Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itsellä aivan sama tilanne tällä hetkellä.. ^^

niin kauheaa!! Ja toisaalta niin helpottavaa, kun joku muukin näin potee... Koitetaan jaksaa sen voimalla, että ohi nämä olot menee kyllä. Ja armollinen sitä pitäis osata itselleen olla. Helpommin sanottu kuin tehty. Tai itse olen sellainen, että röhnötys ja kuola poskella puolikoomassa sohvan kulmalla on aivan helppo aloittaa, mutta sitten alan siitä myös itseäni soimaamaan. Ja sitten alkaa alakulo...

Mä oon 6-13 töissä, tuun kotiin ja teen ruuan ja haen esikon. Oikeesti tekis mieli vaan mennä nukkuu!

Voi hui! Hattua nostan!
Itse olen yliopistossa noiden joka arkipäiväisten töiden ohessa, mutta yliopistoilu on siitä armollisia, että hommia saa tehdä omaan tahtiin.
Itsellä myös 4v tytär hääräämässä ja pitämässä huolen, että ainakaan hiljaisia hetkiä ei ole.

Rinnat tullu erittäin kipeiks yön aikana, ja tänä aamuna oli todella yök olo! Nautin kyllä jokaisesta oireesta täysin :happy:

Jestas tätä kuvotuksen, väsymyksen ja oksetusolon sekä voimattomuuden määrää! Alkoi eilen. Ja nyt on rv 5+5.
Esikoisestani oksentelin kyllä, mutta kerran päivässä sen muutaman viikon ajan ja aina heti sen jälkeen tuli hyvä ja normaali olo. Nyt vain kuvottaa ja oksettaa koko päivän eikä mitään aio tulla ulos. Vaikuttaa päivänkulkuun niin ällöttävästi, että ihmettelen miten jengi pärjää koko päivän töissä, kun itsellä osapäiväinen parin tunnin duunikeikka tekee jo tosi tiukkaa.
Sitten sitä jotenkin syyllistää itseään kun ei kykene muuhun kuin pystyyn nukahteluun ja voivotteluun... Pitäis jotenkin suoriutua 110% kaikesta, vaikka nyt en suoriudu edes 0,1%:sti... Ja se aiheuttaa kummaa keinotekoista masennusoloakin.

Muilla tällaisia?

Minä oon tästä viikosta ollut ke saikulla ja aion olla pe saakka. Katsotaan ens viikolla kuinka jaksaminen etenee. Mulla on just samanlaista väsymystä/uupumusta ei jaksa yhtään mitään. Mulla kokopäivätyö eikä se kyllä tällä hetkellä oo mahdollista lainkaan. Koko päivän kestävää pahaa oloa ja ei tiedä millon oksentaa. Itsellä kanssa ajatusten kanssa painimista, kun niin monet pystyy töitä tekemään ja normaalisti elämään. Mutta ihanasti tänään neuvolasta sanottiin, että hyvä äiti on se, joka kuuntelee omaa kehoaan ja jaksamistaan jo raskauden alusta asti. Levätä pitää, sillä nyt kantaa myös toista sisällään. <3 Älä siis kanna syyllistyttä sinäkään, että et jaksa suoriutua täysillä tällä hetkellä. Positiivisuutta tuo se, että on ainakin hyvä syy pahaan oloon ja jaksamattomuuteen.

Huh en mäkään jaksais tähän töitä nyt! Tosin on tää äitiyslomakin ihan työlästä, kun meillä on yhä yöherätyksiä...
Huomannu nyt raskaana, että päiväunet maistuis paljon paremmin... Mutta on vaan pakko usein käyttää tytön uniajat joko kotitöihin tai opiskeluun :/ Äsken luin tenttiin niin oli haastavaa pysyä hereillä!
Närästys on kanssa inhottavaa! Ja tää palelu....

Mutta juu viime raskaudessa tein 50% töitä + opiskelin. Ja saikulle jouduin loppuvaiheessa jäämään pariinkin otteeseen joksikin aikaa supistusten takia. Kyllä se vauvan vointi on tärkein ja turha potea huonoa omaatuntoa! Vaikka itelleki kieltämättä oli hankalapaikka jäädä saikulle, vaikka selvästi huomas että työpäivät käy voimille ja vaikka tiesin että olen kyllä töissä korvattavissa. Vaikeampi paikka toki yrittäjällä tms...

Mamaxs hienoa että tilanne on noinkin hyvin hallussa. Tämä on hyvin kinkkinen vaiva varsinkin hoitamattomana mutta onneksi tilannetta valvotaan, eiköhän se pysy kurissa :happy:

Minä en ole ikinä ollut mitenkään pahoinvoiva, mutta nyt olen autolla ajaessa joutunut pidättelemään oksennusta. Luulen että se on se pieni tärinäliike mikä oksettaa. Eilen tuli sama reaktio, kun työnsin ruokaostoskärryjä kaupassa, ne kun tärisivät :woot: Muutoin on vain 24/7 ällötys. Rv 6+4.

Tässä on vajaan viikon ajan kärsitty jatkuvaa etovaa oloa ja tänään on ollut ensimmäinen päivä, kun on närästänyt ihan huolella. Vatsakin on aika sekaisin..huoh! :sour:
Alkuviikosta oli alavatsalla välillä aikamoisiakin vihlasuja ja nipistelyjä...olin aivan varma, että menkat alkaa. Nyt nipistelyt on kuitenkin rauhoittuneet.
Niin ja tietysti ne tissitkin on ollut hellänä..:rolleyes:

Ehkä tästä pitäisi osata nauttia. Ollaan kuitenkin vielä niin alussa, että siihen ei oikein osaa antaa itselleen lupaa..:shy:

Edelleen, ei juurikaan oireita. Tissit kipeet mutta siinäpä se. Toivottavasti kaikki kunnossa.. :rolleyes:

• Tykkään
Reaktiot: iLa
Minä oon tästä viikosta ollut ke saikulla ja aion olla pe saakka. Katsotaan ens viikolla kuinka jaksaminen etenee. Mulla on just samanlaista väsymystä/uupumusta ei jaksa yhtään mitään. Mulla kokopäivätyö eikä se kyllä tällä hetkellä oo mahdollista lainkaan. Koko päivän kestävää pahaa oloa ja ei tiedä millon oksentaa. Itsellä kanssa ajatusten kanssa painimista, kun niin monet pystyy töitä tekemään ja normaalisti elämään. Mutta ihanasti tänään neuvolasta sanottiin, että hyvä äiti on se, joka kuuntelee omaa kehoaan ja jaksamistaan jo raskauden alusta asti. Levätä pitää, sillä nyt kantaa myös toista sisällään. <3 Älä siis kanna syyllistyttä sinäkään, että et jaksa suoriutua täysillä tällä hetkellä. Positiivisuutta tuo se, että on ainakin hyvä syy pahaan oloon ja jaksamattomuuteen.

Kauniisti on kyllä neuvolassasi sanottu. Juuri noinhan se on. Kunhan vain saisi mieleensä iskostettua.
Ja onhan se niinkin, että näitä oireita sietää, kun tietää etteivät johdu mistään negatiivisesta asiasta. ❤️
Tämän päivän työrupeama (tosiaan vain se 2h/pv, mutta varsin fyysistä hommaa) meni itselläni yllättävän kivasti ja jopa piristi oloa.
Voimia meille kaikille! ❤️

Kasvoihin tullu finni!!!!!
Tai tulossa... nyt semmoinen kipeä kohta:sorry:

Viime raskaudessa muuten mulle tuli semmoista suunympärys näppyä heti alkuraskaudessa Ja itseasiassa yks mun työkaveri arvas raskauden siitä tosi aikaseen!
Oli jo aika kullannut muistot....:rolleyes:

Maha ja rinnat ovat turvonneet (ostin kokoa suuremmat rintsikat). Rinnat ovat myös älyttömän kipeät.

Kohdun seudulla tuntuu nippailuja, jatkuva pissahätä ja nälkä . :confused:

Ruusa..finni. 1???Mulla tuli selkä ja rintakehään about 7-10 heti tokana päivänä plussasta! :D

Mulla kans ruennu iho kukkimaan. Viime yönä taisin nukkua 2-3 h. Oksettaa niin paljon. Kylkeä kääntää niin tuntuu, että nännit tippuu irti. Silmät ummistaa niin näkee painajaista. Sitten vielä mies kuumeessa köhii ja röhii vieressä. Siirryinkin 3 aikaan vierashuoneeseen vaan eipä auttanut. No tässäpä sitä totutellaan yöheräämisiin samalla

Ruusa..finni. 1???Mulla tuli selkä ja rintakehään about 7-10 heti tokana päivänä plussasta! :D

Nojoo ehkä mä vähän ylireagoin:rolleyes:
Mutta tuommoinen kipeä finni on yllättävän kiusallinen vaiva...
Ja säikähdin kun muistui mieleen esikoisen ajalta finnit. Mulla muuten kanssa tuli myös selkään niitä:shifty: Oon joskus tarvinnu selän akneen isotretionoin kuurin (ja se nyt ei raskausaikana käy!) niin pelkäsin ettei parannu ilman kuuria, mutta kyllä se synnytyksen jälkeen rauhoittui itsestään.

Miullakin tullu muutamia finnejä ja toivotaan että jää tuohon muutamaan :woot:
Edelleen vatsa tuntuu pohjattomalta kuilulta, elikkä ei kun aamupalan tekoon :laughing025

Huh, finnejä pukkaa täälläkin. Ihanan "kukkea olo" :angry3 Turvotus myös jäätävää. Lisäksi kokoajan hönelö olo? Töissä saa tsempata ekstra paljon, että saa keskityttyä..

Tällä hetkellä vatsa sekaisin. Muutenkin ruoansulatus ei oikein toimi niinku pitäs. Normaalit ruoka-annokset tuntuu vatsassa valtaville, niinkuin ei sulaisi kunnolla. Ja jos syö pienempiä annoksia niin ei mene kuin vartti niin oikein koskee mahaan kun niin kova näläntunne. Ihan outoa. Hetkonen nyt aloittaa närästämään vaikka syömäni ruoka oli kaikkein neutraaleimmasta päästä.. :bored::meh:

Takaisin