+5. Tänään ehkä aavistuksen etova olo ja väsyttää, mutta eikai se vasta nyt ala? Muistaakseni esikoisesta etominen alkoi heti. Ehkä tämäkin johtuu vaan yliväsymyksestä ja -kuormituksesta. Ei jotenkin tunnu yhtään siltä että mahassa olis ketään..

Mitähän tässä ajattelisi kun oireet on suurinpiirtein kaikonneet. Välillä tuntuu enää pientä kuvotusta kun ei ole syönyt ja yskiessä/aivastaessa vihlasee mutta muuten ei tunnu oikeen mitään. Toisaalta en tiedä pitääkö huolestua kun viime raskaudessa tein testin vasta suunnilleen näillä viikoilla ja sitä ennen ei ollut myöskään pahemmin oireita.

Edit. Niin ja eka neuvola on vasta 6.2

Toiveajattelua oli se pahoinvoinnin lieventyminen. Tänään on taas ollut ihan kauhea päivä. Vaikka ei tosiaan ole tarvinnut oksentaa niin kyllä on kauhea olo. Itsellä ei muutenkaan oksu lennä kovin helpolla. Yhden oksennustaudinkin sinnittelin kerran oksentamatta. Minkäs sitä pelolleen voi. Oksentaminen on vaan jo ajatuksena niin kammottava. 8+0

MarieJohanna89, et todellakaan ole ainoa. Mulla on aivan jäätäviä finnejä jotka ei mene pois ja uusia senkun tulee.

Kuvotus tulee ja menee edelleen aaltoina, mutta uutuutena kavalkaadiin on tullut minimaalinen oksennuksen nousu suuhun kamalia hajuja haistaessa. Esim. tänään mulla oli tiukka paikka kun kissa kävi laatikolla skeidalla.
Niinjoo, 5+4.

7+3 tänään. Eilen töiden jälkeen jäätävä päänsärky, grammanen panadooli oli pakko ottaa :BangHead Tänäänkin näyttäs yrittävän taas päätä särkeä, mutta ei yhtään niin paha kuin eilen :hello2 Pahoinvointia ei enää ole ollut.

Aamulla piti kans yökkiä kaurapuuroa, iltaa kohden vähän parempi olo.. Eilen piti maata lähes koko päivä, ei vaan jaksanu alkaa millekkään :D tänään taisi olla 5+4. En muista yhtään miten esikoisesta oli nämä olot ja millon ne helpotti.

Mulla pahimmillaan useita kertoja viikossa oireillut migreeni pysyny pois yhtä kertaa lukuunottamatta. kopkop vaan :happy: sairastin influenssan toissa viikolla ja antibioottikuurin poskiontelotulehdukseenkin söin. Nyt muuten olo parempi mut pieni lämpöily jatkuu. Mietin että liittyykö lämpöily raskauteen vai tosta kipeenä olosta? pyörii 37 tienoilla. Töissä kuitenkin ollut. ällötystä ja pahoinvointia aalloittain, syötävä kyllä useammin per pv kuin aiemmin. jotkut tuotteet oikeen ällöttää :cat:

HUIMAUS! Nyt on ihan uus oire, en siis muista et olis esikoisesta ollut. Aamulla kun sai silmät auki niin rupes huone pyörimään. Päivän mittaan tasaisin väliajoin heittää päässä, mutta onneksi (jostain syystä) vain istuessa. Tultiin tänään porukoille kylään ja äitillä sattuu olee verenpainemittari ja päätin piruuttani kattoo, ni 103/65! Eipä siis ihme :wacky:
Matala verenpaine ei kans oo millään lailla tuttua, aina ollut hyvät paineet paitsi esikoisesta loppuaikana tartti seurailla kun rupes olee rajoilla et onko liian korkeet.

Muilla huimausta/matalia paineita?
Täälläkin maailma pyörii tuon tuostakin ja välillä pitää oikein istua alas... HUH! Mullakin taipumus alhaiseen verenpaineeseen. Pitäispä nyt mitata, mitka lukemat sieltä pälähtää...

Kiitos vinkistä, enpäs mieti vadelmanlehtiteetä!

Jotain kuitenkin olis kiva vielä kokeilla. Tää olo on välillä niin hirveä. Tässä viikonloppuna ja molemmin puolin meillä on ollut oksutauti kierrossa, ja valitettavasti mun huonoimpien päivien vointi ei paljon eroa tuosta kauhistuksesta, vatsa oli vaan kipeä ja kuume väsytti vielä asteen enemmän. Onneksi joka päivä olo ei ole sentään ihan yhtä kamala, ja kovasti toivon, että tämä on se taso, mihin pahoinvointi asettuu, eikä tästä enää syöksytä yhtään huonompaan suuntaan.

Mulla on myös tässä viikon sisään iskenyt ihan älytön itkuherkkyys. Just pidättelin itkua, kun telkusta tuli Toisenlaiset äidit ja muutenkin erityisesti kaikki vauvoihin ja perheisiin liittyvät asiat saa mut välittömästi nieleskelemään ja kyyneleet valumaan.

Ai joo. Viikot on viimeisten kuukautisten perusteella 6+4.

Muokattu viimeksi:
riSa ja LillaE, mulla eilen ja tänään ollut myös kovin oireeton olo jo. Rv 5+5 jälkeen pahin ikikrapulaolo jäi, mutta satunnaisesti vielä senkin jälkeen ollut etovaa oloa ellei syö kunnolla. Nyt 8+6 ja tuntuu ettei ole mitään oireita enää, rinnat normaalit, ei sitä järjetöntä väsymystäkään.. voiko olo alkaa jo tasottua näillä viikoilla? Huomenna ultra, toivottavasti oon ollut turhaan huolissani oireettomuudesta. :(

Mulla alkoi nyt eilen rv 8+4, unet missä mies pettää mua. Ennen näin samoja unia vasta raskauden lopussa. Ne on niin pirun ahdistavia ja niitä miettii monta päivää yön jälkeenkin :bored:

Turvotus vatsassa muuttunut vain iltaturvotukseen, aiemmin oli koko ajan aivan pöhöttynyt olo.

Takaisin