Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taas tuli öinen pahoinvointi kohtaus:confused:
Olipa taas inhottavaa! En oksentanut, mutta kamala olo oli.

Tää turvotus on kauheeta. Miten tätä masua peitellään useempi viikko :D

Mulla sama ongelma.. töissä joutunut pitämään löysiä neuletunikoita ja legginssejä ettei kukaan hoksaa. Tänään taas vessanpönttöä halailtu ja karmee olo. Pitäs päästä 9 töihin. Väsyttääkin niin pirusti ettei mitään järkee

Onko joku joutunut ottamaan esim. aiemmassa raskaudessa tai nyt tämän hetkisessä saikkua oireiden vuoksi? Itsellä tällä hetkellä sellainen olo, ettei töistä tule mitään näiden oireiden vuoksi.

Mamaxs, mä otin esikoisen aikaan ennen rv12 2 krt saikkua, kun tulin flunssaan ja sain pissatulehduksen.

Sit rv 12 jälkeen Olin kerran vielä osastolla ja pitkällä 2vk saikulla. Mutta muuten jaksoinkin äippälomaan asti :)

Rohkeasti vaan sairaslomaa jos siltä tuntuu!

Mulla on kans alavatsa turvonnut.. vaikka itse sanonki nii oon urheilullinen ja timmissä kunnossa nii saa nähdä pystyykö tällä kertaa kuinka pitkälle pitää piilossa. Viimeksi paljastin osalle rv22. Ja yksi sano,kun oli nähny töissä ilman paitaa, että oli kattonu oonko lihonnu :D

Soitin terveyskeskukseen. Puhelimessa kirjotti päivän saikkua, sillä huomenna uusi olo.. olis myös pitäny mennä paikan päälle vaan ei pääse pöntöstä eroon ollenkaan. Kysyin että pitääkö neuvolaan mulla jatkosta soittaa jos ei olo helpota niin tokasi että "mitä ne sillä tiedolla tekee neuvolassa?!" Olipa kyllä tympeä hoitaja! No pääasia, että antoi sentään päivän saikkua. Toivotaan, etten jatkossa joudu asioimaan kyseisen hoitajan kanssa.

Mulla tolkuttoman väsymyksen lisäksi tullut nyt se pahoinvointi kuten ekassa raskaudessakin, mutta pahempana. En siis oksenna mutta niin hirveä olo koko ajan ympäri vuorokauden ettei mitään saa tehtyä. Tunnun välein pitää jotain laittaa suuhun että pahoinvointi vähän pysyy aisoissa. Tätä kesti esikoisen kanssa 3kk. Esikoinen nyt 1v ja kakkavaippojen vaihtaminen on ihan ylivoimaista. Aina kun laitan esikoisen päikkäreille menen itse myös. Kotona ei ole siivottu kohta kahteen viikkoon kun olen niin väsynyt ja huonovointinen koko ajan.

Itse odotan innoissani et koska alkaisi oireit ilmestymään :)
Mielitekojen mukaan jos menis niin olisin ollu koko elämäni raskaana jo ;)

Itsehän siis plussasin eilen ja olinpas aika varma, että testiin ilmeestyy kaksi viivaa, kun olo ei ollut yhtään normaali. Ennen plussaa mua oli paleltanut jo monta päivää, pyörrättänyt reilun viikon ja tää väsyttänyt myös useamman päivän. Meillä kylläkin edelleen tuo esikoinen reilu 1-vuotias valvottaa öisin, joten väsymys on jo tuttujuttu reilun vuoden ajalta, mutta tää on jotain ihan uudenlaista väsymystä..
Esikoisen aikaan mulla oli ihan jäätävät pahoinvoinnit monta viikkoa ja yhden viikon minä makasin sängyssä ja pystyin syömään vain näkkileipää, joten toivon todella, ettei tuo pahoinvointi iske ihan samalla tavalla nytten, kun on tuo esikoinen hoidettavana. :)

Mä en oo vielä saanut plussaa, mutta 99,9% varmuudella oon raskaana. :happy: Nyt ois tulossa TOIVOTTAVASTI toinen lapsi. Ikäeroa esikoisen kanssa tulis melkein 2 vuotta.
Viikkoja nyt 5+0. Raskausoireita on mm.turvotus, rintojen arkuus, raudan maku suussa ja yks yö heräsin, kun täytyi juosta oksettavan olon takia vessaan. :wtf:
Vähän jännityksen kanssa odotellaan miten pärjään kahden pienen lapsen kanssa kotona, kun mies on pitkiä päiviä töissä.:rolleyes:
Toivottavasti kaikki menee hyvin, näin alussa ku vasta ollaan. tsemppiä kanssasiskoille odotukseen!:signs003

Ammiina ooks sä testiä tehny? Miten sä voit olla noin varma jos et oo plussaa saanu? :D mä en ainenkaa osais sanoa et oon varmasti raskaana jos en testiä ois Tehny.

eb3a9af9700f1744382ba3ea0551647b

Tätä ei kyllä kauaa peitellä :D

Oon tehny ja monta, pepexxl. :woot: viime raskaudessa testi näytti plussaa n.rv 6.  :) Joten viikon päästä viimeistään tikutan uudestaan...

Oho Pepe mikä masu! Söpö!

Hassua. Oon kuvitellut sut jostain syystä pitkäksi ja isompi kokoiseksi ja oletkin noin sievä ja pieni! :)

Mimmma tämmönen 166cm. Mulla lähti esikoisesta painoa normaalista 7kg. Ennen ekaa raskautta 62kg! Nyt 55kg. Välillä laski vielä alemmas mut nyt oon koittanut saada painoa ylös ettei kaikki lähe pois. :D

Liekkö ketään jolla myös kilpirauhasen vajaatoiminta? Miten teillä käyttäytynyt arvot raskauden aikana?

Mulla on puolet kilpparista poistettu alkuvuodesta ja syksyllä todettiin piilevä vajaatoiminta. TSH oli yli, muut arvot sisällä mutta huomasi kyllä että vajaan suuntaan molemmat muuttuivat koko ajan. Otettiin lääkitys pari kk sitten käyttöön ja ensi viikolla käyn tsekkaamassa arvot. Kauheana pelotti että haittaako raskaaksi tulemista, ilmeisesti ei :) Millainen sinun tilanteesi on?

Mulla on puolet kilpparista poistettu alkuvuodesta ja syksyllä todettiin piilevä vajaatoiminta. TSH oli yli, muut arvot sisällä mutta huomasi kyllä että vajaan suuntaan molemmat muuttuivat koko ajan. Otettiin lääkitys pari kk sitten käyttöön ja ensi viikolla käyn tsekkaamassa arvot. Kauheana pelotti että haittaako raskaaksi tulemista, ilmeisesti ei :) Millainen sinun tilanteesi on?

Mulla on ollut kohta 10 vuotta lääkitys päivittäin käytössä. Jännitti itseä kanssa tosi paljon miten vaikuttaa raskaaksi tulemiseen, mutta ei näköjään ollut vaikutusta ollut, kun ekalla yrittämällä tulin raskaaksi. Kävin viime kuun alussa kokeissa ja oli just passelit arvot (ennen raskautta). Nyt seuraavat testit varmaan tämän kuun lopulla. 21.12 on neuvolalääkärille aika joka katsoo tilannetta ja varataan verikokeeseen aika.

Jestas tätä kuvotuksen, väsymyksen ja oksetusolon sekä voimattomuuden määrää! Alkoi eilen. Ja nyt on rv 5+5.
Esikoisestani oksentelin kyllä, mutta kerran päivässä sen muutaman viikon ajan ja aina heti sen jälkeen tuli hyvä ja normaali olo. Nyt vain kuvottaa ja oksettaa koko päivän eikä mitään aio tulla ulos. Vaikuttaa päivänkulkuun niin ällöttävästi, että ihmettelen miten jengi pärjää koko päivän töissä, kun itsellä osapäiväinen parin tunnin duunikeikka tekee jo tosi tiukkaa.
Sitten sitä jotenkin syyllistää itseään kun ei kykene muuhun kuin pystyyn nukahteluun ja voivotteluun... Pitäis jotenkin suoriutua 110% kaikesta, vaikka nyt en suoriudu edes 0,1%:sti... Ja se aiheuttaa kummaa keinotekoista masennusoloakin.

Muilla tällaisia?

Takaisin