Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja womn
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ai että raskaana ollessa pitäs olla hehkeimmillää, itellä ainaki niin ruma ja ällö fiilis, tuntuu ku mikään vaate ei sopis ja ei saa hiuksiakaa mitenkää ja huoh ku kiukuttaa ja turhauttaa.. 9+5

Ai että raskaana ollessa pitäs olla hehkeimmillää, itellä ainaki niin ruma ja ällö fiilis, tuntuu ku mikään vaate ei sopis ja ei saa hiuksiakaa mitenkää ja huoh ku kiukuttaa ja turhauttaa.. 9+5

Ehkä tää on totuttautumista vauva-arkeen myös siinä mielessä että sitten ei välttämättä ole aikaa tai voimia omaan ulkonäköön panostaa. Päällä on joustavat kotipöksyt ja se sama paita jossa voi imettää. Hiukset katkeilleina (hormonaalinen hiusten lähtö + vauva kiskoo hiuksia) ja harjaamattomina, pussit silmien alla, rinnat eriparia imetyksestä ja hajuvetenä puklu!

Ehkä tää on totuttautumista vauva-arkeen myös siinä mielessä että sitten ei välttämättä ole aikaa tai voimia omaan ulkonäköön panostaa. Päällä on joustavat kotipöksyt ja se sama paita jossa voi imettää. Hiukset katkeilleina (hormonaalinen hiusten lähtö + vauva kiskoo hiuksia) ja harjaamattomina, pussit silmien alla, rinnat eriparia imetyksestä ja hajuvetenä puklu!

Kunpa itekki sais tollasen asenteen et ei tartte olla laittamassa hiuksia ja ettimäs kaapist farkkuja ja kivaa paitaa :D senku olis vaa ilman meikkiä ja hiukset takkusena jne näin vapaapäivänä ainaki :) asiakaspalvelussa ku oon töissä ni sit pitäö vähä jaksaa panostaa :/

Kunpa itekki sais tollasen asenteen et ei tartte olla laittamassa hiuksia ja ettimäs kaapist farkkuja ja kivaa paitaa :D senku olis vaa ilman meikkiä ja hiukset takkusena jne näin vapaapäivänä ainaki :) asiakaspalvelussa ku oon töissä ni sit pitäö vähä jaksaa panostaa :/

En mä tiiä onko tää hyvä asenne! Kyllä se piristää esim meikata! Nyt vaan kun lapsen kanssa kotona ja pitäis opiskellakin niin kyllä sen ajan käyttää yleensä muuhun... Hiuksiin leikkautin sentäs pitkät otsahiukset jotka pelastaa aika paljon (peittää katkeilleita hiuksia, kehystää kasvoja ja tekee huolitellummaksi) ja on helpot laittaa :) Ripsien pidennyksiin jos on varaa niin suosittelen :) Mä en raaskinu enää pitää... mutta synnäriltä otetuissa kuvissa mulla on ne vielä ja kieltämättä huolitellumman näköistä!
Ja kohta helpottaa vastehuolet kun tää turvotus muuttuu söpöksi vauvakummuksi!

En mä tiiä onko tää hyvä asenne! Kyllä se piristää esim meikata! Nyt vaan kun lapsen kanssa kotona ja pitäis opiskellakin niin kyllä sen ajan käyttää yleensä muuhun... Hiuksiin leikkautin sentäs pitkät otsahiukset jotka pelastaa aika paljon (peittää katkeilleita hiuksia, kehystää kasvoja ja tekee huolitellummaksi) ja on helpot laittaa :) Ripsien pidennyksiin jos on varaa niin suosittelen :) Mä en raaskinu enää pitää... mutta synnäriltä otetuissa kuvissa mulla on ne vielä ja kieltämättä huolitellumman näköistä!
Ja kohta helpottaa vastehuolet kun tää turvotus muuttuu söpöksi vauvakummuksi!

Niijoo, no varmast silloin ei oo ekana mieles meikkaaminen ja tukan laittaminen ku on muutaki tekemistä :) oon jo kauan kans miettin niit ripsien pidennyksiä, mut ohaa ne kalliit huoltaa :/ et ennemmin käyn sit kampaajalla kerran kolmee kuukautee :) nii mihin asti tää on turvotust, itel ainaki maha pömpöttää ja näyttää ku olis jo puoles välis raskautta :D ja oon hoikka ni näkyy aika selvästi tää turvotus..

Ulkonäöstä tuli mieleen, että ootteko värjänny tai meinaatteko värjätä hiuksia raskauden aikana? En tiiä onko tästä vielä ollu täällä keskustelua, mutta käsittääkseni hiusten värjäämistä ei suositeltais..? Kampaajaystävä kertoi että hän ei suosittele värjäämistä ensimmäisen kolmanneksen aikana. Alkaa vaan tää mun juurikasvu olemaan aivan järkyttävä...

Noh mie kävin kampaajal sillon ku en viel ollu tehny testii, mut olin jo raskaana sillon, ja nyt oon kerran laittan sellasen sävyteshampoon vaa. Et ite en ainakaa meinannu olla kokonaa värjäämättä, mut en värjää niin usein ku normaalisti :)

Ummetus. Kyllä alkaa tuskastuttaa istua pytyllä ja istua ja istua.

Ulkonäöstä tuli mieleen, että ootteko värjänny tai meinaatteko värjätä hiuksia raskauden aikana? En tiiä onko tästä vielä ollu täällä keskustelua, mutta käsittääkseni hiusten värjäämistä ei suositeltais..? Kampaajaystävä kertoi että hän ei suosittele värjäämistä ensimmäisen kolmanneksen aikana. Alkaa vaan tää mun juurikasvu olemaan aivan järkyttävä...
Mä kävin kampaajalla siinä muistaakseni 6+. Mulle kampaaja sanoi et hän värjäis jos kyse ois omasta tukasta. Mutta että saan ite tietenki päättää. No laitettiin sit raitoja, kun ne ei mee päänahkaan asti. Ja sillä sai kyl hyvin juurikasvun peitettyä! :)

Oon värjänny hiukset raskausaikana ja kummassakin edellisessä raskaudessakin värjäsin. Sitä en tiiä onko hyväksi vaiko ei.

Muutamia vuosia sitten värjäsin hiukset mahdollisimman lähelle omaa hiustenväriä ja lopetin hiusten värjäämisen. Osa syy oli ihan taloudellinen, mutta suurin syy oli terveydellinen. Sain noihin aikoihin meikeistä pahoja allergisia reaktioita kasvoihin ja halusin ylipäätään vähentää elimistöni kemikaalikuormitusta. Enkä halunnut ottaa riskiä, että saisin allergisen reaktion hiusväristä. Nämähän reaktiot ovat joillekin olleet hengenvaarallisia. Nyt olen tuohon päätökseen todella tyytyväinen.

Suosituksenahan raskausaikaiseen hiustenvärjäykseen on, että värjäisi ainoastaan raitoja eikä kaikkia hiuksia. Raitoja värjätessä kemikaalien imeytyminen elimistöön on huomattavasti vähäisempää. En muista mistään kuitenkaan lukeneeni, että tuosta kemikaalien imeytymisestä olisi mitään välitöntä haittaa. Pitkällä aikavälillä haitat liittyvät ilmeisesti juuri allergioihin ja kemikaaleille herkistymiseen. Esimerkiksi itse sain allergisia reaktioita aineista, joita olin voinut käyttää ilman oireita vuosia. Elimistön raja tuli vastaan. Entä jos altistuminen kemikaaleille olisi alkanut jo kohdussa?

Mä värjäsin kanssa lähelle omaa sävyä jo esikoista vasta kuumeillessa. Oikeastaan sattimalta tuli niin hyvä sävy ettei mitään juurikasvua. Jos oisin kyllästyny omaan väriin niin oisin ehkä raidoittanu jossain vaiheessa. Mutta nyt on tosiaan jo 1v 10kk ollu oma väri päässä. Edullisuus on todellaki myös plussaa. Toki joskus houkuttais joku värikin mutten tiedä löytäisinkö omaa kivempaa kumminkaan. Ja vaalennusaineelle oon ikäväkyllä herkistynyt :/

3-6 kuivattua luumua päivässä nii helpottaa ummetusta :) itellä kohta pussillinen mennyt tän ysiviikon aikana :p en värjäis hiuksia kestovärillä mutta oon kyllä laittanut tuota sävyteshampoota ja color mask hoitoainetta...

Täältä muistaakseni luin, et jollekin sopi paremmin ottaa vitamiinit illalla ja ekaa päivää nyt kokeilen sitä. En tiedä onko sattumaa, mutta oon oksentanu tänään vaan kaks kertaa ja jaksanu tehdä lettuja :D saas nähdä sit, vaikuttaako jotenki yöhön kun otan ennen nukkumaan menoa vitamiinit.

Mä värjäsin edellisessä raskaudessa kaks tai kolme kertaa, varmaan tässä sama juttu :)

Päikkärit jäi kesken (nykysin pakko päivittäin nukkua), kun piti tytär hakea jo hoidosta. Nyt sitten siitä lähtien ollut huono vointi ja päänsärkyä (vähän vilustaakin).. Silti pitäs jaksaa kotona jotain tehdä.

Joku kyseli ruumiinlämpötilasta. Mittasin eilen illalla nukkumaan mentäessä ja 36,9 astetta.

Tää iltaällötys ottaa päähän, tuntuu että koko pahoinvointi on ottanut takapakkia. Ärsyttää todella paljon kun ihan vetelä :(

Takaisin