Oireet

Mulla ei edelleenkään mitään oireita, ei enää edes palelua ja vähäistä väsymystä. Olo on todella normaali. Tyhmää valittaa kun toiset laattaa ym.
Mut kun olo ei eroa normaalista, ni pistää mietityttämään et onko kaikki ok, jos ei oo, niin sen haluis tietää mahd. pian. Nt-ultraan on viä kaks viikkoo. Pakko vaan jaksaa oottaa.
11.1 on kyl neuvola ja koitetaan kuunnella sykkeitä.

Mamma: Tuo varmasti laittaa mietittymään.. Toivottavasti nyt kuitenkin ois kaikki ok ja saisit helpon raskauden!

Minä oon oireettoman raskauden tuotos :)

Mulla on noi kaks aiempaa raskautta ollu kanssa täysin oireettomia ja helppoja et pitäis kyl ny uskoo et kaikki voi olla ihan kunnossa, mutta kun ei vaan osaa.

No niin mäkin luulen. Ehkä mä nukun sit muuten jotenkin ihan kierossa..

Kokeileppa nukkua paksuhko tyyny jalkojen välissä (kylkiasento) tai jos oot jo investoinu imetystyynyyn, nin laita se. Niin on uskomattoman hyvä nukkua =) Varsinkin sitten, kun raskaus etenee pidemmälle.

Meikä jäätyy nykyään tosi usein =/ Onks muilla ollu samaa?

Mietin, et mahtaaks se johtuu alhaisesta verenpaineesta, ku mul oli paine ihan alarajoilla ekalla neuvolakäynnillä mitatessa.

Täytyypä kokeilla milli! :)

Mä ainakin jäädyn/palelen paljon herkemmin nyt. Tuntuu ettei ulkona lenkilläkään tuu niin helposti edes hiki enää. Tosin mä oon aina ollut vilukissa, oma lämpö nippanappa 36C puolella normaalisti :D

Sellainen vartalotyyny on kans tosi hyvä unikaveri :) siis sellainen pitkä tyyny, hyvin saa tuettua koko vartalon. Niitä vaan voi olla vähän vaikea löytää, ostin omani aikoinaan Lidlistä, niitä siellä aina välillä on myynnissä.

Pitää Lidlistä bongata seuraavan kerran se vartalo tyyny, tykkään muutenkin nukkua sillei kyljellään et on peitto jalkojen välissä :D

Tsemppiä nukkumattomuuden kanssa! :/

Mulla on nykyään niskat vähän väliä jumissa. Aiemmin ei ole ollut. Voikohan tänkin laittaa raskauden piikkiin? Inhottavaa kun sit särkee päätä kun on niin jumissa :/

Kyllä minä laitan raskauden piikkiin! Edellisessä raskaudessa mulla meni polvi ihan sököks. Ennenkin oireillut kun yliojentuvat nivelet, mutta raskauden aikana rasittui tosi helposti ja sitten keräs nestettä mitä ei oo aiemmin ollu.

Nyt sama polvi oireilee jo! Ollut jo vuoden hyvässä kunnossa kun itse kuntoutin. Polvet menee herkästi lukkoon ja tuntuu melkeen heti.

Yleensä ku torkun sohvalla niin ei tuu mitää jumeja vaikka missä asennos nukkuis (mies aina ihmettelee miten mä oikee nukun) niin nyt herään kankeena ja etenki hartiaseutu kipeenä. Alaselkäkin pahottaa mielensä löhöilystä...

Auts jupa! Onpa inhottava tommonen polvikipu :/

Mäkin ihmettelin kun ei mulla aiemmin oo mitään jumeja tullut oikeastaan mistään. Nyt on vähän väliä, vaikka mikään muu ei oo muuttunut kuin että oon raskaana. Onneks mies hieroi illalla ja pyörittelin vielä itekin pallolla seinää vasten, niin tuntuu vähän auttavan.

Joo mä näytin yks päivä varmaa hyvältä kaupas ku olin käyny ratsastamassa ja kun lähinnä käveltiin niin polvi jumahti ja meinas pettää alta ja mä sit kaupas nilkutin kärryn kaa tallitakissa ja muutenki lökövaatteis kun polvee oli pakko pitää yhes asennos ettei ihan hoosiannaa tarvinu huutaa :D hyi että ku jouduin viel miehen audilla ajelee ja siin on jäätävän tiukka kytkin ja just kytkinjalan polvi kipee... Onneks mun autos kevyt kytkin..

Oon tosi pahoillani kivuista jupa. Onpa inhottavaa =(

Toivon tosi paljon, että säästyt muilta raskausajan kivuilta <3

Mulla taas raskaana kivut hellittää, jopa välillä loppuu kokonaan. Oon kärsinyt teinistä lähtien polvikivuista. Vuosi vuodelta pahenee. Ja nykyään kipuilee muutki nivelet. Viime vuosina jos on ollut hetkeä pidempään ääriasennossa, koukku tai suora nii menee hetki, kun saan suoristettua.

Polvista muutama vuos löydetty tosi pieni kondromalasia löydös. Ei mitää muuta selitystä. Canarian saarilla ei myöskään oireita ole koskaan, sen ilmaston takia. Ja raskaus yks mikä helpottaa oireita. Veikkaan, että oisko mulla fibromyalgia, jota ei reumalääkärit Suomessa edes tunne. Suomessa fibromyalgiaa sairastavat ovat jpk potilaita. Esim. Jenkeissä siihen on lääke ja siellä tiedetään sairaudesta paljon. Tätä kun ei kuvista tai verikokeista voi löytää. Tän kaa on vaa elettävä. AINAKIN SUOMESSA

Esikoisesta lopussa rupes kyl kolottaa, mutta eri tavalla eli varmaan perus loppuraskauden kolotuksia.

Mulla on ollu alaselän kanssa ongelmia jotka ilmeisesti ovat tulleet siitä että oikeaolkapää on jumissa ja kipeä ja lihaskalvot menee selässä ristiin niin mulla on oikea olkapää kipeä ja vasemmalta puolelta alaselkä, hieronta hieman auttoi mutta ei sekään ongelmaa poistanut.
Viimeisen 4kk koskenut siis melkein päivittäin selkään ja välillä olkapäähän ja kovasti. Nyt on sit hienoa kun pitää pärjätä panadolilla ja voltarenilla, kumpaakaan en käytä kun noin 3 päivän välein..
Lääkärit käski syömään vaan särkylääkettä eikä tutkineet kunnolla. Sitten tulin raskaaksi ja en oikein oo nyt sitten osannut hakea apua tähän...

Multa kiellettiin voltaren. Vaikk eikös se oo aika paikallisvaikutteinen ja vereen menee vain pieni osa.

Voltarenista on lääkäreiden tietokannassa on näin: Diklofenaakkia ei tule käyttää viimeisen raskauskolmanneksen aikana. Diklofenaakin säännöllistä käyttöä on suositeltavaa välttää ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana, satunnaiselle käytölle ei ole estettä. :) Oon siis hoitajaopiskelija, niin siksi pääsy näihin :)

Lääkäri vaan mulle sano, että sitä voi käyttää huolletta yli ohjeen, että paikallinen vaikutus ja tosi pieni osa imeytyy vereen. Mutta neuvola lopetti sen listalta. Mutta onneksi raskaus pitää kivut kurissa :)

Siskopuolelle Lääkäri oli määrännyt sen voltarenin kipuihin, kun ei voinut olkapäähän eikä polviin antaa kortisonipiikkiä millä kivut olis menny ohi..
Mä oon jo niin tottunut tähän et koko ajan koskee niin eipä noita tuu usein käytettyä, sitku kipu alkaa olla sietämätöntä.

Mulla on tänää tullu oikeen puoleinen nivunen kipeeks.. palasin kyllä töihinkin tässä pitkän loman jälkeen että lieneekö osasyynä.

Takaisin