Oireet

Täällä plussattu tämän viikon tiistaina. Viime viikolla jo ihmettelin kun ihan yhtäkkiä alkoi tulla sellaisia rytmihäiriöitä jonka vuoksi kävin lääkärissä ja lääkäri totesi että luultavasti stressiperäisiä vaan. Sitten maanantaina töissä kaikki vaan oksetti ja kuvotti, oli kamala nälkä mutta ei tehnyt mieli mitään.. Vessassa sai juosta koko ajan. Tiistaina aamulla sitten päätin tehdä testin johon ilmestyikin välittömästi kaksi viivaa. Sen jälkeen onkin alkanut löytyä enemmänkin oireita kun on osannut alkaa yhdistellä, rinnat arat, mahassa pientä alavatsakipuilua, välillä alaselkä hiukan kipuilee, väsymys on jotain aivan käsittämätöntä (olen siis aina ollut yökukkuja ja nukkunut yöni nukahdettuani todella hyvin) nyt nukahdan joka päivä ennen 22.00 ja heräilen vähintään kerran yössä pissalle, myös aivan kamalaa pahoinvointia ja kuvotusta on ihan koko päivän ajan vaihtelevasti.. Ensimmäinen neuvola edessä 24.10. ja toivon että pääsisin varhaisultraan epäsäännöllisten kuukautisten takia jotta saisi myös varmuuden viikoille ja sille että kaikki on hyvin. Tällä hetkellä omien laskujen mukaan olis 5+3 noin menossa..

Onnittelut plussasta PetraJas! :)

Jännää miten erilaiset olot voi olla, vaikka samoilla viikolla mennään. Tällä hetkellä tuntuu niinkuin ei raskaana olisikaan! Melkein pelottaa, kun on niin hyvä olo :D (....koputan puuta, nyt kun menin tuon sanomaan.)

Ihan helkatin kipeet tissit. Ihan ympäriinsä. Niinku olis mustelmilla. Ja kauhea nuha. Ei kai se ole oire, mutta kun en mää näin hulluna muista aivastelleeni piiiiitkään aikaan.

Mun ainut ihan selkeä oire on jääääääätävä väsymys iltaisin. Nukahdan vaikka kovalle lattialle. Aamuyöstä ei sitten enää nukuttaisikaan ollenkaan...

Täällä kans hirveä väsymys, lähinnä iltaisin uni tulee kuin nuijalla nukuttaen jos vähänkin sohvalla rauhassa istuu, sänkyyn just jaksaa unia jatkamaan. Päivälläkin väsymys usein tuntuu jos pidempään istuu paikallaan. Herään aamuyöstä pissalle useammin. Alaselkää jomottelee melko usein ja alavatsassa vihloo, samoin tosta alavatsan päältä joskus sillee vähän "kiristää" tms. Turvottaa niin voi johtua siitä. Tiukimmat farkut oon joutunu jättää jo pois käytöstä. Noista alavatsan ja selän kivuista oon vähän huolissaan ollu välillä mut oon aatellu et kohdussa vaan kasvetaan niin siitä johtuu. Tissit on kipeet mullakin, joka puolelta ja just tollee niinku mustelmia olis, painaessa sattuu, ja kun rintsikat ottaa pois niin aivan tuskaa. Nännit kovemmat ja isommat. Sattuu nekin välillä.

Huomenta.
Eikö kellään ole sisäreidet ja muutenkin reidet kipeät? Mulla on sellasta.. Myös selkä ja maha särkee :( viikkoja vasta 3+ voi tietenkin uumoilla keskenmenoakin.... Tai kemiallista :( clearblue digi näytti eilen "Raskaana 1-2" mulla on ennestään kaksi lasta ja kaksi ihan erilaista raskautta.

Mulla alkaa nää alavatsa nippailut viedä hermot. Viime yönä heräsin kipuun ja koko päivän koskenut vasemmalle alavatsalle, sellaista oikein repivää kipua. Tekisi kovasti mieli ottaa särkylääkettä. Paikallaan ollessa tuntuu enemmän, mutta liikkuminen jonkin verran helpottaa.

Mulla ei oo ollu mitään oireita muutamaan päivään, näinköhän enteilee huonoa. Ensi viikolla onneks varhaisultra

Täälläkään ei oo ollu nyt oireita muutamaan päivään juuri ollenkaan... Ehkä tissit vähän kipeet, mutta ei muuta.
Ei nyt hemsku maalailla piruja seinille :nailbiting:

Älkää maalailko piruja seinille vaikka tylsältä tuntuukin ettei oo oireita. Mulla ei ollut esikoisen aikaan mitään oireita kun vasta rv 6 alkoi pieni aamupahoinvointi mikä oli niin minimaalista ettei sitä välttämättä olisi edes huomannut. Mulla oli eka raskaus kaiken kaikkiaan tosi oireeton. Nyt taas sama. Tuntuu tosi oudolta ettei pahemmin ole oireita paitsi rinnat pikkasen kipeet mutta siinä se. Kyllä niitä oireita ehtii sitten tulla. Parempi tämä kun jatkuva pahoinvointi.

Toki mulla on kylmä ihan koko ajan, en vaan osaa jotenkin laskee sitä oireeks

KirsiElina, sama juttu. Paleltaa koko ajan mutta melkein väitän sen johtuvan siitä että meillä on sisällä vaan 20 astetta lämmintä kun kesällä lämpötilat nousi helposti 25-26 asteeseen :D

En kestä tätä pahoinvointia. Viikon verran jo yököttänyt ja vatsassa kiertänyt 24/7 kirjaimellisesti. :(

Olen kirsielinan kanssa samaa mieltä älkää vielä maalailko piruja seinille kaikille ei vaan tule oireita itsellenikään ei niitä viime raskaudessa tullut..
tänne rantautui tänään pahoinvointi voisin hyvin lahjoittaa tämän jollekin joka haluaa

Kuudes viikko ja jatkuva etominen täälläkin. Syöminen ja syömättömyys molemmat pahentaa tilannetta aamulla ja aamupäivällä. En kyennyt töihin edes tänään. Rinnat aristaa aikalailla, esimerkiksi halaaminen tekee kipeää. Ja niitä kuukautismaisia kipuja alavatsalla on. Mies on ihan innoissaan mun oireista, mä vähän epäilen tätä "krapulaista" oloa - ei niin hehkeää.

Pakko silti sanoo et vihaan tätä alkuraskautta ku koko ajan sellainen fiilis et menkat alkaisi eikä tiedä onko tuolla kaikki hyvin:( mutta toivotaan parasta!

Samaa oon aatellut. Aion pitää aivot nollassa siihen varhaisultraan asti!

Mä toivon että selviäisin tämänkin raskauden ilman pahoinvointia.

Täällä tänään 5+2 eikä ole sen kummempia oireita. Ne tulee ja menee, ja kaikki tuntemukset on sellaisia että ne voisi hyvin laittaa jonkun muun asian piikkiin jos ei testiin olisi kahta viivaa tullut. Ainoa selvä merkki on että kuukautiset jäi pois.

Viime viikolla (kun normaalisti olisi ollut menkat), vatsa ja selkä oli tosi kipeät, kuin olisi kuukautiset juuri alkamassa. Muina oireina lähes päivittäinen vilu (voisi hyvin johtua vaan vuodenajasta), ja lisääntynyt väsymys. Pientä pahoinvointia/kuvotusta oli viime viikon lopulla, mutta nyt pari päivää sekin on ollut pois. Turvonnut olokin meni ohi viime viikon aikana.. Eilen oli rinnat hiukan kuumottavan ja hassun tuntuiset, tänään ei niinkään. Etta siinäpä se :)

Vaikka tämä on jo neljäs kerta ja kaikki edellisetkin kerrat olleet vähäoireisia, niin silti välillä epävarmuus iskee kun olo on ihan "normaali". :O Raskaus olisi varmaan paljon konkreettisempaa jos makaisi aamut pää pöntössä :D Toisaalta parempi näin kun pitää kuitenkin jaksaa kotona ja töissä :)

Takaisin