Oireet

Mä oon alkanu näkee aivan käsittämättömiä unia!
Jo neljänä yönä peräkkäin ja herään siinä 03.00-04.00 välillä ja unen saanti on todella hankalaa sen jälkeen.
Hienointa on, kun herätys on kuitenkin sitten jo parhaimmillaan 5.00 töihin lähtöön, niin jippii! Ei oo ihme, jos vähän väsyttää.
Muuten ei edelleenkään juuri mitään oireita. Jos tuotakaan nyt oireeksi pystyy luokittelemaan :think005

Itsekin palelin koko yön ja aamulla kun heräsin niin meinasi oksu lentää ollaan vielä mun vanhemmilla käymässä niin olisivat varmasti arvanneet jos oisin aamulla ollut vessassa oksentamassa

Mulla on ollut myös univaikeuksia. Oli jo ennen plussaa ja nyt ne ovat pahentuneet. Olen kahtena yönä peräkkäin herännyt aika tasan puoli kolmelta ja sen jälkeen ollut vaikeuksia nukahtaa. Mä en oo pitkään aikaan enää muistanut uniani herättyäni, mutta nyt näen unia koko aamuyön, siis silloin kun nukun. Olen käynyt muutenkin vähän ylikierroksilla.

Yöheräämisiä täälläkin, kylmä, tissit ei enää niin kipeet. Ruokahalu vähä pienentyny viime viikosta. Yöllä myös kramppaa jalkoja. Ja ku oireet katoaa, pelko valtaa että kaikki ei oo hyvin. Huoh. Ja oon iha sekasi rv laskemisestakin. Nyt siis ehkä 8+3.

Luulin, että on tosi epänormaalia kärsiä unettomuudesta ja siitä, että heräilee aamuyöllä. Tosi raskasta! Väsyttää muutenki päivisin niin paljon, niin olisi ihana nukkua kunnolla :D

En ole pystynyt enää edes töihin, niin jäätävä pahoinvointi. Oksensin hampaita pestessäkin lavuaariin. Todella pieniä määriä pystyy syödä, hain avuksi pahoinvointirannekkeetkin epätoivoissani. Tuntui kyllä että auttoivat eilen. Nukkuminen on myös ollut haastavaa, katkonaista unta n. kolmeen saakka, sitten ei tulekaan uni silmään enää.

onko tähän oloon helpotusta? viikkoja vasta 6+4 ja muuten olo loistava mutta jatkuvasti kuvottava olo eikä huvita syödä tai edes tehdä ruokaa, en tiedä mitä tehdä asialle. palelen myös todella paljon. eniten kuitenki mietityttää jatkuva kuvottava olo ja ajoittain tunne että oksennan mutta tuleekin vain röyhtäys ja olo helpottuu hetkellisesti

Ai niin mulla on vielä kauhee nälkä koko ajan! Nyt siis 5+1, tätä kestänyt kolmisen viikkoo.
Pahoinvointiin en tiiä vinkkejä kun edellisessä raskaudessa itekin kärsin siitä ekan kolmanneksen. Saa nähä miten nyt.

Pieniä annoksia neuvotaan syömään, ettei huono olo vaivaisi... Itellä oli ekan kolmanneksen viime kerralla tuota kuvottavaa oloa ja pahin oksetus yleensä helpotti sillä, kun join kupillisen teetä tai lasin vettä. Makeaa ei tehnyt yhtään mieli.

Joo pienia aterioita ja usein. Välipaloja, hedelmiä ja sen sellaista.

Mulla helpottaa pahoinvointiin ja etomiseen kans vedenjuonti, ja mehujäät on tosi hyvä. Sit useimmiten ainoo kun auttaa on lepo, mulla onneks pahimmat olot ei oo töissä häirinnyt.

Mulla kans kauhee nälkä koko ajan ja ruoka maistuu paremmalta ku ikinä :D syömistä ei onneks oo pahat olot haitannut, aamuisin syöminen helpottaa.

Mulla on iltapuolella täysin ruokahaluton olo. En oo pariin päivään tehny ees ruokaa, kun en halua syyä mitään. Puuroa ja leipää tai smoothieita.

Tänään on ekaa kertaa sellainen olo, että melkein tulee oksennus tässä aamulla. Olen muutenkin ihan tokkurassa ja heikko olo. Mulla on ollut myös hirveä nälkä, alkoi plussauksen aikaan. Olen syönyt tavallista enemmän, mutta paino ei ole silti noussut. Varmaan aineenvaihdunta on tavallista vilkkaampaa. Olen nytkin pystynyt syömään, vaikka oksettaa. Mulla on ylipäätään aika heikko oksennusrefleksi, eli vaikka oksettaisi, niin mitään ei tule ylös.

Mulla vaan pahenee, mitään ei meinaa pystyä syödä ja nekin oksennan apinan raivolla hetken ykää pidäteltyäni. Olo on heikko ja järkky päänsärky. On kuulkaa nainen hehkeimmillään! Not. :D

Ai niin, ja mies sopivasti työmatkalla koko viikon, melkoista selviytymistä yksin. Paikkakunnalla ei ole sukua eikä vielä oikein tuttujakaan. Hänen seuraavan reissun ajaksi menen kyllä kotipaikkakunnalle oksentamaan, niin olisi apua tarjolla edes kauppareissuun.

Minulla on ollut kanssa järkkyä palelemista ja pahoinvointi on tällä viikolla ollut jo melkoista.
Aamulla on tullut oksennus ja siitä on jatkunut aikalailla kokoaikainen paha olo. Syönyt olen jo sängyssä jopa aamuyöllä mutta aamun oksentamiseen sillä ei ole ollut merkitystä. Toki olen syönyt myös pitkin päivää mutta paha olo on ollut ja pysynyt.
Tänään kuitenkin on ollut huomattavasti parempi päivä, kun eilen kävin pahoinvointirannekkeet ja B6-vitamiineja. Nyt tämä olo on ollut jopa siedettävä ja ehkä kotina voi tehdä muutakin kuin maata sohvannurkassa. Aamulla kyllä oksensin mutta pahaolo ei jäänyt vellomaan koko päiväksi. En tiedä kumpi vaikuttaa, ranneke, vitskut vai placebo mutta näillä jatketaan ja toivon, että tällaisena olo pysyisi, tämän vielä sietää,!

Pissattaa ja tuntuu, että kohdussa olisi tennispallon kokoinen möykky. Tottakai housut painaa alavatsaan koko päivän, kun teen istumatyötä.. Kohta joutuu jo varmaan vaihtamaan mammahousuihin :D
Ja se nälkä ja vilu! Voisin pukea pilkkihaalarin päälle ja syökä ko-ko-a-jan!! oon varmaan jo ennen ekan kolmanneksen loppumista ihan valtavan kokonen.. kahden edestä ja silleen..:happy

Mä otin jo talvitakin käyttöön kun palelee niin paljon :D voisin istua sillä sisälläkin!

Rintoja alko nyt aristamaanki. Kohta niistä jo varmaan tihkuu maitoa, mulla alko se viimekski tosi aikaseen...

Kuinkakohan isot tissit mulle vielä tän raskauden aikana kasvaa... Nyt jo liivit käy pieneks ja meen viikoilla 6+5.. Rintavarustus on jo valmiiks tarpeeks iso, niin ei tarvis kasvaa enempää. Mä kanssa palelen koko ajan. Onneks töissä on sisällä niin kylmä, voi vedota kerrospukeutumiseen ihan sen varjolla :D

Takaisin