Oireet

Tänään plussasin, vk 4+1. Närästys, turvotus, menkkakivut tähän mennessä 6 pv sitä ennen "nippailua", nännien herkkyys, ruokahaluttomuus, väsy ja jatkuva flunssa. Sanoinko jo et NÄRÄSTÄÄ.

Maanantaina soitellaan neuvolaan.

Kirjoittelinkin jo tuohon esikoisketjuun, mutta täälläkin on plussattu vastikään ja tänään pitäisi olla rv 4 + 0. En osaa sanoa mitään muita selviä oireita kuin tosi kipeät rinnat, mikä on minulla ollut aina normaali loppukierron oire, mutta kipua ei ole koskaan ollut näin paljon. Sain muuten myös flunssan silloin, kun kiinnittymisen piti tapahtua, mikä voi olla tietysti ihan sattumaa. Toisaalta olen lukenut, että vastustuskyky laskee alkuraskaudessa, jolloin nuha voi iskeä.

Ai kamala mikä olo... oksettaa ja tuntuu kuin olisi jyrän alle jäänyt yöllä ei paljoa nukuttu
ei mulla tosta esikosta koskaan tämmöstä ollu

mulle neuvolassa käskettiin kokeilla "Sea-Band pahoinvointiranneketta". ranneke auttaa matka seka raskaus pahoinvointiin ja hintakaan ei ollu kuin joku vajaa parikyt euroa ja yllätyin positiivisesti sen vaikutuksesta. nyt pystyn jopasyömään ilman suurempia kuvotuksia ja päivätkin sujuu loistavasti kun ei okseta juuri ollenkaan. suosittelen kokeilemaan jos on taipumusta pahoinvointiin

Ennen plussaa oireina oli jomotukset mahassa, kun ajettiin pomppuista tietä (dpo 7) ja alakerran särky kuten joskus menkkojenkin aikaan (dpo 8). Lievää öklötystä oli myös silloin tällöin, yleensä istuessa tai maatessa. Oireeksi vois sanoa myös mielialanvaihtelut just ennen plussaa ja se, että finnejä ei tullutkaan kuten normaalisti ennen menkkoja.

Plussan jälkeen:
- järkky palelu iltaisin
- flunssainen olo
- lievää öklötystä silloin tällöin
- mahan nippailut vaihtelevasti (eilen 4+3 oli aika runsaasti)
- nännit kipeytyi lievästi (4+0)
- mielialanvaihdot raivosta itkuun ja nauruun
- yhtäkkinen suun kuivuminen

Kaiken kaikkiaan on kuitenkin oikein mukava olo. Nyt on menossa 4+4.

Melko oireeronta täällä (niin oli ekassa raskaudessakin). Nyt siis 4 +4 viikot. Ainoat oireet on sellainen nälän tunne joka ei oikein häviä (oli ekassa raskaudessa myös tämä) ja iltaisin paleltaa ja aamuisin hikoiluttaa. Pientä jomotusta vatsalla ajoittain ja lievää selkäsärkyä ajoittain.

Vissiin 6+6 nyt. Oireina turvonneet ja kipeät tissit. Jotkut ruoat ja etenkin hajut kuvottaa älyttömän paljon. Pahoinvointia sinänsä ei kuitenkaan (onneks oo).
Tosi väsynyt olen, joka välissä tekis mieli nukkua päikkärit.
Mulla on normaalisti tosi tosi hyvä iho vaan nytpä leuka on puhjennut kukkaan.
Vatsaa turvottaa. Housut ja etenki sukkahousut tuntuu kurjilta kun muka puristaa vyötäröltä! Koska voi ostaa mammahousut? :p

mulle neuvolassa käskettiin kokeilla "Sea-Band pahoinvointiranneketta". ranneke auttaa matka seka raskaus pahoinvointiin ja hintakaan ei ollu kuin joku vajaa parikyt euroa ja yllätyin positiivisesti sen vaikutuksesta. nyt pystyn jopasyömään ilman suurempia kuvotuksia ja päivätkin sujuu loistavasti kun ei okseta juuri ollenkaan. suosittelen kokeilemaan jos on taipumusta pahoinvointiin

Miten toi niinku toimii? Pitää varmaan kokeilla kun on 2viikkoa jo tullut voitua niin pahoin ettei elämästä meinaa tulla mitään.

Voisin listata tänne vähän omiakin oloja!

Ennen plussa heräs vahvat epäilyt tärpistä, kun

-tuoksuton pyykinpesuaine alkoi haista, siis sama mitä
oon käyttäny vuosikaudet
-keittiön lavuaari haisi kammottavalle!
-sain jäätävän 12h kestäneen vesinuhan
-horkkamaiset palelukohtaukset
-kuvottava olo koko hereillä olo ajan, tämä oli oire jonka
esikoisen ajalta muistin niin elävästi, ETTEI VOINU ENÄÄ EREHTYÄ!
-tissit myös kipeytyi
-kahvi ei enää maistu?

Plussatestin jälkeen mukaan on liimautunut muutakin mukavaa oiretta.

-ummettaa
-nenä on koko ajan tukossa
-uni ei meinaa tulla
-repäsykipuja
-pissattaa,pissattaa,pissattaa...
-paineen tunne kohdessa
-JA JÖSSES TÄTÄ HUONOA OLOA!:schocked028

Tänä aamuna velloi jo niin pahasti,et oksu oli tosi lähellä!

Oloon antoi hieman helpotusta, joko sitruunavesi tai laatikosta kaivetut sea band rannekkeet!

Päivikki&Nuppu 4+5

Siis voiko liitoskivut tulla jo nyt?? Nousin sohvalta ja nivusesta vihlas.. No tutkin Googlesta asiaa :-D ja liitoskivut olis syynä :O

Mulla auttoi nuo sea band-rannekkeet ja B6-vitamiini pahoinvointiin. Tai sitten tuli muuten vaan jakso, ettei oireita ole ollut. Tänään aamulla en muistanut ottaa vitamiinia ja rannekkeet jäi laittamatta takasin suihkun jälkeen, niin nyt iltapäivästä on ollut huono olo. Rannekkeet siis takaisin ranteisiin ja saa ollakin! Tiedä sitten, auttavatko oikeasti mutta joku hyöty näillä on.

Vatsaa turvottaa. Housut ja etenki sukkahousut tuntuu kurjilta kun muka puristaa vyötäröltä! Koska voi ostaa mammahousut? :p

Mulla kans turvottaa aika paljon vatsaa ja nilkkoja. Housut alkaa nopeasti sattua ja kauheet punaiset rannut menee vyötäröllä. Itekkin oon miettinyt mammahousuihin siirtymistä, mutta en vaan oo kehdannut, vaikka eihän kukaan tiedä mitkä housut mulla on jalassa. :D

Mulla turvottaa kans, oon joutunu jo kireimmistä farkuista luopuu, joustovyötäröiset housut käytössä. Kyl on jo mielessä ollu mammavaatteita mennä ostaa, paljon nyt loppuvuodesta pippaloitaki tulossa mihin tarvis joku sopiva mekko saada mikä ei paljasta mut istuu kuitenkin riittävästi.

:yuck::yuck:
Mulla kans turvottaa aika paljon vatsaa ja nilkkoja. Housut alkaa nopeasti sattua ja kauheet punaiset rannut menee vyötäröllä. Itekkin oon miettinyt mammahousuihin siirtymistä, mutta en vaan oo kehdannut, vaikka eihän kukaan tiedä mitkä housut mulla on jalassa. :D

Ehkä meidän vaan pitäs käydä shoppaileen mammaosastolla eikä kitkuttaa normivaatteissa jotka puristaa. Ja tosiaan varsinkin sukkiksista ne rannut:wtf:

Mä annoin edellisen raskauden jälkeen mun kaverille melkein kaikki mammavaatteet ku sillä oli tarvetta. Ajattelin kysästä onko sillö niitä vielä js voisinko saada mutta vielä en oo viittinyt pyytää ku se sit paljastaa :D

Mulla on viikot 6+1 ja viikko sitten jo ostin kahdet mammahousut. Puristi niin kauheasti mahaa. Nyt vaan kova homma miettiä, mikä paita peittäis mahan, kun sillä on nyt tilaa olla turvoksissa!

:yuck::yuck:

Ehkä meidän vaan pitäs käydä shoppaileen mammaosastolla eikä kitkuttaa normivaatteissa jotka puristaa. Ja tosiaan varsinkin sukkiksista ne rannut:wtf:

Ja siis mulla on kotona kahdet mammahousut valmiiksi pestynä. En vaan oo viä kehdannut laittaa niitä päälle. Kaikesta sitä ihminen tekee itsellensä ongelman. :grin

Takaisin