Oireet

Hmm, minä tein ekan esihaamun jo 3+1, ja ei ollu kummemmin mtn oireita paitsi nännit arat. Jotenkin sitä vaan tiesi, et nyt nappas. Etova olo, alavatsa nippailut yms alkoi vasta rv5, josta päivä päivältä oireet vahvistunu/pahentunu.

Ennen plussaa mulla oli kipeät nännit oireina ja suolan erittäin vahvana maistaminen. Turvotus myös alkoi ennen plussaa.

Tänään oli aamulla nenä tukossa. Mulla nyt siis 4+2.

Kolme päivää pahoinvointia ja tänään laatta lensi... tää pahoinvointi helpottaa aina näin illasta... ja päivät pitäis kuitenki viettää töissä.. tänään piti jopa pomolle soittaa että ei pysty töihin. Onneksi huomenna vapaa... kävin hakemassa ne sellaset pahoinvointi rannekkeet ja en tiedä onko niistä apua mutta en lähde kokeileemaan että kuinka paljon olo pahenee vielä jos ne ottaa pois :D

Mulla rinnat ei kipeytynykään niinku aina ennen kuukautisia, turpos vaan ja turvotus ei loppunukaan kun olikin kuukautiset myöhässä ja plussa tuli :)

Ja näin kans outoa unta että kaveri oli raskaana, noh aamulla sitten itselle plussa pärähti testiin :D

Mulla on toisessa pohkeessa outoa kipua, en ole harrastanut mitään erityistä liikuntaa tms. Ihan kuin meinaisi krampata, mutta kramppeja ei kuitenkaan ole ollut.

Nyt muisti pätkäisi, mutta onko muita joilla pahoinvointi yllättää enemmän illasta kuin aamusta?

Onneksi on vielä huominen vapaata niin saa rauhassa huilata. Nyt jo pelottaa tällä väsymystasolla mennä tiistaiksi 13h töihin.. Toki siellä aina tekemistä niin ei kerkeä niin huomaamaan väsymystä :)

LillaE, mulla kans pahoinvointi katosi jokunen aika sitten. Just samoihin aikoihin alkoi flunssa ja ollut jäätävä päänsärky. Hieman huolissaan oon minäkin. Eka raskaudessa ei ollu aluksi kahden päivän närästystä lukuunottamatta kummempaa. Toisessa raskaudessa huonovointisuus tuli hieman myöhemmin. Niin nyt on sitten outoa kun tämä raskaus ei mukaile kumpaakaa edellistä raskautta. Pahoinvointi alkoi nyt tosi aikaisin ja paljon voimakkaampana kuin aiemmin ja sitten tosiaan katosi. Ei pitäisi ajatella pahinto, mutta jotenkin outo tunne kun näin mennyt...

Mulla on jotain ihmeen päiväpahoinvointia. :woot: Aamuisin on hyvä olo ja iltaisin samoin, mutta sanotaan puoliltapäivin iltaviiteen öklöttää. Ihan hämärää!

Täälläkin kärsitään iltapahoinvoinnista .. mieskin ihmetteli että eikö sen kuuluis olla aamupahoinvointia :D

Mulla nämä flunssaoireet alkaa nyt helpottamaan hiukan, ja tuntuu vähän siltä että pahoinvointi olisi ehkä palaamassa.
Jotenkin ei enää tiedä mitä ajatella, tuntuu että liikaa seurailee oman kehon tuntemuksia ja sillä saa itsensä vaan hulluksi.
Pitäisi ottaa iisisti ja ajatella että kaikki on hyvin, kunnes toisin todistetaan!

Castiel, no hyvä etten oo yksin :D on tää kyllä kun pitäs koittaa mennä nukkumaan niin uni ei tuu kun pohtii et onko liian huono olo että pitääkö lähteä vessaan :D
Mulla tuntuu muutenkin iltaseen painottua oireet. Paitsi tissit 24/7 kipeät..

Ensimmäinen aamu kun piti käydä pöntöllä yökkimässä. Tästäkö se alkaa eikä loppua ihan heti näy. Aikaisemmista raskauksista oppinut sen että aamu kannattaa aloittaa vedellä koska se myös ylös tullessa parasta [emoji16] Kahvia menee aamuisin yleensä reilu kaks mukillista mutta nyt melkein se yks mukillinenkin piti väkisin juoda ettei tuu pää kipeäksi.

Mulla on huolena oireiden vähyys. Toki on vielä aikaista, jos viime viikon ultran viikkoihin on uskominen (6+6), mutta kyllä se pistää miettimään.
Rinnat on kipeät ja maha on iltaisin turvoksissa, välillä tuntemuksia vatsassa tai kohdussa. Uni ja ruoka on maittanut tosi hyvin, mutta eilen illalla valvoin pari tuntia ennen nukahtamista, vaikka mentiin myöhään nukkumaan, ja heräsin silti omia aikojani seittemän jälkeen. Tulkitsen tämän kyllä raskausoireeksi, koska tämmönen on mulle tosi outoa!

Kahdessa epäonnistuneessa raskaudessa on ollut etova olo viim. kun 6 vkoa täynnä eikä oo saattanut syödä juuri mitään. Tää on kyllä tyystin erilaista. Ehkä nyt on poika tulossa, jos mahassa on vielä kaikki ok.

Mulla on nyt pari päivää ollut sama kuin viimeksikin: jos hampaita pestessä, tai lopuksi, menee hammastahnaa kielen takaosaan tai nieluun niin meinaa tulla ylös. Viimeksi riitti loppuvaiheessa pelkkä hammastahnan maku kielellä, tartti aina huutoa kieli juoksevan veden alla... :shifty:

Mulla myös lensi tänään ekaa kertaa laatta :( just olin pukenu lapset valmiiksi ja kenkiä oltiin laittamassa jalkaan kun pitikin juosta nopsaan takas sisälle ja vessaan. Esikoinen kysyi kun menin takaisin: "No löytyikö ne kengät?" :D

Lauantaina oli tosi hyvä päivä, väsytti mutta muuten olo oli ok. Ajattelinkin että jes, nyt alkaa elämä voittamaan! Liian aikaisin tuulettelin koska eilen oli toistaiseksi kamalin päivä ja tämäkin vaikuttaa ainakin aamun perusteella hirveältä :(

Kuinka te pärjäätte tän pahoinvoinnin kanssa töissä? Olen lähihoitaja ja kotihoidossa töissä jolloin työnteko tällasessa tilassa aika raskasta... ei sitä voi asiakkaan luona aina käydä oksentamassa. Ootteko saanu saikkua tarvittaessa?

Joku tuolla aiemmin kyseli oireita ennen plussaa. Mulla oli alavatsakipuja, mutta ne erosi menkkakivuista sillä että oli enemmän toispuoleisia. Lisäksi nännit oli herkät ja kaikki joulupöydässä maistui super suolaiselta :grin Plussasin 3+5 muistaakseni.

Nyt 7+6 ja pahoinvointi jatkunut rv 5 asti. Mulla aiemmin ollut tota iltapahoinvointia enemmän, mutta se näyttää nyt kääntyneen aamupahoinvoinniksi sillä myös mä aloitin viikon oksentamalla ensimmäisen kerran. Oksensin ihan vaan mahahappoja ja huolestuin kun seassa näkyi vähän veriviirujakin, mutta ilmeisesti ne selittyy limakalvojen ärsytyksellä? :hungover:

Maikkoo94
, mä olen myös hoitoalalla joskin osastotyössä. Anyway, on todella inhottavaa poistua kesken hoitotoimenpiteen pidättelemään oksennusta käytävälle. Saikulle mulla ei vielä ole ollut tarvetta, mutta en kyllä pelkää sen hakemista ollenkaan jos siltä tuntuu!

Nyt alkoi sit pahoinvoinnit täälläkin. Tänään 6+3. Viime yönä puolilta öin oli tosi huono olo ja aamullakin. Sain syötyä ja vähän helpotti, mut nyt kun pitäis laittaa ruokaa perheelle, niin hyi hitto [emoji13] Pitikö tän just tänään alkaa, kun ollaan lähdössä perheen kanssa kylpyläreissuun kahdeksi yöksi. Toivotaan, että helpottais kohta, kun jotain suuhun laittaa. Närästyskin on saapunut vaivaksi. Äh. Tulis jo viikko 11-12, kun silloin mulla on edellisissä raskauksissa helpottanu viimeistään.

Täällä kans tuntuu paremmalta kun oireet on alkanut hiipiin takaisin samalla kun flunssa helpottaa Rauhallisempi mieli nyt. Ehkä ois pitänyt osat nauttia flunssasta joka syrjäytti oireet

Mulla oli esikoisesta pahin olo aina iltaisin. Tällä kertaa illat on ollu tosi hyvä olo ja on pystynyt syömään hyvin yötä vasten. Aamut ja aamupäivät aika kauheita. Iltapäivästä tulee myös pahan olon aaltoja. Vielä mennään oksentamatta ( sormet ristissä ) [emoji3]. 6+6 kasassa tänään.

Takaisin