Oireet

Mä ostin kaks tukivyötä, toisen käytettynä ja oisin uutena. On ollut kyllä apua tuosta tukivyöstä, työn teosta ei tule mitään ilman sitä.

huoh, ostin eilen tukivyön - varmaan ihan ok.

Innostuin hieman koiran kanssa lenkille (1km suunta) niin en tiennyt miten olisin kotiin päässyt. Vikat 200m meni pysähdellen ja suoraan kuumaan suihkuun, kun kotiin selvisin.

Ihan uskomatonta.. sanokaa joku, että tää menee vielä ohi ennen la:ta??

:hungover::grumpy::anyone

Mulla ei menny esikoisesta ohi. Tuntu, että rampaantu kokoaja entisestään, mutta sillon sai levätä, ei haitannu. Nyt on esikoinen jonka perässä pitää jaksaa temmeltää.

Oi kamala, tekee kyl varnaan kipeetä, pitäis näköjään arvostaa enemmän omaa liikkumismahdollisuutta, eilen just ystävän kanssa 7 kilsan lenkki ! Oon kyl aika ylpee itestäni ku toi lenkki olis normi oloissakin aika uskomaton mulle,ku en tykkää hirveesti kävelyllä käydä. Ystävä kyllä työnsi esikoista ku siihen ei olis varmaan puhti riittäny, matka oli jo tarpeeksi masuasukin kanssa. Mutta tsemppiä ja voimia noihin kipujuttuihin, toivottavasti itse säästyn pahimmilta :S mulla meinaa vaan välillä selkä reistailla mut uskon että uimisesta on ollu hyötyä ku pysyny aika hyvänä....

pahinta tässä on oma turhautuminen, nyt kun olisi halua ja energiaa tehdä.
Ehkä tää tästä vielä, siskokin varoitteli, että ei välttämättä.

Niin puskista tuli, eikä varoittanut yhtään. Jos lähtee pidemmälle kävelemään niin tuo kipu repii tuolta reisistä asti.

apuah!

Ei kuulosta Esperin tilanne yhtään mukavalta!:sad001 Tuttu kärsi myös samanlaisista kivuista ja sai neuvolan kautta lantiolle laitettavan vyön.. Meniköhän nimellä häpyliitostukivyö tai jotain..? Sai siitä kyllä avun.. Ja vanhat traumat nostaa tässä tilassa varmasti päätään, kuten sulla toi lantion alueen murtumat! Tsemppiä ja muista antaa itsellesi ns. anteeksi ja ottaa iisimmin! :shy:

Täällä myös yllättävän oireetonta.. Iskias pysynyt venyttelyillä jne pois ja harkkasupparit hiemat vähentyneet.. Töissä käytössä Jollyroomista tilattu tukituubi, tuntuu olevan riittävä tuki tällä hetkellä! 6 viikkoa enää töitä, toivottavasti jaksaa pahimmat vaivat pysyä sen aikaa poissa!:)

Täällä tukivyö oli taas tarpeen eilen. En pystyis varmaan tekee enää töitä jos sitä ei olis keksitty. Selkä ei vaan jaksa.
Katotaan miten poikki oon näiden viimeisen 10 vuoron jälkeen kun suurinosa vuoroista on osastolla jotka tosissaan pitää pukea vessassa ja oikein kukaan ei auta yhtään itse pukemisessa.. Olis ollu helpompi syötellä ihmisiä ja käännellä niitä sängyssä siellä toisella osastolla. No sit kysyttävä pomolta et voinko jonkun kans vaihtaa osastoa..

Mulla ei onneksi ole selkä vihoitellut pahasti. Normaalisti on aina kipeä, mutta esikon raskaudessa ei vaivannut yhtään. Näyttää vaan siltä, että alkaa tulla kohjuja oikeaan jalkaan. Sellaisia hämähäkkisuonia on ilmestynyt. Oikealla puolella myös häpy ollut turvonnut jo pitkään. Eivät osaa sanoa neuvolassa olisko kyseessä kohju vai tyrä... mitään tällaista ei ollut esikoista odottaessa. Ehkä silloin sai vaan levätä enemmän ja nostaa jalkoja seinää vasten, kun teki mieli. Katsotaan, mitä tämä raskaus vielä tuo tullessaan, kun viikkoja on vielä kasapäin jäljellä.

Mulla tuli suonikohju esikoisesta sääreen, kun oma äiti hiero (yritti nesteitä saada kiertämään) niin siitä jäi. :D Tässä raskaudessa ei kyl kukaa hiero enempää rumiluksia jalkoihin.

Soittelin eilen neuvolaan, kun työkaveri kehoitti.
Ei poltot + supistukset + kova kipu kuulu asiaan..

Noh, kohta lääkäriin. Lauantaina noita tuli kahdesti, su ja ma säästyin kun oon ottanut ihan hiljaksiin.

Minä kävin viikonloppuna synnärillä seurannassa yhden kovan ja pitkän supistuksen takia. Kaikki oli ok. Toivottavasti sinullakin!

peruslääkärillä terveysaseman puolella, kun neuvola on ruuhkautunut. Samat lääkärit tekee ristiin.

mä nyt tässä mietin, että soitanko vielä äippäpolille vai oonko ja ihmettelen?
Kai tuolla on kaikki paikat kiinni ja kovat jne?

*muoks:
Lähdetään pääsiäiseks lappiin keskelle korpea, niin hirmukiva :D

Muokattu viimeksi:
Samaa mieltä ku kirsikka. Ehdottomasti soittaisin polille. Yleislääkärit ei kyl tiedä mitään raskaus asioita.

Kyllähän Esper kohdunkaula pitäisi tarkistaa, ettei ole lyhentynyt jos kovia kipuja on jatkuvasti tai pitkään. Kyllä yleislääkäri perusjutut raskaudesta osaa hoitaa (ainakin pitäisi), eli ohjata tarvittaessa eteenpäin, kun eihän tilannetta luotettavasti voi arvioida ilman ultraa. Se kohdunkaulakanavan ulkosuu saattaa sisätutkimuksessa raottaa tai tuntua avonaiselta, mutta silti sisäsuu olla hyvin kiinni ja kohdunkaulaa jäljellä täysmittaisena. Aina voi soittaa ja kysyä ä-polilta :)

Takaisin