Oireet

Kk verran aika huonosti.. :inpain: tai sitten paljon pidempään, mutta aika tuntuu lyhkäseltä.. Nimim.eile heräsin neljältä ja joskus ysin jälkeen nukkumaan.. Ois tehny mieli jo nukkua kolmelta yöunia..

Mä nukuin viime yönä ihan sairaan hyvin, heräsin vaan kerran ja aamulla toisen kerran (jonka jälkeen en saanut unta, siis klo 7) kun piti käydä esikoisen luona . Olo on energinen!

Oon nyt sairaslomalla kun ei ole nukkuminen selkäsäryn vuoksi onnistunut kahteen yöhön kunnolla. Tosi pian voimat näköjään loppuu raskaana jos ei unta saa. Olin jo eilen ihan tosi huonovointinen ja itketti kun ei vaan olis jaksanut olla töissä iltapäivällä.

6 työpäivää ennen kesälomaa+äippälomaa! :) ei kyl kauheest enää jaksaiskaa...

Öisin yleensä herään vessaan 01.30 :D välil ei saa nukutuks olleskaa, välil paremmin....

Pyrstötiainen millaisen sairasloman tuon perusteella sait? Mä välillä painin saman asian kanssa, paitsi että unettomuutta ei aiheuta selkäsärky vaan henkinen työahdistus. Tuntuu vaan itsestä että valitan 'turhasta' jos menisin lääkärille sen vuoksi. Haluaisin siis mennä, mutta tuntuu että petän työporukan jos sen tekisin kun mulla ei ole vielä sijaista hankittuna.

Sain loppuviikon mutta neuvolasta kyllä lääkäri sanoi että kirjoittaa lisää sitten jos tarvis, ihana lääkäri meillä on <3 Uskon silti että pääsen vielä töihin palaamaan ensi viikolla. Ajattelin vielä pari viikkoa sitten kun lääkärineuvolassa puhuttiin työstä että hyvin jakselen mutta kun ei nuku ja tekee keskittymistä vaativaa asiantuntijatyötä niin eipä musta siellä ole mihinkään.

Täällä myös käyn mielelläni töissä, mutta alkaa väsy painaa, kun yöt niin repaleisia. Viime yönä kipu herätti ja kesti saada unta.
24 työaamua vielä sisältäen tämän päivän :) pitäisi kai ostaa joulukalenteri.

Jos nyt tuo ensiviikon pieni lomapätkä hieman auttaisia ja se yksi helatorstai kuun lopussa.

Tuntuu välillä ettei meinaa uskaltaa ajaa kotiin, kun nukahtaa rattiin.

Joulukalenteri olis hyvä ;) mulla vielä 34 pv äitiyslomaan. Alkaa jo helpottaa ja kun yöllä tietää ettei ole painetta "saada nukutuksi kunnolla että olisi työkuntoinen" niin on tosi helpottavaa. Heräsin taas 3 nukutun tunnin jälkeen ja olin pari tuntia hereillä mutta sain sen jälkeen vielä 3 h nukuttua ja heräsin sikeästä unesta kun mies kävi suukottamassa töihin lähtiessä. On ihan kuin eri ihminen olisin jo nyt, kun eilen ei jaksanut edes Modernin perheen yhden jakson katsomiseen keskittyä.

mjahas, se olis sitten suht kova ylävatsa kipu. seurailen, että auttaako rennie vai pitääkö alkaa soittelemaan jonnekin.
ei kyllä jaksaisi..

Täällä supistelee... näihin aikoihin alkoi esikostakin supistukset, joiden takia jouduin jäämään sairaslomalle. Pariin viikkoon en ole enää päässyt oikein lenkille. Esikoisen ja huushollin hoitaminen vie voimat. Vappuna tuli pyyhkiessä paperiin kirkasta verta, mutta niin vähän, etten jaksanut mihinkään lähteä sen takia. Ehkä mieskin alkaa nyt ymmärtää, että mun pitäisi vaan ottaa vähän rauhallisemmin... kypsyttää vaan ajatus siitä, että pitäisi makoilla, kun aikaa on vielä niin paljon jäljellä ja ulkonakin pääsisi vihdoin hommiin.

Lisäksi inhottavana oireena kohjut. En ymmärrä, miten esikoisesta ei tullut yhtään ja nyt siis alapää ihan törkeän näköinen ja paisunut. Sattuukin, mutta ilmeisesti mitään ei tehdä. Onneksi ei jaloissa suonet pullota, vielä.

Turvotuskin alkaa vaivata enemmän. Käsissä ja naamassa nyt nähtävissä selvästi, jaloissa jo pidempään ja niissäkin pahentunut.

Nyt kun alapääakselille päästiin niin kysäsen.. näin ensi kertalaisena, kun ei ole aiempaa kokemusta.

Tuo alapää tosiaan on tollainen turpea . Onko se sitä kohjuisuutta? Palautuukohan nuo ulkosynnyttimet normaaleiksi ?:wideyed:

Kiitos ja anteeksi.:arghh::shy:

Joo, mäkin aloin jossain vaiheessa ihmettelemään kun tuntuu kunnon kohoumat molemmilla puolella ja iltaisin tuntuu kuin olisin ajellut koko päivän munamankelilla [emoji28] lääkäri totesi että normaalia kun verimäärä alakerrassa kasvanut ym raskauden aiheuttamia muutoksia.

Miten Esperin ylävatsakipu, menikö ohi?

Kävin fyssarilla tänään ja hieroi ala-ja keskiselän jotka olikin tosi jumissa. Olisi voinut vähän aiemmin jo mennä... kyljelläänkin maaten näköjään pystyy hieromaan .

Mä oon käynyt nyt viikon 20 jälken 3 kertaa hierojalla ja ekan kerran olin vielä mahalleen kun ei tuntunut pahalta, nyt sitten oon ollu istualteen kun kyljellään on vaikea olla kun pitäs jalat melkein suorana olla..
Hyvin saatiin alaselkä ja hartiat istualteenkin kuntoon, naama oli hierontapöydän reiässä ja kädet sit käsituilla. Koin tämän paljon paremmaksi annoksia kuin olla kyljelleen :)

@Pyrstötiainen - vielä se vaivaa ja herätti yöllä. Rennie tms ei tunnu auttavan.

Mulla ei ole ikinä ollut närästystä niin en tiedä mitä tämä on. Vatsahaavaa yms paljon muuta vatsa oiretta ollut ja tämä nyt tuntuu hieman erilaiselta kyllä. Pitänee tänään soitella, vai? kuuluuko nää asiaan? :anyone

Ootko Esper aloittanut rautalisän syönnin lähiaikoina tai vaihtanut merkkiä? Mulla oli täysin samaa ja välillä oli niin kova ylävatsakipu, etten meinannut portaita päästä ylös. Sairaalassakin olin päivän seurannassa. Auttoi kun tajusin yhteyden uuteen rautalisään. Äiti kävi just suomesta kylässä ja sain tuttua obsidania nyt :)

Rennietä kokeiltu eilen, ei tehoa.

En ole aloittanut rautaa tai muuta. Tuo on välillä pilkahdellut ja nyt eilen tuli kovempana - edelleen.

Pitää varmaan soitella neuvontaan. blaah :)
Jotenkin tunnen itseni hysteeriseksi vaikka kertaakaan ei ole ns. turhaa keikkaa tullut jos oon jostain soitellut.

Takaisin