Oireet

Itselläkin on ollut alavatsakipuja, etenkin nämä viimeiset päivät. Kivut tuntuvat enemmän koira lenkkien jälkeen. Onneks eivät kuitenkaan ole kovin pahoja. Väsymys ja pahoinvointi ovat onneksi alkaneet vähentymään, nyt 16+0 :) Pahimmat oireet juuri nyt (enkä edes ole ihan varma, että onko ne raskaudesta johtuvia oireita) ovat turvonneet poskiontelot ja (siitä johtuvaa?) päänsärkyä. Onko muilla ollut näitä oireita?

Joo raskaus turvottaa nenän limakalvoja. Kävin marraskuussa poskionteloiden takia tk:ssa. Olivat vähän turvoksissa, mutta johtuu raskaudesta. Ja mulla on ollu marraskuusta lähtien niin heikkona nuo, että joka aamu saa turistaa iha verta. Yks aamuyö iha rupes solkenaan vuotamaan verta nenästä.

Mulla ei auta pahimmalla hetkellä edes se magnesium levottomiin jalkoihin.. Mut sitähän kyllä kannattaa jo ennaltaehkäisevästi syödä!

Mulla on kans nenän limakalvot ihan kuivat.. Mutta apteekista saatava seesamiöljysuihke on helpottanut vähän :) Ja päänsärky varmaan liittyy kans tähän..

Mulla kans nenä koko ajan tukkonen ja verta tulee niistäessä.. vähänku olis koko ajan pien flunssa, semmonen olo nokassa

Mulla on pari viime viikoa ollut nukkuessa takareidet ja pakarat tosi kipeät. saatan yöllä herätä särkyyn. tänään hieroja sano että liittyy raskauteen ja mahdolliseen paineeseen iskiashermon lähetryvillä, kun halat mun tenkin sen hernon reittikohdissa arat. Erikoisia nämä raskausoireet :D

Mulla kans tota samaa, että aamulla herätessä särkee oikeaa pakaraa. Loppuu sit aika heti liikkeelle lähtiessä.
Nyt uutena vaivana tullut suusärky. Yläleuan takahampaan taakse ikeneen särkee ja sormella kokeiltuani tuntui, kun hammas ois tulossa. Mulla ei ole ollut yhtään viisuria aiemmin ja ikää 29v. Nytkö ne päättää puheta kesken raskauden :( ilkeän tuntuinen poskisärky johon särkylääke hieman auttaa. Huomenna soitan hammaslääkäriin.

Onko oireet kadonneet tokalla kolmanneksella? Mulla alkanut vähän pahoinvointi helpottaa. Ei siis jatkuvaa oksentamista enää, vaikka etookin. Unettomuus on voimissaan, rautavarastot kadonneet ja nyt on puolet alapäästä turvonnut törkeästi. En sitten tiedä, voisko olla esim. suonikohju nivusessa, kun turvottaa noin... ei kyllä suonet pullota tms. mutta tiedä näistä nyt sitten. Viimeksi ei mitään tällaista, varsinkaan näin aikaisessa vaiheessa.

Mä kans heräilen yöllä pissalle pari kolme kertaa ja välillä ei meinaa millään saada unta uudestaan :meh:
Kaippa tää on sitä totuttelua sit niihin tuleviin valvomisiin

Mulla kans vaikeuksia saada uudestaan unen päästä kii, jos herää. Ja sellasta aamuriekkumista ennen kellon soittoa. :p

Mulla kans vaikeuksia saada uudestaan unen päästä kii, jos herää. Ja sellasta aamuriekkumista ennen kellon soittoa. :p

Mulla sama! Ihan uutta ja ihmeellistä, kun aiemmissa raskauksissa ei vastaavaa ja muutenkin nukun kuin tukki yleensä, varsinkin aamulla. ..

Hyvä että Tassella alkaa pahoinvointi hellittää :)

Onko muilla jatkuvaa pissalla ravaamista? :bored: Tää on jo ihan sairasta, käyn siis KOKO AJAN vessassa, kauhee pissahätä ja mitään ei juuri tule, ja taas 20min uudestaan..

Hep! Varsinkin kun menee juomaan kahvia / enemmän vettä. Mulla on kyllä rakkokin täysi joka kerta :dance008

Mä pystyn välillä olemaan 5 tuntia käymättä vessassa ja sit välillä tuntuu et pitää käydä tunnin välein...

Onko muilla jo selällään olo/nukkuminen hankalaa?
Huomaan tässä kun sängyssä makaan että niin kauan ku jalat on koukussa on ok, mut ku ne laskee alas ni alkaapi olla jo vähän epämiellyttävä olo :/ harmi sinänsä kun oon tottunut nukkumaan selälleen :D onneksi myös kyljellä olo on ok. Ja taas on poitsulla iltavillit masussa menossa ku pitäs itellä alkaa nukkumaan :D

Joo ollut jo tovin toi selällään nukkuminen vaikeaa. Välillä pystyy hereillä ollessa olemaan sen 10 min selällään ja välillä sit taas 30 min mut ei sen pidempään.
Toissapäivänä neulon selällään imetystyyny niskan ja kyynärpäiden alla ja siinä pysty olemaan 1,5 tuntia ennenku piti lopettaa.

Mammajoogassa eilen just sanoi kätilö et selällään nukkumista pitäisi välttää 16 viikon jälkeen... Joku verenkiertoon liittyvä homma, meni vähän ohi, mitä siitä selitti. Kylmä nukun viel osa yöt selälläni.

Takaisin