Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eloinen ja amandae,
Miten teillä ilmenee se käsien puutuminen?
Mä heräsin viime yönä, että pikku hiljaa alkoi puutumaan vasemman käden sormet ja ranteeseen saakka. Sitten katos. Eikä sellaista pistelyä.joka tulee kun vaikka istuu jalan päällä vaan erilaista tunnottomuutta

Minulla kanssa on pistelyä. Sitä on ihan ympäri vuorokauden. Ensimmäisessä raskaudessa tuli rannekanavaoireyhtymä, silloin tuntui aika samalta.Katsotaan mihin nyt menee...

Mulla on pahoinvointi alkanut vähän hellittää, pystyy syömään jo suht normaalisti ja oksentanut en ole yli viikkoon. Pystyy tekemään jo suht normisti asioita eikä tarvii joka käänteessä mennä peiton alle lepäämään. Outoa, ihan kuin olisi herännyt jostain horroksesta tähän maailmaan.
Toki siis ällöttävää oloa vielä on ja väsymystä, mutta sellasta 24/7 jäätävää oloa ei nyt oo ollu. Jee!!:)

10+0

Mulla pisteli koko käsivartta, mutta en nyt muista sen tarkemmin tuntemuksia. Viime yönä pisteli jalkaterää :bored:

Mulla oli 2 yötä käsissä voimakasta puutmista, eli heräsin kun sormet olivat kuin puupalikat. Nyt helpottanut. 10+3

Mulla pahoinvointi helpottanut silleen, etten ihan joka ruoasta oksenna. Viime viikko oli pahin, jopa 10 kertaa päivässä. Tällä viikolla kerta per päivä tai ei ollenkaan. Mutta se ällötys olo on ja pysyy.. Rv 9+4

Onko muilla hiusten kunto huonontunut raskausaikana? Mulla on päältä rasvakasat ja latva takkuuntuu palloksi :wtf: koko aikaa ei viittis olla pesemässäkään kun väri haalenee.

Jos kovaa kipua niin kannattaa myös varmistaa ettei mikään pissatulehdus ole. Onko kuumetta?

Mulla alkoi vihloa myös pakaroita ja reisiä, mikä paljastaa että se johtuukin lihasjumeista :grin on itse asiassa käynyt näin paristi aiemminkin, mutta tottakai ajattelin nyt että liittyis raskauteen :grin kiitos varotuksesta kuitenkin, mä pidän sen mielessä! Ei oo kuumetta mutta lämpö vähän koholla, se lienee johtuvan raskaudesta.

Oireisiin liittyen, niin väsymystä ja pahoinvointia edelleen, mutta uutena tullut ummetus. Esikoisen raskaudessakin kärsin siitä, mutta onneksi tilanne ei ole vielä ihan niin paha, kuin aikaisenmin Ehkä sekin, kun ei pysty syömään normaalisti tai juomaan vettä paljon, niin aiheuttaa tämän.

Mä olen myös huomannut tuon hengityksen. Tai että tuntuu epämukavalta vetää puseron vetoketju ylös tai laittaa kaulahuivia, mutta oon ajatellut sen liittyvän tähän jatkuvaan pahoinvointiin. Yöt nukun myös levottomasti, palelen ja on vaikea nukahtaa. Vessassa käyn yöllä 2-5 kertaa ja oon yrittänyt aina samalla juoda mehua ja vettä, jos se helpottaisi pahoinvointia. Oon kyllä ihan riekaleina tämän olon kanssa, on kyllä niin oksettava olo koko ajan eikä mitään pysty tekeen :( Jos syö liikaa, tulee huono olo ja jos ei syö, niin vasta huono olo tuleekin. Pienet annokset on välttämättömiä, mutta tänäänkin katoin huvikseen ihan kellosta ajan, että missä vaiheessa lihaperunaruuan jälkeen nälkä palaa. Se oli alle puoli tuntia. Jumankauta, mikä tahti pitäis olla, jos aina ennen uuden nälän syntymistä pitäis ehtiä jotain syömään. Paino on tippunut pari kiloa, vaikka oksentanut en edelleenkään ole.

Missä vaiheessa teillä muilla huonovointisuus on muuttunut oksentamiseksi? Ja muuttiko se tilannetta mitenkään? Välillä tai aika useinkin ajattelen, että tulis nyt oksennus, jos se edes hetkeksi helpottaisi oloa.

Täällä 6+1, ensimmäistä kertaa raskaana, hui![emoji33] Tämä viikko ollut yhtä pahaa oloa, tai ehkä ennemmin etovaa. Koko ajan tuntuu olevan nälkä ja jossei saa syötyä heti, niin paha olo yllättää.
Myös vessassa joutuu ravaamaan öisin. Tällä viikolla joka yö ja normaalisti ei tällästä ole ollut.
Rinnat on myöskin olleet tosi kipeet, nyt on alkanut hiukan helpottamaan, onneksi!
Raskaus selittää myös väsymyksen, jota jatkunut jo pidemmän aikaan. [emoji42]

Huh miten helpottavaa kuulla, että muilla kymppi plus viikolla olevilla alkaa olot helpottua! Oon ollut ihan hajalla pelosta, kun pahoinvointi on hieman hellittänyt ja samoin tissikipu. Pelkään tosi paljon tulevaa ultraa ettei siellä olekaan mitään. On tämä foorumi hyvä vertaistuessa.

Muuten oloihin, ummetusta tullut ja yöllä pari kertaa käytävä pissalla. Mieliala on herkistynyt.

Hiukset rasvoittuu mullakin, juurikin niin että latvasta kuivat ja juuret rasvaiset, jopa yhdessä päivässä. Ennen pesin ehkä 2krt vk, nyt vähintään joka toinen päivä.

Mä olen myös huomannut tuon hengityksen. Tai että tuntuu epämukavalta vetää puseron vetoketju ylös tai laittaa kaulahuivia, mutta oon ajatellut sen liittyvän tähän jatkuvaan pahoinvointiin. Yöt nukun myös levottomasti, palelen ja on vaikea nukahtaa. Vessassa käyn yöllä 2-5 kertaa ja oon yrittänyt aina samalla juoda mehua ja vettä, jos se helpottaisi pahoinvointia. Oon kyllä ihan riekaleina tämän olon kanssa, on kyllä niin oksettava olo koko ajan eikä mitään pysty tekeen :( Jos syö liikaa, tulee huono olo ja jos ei syö, niin vasta huono olo tuleekin. Pienet annokset on välttämättömiä, mutta tänäänkin katoin huvikseen ihan kellosta ajan, että missä vaiheessa lihaperunaruuan jälkeen nälkä palaa. Se oli alle puoli tuntia. Jumankauta, mikä tahti pitäis olla, jos aina ennen uuden nälän syntymistä pitäis ehtiä jotain syömään. Paino on tippunut pari kiloa, vaikka oksentanut en edelleenkään ole.

Missä vaiheessa teillä muilla huonovointisuus on muuttunut oksentamiseksi? Ja muuttiko se tilannetta mitenkään? Välillä tai aika useinkin ajattelen, että tulis nyt oksennus, jos se edes hetkeksi helpottaisi oloa.

Mä oksensin ekan kerran viikolla 8. Siitä alkoi olot pahenemaan. Ultraajakin silloin sanoi että oireet sopii viikkoihin.

Pahoinvointi alkoi 5+6, ekan kerran oksensin 8+0 ja 8+6 lievittyi oksentamiset. Valitettavasti mulla ei yhtään helpottanut oloa vaikka oksensi..

Mulla tuntuisi huono olo vaihtelevan melkein päivittäin. Toinen on vaikeampi ja sitten toinen taas helpompi. Sama väsymyksen kanssa. Ja samaa meininkiä tuosta, että jos ei syö tulee pahaolo ja jos syö liikaa, tulee pahaolo. Onneksi ei ole tarvinnut oksentaa. Siedän aika hyvin edottavaa oloa.. Iltaisin on monesti tullut menkkakipujen kaltaisia ohi meneviä jomotuksia. Niistä en pidä, kun heti alkaa epäilyttää, että sieltä se keskenmeno tulee. :nailbiting: on tää yhtä jännäämistä:angelic:

Oes rv9+0

Mulla kesti muutama päivä et huonovointisuus muuttui oksentamiseks. Aloin oksentaa heti joulun jälkeen, viikkoja tais olla 6+1 silloin. Mulla on myös toi et vaikka söis suht hyvinkin ni menee ihan hetki et on taas nälkä, ja sit se nälän tunne rupee oksettamaan. Koko aika sais olla syömässä...

Onko kukaan hankkinut pahoinvointirannekkeita? Mä ostin apteekista, mutta en tiedä osaanko laittaa oikeeseen kohtaan. Myöskin vaikea tietää johtuuko pahoinvoinnin väheneminen rannekkeista vai onko tosiaan olot helpottamassa muuten.

Mulla ei ole vieläkään pahoinvointia ja nyt huomannut että turvotuskin laskenut hieman. Rinnat sitäkin kipeämmät ja vihlontaa välillä alavatsalla. Yöllä tulee herättyä pari kertaa vessaan ja tuntuu että kroppa on aivan jumissa :confused:

Onko kukaan hankkinut pahoinvointirannekkeita? Mä ostin apteekista, mutta en tiedä osaanko laittaa oikeeseen kohtaan. Myöskin vaikea tietää johtuuko pahoinvoinnin väheneminen rannekkeista vai onko tosiaan olot helpottamassa muuten.

Mulla on, alkuun autto hetken. Olo helpotti hieman. Pidin niitä kuitenkin pari viikkoa yötä päivää, eilen otin pois.

Takaisin