Oireet

Asiaa pissasta. Onko muilla vaikeuksia pissata normaalisti? Mulla kohtu painaa rakkoa niin paljon, että jos rakko on täysi niin en meinaa saada pissattua ollenkaan. Menee useampi minuutti kun yölläkin liruttaa kunnes lopulta saa sukähdyksittäin tulemaan paineella ja rakon tyhjäksi. Eipä ainakaan karkaile virtsa :D Jospa menisi ohi kun kohtu nousee.

14+1

Joo sama juttu täällä, ekan kanssa se jatku niin pitkään kunnes poju laskeutui ja sit oliki hyvä että saiki pidäteltyä :'D

Luin joskus jostain odotusblogista, että kirjoittajalla oli mennyt se pissan "jumiin jääminen" niin pahaksi, että tuli täydellinen virtsaumpi ja joutui lähtemään päivystykseen katetroitavaksi. Huh!

Heippa! Ootteko te huomanneet sellaista, että jos syö vähän liikaa tulee tosi tukala olo? Pari kertaa erityisesti illalla oon syönyt esim. ulkona käydessä liikaa ja siitä oon sitten maksanut huonoina yöunina ja pinkeenä mahana...

Heippa! Ootteko te huomanneet sellaista, että jos syö vähän liikaa tulee tosi tukala olo? Pari kertaa erityisesti illalla oon syönyt esim. ulkona käydessä liikaa ja siitä oon sitten maksanut huonoina yöunina ja pinkeenä mahana...

Joo näin on. Kauheeta taiteilua toi syöminen! Pitää syödä tarpeeks usein mut ehdottomasti ei liikaa tai taas on huono olo...

Joo mistymorning, olen huomannut että esim. lounasaikaan ei parane syödä liikaa koska sitten on tukalat oltavat ja närästää ym. Ruoka kulkee "systeemin" läpi hitaammin ja sit yhtäkkiä iskee nälkä. Ei oo helppoa :D Ruokahalukin on hävinnyt jonnekin, nyt kun tätä lievää pahoinvointia on ollut kellon ympäri (paitsi öisin). Tänään 12+6.

Joo kyl syömisen kaa saa olla tarkkana. Pikkusenki liikaa ni hyvä ku tukalalta ololta pääsee liikkuu ja sit jos syö liia vähä ni on huono olo :D toi pissijuttu on kans iha totta ja mulla varsinkin ekan kohalla vikalla kolmanneksella sai aina keinua tyylii pöntöllä et lähti pissa tulee vaikka iha hirvee hätä oli.

En ole siis yksin tän vaivan kanssa.... mua ei onneksi närästä ja paha olo on vaan häivähdyksiä enää. Huonot yöunet kyllä huonontaa oloa. Sit on toi pissahomma ja ummetus, seksihalujen puute ja tissit on välillä arat ja kylmässä erityisesti. Turvotusta vähäsen. Mutta kyllä tää menee [emoji4] ruokahalukin melko normaali. Tänään on 14+6.

Mulla taas on toi et liiankin helposti pissa tulis, ja joskus kun yskii tms. niin pientä karkailua ollut.

Mulla on ollu taas ihan hirveää väsymystä iltaisin ja sen takia huonoa oloa, pää myös särkenyt usein. Töissä ollut tosi kiireistä ja stressaavaa, huomaa että väsyttää enemmän tällaiset nyt kun on raskaana. Alkaa vähän tää väsymys jo kypsyttää.

Ruokahalu mulla on vähän menny. Mitään ei oikein tekis mieli syödä, hedelmät ja suklaa oikeestaan ainoo mitä tekee mieli. Syön silti säännöllisesti monipuolista ruokaa kun alas menee kyllä vaikkei oikeen mieli tee.
Seksihalut puuttuu mullakin, tai mieli tekee aamuisin kun illalla oon niin väsynyt ettei tuu mitään et seksi jääny edelleen viikonloppuihin.
Maha on alkanu näkyä pikkuisen, edelleen välillä alavatsaa vihloo.
Rv 15+5.

Täällä on kans tuota päänsärkyä. On mulla toki muutenkin usein pää kipeä, mutta nyt on ollut melkein joka päivä enemmän tai vähemmän.. nännit on nyt muutaman kerran ollu kipeät myös erityisesti suihkun jälkeen. Jännä poltteleva tunne niissä. Muuten ei ole oikein oireita ollut ja ruokaki maistuu normaalisti ja melkein päin vastoin ku muilla niin vedin järjettömän kokoisen kebab annoksen eikä yhtään tullu tukalaa oloa. :D
13+0

Mulla taas on toi et liiankin helposti pissa tulis, ja joskus kun yskii tms. niin pientä karkailua ollut.

Mulla on ollu taas ihan hirveää väsymystä iltaisin ja sen takia huonoa oloa, pää myös särkenyt usein. Töissä ollut tosi kiireistä ja stressaavaa, huomaa että väsyttää enemmän tällaiset nyt kun on raskaana. Alkaa vähän tää väsymys jo kypsyttää.

Ruokahalu mulla on vähän menny. Mitään ei oikein tekis mieli syödä, hedelmät ja suklaa oikeestaan ainoo mitä tekee mieli. Syön silti säännöllisesti monipuolista ruokaa kun alas menee kyllä vaikkei oikeen mieli tee.
Seksihalut puuttuu mullakin, tai mieli tekee aamuisin kun illalla oon niin väsynyt ettei tuu mitään et seksi jääny edelleen viikonloppuihin.
Maha on alkanu näkyä pikkuisen, edelleen välillä alavatsaa vihloo.
Rv 15+5.

Sama tuo työhomma. Ihan naatti päivien jälkeen! Kaikki muukin on kuin omasta suusta, paitsi että vain pissattaa koko ajan! :P

Mulla on ollu alaselkäsärkyä jo tossa kuukausi sitten, minkä takia olin 5 päivää töistä saikulla. Kävin silloin ihan terveyskeskuksen lääkärillä. Nyt se on nostanut taas päätään ja pelkään, että pahenee vaan jos en saa levättyä kunnolla.. mulla ois neuvolalääkäri keskiviikkona ja aattelin sinne asti sinnitellä. Mulla ois vaan 1 päivän vapaita ja rankka työ vanhainkodissa, kipu vaa pahenee nostoista, kyykistelyistä ja siirroista.

Mietin, että kuinkahan tiukkoja neuvolalääkärit on.. että onkohan mun mahdollista saada vaikka viikko sairaslomaa että saisin levätä. Kun yöunetkin on tästä jo menny osittain :sad001 oon määräaikaisella sopimuksella ja jos oon omalla ilmotuksella pois ni menee palkattomana. Eli en saa ite ees sitä 3 päivää olla pois.

Mun kokemuksen mukaan kyllä saikkua sais, varsinkin kun oot raskaana. Mee yrittämään ainakin. Sanot että särkee niin kovin että et voi töissä olla. Itsestään on tärkeä huolehtia. Mulla samantyyppisiä ongelmia, itse lasten parissa töissä mut myös paljon nostoa, kyykistelyä, kumartelua. Alaselkäsäryt vaivannut plussasta asti, onneksi pääsin hiukan isompien ryhmään loppuraskaudeksi, saikuksi olis mennyt muuten mullakin. Sen oon kyllä oppinut et ei omalla kustannuksella kannata raskauden aikana riuhtoa, omaa kehoa kuunnellen.

Mulla on ollu alaselkäsärkyä jo tossa kuukausi sitten, minkä takia olin 5 päivää töistä saikulla. Kävin silloin ihan terveyskeskuksen lääkärillä. Nyt se on nostanut taas päätään ja pelkään, että pahenee vaan jos en saa levättyä kunnolla.. mulla ois neuvolalääkäri keskiviikkona ja aattelin sinne asti sinnitellä. Mulla ois vaan 1 päivän vapaita ja rankka työ vanhainkodissa, kipu vaa pahenee nostoista, kyykistelyistä ja siirroista.

Mietin, että kuinkahan tiukkoja neuvolalääkärit on.. että onkohan mun mahdollista saada vaikka viikko sairaslomaa että saisin levätä. Kun yöunetkin on tästä jo menny osittain :sad001 oon määräaikaisella sopimuksella ja jos oon omalla ilmotuksella pois ni menee palkattomana. Eli en saa ite ees sitä 3 päivää olla pois.

Kannattaa tosissaan kokeilla.Meilläpäin ei saanu vaikka kuinka yritin ja sitten oli vaan pakko olla hammasta purren töissä..

Oli jo aiemmin puhetta tosta buranan käytöstä ja tosissaan en ensimmäisen kanssa uskaltanu käyttää ollenkaan.Nyt on niin paha hammassärky ettei panadol auta ja näin sunnuntaina ku ei pääse hammaslääkäriinkään niin mietin buranan ottamista.Paljonhan sitä uskaltaa ottaa että on turvallista?ja rv 14 alko tänään

Jonskuu: Soita vaikka oman paikkakuntasi päivystykseen ja kysy neuvoa sieltä, niin saat oikeasti ammattilaisen mielipiteen! Teralogiseen tietopalveluun soittaminen on vissiin vain arkisin auki. Mutta kyllä mä ainakin yhden uskaltaisin ottaa! Hammasärky on kyllä pahinta! :/

Täällä on myös nyt pari viikkoa ollut alaselkäsäryt pääsääntöinen vaiva. Ja työssäkin tosiaan jatkuvasti nostelua, kyyristelyä ym. Lämmitettävä kauratyyny on ollut kovassa käytössä... Tiedä oikein, että mikä tuohon auttaisi. Onneksi kohta on pieni joululoma niin saa vähän levätä.

Mimmi rv 12+6

Multa kyllä terveydenhoitaja viimeks kysy 2 viikkoa sitten, että jaksanko olla töissä.. Uskoisin kyllä, että saan muutaman päivän ainakin sairaslomaa.. tai jos en saa ni mun on ihan pakko olla vaikka pari päivää omalla ilmotuksella pois:sad001 palkka menee, mut onneks on näitä ylimääräisiä pyhiä.

Jonskuu: Mulla oli eilen kova migreeni ja jotta Pystyin ajamaan lääkäriin niin otin yhden Burana 600. Lääkäri sanoi, ettei sitä tosiaan suositella, mutta ei yksi Burana haittaakaan tee. Jouduin sitten päivystykseen tiputukseen ja sain lääkkeet suoneen mistä pienesti helpotusta. Nyt tänään enää kevyttä särkyä. Pahoinvointikin nyt aisoissa rannekkeiden avulla! Ihanaa! Toivottavasti ei tarttis jatkuvasti tuosta migreenistä kärsiä :/

Täällä menossa viides päivä kärsiessä niskahartia-jumista joka saa pään kipeäksi... panadolilla saa vähän särkyä pois mutta vaan hetkeksi. Huomenna pakko menna tk:seen jos ei lopu. Ihan hirveää kun on kotihommat kuitenkin hoidettava ja lapsista huolehdittava... sama oli viime raskaudessa.
Marsa ja "Lilli" 15+4

Muokattu viimeksi:
Multa kyllä terveydenhoitaja viimeks kysy 2 viikkoa sitten, että jaksanko olla töissä.. Uskoisin kyllä, että saan muutaman päivän ainakin sairaslomaa.. tai jos en saa ni mun on ihan pakko olla vaikka pari päivää omalla ilmotuksella pois:sad001 palkka menee, mut onneks on näitä ylimääräisiä pyhiä.

No ei kyllä pitäisi joutua raskauden vuoksi palkattomalle jäämään. Naiset nyt muutenkin useimmiten kantaa niskoissaan ne suurimmat taloudelliset tappiot äitiysloman ja hoitovapaiden aikana, ei kannata aloittaa tilipussin kaventamista vielä tässä vaiheessa jos ei ole ihan pakko :) Yritä neuvolalääkäriltä. Tai miten teillä on työterveyshuolto järjestetty? Sitä kautta olisi toinen vaihtoehto. Minä hain viime raskaudessa ihan loppuvaiheessa työterveydestä saikkua viimeisiksi työpäiviksi ja syyksi riitti se, etten pystynyt nukkumaan enää kuin parin tunnin pätkiä.

Takaisin