Oireet

Nuo oudot vuodot kyllä aina niin säikäyttää! :( toivotaan että kaikki hyvin kuitenkin. Itse en varmaan huolestuisi jos määrä on tosi pieni ja kipuja ei ole.

Quenamama kun sanoit että odotat jo toista kolmannesta, havahduin itsekin siihen, että sehän on jo melko lähellä! Reilun kolmen vkon päästä on 12 viikkoa täynnä. Uskomatonta miten nopeasti aika kuluu....

Täälläkin odotellaan että tämä alkuraskauden piina, jännitys ja oksuoireet menisivät nopeasti ja alkaisi toinen kolmannes :)

Mäkin odotan että viikot kuluu! No eihän tässä tosiaan hirveän montaa viikkoa enää siihen 12 ole :)

Mulla onneksi ihan luottavainen olo vaikka vähän onkin vuodellut. Äskenkään ei tullut mitään. Ei tässä auta kuin odotella!

Mulla helpotti se pahin kuvotus, vaikka silti tulee välillä heikko olo jos syömisestä liian kauan ja toisaalta ei oikein tee edelleenkään mieli mitään. Esikoisestakaan ei ollut kovin kummosia oireita ja tuossa se vieressä istuu :) mutta kyllä se aina on niin piinaavaa jos tulee jotain poikkeavaa tai oireet yhtäkkiä katoaa! Tsemppiä meille kaikille <3

Mulla on pahoinvointi aika paljon helpottanut, tosin vieläkin tulee niitä hetkiä että ei saakeli ei pysymään sisällä mut helpompaa on, nyt rv 8+4. Väsymys tuntuu lähtevän ihan lapasesta ja tuntuu päivät menevän vaan löllytessä sohvan ja sängyn välillä.

Ajattelin jo aamulla, että jee ei tarvinnu tänä aamuna oksentaa, kunnes menin keittiöön ottamaan aamupalatarvikkeita ja tulikin kiire pönttöä halaamaan.. kaupassa käynti oli tosi rankkaa, paljon hajuja niin tuli tosi huono olo. Tissit ei oo tänään niin kipeet mutta alamahaa juilii, ei onneks vuotoja.

Mua ärsyttää kun en tiedä kuinka pitkällä mun raskaus on. Mun menkkojen ois pitäny alkaa 8.11. tienoilla mut sillon vaan turvotti. Ensimmäinen haalee plussa tuli vasta keskiviikkona. Pystyyks tuosta arvioimaan mitään? Ja viime raskaudessa mulla oli heti alussa rinnat älyttömän kipeät ja oksetti, nyt ollu vaan pientä rintojen kihelmöintiä ja kohdun kipuilua mutta ei pahemmin huonoa oloa. Millä viikolla Helsingissä on eka ultra? En enää muista :confused:

Mullakin on epävarmaa kui pitkällä tää raskaus on. menkoista laskettuna nyt ois 9+1. mutta ne edelliset menkat oli ihan mitättömät, kesti jonkun pari päivää vaan ja verta ei tullu kunnolla edes siteeseen asti. Ja noita menkkoja ennen edelliset kaks viikkoa aiemmin ja ne oli samanlaiset niukat.
Ja synnytyksen jälkeen mun kierto on ollu 15-45 päivää. :D

Papupata: Ootko kokeillu Clearbluen viikkonäytöllisellä testata? Kun se näyttää viikot hedelmöityksestä. Se vois auttaa sua. :shy: Kunnalla ei Helsingissä oo automaattisesti varhaisultraa, mut ilmeisesti epäsäännöllisen kierron odottajat on päässeet tapauskohtaisesti, että saa raskauden keston just määritettyy. Muutoinhan se on se np-ultra vk 10-12.

En oo kokeillut clearblueta koska se on niin kallis eheh. Keskiviikkona tulee palkka vasta :P mut jos se kierto nyt kuitenkin ois menny normisti ni nyt ois 6+5 mut en oikein usko siihen. Plussa ois sillon pitäny tulla aiemmin. :) mut raskaana ku raskaana. Jotenkin vaa huolettaa onko kaikki hyvin. Varmaan päädyn käymään yksityisellä ultrassa jossai vaiheessa :D

Kannattaa käydä varmasti :) Olikohan se Perhe Arte, missä oli suht huokea hinta varhaisultralla, kätilön tekemänä ilmeisesti.

Milloin sulla oli vikat menkat? Eiku luin nyt tarkemmin... Nii neuvolassa ja ultrassa se taitaa vaa selvitä.

Nii ja enkä lukenut.. Oikein ainakaa. . Raskaus aivot...

Viimeiset menkat alkoi 8.10. Jotenkin tuntuisi että hedelmöittyminen ois tapahtunut 5.11. Koska siitä päivästä lähtien alkoi turvotukset. Mut en ymmärrä sit miks plussa ois tullu vasta 23.11.

Meneekö teillä muilla aaltoilevasti oireet? Välillä on niin tukala olo, väsyttää, särkee alavatsaa eikä mikään asento tunnu hyvältä ja välillä taas on niin hyvä olo (missään ei tunnu miltään) että sitä epäilee onko raskaana ollenkaan... Yritän ajatella että niin kauan raskaana kunnes joku toisin sanoo!

Ainiin ja mulla alkaa pikkuhiljaa nostaa pahoinvointi päätään. Ja ei todellakaan mikään aamupahoinvointi, jolloin olen elämäni kunnossa, vaan iltapahoinvointi! Onko kelläkään muulla huono olo vaan illalla? Alkaa etoa joskus 16 jälkeen, ilmeisesti liittyy väsymykseen, ja sitten saakin levätä sohvalla loppuillan ja hengitellä. En tiedä kumpi olis parempi/pahempi - pahoinvointi aamulla vai illalla :D

Mulla on huonoa oloa yötä päivää, mutta joillaki voi sijoittua iltaan tai aamuun. Mulla oli ehkä ekat päivät iltapäivästä sitä oloa, mutta sit se alko olla yötä päivää.

Mulla kans Pallo oireet vaihtelee melkeen päivittäin voimakkuudeltaan ja pahoinvointia eniten iltasella. :wacky:

Mulla ei oo pahoinvointia ollut mutta viime raskaudessa oli nimenomaan illalla. En oikein pystynyt kuin makaamaan sohvalla. Säännöllistä päivätyötä tekevänä pidin tuota parempana vaihtoehtona kuin aamupahoinvointia, sillä alkoi aina vasta töiden jälkeen. Töissä voin oikein hyvin ja pystyin syömään ihan normaalisti.

Takaisin