Oireet

Samaa mieltä ku kirsikka. Ehdottomasti soittaisin polille. Yleislääkärit ei kyl tiedä mitään raskaus asioita.

Joo mulle jäänyt sama fiilis viime raskaudesta ja loppuvaiheen "synnytystapa-arviosta" neuvolalääkärillä. Kävin oikeen toistamiseen sen luona kun vauva ei ollut laskeutunut vaikka la oli jo mennyt. No syntyi seuraavana päivänä sektiolla.. oon varmaan vaan niin katkera, mut olis voinut välttää sektion niin monella jutulla, jota en osannut itse vaatia kun ei ollut aiempaa kokemusta. Olisin halunnut et joku olis kertonut, että näinkin voi tehdä eikä tartte aina mennä perinteisen kaavan mukaan.

Onneksi nyt lähtee ystävä doulaksi mukaan :)

Joo ehdottomasti Esper äitiyspolille yhteyttä. Ei ollu asianmukaisesti tutkittu.

Ja mulla kans kirsikka. Viime raskauden jälkitarkastus oli neuvolalääkärillä ja ultras kohdun. Olin juuri 2,5kk taistellut kohtutulehdusta vastaan ja käynyt pari viikkoa sitten viimeisen operaation asian tiimoilta (tähystyksen) niin tämä hemmetin fiksu lääkäri ultraa ja sanoo, joo kyllä täällä näyttäs viel olevan jotai, että polille yhteys taas. Vaikka tähystävä lääkäri sano, että kohtu on tyhjä nyt. Ni kiitos tämän neuvola lääkärin sain tosi pahan paniikkikohtauksen (ja ensimmäiseni) ajaessani moottoritietä kotiin, kun olin, että ei helvetti en jaksa, ei oo totta eikö vieläkään ole ohi. Ja vieläki tänä päivänä pelkään ajaa autoa jonkin verran (pitkään meni, että uskalsin ajaa) ja iha turhaan! Kävin polilla heti seuraavana päivänä ja kaikki oli ok! En luota yhtään neuvola lääkäreihin ton jälkeen.

heloutsi.
Soitin eilen ä-polille, mutta eipä siinä..

Jos noi kovat kivut jatkuu eikä mene pienellä levolla ohi niin sit takaisin soitto.

Totesi, että olen ilmeisesti supistelu herkkä ja ei saa rasittaa, stressata eikä olla uneton.
Viimeyö meni harakoille, kun vasen nivunen kipuilee, että se siitä unettomuudesta.

Ite olisin kans sisätutkimuksen halunnut, että tietäis kaiken olevan ok.

Näillä mennään ja otan rauhassa.

Piti tulla lukemaan tänne muiden raskausoireita, jos siitä saisi jaksamista omaan raskauteen. Mulla ensimmäinen raskaus meni niin kivuttomasti, mutta nyt sitten toisen kohdalla on aivan toisin. Raskausviikkoja nyt 25 takana ja uutena oireena tullut kova selkäkipu. Entisenä jatkuu vielä pahoinvointi. Vieläkin pitää vähintään 2-3 kertaa viikossa oksentaa. Vielä oon jaksanut töissä käydä, vaikka voimat on välillä koetuksella.

Nonih, tänään muuttui normaali neuvolakäynti kätilön poli tarkastukseksi.

Kaikki on kiinni onneksi, neitokainen 1200g ja kaikki ok.
Melkein laittoi sairaslomalle ja pitää ottaa rennosti, mutta ei ole nuo olot saaneet muutoksia kehossa onneksi aikaan.

Eilen neuvolakäynnillä (27+2) mainitsin viikolla 20 alkaneiden supistusten muuttuneen napakammiksi ja samalla kohdunsuulla tuntuvan painetta ja kiristystä ja että olen alkanut saada myös ns. sukkapuikkokipuja. Th käski sitten käydä lääkärissä tarkistuttamassa paikat ja minähän tyttö kävin. Kaikki paikat syynättiin ja testejä otettiin (tulokset eivät ole vielä tulleet), mutta paikat edelleen kiinni ja kohdunkaula pitkä. Silti lääkäri oli sitä mieltä, että kun supistuksia tulee koko ajan levossakin niin töihin minun ei olisi enää hyvä palata kun ne toukokuussa jatkuvat. Antoi kahden viikon päähän kontrolliajan ja aikoi silloin kirjoittaa saikkua. Itse kyllä mielelläni töihin menisin, aika on tullut pitkäksi jo tässä kuukauden "välilomallakin"...Mitkähän tsäänssit että sais lääkärin ylipuhuttua asian suhteen kun mitään muutoksia ei kerran edes ole tapahtunut? Toki jos lääkäri on ehdottomasti sitä mieltä, että saikulle on jäätävä niin tottakai sitten jään, lapsi tulee ensin, mutta en kyllä oikein vielä haluaisi pysyvästi kotiin jäädä jos ei aivan pakko. Jo viisi viikkoa sitten sain pitkiä automatkoja ja siivousta koskevan kiellon, nyt siihen lisättiin yli kahden kilon kantamukset ja käskettiin supistuksen tullessa pysähtyä ja istua kunnes menee ohi (helppoa kun niitä tulee hulluna ihan levossakin, eilen illallakin varmaan kolmen tunnin ajan kymmenen minuutin välein...)..

Melkein kyllä siltä kuulostaa, ettei töihin ole asiaa.
Minut siis tarkastettiin viikko sitten. Ratkaiseva asia taisi olla tosiaan se, että levossa ei tule vielä noita kovia supistuksia, polttoja + kipuja. Uskon, että jos niitä olisi levossa niin mulle olisi kanssa sohvaa osoitettu.

Mulla ultrattiin kaikki paikat, otettiin lapsivesinäyte (ettei valu) ja vielä muutama muu koe josta odotan tulosta. Kaikki oli tosiaan hyvin kiinni vaikka kaveri päällä koitti puskea läpi :D

Tsemppiä sinne!

Täällä mie toivon, että pääsen tänää kotiin.. Eile vuoti istukka vähän, mutta ei sen jälkeen enää.. Osaan kyllä kotonaki pötköttää..

No toivottavasti päästävät kotiin, johan sekin ahdistaa lisää kun sairaalassa täytyy maata.

Täällä mie toivon, että pääsen tänää kotiin.. Eile vuoti istukka vähän, mutta ei sen jälkeen enää.. Osaan kyllä kotonaki pötköttää..

Siis multa on mennyt jotain pahasti ohi??!!
Mitä siellä Pilvilinna oikein tapahtuu?

Salasella oon avannut asiaa enempi.. Mut eipä tässä oikeastaan lyhkäsyydessään sen enempiä oikeastaan, että vuoti vähä ja tarkkailussa ja vuodelevossa oltu. Ei oo vuotanut enää sen jälkeen

Pääsin sunnuntaina kotiin. Kipuja on, mutta muute kaikki ok. Hissukseen oltava. Ensi viikolla on kontrolli käynti, mutta heti pitää mennä jos kovat kivut ja/tai vuoto alkaa uudestaan. Kävely lupa on. Istukka tai polyyppi? Hyytymä? vuotanut, ei varmaa mikä. Kiitos kysymästä :)

Onko muut saaneet miten nukutuksi?
Alkaako häämöttävä äitiysloma teillä-meillä työssäkäyvillä jo tuntua ajankohtaiselta ja tunnelina valon päässä?

Takaisin