Oireet

Heippa! Tunnetteko te kohdun vatsaanne painelemalla? Mä en tunne, tai ainakaan osaa tunnistaa.

Viikonloppuisin saa luvan kanssa kokea väsymystä ja on tää ihan käsittämätöntä, 12h:n yöunien päälle taas kolmen tunnin päikkärit... eikä mitään ongelmaa nukahtaa illalla uusiksi [emoji4]

Heippa! Tunnetteko te kohdun vatsaanne painelemalla? Mä en tunne, tai ainakaan osaa tunnistaa.

Mä tunnen kyllä, tuntenut ehkä kolmisen viikkoa, koko ajan selkeämmin. Se tuntuu ihan tuossa alavatsalla sillain vähän kovempana kohtana, koko ajan tuntuu ylempänä ja selvemmin kun kasvaa. Sama jos kumartuu tai nojaa johonkin niin että alavatsa osuu niin tuntuu. Mulla nyt rv 14+1.

Mä tunnen myös kohdun, se on tosi alhaalla alavatsalla ja tuntuu just sellaisena kovempana möykkynä. Jos en tietäis et se vois olla kohtu, niin varmaan miettisin et pitäskö mennä lääkäriin näyttämään et mikä möykky sinne on ilmestynyt. Mut mä tunnen sen oikeastaan vaan kun makaan selälläni. Seistessä en esim. tunne sitä. Varmaan on vatsalihakset silleen aktivoituneena et se jää niiden alle. Tänään 13+4.

Mä olen tuntenut ihan raskauden alusta asti varsinkin aamuisin kun virtsarakko työntää sen ylös. Tänä aamuna kohtu oli jo navan kohdalla...

Muurahainen ja pikkuinen 12+0

Joo tunnen kohdun selvästi. Oon jonku kolmisen viikkoo tuntenu. Tänään siis 15+4

Mä en tunne, mut mun kohtu oli tosiaan kallistunut tosi paljon taakseppäin ni vaikeempi tuntea :)
Sama juttu. Varhaisultrassa 8+0 kuulin asiasta ekaa kertaa ja lääkäri oli kirjannutkin taaksepäin kallistuneen kohdun. Varmaan siksi ekaa odottaessakin maha tuli näkyviin aika myöhään.

Juu mäkin kuulin nyt vasta gynekologisentutkimuksen yhteydessä! Esikoisen kohdalla ei asiaa mainittu :)

Mulla mainittiin np-ultrassa että istukka takaseinässä. Täällä edelleen ollaan vain "odottavalla" mielentilalla... nipt-tuloksia odotellessa, otettiin viikko sitten. Viikot poksahti, tänään 14+0 :) edelleen todella etova/huono olo jatkuu...

Onko täällä kellään kokemuksia paniikkikohtauksista raskauden aikana? Sain yöllä sellaisen! Olen saanut samanlaisen kohtauksen kerran aiemmin, joskus teininä. Sydän jyskyttää ja pelkään sekoavani. En rupea hyperventiloimaan, mutta jokainen ajatus mielessä ahdistaa. Ihan hirveä ja tosi pelottava olotila, joka meni ohi, kun nukahdin.

Jotenkin tuli mieleen, että kohtauksen laukaisi kuusi viikkoa jatkunut pahoinvointi, johon on kuulunut neljän viikon ajan oksentelu. En ole voinut missään tapauksessa fyysisesti normaalisti.

Ikävä toi paniikkikohtausjuttu :(

Oon herännyt itkuun kun on ollut niin kamalia unia, mitä ei ennen ollut mutta ei mitään tollasta kyl. Tsemppiä!

En löytänyt ite kohtua.. neuvolan täti sitten näytti tänään missä se on :D.. ehkä illalla kokeilen.. rv 15 nyt. Oon hoikka mut maha ollu iha jäätävän turvonnu, en tiä vaikeuttaako se ettimistä tai sit en vaa tiä miltä sen pitäs tuntuu x)... ♡

Oireita: ihan alussa hengästyminen, itkupillikohtaus jostain tyhmästä laulusta, äkäinen olo

Sitte pahoinvointi iltaisin.. ihan ku ois ollu krooninen darra.. välillä lens oksennuski. Jossai välissä joka ilta.

Hajut alko ällöttää; eka naudanliha, sit possu (tuli kaaressa ulos ku söi), nyt kana. Liha ällöttää mut välil pystyy jo syömää. Hien hajut kaupoissa tms.. järkyttävää!!

Glögiä juonut litroja.. karkkeja yms hiilaria teki mieli jokusen viikon, nyt menossa ohi.

Pari-kolme viikkoo sit rupes tulee kahvista tosi huono olo.. hrr.. vaihoin teehen ja Lidlin Caramel pikakahvijauheesee (5% pikakahvia)

Ei tee mieli lämmintä ruokaa, muuten ku töissä lounas. Salaattia menee paljon. Iltasin maistuu leipä. Nyt kipuja kohdun/ alavatsan seudulla enemmän ja "kutinoita".. kenties niitä liitoskipuja veikkaili neuvolassa. Nyt rv 15.
Tunteet vetää "vähän" rallia. Turvotus ollut jäätävä jo monta viikkoa!

Urheilusta ei tule enää samanlaista mielihyvää kuin ennen :( outoa..
Väsymys alkaa helpottaa, oli alussa järkyttävä!
Naama kukkii, akne vaivannut aiemmin jo.

Mulla on pahimmat olot ollu ehkä nyt parin viikon sisään. Tänään 15+3. Päänsärky vaivaa usein ja aamulla meinaa yrjö lentää. Töissä on ollu tosi stressaavaa ja väsymys töistä ja syksystä on kova et ehkä se pahentaa. Muuten on melko oireeton olo ollut ja saa miettii et näinkö tässä raskaana ollaan. Tänään pääsee onneks neuvolaan vähän juttelemaan, viime kerrasta jo kaks kuukautta.

Mulla oikeastaan alkoi todella oireet vasta 10+ viikolla ja tuli ympärivuorokautista pahoinvointia, päänsärkyä, täydellistä voimattomuutta, huimausta ja heikotusta, hengästymistä ja sydämen muljumista. Oon nyt tän viikon sairaslomalla kun pahoinvoinnilta saa yöllä nukuttua ja muutenkin jaksan olla pystyssä ehkä 15min kerralla. Maanantaina neuvola, pieni aavistus että hb voi olla matalahko. Viikon päästä nt-ultra. Jännittää kyllä melkoisesti.

Mulla oli kaikki arvot hyvät neuvolassa. Päänsärkyä epäili hormonaaliseksi ja sanoi että Panadolia voi huoletta ottaa kaksi tablettia kerrallaan kun äityy pahaksi niin ei ehkä olisi niin pitkäkestoinen. Muutenkin oli kaikki tosi hyvin niin ehkä jaksaa taas paremmin. :)

Ihan kokoajan kun syö niin vähän helpompaa pahoinvoinnin kanssa. Mutta tää turvotus taas... No, toivottavasti ohimenevää.

Asiaa pissasta. Onko muilla vaikeuksia pissata normaalisti? Mulla kohtu painaa rakkoa niin paljon, että jos rakko on täysi niin en meinaa saada pissattua ollenkaan. Menee useampi minuutti kun yölläkin liruttaa kunnes lopulta saa sukähdyksittäin tulemaan paineella ja rakon tyhjäksi. Eipä ainakaan karkaile virtsa :D Jospa menisi ohi kun kohtu nousee.

14+1

Takaisin