Oireet

Eikös ylävatsan kipuilu voi olla raskaushepatoosin/raskausmyrkytyksen yksi oire? Närästys on polttelua joten kyllä kannattaa soittaa ja varmistaa asia jos on ihan selkeää kipua.

Mulla on ollut närästyskipua noin pallean kohdilla, eli heti missä alkaa kylkiluut eli todella ylhäällä vatsassa. Eikä paljoo polttele vaan epämääräinen vaikeasti paikantuva kipu, eli ei pistävä.
Se tulee mulle aina yöllä, eli kun oon syöny jotain närästävää ja ruoka jää vellomaan mahaan eikä sula. Joten närästyskin voi olla todella kivuliasta, mun pitää ihan nousta istumaan eikö sekään auta, mies kantaa vettä tai maitoa tai piimää.
Yleensä jään torkkumaan tyynyjä vasten istualteen ja kun herään sitten vähän ajan päästä niin menen takaisin makuuasentoon.
Nyt on aika paljon vähentynyt toi, nykyään on sellaista perinteistä närästystä, joka ei tunnu enää missään, oon vaan tyytyväinen että ei oo menny astetta kivuliaammaksi :D

Mulla ihan sama Soppe1, oli tota muutama viikko mut nyt on helpottanut. Yöllä heräsin siihen kun sappineste oikein purskahti nenään ja suuhun sekä alkoi tietysti polttaa - kamala tunne :(

Mulla ihan sama Soppe1, oli tota muutama viikko mut nyt on helpottanut. Yöllä heräsin siihen kun sappineste oikein purskahti nenään ja suuhun sekä alkoi tietysti polttaa - kamala tunne :(

Joo, mulla ei siis tullut edes ylös asti se, ja siks varmaan kova kipu mahassa olikin. Tää oksennus suuhun närästys on melkein kivempaa :D

Kävin eilen neuvolassa kovan ylävatsakivun vuoksi ja myös miettivät noita mun polttosupistuksia uudelleen.

Hoitsu haki toisen kaveriksi ja pohtivat laittaakko akuutiksi naikkarille. Noh, kotona olen ei laitettu eteenpäin.

Sain myös kuulla, ettei menkkakivun kaltaiset kivut olekkaan ok :wideyed:. Täyslepo suositus tuli, mutta sairasloman vielä vältin. Ensi ti olis lähtö lyhyelle matkalle, mutta nyt on todella epävarma olo sen kanssa. 2vkoa sitten tehty sisätutkimus ei merkkaa mitään vaan pitäisi uuteen mennä...

Onko hyvä että ronklataan koko ajan? Blaah.

Eilisen haravoinnin jälkeen voin kertoa että on muuten pikkasen kipeät kädet, sormista olkapäihin asti on tosi kipeät. Yllä heräsin siihen kipuun kun käsi on suorana enkö saa sitä koukkuun kun kääntämällä toisella kädellä. No nyt ne sitten puutuu noi kädet koko ajan. Kyllä kannatti haravoida ja ajella kottikärryllä. No melkein koko piha on haravoitu nyt sitten niin jos huominen päivä olisi sitten parempi, voi katsella siistiä pihaa. :)
Yläpiha nurmikko kaistaleeseen en puutu kun harjakone vetäs siihen taas kymmeniä kiloja hiekoitushiekkaa niin sitä en jaksa kyllä haravoida, saa tuo isäntä hoitaa sen..

Mullaki alkanu välissä tulla menkkamaisia kipuja, ja tuota ihmeellistä ylämahan (ihan siis tuosta mihin rintsikat tulee?) niin ihme polttelua/korventelua, mietin että närästääkö mua mutta kun ei muita oireita sit oo.

Huomenna ultraan, ja jos aikaa riittää niin pyydän kätilöä katsomaan ton kohdunsuun et miltä se näyttää. Ihan oman mielenrauhan vuoksi :)

Täällä ollaan myös nyt levossa tämä päivä, koska eilen ja aamulla ollut menkkamaisia oloja. En ole mihinkään soitellut, mutta vaisto kertoo että pitää nyt ottaa iisisti. Ehkä eilinen sauna ei tehnyt hyvää, mutta jätin autoilun tänään suosiolla pois.
Toivottavasti esperillä tai kenelläkään muulla ei lähde ennenaikaisesti nyt kuitenkaan tulemaan <3

Useamman päivän ollut wc:ssä käydessä kova paineen tunne välilihan ja häpyhuulien seudulla. Muuten ei mitään oireita ollut (vielä). Onko kenelläkään ollut häpyhuulien tai vaginan suonikohjuja, vaikuttaisi sopivan niihin oireisiin?

Mullaki alkanu välissä tulla menkkamaisia kipuja, ja tuota ihmeellistä ylämahan (ihan siis tuosta mihin rintsikat tulee?) niin ihme polttelua/korventelua, mietin että närästääkö mua mutta kun ei muita oireita sit oo.

Huomenna ultraan, ja jos aikaa riittää niin pyydän kätilöä katsomaan ton kohdunsuun et miltä se näyttää. Ihan oman mielenrauhan vuoksi :)

Mulla on just tollasta närästystä ollu!

Useamman päivän ollut wc:ssä käydessä kova paineen tunne välilihan ja häpyhuulien seudulla. Muuten ei mitään oireita ollut (vielä). Onko kenelläkään ollut häpyhuulien tai vaginan suonikohjuja, vaikuttaisi sopivan niihin oireisiin?

Täällä ollut kyllä tota paineen tunnetta ja en nyt muista tähän hätään, että tota häppärien turpeutta ihmeteltiin :D

On tää jännää...

:joyful::wideyed:

Mulla menkkajomot on kyllä ollu koko raskauden aikana supistuksia. Joita nyt estellään tääl kysissä akuutilla. 29+2 tultu lanssilla vuodon takia Kuopioon ja tänää 29+6, että ollaan onneks kohta 30+ puolella. Paskaaha tää täällä olo on, mutta pakko mikä pakko...

Pari päivää kerkesin kotona olemaan. Istukka vuoti onneks minun puolelta. Supistuksia estetään, että ei alkais vuoto, kun supistukset voi aiheuttaa vuotoa. Kaks kertaa vuotanut viikon välein joka torstai. Ei tarvis enää vuotaa. Tänää ultraus. Mut muute kaikki ok..

Pilvilinna, kovasti voimia sinne! Saman läpi käyneenä voin vain tuntea suurta sympatiaa.

En ole jaksanut tänne kirjoitella, mutta oma raskauteni päättyikin sitten jo jonkin aikaa sitten. Itselläni oli läpi raskauden vuotoja ja epäsäännöllisiä supisteluja, mutta lopulta vuodot oli niin runsaita, etten voinut esim. mennä nukkumaan, koska vaatteet oli hetkessä veressä kaikista sidevirityksistä huolimatta. Lähdin sairaalaan vähän sillä ajatuksella, että käyn taas yhdessä lukemattomista tarkastuksista, jossa todetaan sama tilanne (kävin varmaan kymmenissä seurantaultrissa raskauden aikana) ja sitten kotiin. En edes sairaalakassia koskaan ehtinyt pakata :meh: No, siltä reissulta kotiuduin vasta useamman viikon jälkeen. Sain kokonaan liikkumiskiellon ja siellä sitten makailtiin. Oli muuten tuskallista sekin, ehdin tylsistyä ja stressata miten kotona kaikki järjestyy kun äiti makaa sairaalassa. Vuoto jatkui ja välillä sain niitä supisteluja hillitseviä lääkkeitä. Sitten ykskaks rutiini-ktg:ssa tuli sikiön sydänäänten laskuja, jotka ei korjaantuneet ja salamana olikin jo tehty sektio ja vauva ulkona. Psyykkisesti olen vieläkin ihan sekaisin tilanteesta, raskaus loppui kuin seinään, vauva painoi syntyessään alle kilon ja on tehohoidossa. Onnellinen olen, että olimme sairaalassa, kun tilanne kävi. Muuten ei olisi kumpikaan hengissä. Vuotojen syynä oli istukan ennenaikainen irtoaminen.

En muuten voi suositella sektiota kenellekään, siis jos sitä ei tarvitse jonkin välttämättömän syyn vuoksi tehdä. Haava on edelleen kipeä ja turvonnut ja leikkauksen jälkeiset päivät todella kipeitä. Alatiesynnytyksestä oli jo seuraavana päivänä ihan normaali olo. Ja nyt on sitten ikuinen arpi tuossa vatsalla muistuttamassa tästä kokemuksesta. Olisin mielelläni ottanut ne hetkelliset supistuskivut ja tavallisen synnytyksen, mutta eihän näitä voi itse valita :sad001

Toivon muille rauhallista loppuraskautta ja hyviä synnytyksiä! Vauvan rinnalle saamista joudun itsekin vielä odottamaan, tuntuu oudolta olla synnyttänyt, mutta vauvaa ei ole saanut kuin muutamia hetkiä pitää sylissä ja kotiin palattiin tyhjin käsin. Toivottavasti kuitenkin jossain vaiheessa tilanne kääntyy parempaan päin.

Takaisin