Oireet

Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille :(

Täällä on kanssa tullut päänsärky kuvioihin. Nyt jo kolmatta päivää koskee eikä edes nukkuminen auta, parasetamolikin vähän kehnosti ja vain hetkeksi poistaa kivun...

Joo sama täällä että ei nukkuminen auta.Kysyttävä asiasta huomenna neuvolassa, ku kyllä tän muuten jaksais mutta kun on toi toinen pieni kenen kanssa pitäisi jaksaa touhuta

Mulla on ollut päänsärkyä kans. Joskus auttaa panadol, useimmiten runsas veden juonti. Välillä saattaa kestää pari päivää ilman et mikään auttaa, mut menee yleensä sit ohi. Parhaiten lievittää toi vedenjuonti, sen tarvehan kasvaa raskauden edetessä, ja tasaiset ruokailuvälit.

Mulla on ollut päänsärkyä kans. Joskus auttaa panadol, useimmiten runsas veden juonti. Välillä saattaa kestää pari päivää ilman et mikään auttaa, mut menee yleensä sit ohi. Parhaiten lievittää toi vedenjuonti, sen tarvehan kasvaa raskauden edetessä, ja tasaiset ruokailuvälit.

Piti vielä laittaa et juon noin 3 litraa vettä päivässä pitkin päivää.

Pitää yrittää siis juoda enemmän, se jää kyllä välillä tosi vähälle.Tänä aamuna palaski sitte pahoinvointi ja alavatsan särky, tää on vaan niin uutta kun ensimmäisen kohdalla ei ollut yhtään mitään.Toivon mukaan kohta helpottais kun tänään jo 11+2

Mulla ei ihmeellisesti ole ollut päänsärkyä tähän mennessä ku kerran raskauden aikana, vaikka sitä on saattanut olla aikaisemmin jopa useamman kerran viikossa.

Onko muuten muilla hankaluuksia niellä kalanmaksaöljytabletteja? Meillä ei kalaa syödä edes kertaa viikossa niin neuvolassa suositeltiin nuita. Mut ei niitä saa alas ilman oksennusta? Aamuisin ei todellakaan, illalla ehkä.

Mulle neuvolantäti sanoi että buranaa voi ottaa noin puoleen väliin raskautta saakka. Ja mm. burana caps paketissa lukee että ei suositella raskauden viimeisellä kolmanneksella. Eli mä oon vielä ottanu buranaa päänsärkyyn. Kohta täytyy siirtyä 1 g panadol forteen. Se auttaa vähän, mutta ei niin hyvin ku burana..

Mulle neuvolantäti sanoi että buranaa voi ottaa noin puoleen väliin raskautta saakka. Ja mm. burana caps paketissa lukee että ei suositella raskauden viimeisellä kolmanneksella. Eli mä oon vielä ottanu buranaa päänsärkyyn. Kohta täytyy siirtyä 1 g panadol forteen. Se auttaa vähän, mutta ei niin hyvin ku burana..

Meillä taas neuvolassa käsketty heti raskauden alusta asti burana pois..

Mullekkin neuvolatäti sanoi, että jos iskee juurikin kauhea päänsärky johon panadol ei auta, niin voi ottaa lisäksi vielä buranaa! Mutta yleisesti koittaa välttää buranan syöntiä.

Burana ei kerta-annoksena tosiaan haittaa. Tuoteselosteessa kielletään käyttö vikan kolmanneksen aikana :)

Miulakin burana kielletty ettei tuu verenvuotoja. minulla raskauden takia aloitettu klexane-piikki estämään tukoksia.

Miulakin burana kielletty ettei tuu verenvuotoja. minulla raskauden takia aloitettu klexane-piikki estämään tukoksia.

Mulla kans "klexane-uhka" päällä. Edellisen synnytyksen jälkeen sain pinnallisen laskimotukoksen johon hoitona juuri tuo, nyt onneksi sain puhuttua oman seurannan turvin ettei tarvinnut heti aloittaa piikkejä, mutta varmasti jossain vaiheessa raskautta kuitenkin joudutaan siihen. Vihaan niitä piikkejä yli kaiken ja edellisellä kerralla jännitin joka ikinen päivä aina monta tuntia etukäteen piikitystä, vaikkei mulla mitään piikkikammoa edes ole, noi piikit oli vaan niin kauheita...

Mulla on raskausaivot :D oon alkanu unohdella asioita ja vaikee keskittyä. Muuten kyllä ollut melko oireeton viikko jo, väsymystä enää iltaisin ja pahaa oloa tosi vähän. Välillä alavatsatuntemuksia ja selkäkipua, nännit arat. Suurimman osan päivästä melko tavallinen olo. Rv 13+5.

Mulla on raskausaivot :D oon alkanu unohdella asioita ja vaikee keskittyä. Muuten kyllä ollut melko oireeton viikko jo, väsymystä enää iltaisin ja pahaa oloa tosi vähän. Välillä alavatsatuntemuksia ja selkäkipua, nännit arat. Suurimman osan päivästä melko tavallinen olo. Rv 13+5.

Ihanaa kuullat et oireet vähentyny ! Joo raskausaivot on kyllä sellane asia et oksat pois :'D ekaa odottaessa olin kyllä niin hajamielinen ku olla ja voi mut kyllä se paheni pojan synnyttyä laughing4

Täällä kans hajamielisyys! Asiaa ei auta työkiire ja iso tehtävälista. Ei onneksi mitään vakavaa ole vielä unohtunut.

Ja tämä väsymys. Yöllä nukuin tosi huonosti, kierin ja pyörin, tissit ja maha tiellä, alaselkä tuntuu olevan jumissa, epämukavaa... kyllä töissä teki mieli päästää itkupotkuraivarit useaan otteeseen! Missä tasapaino?! :D

Täällä ei muuten mitää oireita tällä hetkellä. muuta ku vatsa on alkanu pömpöttää. :joyful: Tiedä sitte onko turvotusta osaksi mutta kyllä tuo alavatsa on ny selvästi muuttanut muotoaan. Jännää.. tänään tuli täyteen 11+0

Täällä kans hajamielisyys! Asiaa ei auta työkiire ja iso tehtävälista. Ei onneksi mitään vakavaa ole vielä unohtunut.

Ja tämä väsymys. Yöllä nukuin tosi huonosti, kierin ja pyörin, tissit ja maha tiellä, alaselkä tuntuu olevan jumissa, epämukavaa... kyllä töissä teki mieli päästää itkupotkuraivarit useaan otteeseen! Missä tasapaino?! :D

Kuulostaa ihan samalta ku mulla ekan kanssa!nyt onneks kotona hänen kanssaan ni voi täällä yksin vetää itkupotkuraivarit :'D Yritähä jaksaa :)

Tänään käyty viimein nt ultrassa. Lekuri oli sitä mieltä ettei ylimääräisiä turvotuksia. Mut iän puolesta joutuu/pääsee perinnöllisyyspolille nip testiin. Mielelläni menen otattaan verikokeet molemmista, ihan tiedon kannalta. Näkee onko perinnöllisiä sairauksia.
Mut tunnustan yhden asian.. Vkl jälkeen mulla hävis kaikki raskauteen viittaavat oireet kuin seinään. Turvoksissa ollut maha hävis, tissit losahti (melkein) , ei okseta no vähän närästää. Mut panikoin niin et kävin ultrauttaan eilen neuvolassa onko pikkuinen hengissä, etten turhaan mene nt ultraan. Tääl paikkakunnalla ultrataan joka neuvolakäynnilläkin. Mut iloisesti heilu ja pomppi menemään.
Yks asia vain kummastuttaa. Alunperin laskettu aika oli 21.6, on aikaistettu joka ultrauksen jälkeen. Nykyinen 14.6. Eli olisin 12+1. Mitähän pitäisi uskoa?

Takaisin