Oireet

No ei kyllä pitäisi joutua raskauden vuoksi palkattomalle jäämään. Naiset nyt muutenkin useimmiten kantaa niskoissaan ne suurimmat taloudelliset tappiot äitiysloman ja hoitovapaiden aikana, ei kannata aloittaa tilipussin kaventamista vielä tässä vaiheessa jos ei ole ihan pakko :) Yritä neuvolalääkäriltä. Tai miten teillä on työterveyshuolto järjestetty? Sitä kautta olisi toinen vaihtoehto. Minä hain viime raskaudessa ihan loppuvaiheessa työterveydestä saikkua viimeisiksi työpäiviksi ja syyksi riitti se, etten pystynyt nukkumaan enää kuin parin tunnin pätkiä.

Mä yritän joo neuvolalääkäriltä kun mulla on se muutenki keskiviikkona :) turhaan varmaan tätä stressaan mut aina on mielessä se vaihtoehto, ettei sitä tipu. Meillä kun ei oo määräaikaisille minkäänlaista työterveyshuoltoa.:sad001 Jos ei niin pakko kai mennä yksityiselle tai olla palkattomalla, kauheeta olla töissä:sad001 nyt onneks vaa 2 työpäivää ennen sitä.

No kyllä kuuluisi työterveyshuolto määräaikaisille ihan yhtä lailla kuin muillekin...! Käsittääkseni siis ihan lain mukaan. Mutta se nyt taas ei tähän aiheeseen sinänsä liity. Tsemppiä, eiköhän se saikku järjesty, että saat taas itsesi työkuntoon.

Mites muilla noi alavatsakivut ja tuntemukset? Oireettomuutta moni täällä jo hehkuttaa mut mulla rv16+1 ja välillä vihloo alavatsaa, välillä tuosta vatsan päältä, välillä kiristää. Alaselkää välillä jomottaa. Onkohan ihan normaalia mahan kasvusta johtuvaa? Tuntuu kyllä et se nyt kasvaa ja tulee esiin aika vauhdilla.

No kyllä kuuluisi työterveyshuolto määräaikaisille ihan yhtä lailla kuin muillekin...! Käsittääkseni siis ihan lain mukaan. Mutta se nyt taas ei tähän aiheeseen sinänsä liity. Tsemppiä, eiköhän se saikku järjesty, että saat taas itsesi työkuntoon.

Jep, meillä ei kuulu enää se edes vakkareille:shifty:

Mites muilla noi alavatsakivut ja tuntemukset? Oireettomuutta moni täällä jo hehkuttaa mut mulla rv16+1 ja välillä vihloo alavatsaa, välillä tuosta vatsan päältä, välillä kiristää. Alaselkää välillä jomottaa. Onkohan ihan normaalia mahan kasvusta johtuvaa? Tuntuu kyllä et se nyt kasvaa ja tulee esiin aika vauhdilla.

Mulla on ollut viimeiset pari vkoa kovia vihlaisuja,sähköiskumaisia tuikkailuja ja kaikenlaisia kipuja alavatsalla. Alaselkä kipeytyy myös niin etten voi haaveillakaan koiran kanssa mistään 5 km lenkeistä ja imurointi ja tiskikoneen tyhjennys on hankalaa kun alaselkä on niin kipeä. Eikä ole kyse lihasjumeista,kipu on enemmän häntäluussa. Lääkärin mukaan normaalia,toisille tulee jo alussa enemmän tuntemuksia kun kohtu kasvaa. RV 14+3.

Joo on mullaki noit vihlasui ollu jo jonkin aikaa :) Pakko sanoo et mäki hehkutan "oireettomuutta" kaikille mikä tarkottaa mulle et normaalit raskausoireet mut pahimmat väsymykset ja pahoinvoinnit poissa :p

Mullaki on kans tuota kipua häntäluussa! Ei joka päivä, mutta sitten kun iskee niin lämpötyyny ja uni on ainoa jotka siihen auttaa.

Rv18+0 ja viimeisen parin viikon aikana ruvennu ällöttämään vähän kaikki :D Nälkä on usein mut tekis mieli vaan hedelmiä ja tuoremehua. Krapulaista ja etovaa oloa ollut taas. Alkaako muilla mennä ohi, onko tää jotenkin epänormaalia et mulla on huonoimmat olot ollu vasta toka kolmanneksella?

Täällä rv 14+2 ja vielä eilen jouduin oksentaan,toivottavasti ois viimisiä kertoja tämän raskauden aikana..krapulainen ja etova olo ollut myös tänään,mutta johtuneen huonosti nukutusta yöstä :(

Tänään 16+0 ja sappinesteet tuli taas aamulla hampaita pestessä. Yleisesti ottaen olot on viikon/pari menneet parempaan päin, mutta mitään normaalia/hyvää oloa ei oo kyllä vieläkään.

Nyt tulee hätääntyneen huoli... onko muilla wc käynnin yhteydessä yhtäkkiä alkanut peräsuolen verenvuoto? Viime viikon aikana ollut kova ummetus ja nyt tuli kirkasta verta runsaasti..

Ei sulla peräpukamia oo tullu ummetuksen vuoksi? Ne saattaa vuotaa joskus aika runsaastikin :/ tai sitte joku haavauma tullut peräsuoleen..toki jos vuoto pidempiaikaista useampana päivänä,niin sitten vasta olisin huolissani :)

Raskaus itsessäänkin altistaa peräpukamille ja välillä ne saattaa tosiaan vuotaa reippaanlaisesti. En olisi huolissani, mutta voihan siitä kysellä vaikka neuvolasta, jos vaivaa.

Vahvasti kyllä epäilen pukamia. Veri oli oikein kirkasta punaista. Näissä hormoonihuuruissa ei vaan ole ihan järjissään.. vaikka järki yrittää sanoa ettei vaaraa sikiölle tästä ole... onko varmasti näin?

Mulla paineentuntua alavatsassa ja vessassa pitää käydä välillä tosi tiuhaan.
Aamuisin kyökityttää, tulee komea yrjörefleksi uskollisesti edelleen (rv17+5), mutta yrjöltä olen vielä säästynyt.;-) Ois kyllä mukava herätä sellaseen normaaliin aamuun jo välillä...

Täällä kanssa yöt ravataan pissalla,alavatsalla tuntuu painetta, issias on tuntunu pahemmalle jos on joutunu paljon päivällä seisoskelemaan.

Tänään alkoi rv19. Raskauden aikana on ollut satunnaista huonoaoloa. En ole kertaakaan oksentanut raskauden aikana (paitsi silloin, kun olin unohtanut syödä aamulla aamupalaa). Alavatsa kipuja on ollut raskauden aikana. Pissalla on saanut käydä yöllä heti, kun on tullut pienikin tuntemus et on hätä :D

Tällä viikolla ollaan oltu kotona kipeinä. Aluksi oli yskää jonka jälkeen mun nenä alkoi vuotaa tiuhaan tahtiin. Sai niistää koko ajan, verta tuli nenästä, arat sieraimet jatkuvasta niistämisestä, henki ei meinaa kulkea, yöllä nukkuminen hankalaa, suun kautta hengittäminen rään takia hankalaa, nivusiin sattui niistäessä ja yskiessä limaa kurkusta verta tuli vähän. Hampaitakin harjatessa alkanut ikenet vuotaa verta. En missään nimessä haluais olla vastaavanlaisessa tilanteessa synnyttäessä kesäkuussa!!! :D

Muistan kun alkuraskauden aikana minua ÄLLÖTTI Atria naudanlihasuikale paketti! (en tiedä miksi) :shifty:

Takaisin