Oireet

Zuttura80, minä taas halusin aloittaa klexanet heti kuin vain oli mahdollista, minulla ollut veritulppa istukassa joka aiheuttanut kohtukuoleman. sain klexanet aloittaa sitten rv7+2. :) kyllähän se piikin pistäminen joka aamu hirvittää, ei niinkään se piikki vaan kun se aine kirvelee. :(

Janniliini: Hui kauheeta, minäkin varmasti aloittaisin jos olisi tuollainen kokemus takana! Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että voin aloittaa myöhemminkin... Saanko kysyä et missä vaiheessa raskautta se tukos sinulla huomattiin? Oliko jotain oireita vai paljastui ihan odottamatta? Mun pitää vielä keskustella uudestaan vaikka toisen lääkärin kanssa asiasta ettei vaan mitään pääse käymään... Jos joku pistäisi mua niin en edes miettisi aloittamista näin pitkään... :D Ja onhan me piikit aika kalliitakin...

Itse en oo edes älynny kysyä vaikutusta synnytykseen, mutta lääke ohentaa verta ja siten estää tukoksien syntymistä. Minä pistin synnytyksen jälkeen ja maha oli silloin suht helppo kun niin löysää :D mut nyt jos raskauden aikana joutuu piikittämään niin varmaan ihan kauheeta siihen tiukkaan nahkaan saada piikki, yöööök!

Voi ei :/ lähinnä siis kävi mielessä että mitä jos synnytykses käyki jtn ja tulee verenvuotoa että mitens tuo lääke siihen vaikuttaa?ku ohentaa kuitenkin.mut toisaalta se riski on varmasti pienempi kun sen tukoksen :)

Tänään käyty viimein nt ultrassa. Lekuri oli sitä mieltä ettei ylimääräisiä turvotuksia. Mut iän puolesta joutuu/pääsee perinnöllisyyspolille nip testiin. Mielelläni menen otattaan verikokeet molemmista, ihan tiedon kannalta. Näkee onko perinnöllisiä sairauksia.
Mut tunnustan yhden asian.. Vkl jälkeen mulla hävis kaikki raskauteen viittaavat oireet kuin seinään. Turvoksissa ollut maha hävis, tissit losahti (melkein) , ei okseta no vähän närästää. Mut panikoin niin et kävin ultrauttaan eilen neuvolassa onko pikkuinen hengissä, etten turhaan mene nt ultraan. Tääl paikkakunnalla ultrataan joka neuvolakäynnilläkin. Mut iloisesti heilu ja pomppi menemään.
Yks asia vain kummastuttaa. Alunperin laskettu aika oli 21.6, on aikaistettu joka ultrauksen jälkeen. Nykyinen 14.6. Eli olisin 12+1. Mitähän pitäisi uskoa?

Hei hyvä että kaikki oli kunnossa kuitenkin! Mulla on tissit ihan lätsähtänyt myös eikä mitään oireita tunnu olevan.. En pysty olla normaalisti olen niin hermona. Neuvola seuraavan kerran 12.päivä. Vielä kymmenen päivää pitäisi odotella!!! Hirveetä. Ja meillä siis ei ultrata neuvolassa mutta jos sydänäänet kuulisi. Rv 12+5 nyt

Zuttura80, kohtukuolema todettiin rv23+5 ja synnytin Kuopiossa pojan kuolleena rv24+1. Mitään oireita ei ollut, tuli ihan yllätyksenä. Rakenneultrassa poika oli 5-7 päivää pienempi, mutta lääkäri ei ollut siitä huolissaan. Kontrolli ultrassa todettiin poika kuolleeksi.Tuolloin lähdin samantien kuopioon ja aloitettiin synnytyksen käynnistys. Ruumiinavauksessa todettiin poika terveeksi, mutta istukassa oli useita infarkteja jotka todennäköisesti aiheutti pojalle hapen puutteen ja kuoleman. :sad001

Jonskuu_, Eli pistetään joka päivä synnytykseen ja asti ja kuusi viikkoa vielä synnytyksen jälkeen. Synnytyksessä ei saa epiduraalia jos on pistänyt klexanen. siinä pitää olla 24 tuntia väliä että saa epiduraalin. Eli jos yhtää tuntuu että synnytys käynnistyy niin jättää pistämättä klexanen. Tai tarvittaessa lopetetaan piikin pistäminen vähäksi aikaa lähellä mahdollista synnytystä.

Esikoisen ryhmässä yks pisti klexanea ja lopetti noin 2 viikkoa ennen laskettua aikaa pistämisen ettei tulis komplikaatioita.

Hei Hempsuli, Saisitko edes doppleria mistään pikaisesti? Mä en yleensä panikoi mistään, mut kolmantena päivänä tuntu et ajatukset pyöri ympyrää ja sain soitettua neuvolaan. Sanoi et saa aina tulla kun mietityttää. Ovat kuulemma sitä varten.
Oman mielenrauhan vuoksi yritä selvittää asia.

Tässä kohtaa (rv 14+3) kun oireet on jo aikalailla kaikonneet ja vauvan liikkeet ei vielä tunnu, kävin ostamassa Verkkokauppa.comin myymälästä dopplerin mielenrauhan saamiseksi. Tai no, kävin oikeastaan jo viime viikolla. On ollut ihanan rauhoittavaa voida kuunnella sykettä oman aikataulun mukaan. Avoimeen neuvolaan kun en töiltäni ehdi.

Ja niille jotka eivät tiedä, tämä raskaus alkoi 2 viikkoa keskenmenon jälkeen. Muuten tuskin olisin enää tässä vaiheessa näin stressaantunut.

Onko muut enää tässä vaiheessa ostellut dopplereita vai olenko ainoa panikoitsija?:grin

Hei tinttti,
Mä en ole vielä ostanut, mutta meinaan ostaa.
Ihan saman syyn vuoksi. Tämä on vain niin epätodellista koko raskaus. Ja tuleepa pieni tutuksi isälleenkin. Sille koko raskaus oli täys paskahalvaus :)

Olen harkinnut kyllä doppleria moneen kertaan,mutta toistaiseksi jäänyt ostamatta..panikoitu on ja paljon. Ekaan ultraan on enää viikko, onhan tätä odotettukin. Oon yrittänyt miettiä läpi jo ennakkoon tilannetta,jos selviääkin ettei kaikki ole ok. Vaikka tuskinpa sitä surua pystyy yhtään hillitsemään,vaikka olisikin etukäteen asiaan varautunut. Pahoinvointi,väsymys,huimaus ja kipuilut jatkuu edelleen, tuntuu ettei jaksa aina edes puhua. Uhhh.
RV 12+1.

Mä en oo ees miettiny hankkivani. Tiiän ittestäni sen et jaksasin pari viikkoo kuunnella ja sit en enää :D Toinen on et mä oon herkkä tuntee jos joku on pieles ja luotan siihen ;)

Tilattu on. Oon loppukuisia, että nyt vasta 10+4. Toivon, että tuo mielenrauhaa siihen asti kun alkaa liikkeet tuntea. Np- Ultra vasta 20.12. Toivottavasti tulee ihana joululahja :)

Tässä kohtaa (rv 14+3) kun oireet on jo aikalailla kaikonneet ja vauvan liikkeet ei vielä tunnu, kävin ostamassa Verkkokauppa.comin myymälästä dopplerin mielenrauhan saamiseksi. Tai no, kävin oikeastaan jo viime viikolla. On ollut ihanan rauhoittavaa voida kuunnella sykettä oman aikataulun mukaan. Avoimeen neuvolaan kun en töiltäni ehdi.

Ja niille jotka eivät tiedä, tämä raskaus alkoi 2 viikkoa keskenmenon jälkeen. Muuten tuskin olisin enää tässä vaiheessa näin stressaantunut.

Onko muut enää tässä vaiheessa ostellut dopplereita vai olenko ainoa panikoitsija?:grin

Mulla alkoi myös raskaus kolme viikkoa keskenmenosta. Mulla oli viikon sellanen paniikkijakso oireiden vähentyessä (todnäk luonnollisesti). Nyt oon pullukoitunut silleen, etten aktiivisesti ole huolta kantanut, vaikka ultra on vasta ensi viikolla. Samoin ummettaa ja pikku itkutirauksia tulee niin, että oon melko rauhallinen [emoji4] mutta tuore keskenmeno on kyllä mielessä päivittäin ja saa omaa oloa tarkkailemaan.

Tintti mulla on jo olen jo ahkerasti käyttänyt :D kaks kertaa saanu kuuluviin ja nyt rv 11+5 :)

Mä ostin dopplerin jo alkuraskaudesta, halusin ehdottomasti käyttää tilaisuuden kuunnella vauvaa. Tulee käytettyä usein ja se on ihanaa kun tuntuu jollain lailla yhteys vauvaan nyt kun liikkeet ei tunnu eikä masu oikeen vielä näy. On ollut kiva seurata myös miten vauva kasvaa kun sykkeet löytyny helpommin ja vahvempana ja nyt jo paljon ylempää kuin alkuun. Mielenrauhaa on varmaan kans lisännyt kun en oo ihan niin huolissani kuin alkuun olin. Nyt rv 14+0.

Mie aattelin hommata dopplerin sit ku kerran neuvolassa saadaan kuulumaan, jotta uskon että sielä joku on. nyt siis rv10+6 ja neuvola ois keskiviikkona. :)

Takaisin