Oireet

Oon kyl aika onnekas kun ei tarvi pahoinvoinnin kans tapella. Isot tsempit teille joita se vaivaa.

Onko muut huomannu sellasta oiretta et on jotenkin pinna kireellä koko ajan. Mulla ei meinaa hermot kestää yhtään esikoisen kitinöitä ja mieskin ottaa päähän nykyään (tai ainakin useammin kun ennen). Tää on ärsyttävää, mut kun en oikeen voi sille mitään, vaikka koitan rauhotella itteeni ja miettiä et ei toi ees oo sellanen kilareitten arvonen juttu.

Mulla on kans pinna kireellä ja se kiristää myös miehen hermoja ku räyhähdän joka asiasta ja oon heti liekeissä. Yritän muistaa silti myös pyydellä jälkeenpäin anteeksi ikävää käytöstäni vaikka se tahatonta onkin.

Mulla kans pinna kireellä! harmittaa esikoisen puolesta ku en yhtään jaksa kuunnella sen kitinöitä. vaikka eihän toi pieni vielä ymmärrä ku täytti vasta 10kk.

Joo ei kyllä ihme ja kumma ole ollut pinna kireällä kuin se yksi päivä tuossa taannoin. Tai noh rattiraivoa kyllä riittää. järjetön manaus käynnissä kun kaikenmaailman törttöjä liikenteessä.
Enemmän on niinkuin Pilvilinnalla että sellasta rakkautta on ilmassa että välillä tuntuu että halkeaa. Ja tietenkin tuo herkistely on mulla tullut kuvioihin.:love7

Miks kaikki muut puhuu oireista ja mulla niitä ei oo? Alan oikeesti huolestuu :( ekassa raskaudessa mullaki oli kaikki mahdolliset mut nyt vaan hiukan väsyttää. Kaks viikkoo sitten oli kaatoväsymys ja nyt tuntuu ettei kunnolla sitäkään :(

Mun yhdellä tuttavalla ei ollut ekassa mitää (eri isä, poika) ja tokassa oli huonot olot (eri isä, tyttö). Mä oon niin kade, että mulla ei vaihdu nuo raskaudet, vaan aina poden huonoa oloa.

Nipsukka, jospa siellä kasvua alkaa ensi viikolla näkymään. Tsemppiä kovasti!

Pinna kiristyy tosi helposti, eilen sain kunnon väsykilarit. Miehen kanssa saatiin onneks sovittua illalla, kun on ollut vähän kärhämää.

Palelua, rytmihäiriöitä, janoa, vessaramppausta, nälkää edelleen. Kuvotusta vaihtelevasti, tänään taas vähemmän. Ikinä ennoo oksentanu raskaana, sama meno taitaa onneks jatkua. Tosi hyvä koska inhoan oksentamista. Toisekseen en tiiä miten voisin olla töissä jos oksentelisin, ei oikein anna työt myöten...

Papupata23 ei mullakaan oo oikeen muuta kun hiukka väsymystä, pikkasen palelua ja sit noi hermot, jotka tosin tänään oli taas paremmat. Eli ei pahaa oloa tai mitään.
Tää on nyt kolmas raskaus ja kaks edellistä on menny samalla tavalla eli ilman oireita. Ja molempia oon oottanu tyttöö ja poikaa eli ei oo vaikuttanu sukupuoli oireisiin mulla.

Mulla auttaneet myös rannekkeet. Yx pv otin iltapäivällä pois, kun ok olo, niin sen jälk. Ihan kauhea olo loppuillan..

Mulla jyrää oireista kyllä väsymys. Tänäänkin kolmen tunnin päikkärit nukuttu ja oon nyt jo ihan rikki.

Mulla kans älytöntä väsymystä! Hyvä jos 10 tuntia oon päivässä hereillä ja muun ajan nukun :D

Lisäks mulle on tullu aivan älytön närästys!! En muuten edes olis ajatellut, että vois näin aikasessa vaiheessa tulla, mutta tätä ennen en ees tiennyt miltä tuntuu kun närästää, ei oo ikinä ennen ollu! Piti ihan asiaa ruveta tutkimaan ja löysin Hyvä terveys -lehdestä artikkelin missä sanottiin, että alkuraskauden närästys johtuu keltarauhashormonin lisääntymisestä ja tää hormoni voi laiskistaa ruokatorven läppää. On kyllä v*ttumainen vaiva :D

Lisäksi aina ku yrittää saada unta nii ei tuu mitään kun pitää puolen tunnin välein käydä pissalla.. Sitten kun on tarpeeks kauan sen kans pelleilly nii tulee nälkä ja pakko nousta syömään jotain... No sitten kun sen jälkeen menee makuulle niin alkaa närästys!!! Ei tästä tuu mitään :D

Jatkuva nälkä vaivaa täälläkin ja syömättä ei voi olla kun sitten tulee äklö.. Hyvin tutun kuulosta punski noi sun iltatoimet :D tosin ilman närästystä. Pari iltaa nyt nulahtanut ilman iltapalaa ja voin kertoo et aika järkky olo kun herää..

Taas tuli jotain rusehtavaa :/ Vaikka se taitaa olla ihan harmitonta niin kyllähän se silti aina säikäyttää. Viimeks ei ollut meinaan mitään. Joutuukohan tästä nauttimaan koko raskauden.. :/

Pilvikirsikka: toivottavasti on vaa normaalii.
Mulla kolmatta päivää päänsärky ja ihan hulluja mielialan vaihteluita. Jotenki tää oireettomuus saa mut huolestuu enkä osaa nauttii :(
Edes jos toi yöllä vessassa juokseminen ois itellä ni uskoisin mut kun ei oo kunnolla sitäkään... Huonoa oloa en tarvitse

Ei mullakaan oo nykyään oikein kunnon oireita. aavistuksen nännit ehken arat ja yöllä pitää herätä vessaan. kyllä väkisinkin vähän huolestuttaa. kun kövin neuvolassa keskiviikkona niin ei saatu neuvolan doblerilla sydänääniä vaikka varmaan yli 10 min kokeiltiin. mut en siltikää menetä toivoo koska vuotoja ja kipuja ei oo ja eaikoisesta sydän äänet kuunneltiin 10+5 ja nyt ku kokeiltii oli viikko 9+2. ja neuvolan täti sano että toi sektio arpi vaikuttaa ja nyt on hiukka enemmä vatsan peitteitä ku esikoisen aikaan. ja tuo neuvolan laite on kyl aika kivikautinen. ens pe uus yritys. en menetä toivoa vielä!

En tiiä voiko imetys vaikuttaa et limakalvot olis kuivat ja siks välillä tuhruttaa. Nytkään ei tainnut tuon enempää tulla, tosi vähäistä siis on. Kamalaa kun vessareissuista on tullu semmosia et saa neuroottisena kytätä paperia :/

Eikös monesti tässä vaiheessa saata jo oireet vähitellen helpottaa? Eikä toisille edes tule mitään oireita ja silti kaikki menee hyvin :) eiköhän siellä papupata ja Helleena kaikki ole oikein hyvin :)

Pilvikirsikka: toivottavasti on vaa normaalii.
Mulla kolmatta päivää päänsärky ja ihan hulluja mielialan vaihteluita. Jotenki tää oireettomuus saa mut huolestuu enkä osaa nauttii :(
Edes jos toi yöllä vessassa juokseminen ois itellä ni uskoisin mut kun ei oo kunnolla sitäkään... Huonoa oloa en tarvitse

Mulla ei oikein tota vessassa ramppaamista oo. Pitäs vissiin juoda enempi. Mut mehuja ja maitoa viittis litratolkulla mättää, kun vesi ei maistu..

Takaisin