Oireet

Hmmm itellä rv5+4 menossa ja yhtäkkiä tänään alkoi kunnon menkkamaiset alaselkä - ja vatsakivut :( ihan kuin menkat alkamassa. Onko teillä ollut vastaavaa? Ei muuten paljon oireita paitsi kylmä koko ajan, nälkä jatkuvasti ja rinnat olivat törkeän kipeät viimeisen viikon mutta nyt ei yhtäkkiä enää olekkaan?
Pelottaa että liittyy tähän vatsa ja selkäkipuiluun...

Hmmm itellä rv5+4 menossa ja yhtäkkiä tänään alkoi kunnon menkkamaiset alaselkä - ja vatsakivut :( ihan kuin menkat alkamassa. Onko teillä ollut vastaavaa? Ei muuten paljon oireita paitsi kylmä koko ajan, nälkä jatkuvasti ja rinnat olivat törkeän kipeät viimeisen viikon mutta nyt ei yhtäkkiä enää olekkaan?
Pelottaa että liittyy tähän vatsa ja selkäkipuiluun...

Mulla on plussasta asti jomottanut selkää välillä kovastikin, myös alavatsaa vihloo välillä. Neuvolassa sanottiin et normaalilta kuulostaa ja ultrassakin kaikki oli mainiosti. Mä oon ajatellut kipujen liittyvän kohdun kasvuun, täytyyhän sen jossain tuntua et tuolla elämä kasvaa :)

Etova olo, ruokahaluttomuus, haju herkkä, alamahan ja -selän ajoittainen kipuilu, pissahätä 24/7 :-D olikohan muuta

Hei, en tiedä tuleeko tämä nyt oikeaan ketjuun, mutta onko täällä muita joilla olisi tullut hiivatulehdus heti alkuraskaudesta? Itsellä alkoi (lievä) hiivatulehdus heti plussan jälkeen ja mietin uskallanko käyttää apteekin lääkkeitä. Esim. Canesten-pakkaus kertoi ettei sitä saisi käyttää raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana.... Oireet tunnistan kyllä hiivaksi ja samoihin oireisiin hiivalääkkeet ennenkin auttaneet.

Täällä mennäännyt viikoilla 5+0. Raskaudesta olin melko varma jo viiikolla 3 ja viikko sitten tein sitten testin mikä vahvisti epäilyt.

Tällä hetkellä seuraavat oireet: lämpöä (kylmä ja välillä niiiiiin kuuma), arat ja turvonneet rinnat, huimaus, menkkamaiset jomotukset, janon tunne ja pissalla pitää juosta jo nyt useammin. Sitten väsyttää koko ajan ja haukottelusta ei meinaa tulla loppua. Happi loppuu kaikesta mikä nostaa vähänkään sykettä (kiva tälleen liikunnanohjaajana).

Vielä ei onneks oo pahoinvointia ilmennyt, mutta eiköhän sekin sieltä vielä tuu. Oksentanut en oo edellisissä raskauksissa, mutta viikoille 13-15 kesti kyllä se kestokrapula-fiilis

Ihan ekoilla viikoilla alavatsan nippailu ja "kupliminen". Plussan jälkeen väsymys, palelu, lämmöt koholla noin 0,5 astetta, rintojen arkuus ja menkkamaiset kivut.

Mulla on ihan järjetön tää väsymys. En jaksa tehdä oikeen mitään kotona ja telkkarin ääreen nukahdan joka kerta. Oon aina ollu huono nukkuu päikkäreitä enkä niistä tykkää mut nyt nukahtaa väkisinkin jos hetken lepää. Mikään uni ei piristä ja on aivan nuutunut olo. Pahaa oloa on myös, oksu ei lennä kun en pahemmin oksentele muutenkaan koskaan mut etoo, maha sekaisin ja monet asiat yököttää. Kestokrapula kuvaa hyvin. Nää oireet on nyt selkeesti pahimmillaan, viikkoja huomenna 7+0. Vatsaa ja selkää jomottelee välillä ja tissit arat edelleen, kaikki tunteet tosi herkässä. Mielitekoja ruuan suhteen on, ei mitään erikoista mut jotain tekee ihan hulluna mieli esim. kaupassa ja syödä vois jatkuvasti. Liikuntaa on ikävä kun ei oikeen jaksa mitään töiden ulkopuolella tehdä.

Tää väsymys on kyllä käsittämätöntä! Parin tunnin hereillä olon jälkeen tekis mieli mennä takaisin nukkumaan. Pitää vaan yrittää pysyä touhukkaana, eikä käydä välissä makoilemaan muuten nukahtaa heti :grin

Viikoilla 4+6 vasta mennään mutta oireita on ollu jo melkeen viikon. Kipeät rinnat, menkkamaiset kivut, järkyttävä palelu ja turvonnut olo. Nyt jo joutuu juosta pissalla jatkuvasti, tosin juon vettäkin aiempaa enemmän koska suuta kuivaa koko ajan. Lopetin röökinpolton heti plussatessa ja se varmaan tuonut tarkemman haju- ja makuaistin :) väsyttää iltasin aivan älyttömästi, mutta herään keskellä yötä ihan pirteänä, johtuisko hormooneista? Noi vatsakivut säikäytti alkuun tosi pahasti kun pelkäsin joka vessakäynnillä että menkat on alkanu. Tää on eka raskaus joten kuulostelen kroppaa koko ajan ihan ärsytykseen asti... koskahan tästä oppii nauttimaan jatkuvan pelon sijaan vai oonkohan yhtä hermoheikko koko raskauden ajan :D

Täällä oireita tulee lisää esim. Ruoanhaju on alkanut etoa, sanoin hienhaju. Alaselkää jomottaa välillä. Ummetus vaihtelevasti ja sitä kammoksun, vaivasi esikon aikana. Itkettää herkästi. Kuitenkin tuntuu että vähemmän oireita näillä viikoilla kuin esikon aikaan.
Rv 6+4

Mua alko pelottaa kun tuntuu että kaikki oireet on kadonnut tai ainakin vähentynyt??? :(

Esikko1 mulla ainakin vaihtelee täysin päivän mukaan välillä ei ole mitään oireita! Välillä taas ihan karmeet..

Täällä aika vähäiset oireet esikoisen raskauteen verrattuna ja nämäkin oireet voipi johtua tukilääkityksestä.
-Nännit kipeät
-väsymys
-ruokaa ei tee mieli
-palelu
-rinnat iltaisin turvoksissa
-mahan turvotus

Yyyyh koko päivän oksettanu ja illalla tulee kavereita kylään :/

Mullakin on todella vaihtelevat oireet. Ainoa pysyvä on nyt ollut se, että viimeiset pari viikkoa herännyt aina aamuyöstä virkeenä. Tavallisesti nukun kuin tukki.

Mulla tuntemukset ja kivut oikealla puolella jatkuu edelleen. Välillä ne on kokonaan poissa ja sit taas palaa. Myös menkkamaista polttelua ja jomotusta alkanu esiintymään enemmän. Plaah pelottaa vaan, että enteilee km! [emoji17]

Muut oireet samanaikaisesti kyllä voimistuu päivä päivältä. 4+6 vasta mittarissa...

Mulla tuntemukset ja kivut oikealla puolella jatkuu edelleen. Välillä ne on kokonaan poissa ja sit taas palaa. Myös menkkamaista polttelua ja jomotusta alkanu esiintymään enemmän. Plaah pelottaa vaan, että enteilee km! [emoji17]

Muut oireet samanaikaisesti kyllä voimistuu päivä päivältä. 4+6 vasta mittarissa...

Mulla jomotellut plussasta (plussasin 4+2 viikoilla) asti vasemmalla puolella, joskus voimakkaasti, joskus vähemmän. Selkää jomotellut kans pari päivää plussasta ja jatkuu edelleen, alavatsakipuilua välillä. Neuvolasta sanottiin että kuulostaa normaalilta. Mulla nyt 7+0, kolme päivää sitten ultrattiin ja kaikki oli oikein hyvin, sikiön sykkeetki kuului hienosti. Lääkäri katteli kans munasarjat, ei mitään ihmeellistä missään. Arveli et munasolu saattanut hedelmöittyy vasemmalta puolelta. Ite oon kans miettiny et lienee normaalia et tuntuu kun kohtu kasvaa ja toukka siinä samassa hurjaa vauhtia.

Jos kaikki muuten hyvin niin älä murehdi turhia! Soita neuvolaan tai lääkäriin jos kovin huolettaa. Ite sain itteni vaan järjiltä kun murehdin itekseni ja netistä löytyi vain niitä kurjia tietoja.

Mimmin oireet tähän mennessä rv 3+6:

-Itkuherkkyys
-"flunssa, duha, aivastelu"
-Tissien juiliminen, eilen alkoi myös nännit kipeytymään
-Vilu! Vilu! Vilu!
-Väsymys ja haukottelu
-Alavatsalla sykähdyksiä, nipistelyä
-Ja nyt jopa pikkuhiljaa alkaa huono olo...

Ihanan kamalia oireita! Näitä on odotettu! <3

Takaisin