Oireet

7+1 ja aamupäivästä oli tosi energinen ja hyvä olo, hyvin jaksoi reippaan lenkin kävellä. Sen jälkeen väsyttänyt niin maan perhanasti.. Toisaalta oon vieläkin tukkoinen räkistaudin jäljiltä joten vaikuttaa sekin varmasti.

Oireet on vähentyneet ja se huolestuttaa. Keskenmenot taustalla pitävät väkisinkin pelokkaana.

Piti tänään ottaa esikoisen kanssa päikkärit kun iski niin kova väsymys :D tätä ennen olen päikkärit nukkunut viimeksi joskus 1.5 vuotta sitten.. :o

Voi että tätä oloa.. en jaksa lähteä kotoa minnekään. Tämä ja eilinen päivä ovat olleet taas aika kauheita. Kuvotus on helpottanut, mutta se ei todellakaan ole kadonnut. Sellainen olo kun ois joku kauhea sairaus päällä. Hyvä kun jaksaa seistä. Oiskohan mullakin paineet matalalla kun on näin loppu olo. 7+5

Onko kellään muulla jysähtänyt selkä jumiin? :confused:Alaselkä todella kipeä, venyttely auttaa hiukan. Tuo 10kk esikoisen kanniskelu pitkin päivää ei ainakaan auta asiaa yhtään.

Ja tiedän että alkuraskauden selkäkipu voi olla merkki keskenmenosta, mutta luulen että tämä on nyt jotain lihasperäistä, koska muita kipua ei ole.

Muita oireita tällä hetkellä:
Kuivat limakalvot; nenä vuotaa verta ja kurkku on kipeä.
Totaali väsymys
Vetämätön olo, ei jaksa tehdä mitään
Närästys
Pahaolo, ruokaa ei tee mieli yhtään, yöks

Ja nyt 5+jotain.

Herttarouva täällä samanlaista oiretta. Olen ollut kyllä flunssassa pe alkaen ja nyt en tiedä mikä mistäkin johtuu mutta nimenomaan tuntuu aivan sairaalta.
Epäilin myös verenpaineiden laskua ja mittasin juuri niin 90/70 oli..
Ei ihme että on kummallinen ja heikko olo. Edellisessä raskaudessa paineet oli normaalit kunnes loppuraskaudessa paineet kohosi niin että sain lääkityksen.
Eipä vielä koskaan ennen ole mulla ollut matalat paineet?!?!

Onko kellään muulla jysähtänyt selkä jumiin? :confused:Alaselkä todella kipeä, venyttely auttaa hiukan. Tuo 10kk esikoisen kanniskelu pitkin päivää ei ainakaan auta asiaa yhtään.

Ja tiedän että alkuraskauden selkäkipu voi olla merkki keskenmenosta, mutta luulen että tämä on nyt jotain lihasperäistä, koska muita kipua ei ole.

Muita oireita tällä hetkellä:
Kuivat limakalvot; nenä vuotaa verta ja kurkku on kipeä.
Totaali väsymys
Vetämätön olo, ei jaksa tehdä mitään
Närästys
Pahaolo, ruokaa ei tee mieli yhtään, yöks

Ja nyt 5+jotain.

Täällä sama juttu selän kanssa, se on muutenkin sökönä. Välilevyn rappeumaa ja 30 astetta liikaa notkoa alaselässä. Ja tänään vasta kipeytyi todella pahasti alaselkä. Toivottavasti on vaan hetkellinen ongelma meillä!

Papu 8+3

Tänään 6+0 ja melkosen oireetonta. Mietityttää et onkohan ketään matkassa, kun välillä meinaa ihan unohtua koko raskaus.
Väsymystä ja semmonen pöhöttynyt olo varsinkin naamasta :)

Haaveilija31, mulla myös notkoselkä joka varmasti pahentaa kipua.
Edellisessä raskaudessa oli myös selkä kipeä ja iskias vaivaa, mutta myöhäisemmässä vaiheessa kun vatsa alkoi kasvaa. :hungover:

Tänä aamuna piti pysäyttää auto tienvarteen ja kakoa. Varsinaista aamupahoinvointia ei ole ollut, on ilmeisesti pakko heti aamulla syödä jotain, aiemmin olen pärjännyt sillä, että syön työpöydän ääressä voileivät.

6+5.

Ja sen olen myös huomannut, että jostain syystä hengästynyt todella helposti. Ja välillä tulee olo, että pitää vetää oikein kunnolla ilmaa keuhkoihin.

Täällä myös alaselkä kipeä. Ja tuntuu että enemmän on lihasperäistä. Muistan että viime raskaudessakin alaselkä tuli jossain vaiheessa kipeäksi mutta ei kai se näin aikaisin.
Muoks. Jatkan tähän. Tietääkö kukaan saako/uskaltaako mitään kipugeelejä käyttää? Tämä on nyt oikeastaan aika tuskallisen kipeä. Istuminen käy kaikista eniten kipeää.

Muokattu viimeksi:
Mulla pahoinvointi helpottanut vähän, jee! Aamut ei ala oksentelulla vaan paha olo iskee vasta iltapäivästä ja voimistuu iltaa kohti. Viikonloppuna meni myös lämmin ruoka alas molempina päivinä pitkästä aikaa :hello2 Muuten oireet ennallaan, eli väsyttää ja rinnat aina vaan raskaan tuntuiset. Iho on mulla pysynyt aika hyvänä, mutta hiukset rasvoittuu tosi pian :l Tänään rv 8+6.

Mulla on viikkoja nyt 9+2 ja tuntuu, että pahoinvointi on alkanut vähän hellittää. Myös makea on alkanut maistua paremmin (aiemmin esim. suosikkiherkkuni suklaa ei maistunut), mikä ei ehkä oo niin hyvä juttu :D Kroppa on edelleen turvoksissa ja väsymystä on normaalia enemmän.

Koputan puuta, täälläkin ällötys helpottanut vähän. Rinnat onneksi kipeät yhä niin ei tartte pelätä, että kaikki oireet poissa. Sitäkään en ihan näin alkuun toivo, että katoaa kaikki oireet kerrallaan. :)

Inhottavin oire mulla nyt on vatsa, turpoaa ihan pinkeäksi ja on todella kipeä välillä. Varmaan kertyy ilmaa vatsaan. Olen kyllä elämässä kärsinyt sen verran vatsavaivoista (ibs) että tunnistan nää kaksin kerroin vetävät krampit suolistoperäisiksi enkä ole huolissaan sikiön puolesta, mutta onhan se ikävää olla kivuissaan silti. :(

8+1

Mul on 7+5 ja vaihtelevaa pahaa oloa. Näin aamuisin ehkä pahiten. Mut noin 3 viikkoa helpottamiseen enää!! Toivottavasti ja luultavasti Viimeinen kerta kun tarvii kokea alkuraskaus. Tätä ei tule ikävä :D keskiraskautta odotan melkein innolla ;) paras aika on kuitenkin vauvan synnyttyä -Offtopic

Isabella84: mulle neuvolasta antoivat Relaxant-voidetta (merkiltä Detria) esikoisen aikaan.

Isabella84: mulle neuvolasta antoivat Relaxant-voidetta (merkiltä Detria) esikoisen aikaan.

Kiitti vinkistä. Huomenna aika työterveyteen. Siellä kyllä miettivät olisiko enemmän neuvola-asia, mutta lopulta ajan antoi. Viime raskaudessa (2015) ei kyllä neuvolastakaan saanut ylimääräisiä aikoja edes supistusten vuoksi. Ihan tkn akuuttijonoon piti mennä.

Jäi kuitenkin vaivaamaan, että pitäiskö neuvolasta kuitenkin asia varmistaa, joten nyt mulla on soittopyyntö sinne auki.

Takaisin