Oireet

Mä huomasin viime raskaudessa ettei töissä ees kerenny tulla huono olo kun joutuu keskittyy ja on paljon tekemistä. Kun vaa ehtii myös syömään.....

Taas ollut koko päivän huono olo, tai no kävin liikenteessä kaverin kanssa ja meinas kyl autoon mennessä tulla ykät. No pääsin kotiin ja iski tolkuton väsymys ja huono olo, nukahdin sohvalle ja heräsin kun mies alko kokkailee. Meinasi taas öklöttää, mies toi heti suolakeksiä ja siihen päälle kunnon ruoka ja sauna ni johan helpotti...

Mulla on ollu tänään parempi päivä. sain viime yönä nukuttua kohtalaisen hyvin (kiitos esikoinen, kun nukuit) ja ei oo siis ollu niin väsy tänään. ei oo myöskään ollu juuri ollenkaan huono olo! jatkuva syöminen ja b-vitamiinit ilmeisesti auttaa. :)

Voihan hitsi, taitaa olla hiivatulehdus pienen googlauksen perusteella... Pitää soittaa huomenna neuvolaan ja kysellä hoito-ohjeita. :( Ei oo aiemmin ollut ja mietityttää miten vaikuttaa tähän raskauteen..

Ganestenia voi käyttää hiivaan, mutta puikot pitää laittaa sormin, ei asettimella raskaana ollessa. Hiivaha ei vahingoita alkiota/sikiötä mitenkää :)

luumu, runsas veden juonti, magnesium ja sit jos ei noi auta niin lääkettä apteekista ummetukseen! :)

Täällä kans ummetus vaivaa! Turhauttavaa. Turvotus vaan pahenee sen myötä. Pitää jo vähän miettiä mitä laittaa päälle kun lähtee asioille, tiukoissa paidoissa vatsa jo hieman pilkistää :)

Mistähän johtuu, kun tänään on ollut aika epämääräinen olo. Eniten ihmetyttää todella tiuha syke ihan levossa. Korvissa kuulen sykkeen myös. Luin jostain että raskaana syke on nopeampi mutta tää tuntuu jo vähän epäilyttävältä. Onkohan ihan normaalia...

Mäkin oon kiinnittänyt tohon sykkeseen huomiota! Huono olo ei oo nyt vaivannut pahemmin, mutta tissit nyt todella kipeet.. ja vitutus, erityisesti miestä kohtaan, se ei osaa tehdä mitään oikein eikä ymmärrä mitään mistään.. ajatukset siitä, että stressaisinko vähemmän jos odottaisin yksin käy myös usein mielessä.. kyllähän se okkeesti yrittää, mua vaan on tällä hetkellä mahdoton miellyttää.

Onko kaikilla muilla muuten ollut noita jomotuksia/kohdunkasvukipuja?? Mulla ei yhtään? Välillä hetken saattaa poltella alavatsaa mutta menee heti ohi?

Voihan hitsi, taitaa olla hiivatulehdus pienen googlauksen perusteella... Pitää soittaa huomenna neuvolaan ja kysellä hoito-ohjeita. :( Ei oo aiemmin ollut ja mietityttää miten vaikuttaa tähän raskauteen..

Mulla oli ekassa raskaudessa näillä alkuviikoilla pissatulehduksen oiretta. Sillon en ollenkaan tehnyt kotitestiä vaikka tietosesti lasta tehtiin. Sairaalassa sitten tehtiin testit ja ei sitä pissatulehdusta ollut ja sanoivat johtuvan raskaudesta oireet. Tiesin kuitenkin miltä tuntuu tulehdus kun oli ollut aiemminkin.

Nyt tullut samaa! Eilen illalla vaikka olin juonut aika hyvin niin tuli taas oiretta mutta onneksi panadolilla lähti. Ekalla kerralla tulikin ihan kunnon tulehdus 7kk raskaana. Ja lisäksi PHKS:n lääkäri määräsi lääkettä "tiettyihin" pissatulehduksiin tietämättä mikä bakteeri mulla oli. (Lupasi ilmottaa jos pitää vaaihtaa) Eikä edes helpottanut oloa! Kuurin loputtua lampsin sitten omaan terveyskeskukseen ja lääkäri oli kauhuissaan kun ei ollut edes bakteeriin sopiva lääke!! Eikä ilmotettu mitään! Sain sitten yleispätevän lääkkeen joka niitten ois pitäny mun tilanteessa muutenkin heti antaa!!

Ummetusringissä ollaan, aamuisin ehkä jotain irtoo, mutta kyllä sitten taas kivistää vatsaa illalla kun ei illemmalla irtoa mä apteekista ostin levolacia, mutta en ole vielä sitä ottanut, ajattelin ensin että tänään voisi testata pienellä annoksella, mutta täytyy varmaan ensin käydä hoitamassa nuo juoksevat asiat ennen kuin ottaa ettei sitten ole kylillä savet housussa.

Yksi mikä on niin noi ilmavaivat, ne tosiaan on vaivat... Vaan se joka pierua pidättää, niin sillä on pahat mielessä, vai miten se nyt menikään...

No huh. Huomaan kyl että oon raskaana vaikkei muuta oiretta ookkaan tänä aamuna ku väsymys. Edellisenä yönä en nukkunu kunnolla (ehkä 3h ja loput pyörin) ja valvoin myöhään illalla kun isäni tuli käymään. Maha oli niiiin turvoksissa ja kipeä ja töissä jalkoja särki. (kotona pidin sitten sellasta isoa collegepaitaa ettei isäni arvaisi mitään)
Mut ummetusta ei ole. Maha toimii hyvin. Auttaisko teille veden juonti ja liikunta? Itse juon vettä vähän väliä.

Muokattu viimeksi:
Normaalisti en joudu yöllä nousemaan ollenkaan mut nyt oli ihan pakko nousta juomaan. Eli selvästi enemmän nestettä tarvii. Nyt oon muutenki pari yötä nukkunu tosi huonosti.

Mulla oli kans ihan paska yö. Mulla oli labra tänään 8.50 ja piti virtsanäytteet viedä sinne, heräsin sit kai ku mies lähti töihin 5.30 enkä saanu unta enää koska pissahätä ja menin sit silmät ristissä sihtaamaan purkkeihin jo sillon. Menin takas sänkyy mut eihän siitä mitään sit enää tullu ku oli kirkkaassa vessan valossa jo paistatellu.... nyt pitäs 12 lähtee viemää toista koiraa pallien poistoon, ei onneks väsytä yhtää :confused:

Neuvola ens viikon torstaina :D eihän ne siel mitää ääniä vielä kuuntele mut oon silti iloinen. Muuttuu todellisemmaks tää kaikki :)

Muokattu viimeksi:
Ja siis nyt minun on pakko heittää tuo juusto pois jääkaapista kun ei oo minkäänlaista itsekontrollii. Samoin kaikki sokeriset syötävät. :confused:

En tiedä liittyykö raskauteen, mutta alko ihan hirvee kutina pari päivää sitte. Ihan päästä nilkkoihin asti kutisee ja viime yönäki valvoin sen takia aamu neljään... ja kuudelta pirteenä töihin :dead: ei oo minkään näköstä näppylää tms mut koko ajan saa rapsuttaa jostain kohtaa... iltapäivällä alkaa ja aamupäivät on helpompia... eikä oikein uskalla siihen mitään lääkettäkään ottaa...

Takaisin