Oireet

Mäkin olen kuullut hyvää niistä pahoinvointirannekkeista! Ystäväni käytti niitä ja totesi että on aivan sama toimiiko placebolla vai oikeasti, kunhan oksentaminen hellitti :D

On tämäkin, alkuviikosta ei tuntunut mikään ruoka maistuvan, nyt voisi syödä jatkuvalla tahdilla ja suuria määriä! o_O Kumpihan näistä nyt sitten on parempi? :grin

Taitaa itsellä olla huomenna suuntana apteekki ja itsellekin haen ne rannekkeet. Laatta lentää näköjään pahemmin näin iltaa kohden.
Jatkossa taidan pitäytyä suurimmaksi osaksi kasviksissa ja hedelmissä, ne ei ainakaan vielä ole etovaa oloa tehnyt. Heh, tehokasta "laihdutusta" tämä raskausaika. Tyttöä odottaessa paino tippui ekan kolmanneksen aikana 10kg.

Oon tosi iloinen ettei kertaakaan ole vielä tarvinnu oksentaa! *koputtaa puuta*
En ole kahdessa aiemmassakaan paljoa oksuillut mutta kyllä laatta lensi melkein joka aamu. Unenlaatukin on parantunu huomattavasti eikä nukahtaminen kestä niin kauaa enää, pysyispä näin :)

Täällä nostaa pelko päätään..
Aamulla kun silmät sain auki, eipä ollutkaan pahaolo eikä oo ollut pahaolo koko aamuna..
Muita oireita ei juuri ole ollutkaan, paitsi repäisykivut. Nuo mahanjuilimisetkin jäi kun oahoinvointi alkoi. Sellaista nälkä ällötystä ollut.. Nyt ei mitään.
Kertokaa nyt jotain positiivisia ajatuksia!
Voiko huonovointisuus loppua jo nyt tai pitää vaikka taukoa?
Aiemmasta raskaudesta en juuri pahoinvoinnista kärsinyt, hetken ekoilla viikoilla. Harmi etten muista tarkkaan koska viimeksi loppui.

Oireet alkoivat muutamaa päivää ennen plussaa, plussasin siis ekan kerran viikoilla 3+6. Nännit kipeytyivät suunnilleen oletetun kiinnittymisen aikaan (eikä oire ole poistunut tai helpottanut sen jälkeen). Se olikin oire josta aloin epäillä että vois olla plussatuulet, aivan uusi kipu siis mulla.

Turvottaa huolella ja kahvi ei maistunut tänään aamulla. Tänään on 4+1 ja alavatsalla tuntuu kuplintaa ja kuohumista. Menkkajomomaisia mutta ei kuitenkaan menkkaoireita on nyt ollut monta päivää. Hiukan kuvottaa välillä ja eilen yökkäsin kun haistoin rullaportaissa edessäni olleenkäyneen juuri röökillä. Hajuaisti siis lie herkistynyt :hungover:

Mulla ainakin vaihtelee toi paha olo. Jos yhtenä päivänä on suht hyvä olo niin toisena päivänä on sit ihan karsee. Esikoisesta oli 24/7 kuvotus kolmisen viikkoa ( viikot 6,7,8 ) ja nyt selkeästi huonoin olo on aamulla ja sit päivällä ja illalla tulee huonon olon aaltoja. Aamulla pitää syödä väkisin ja toivoa että pysyy sisällä. Voi kun tää loppuis pian. Täällä 6+4 menossa.

Minulla oli pahoinvointirannekkeet käytössä viime raskaudessa. Pitäisikin etsiä ne taas esiin. En kyllä muista että suuremmin olisi auttanut. Toki mulla itsellä vaikutti varmasti se että toisessa kädessä kun ihotunnon yliherkkyyttä yms. niin siinä ei sitten kunnolla kestänyt rannekettakaan pitää. Nyt voi ollakin eri juttu kun on painehiha käytössä koko kädellä niin reagoiko eritavalla myös siihen yksittäiseen paineeseen.

Etovaa oloa ollut pari viikkoa, kauheeta väsymystä, maha turvoksissa niinkuin olisi pidemmällekin raskaana. Hieman oli tunne että oisko raskaana mutta silti tein testin vasta muutama päivä sitten. Nyt on rv 7+0. Siinäpä sitten alkoi stressi meneekö kaikki hyvin. Kaks keskenmenoa takana (viimeisin joulukuussa) mutta myös kolme onnistunutta raskautta.
Tänä aamuna oli kyllä jo lähellä että etova olo muuttuu jo halailuksi pöntön kanssa. Joka raskaudessa ollut kunnon pahoinvointia ja puoleen väliin raskautta. Viimeisimmästä kaikista eniten, että jouduin jonkun aikaa olemaan saikullakin sen vuoksi. Katsotaan miten nyt käy.

Täällä myös oireettomuus kaihertaa mieltä. Viikko sitten oli joitain huonon olon tuntemuksia ei enää. Aamuisin pystyy hyvin syömään aamupalan vasta tunnin päästä heräämisestä, esikoista odottaessa oli niin nälkä että olisin voinut puolison kättä pureskella. Oikeastaan paleltaminen on ainut poikkeavuus normaalioloihin, ja kyllähän mua joskus paleltaa muutenkin.

On se kun ei kelpaa oireettomuus, mutta ei haluaisi mitään suuria vaivojakaan :D

Tiko82: Mulla on ihan sama tilanne. Noin viikon verran oli etovaa oloa ja nyt se hävis :wideyed: Eilen oli jo lievempää ja tänään ei ollenkaan. Esikosta ällötti kolme päivää ja sit sekin loppui. Muistin tässä, että juurikin tän oireettomuuden takia, mun oli pakko käydä ar-ultrassa esikoisen kanssa, kun en uskonut, että ketään on kyydissä. Olihan siellä kuitenkin kyytiläinen ja raskaus oli helppo loppuun asti. Muutkin oireet on joko loppunu tai ainakin vähentyny. Ei enää väsytä eikä juurikaan palella. Mulla ois kans tänään neuvolan laskujen mukaan 7+0, mutta omien laskujen mukaan (oviksesta laskettuna) 6+5. Jotenkin pitää vaan yrittää pitää pää kasassa ja koittaa luottaa, että kaikki on hyvin, vaikka oireita ei ole. Nää asiat kun ei oo omissa käsissä eikä stressaamisella pysty niihin vaikuttaa.

Salo84 kai tässä ainakin vähän hormoonneja on kun tekstis meinas saada mut itkeen [emoji23] että oon sekasin!
Jotenkin helpottavaa että jollain muullakin samoja oireita. Mä kans muistelen että oli pientä ellotusta ekasta ja kesti vaan hetken. Miks tää alkuraskaus onkin näin epävarmaa aina vaikka olis kuinka mones kerta! Eikai tässä tosiaan ole muutakaan vaihtoehtoa kuin yrittää olla miettimättä asiaa, sille kun ei juu itse mitään mahda. Onneksi on näin mahtava ryhmä mistä saa vertaistukea!
Tsemppiä kaikille oireettomille! Toki muillekin [emoji4]

Mä oon myös ollut nyt jokusen päivän itkuherkempi. Yhtenä päivänä tuli esikoisen päiväkodista viesti kevään tapahtumista sekä info, että yksi ryhmän hoitajista jää ensi kuussa eläkkeelle niin meinasin pillahtaa itkuun, koska kyseessä on aivan ihana hoitaja. Ja siis mähän kyllä tiesin etukäteen, että eläköityminen tapahtuu tässä alkuvuodesta... :rolleyes: Välillä tekisi mieli pillittää sitäkin, kun esikoinen on niin suloinen ja reipas tapaus (usein myös itsepäinen ja vähän rasittava :grin) - meidän isopieni tyttömme.

On tämäkin, alkuviikosta ei tuntunut mikään ruoka maistuvan, nyt voisi syödä jatkuvalla tahdilla ja suuria määriä! o_O Kumpihan näistä nyt sitten on parempi? :grin

Otat loppuviikosta alkuviikon miinuskalorit takas :grin

Kävin tänään kävelemässä aamusta ja oli kyllä kiire lenkiltä takas kotiin syömään, kun meinas huono olo iskeä. Että voi juustoruisleipä maistua hyvältä! :hungry:

Yönseutu
Joo, noloo tunnustaa mutta mä muutama päivä sitten pillahdin itkuun kun meidän 1v8kk poika läimäytti mua jollain kaukosäätimellä päähän. Eikä se nyt kyllä ees sattunut, se vaan laukasi jonkun ihme itkuhanan. Porasin ihan kunnolla ääneen hetken aikaa?!? Huhhuh!!

Pohjalla kyllä rankka töiden aloitus äityisvapaan jälkeen ja iiiiso väsy.. Ehkä ne vaikutti näitten hormoonien kanssa yhdessä niin että alko poraan jostain noin pienestä..

Mullakaan ei oo ollut tänään ollenkaan huono olo ja heti ajattelen kaikista pahimpaa. Vaikka huonovointisuus on ollut aaltomaista, niin kyllä sitä silti joka päivä viimeistään illalla on ällöttänyt. :wideyed:

Aah, eka ilta kun ei oo huono olo, tai ei edes oo oksettanu. :) Illan oon napostellu vain hedelmiä mitä pilkoin valmiiksi lautaselle. Piti hyvin himot pois kaikesta mikä ilmeisesti aiheuttanu sit muuten äklötystä; leipä, suolaiset/rasvaiset naposteltavat, yms. Nyt on rentoutunu ja hyvä olo mennä unille. :)

Mulla on tänään ollu eka päivä kun on ollu huono olo aamusta iltaan.. Parina aiempana päivänä on ollu vaan just heräämisen jälkeen. Mua ihan pelottaa et millonkohan alan oksentamaan :(

Takaisin