Oireet

Täällä on edelleen väsymys ja pieni yökkö joka tulee nälästä, hajusta tai juuri syödystä ruoasta. Harvoin olen onneksi oksentanut. Rv 10+3.

Hei, lueskelin koko viestiketjun lävitse ja totesin et olis pitänyt tehdä se aiemmin.
Olen vajaan parinkymmenen vuoden tauon jälkeen rv 11+0. Ja en muista aiemmista raskauksista muita oireita kuin ällöolon. Mut nyt on sata kertaa pahempana. Aivan aluksi aloin epäilemään tilaani napsuvasta ristiluusta.
Toinen oire oli hengästyminen. Ihmettelin miksi hengästyn lenkillä, tuntui ettei happi kertakaikkiaan riitä. Mietin jo et onko pumppu losahtamassa. Olen kuitenkin työnikin puolesta hyvässä kunnossa.
Sitten alkoi mieletön suun kuivuus. Se ei ole vieläkään loppunut. Juon päivittäin varmaan ämpärillisen vettä, ja kuitenkin suu kuin sahara. Kaikki limakalvot ja iho nyt kuivat.
Ruoka ei maistu ja oikeastaan makea ei uppoa lainkaan. Jotain on syötävä kuitenkin aina hetken päästä. Tyhjä maha tuo niin huonon ja uupuneen olon välittömästi. Maha kurnii koko ajan.
Hajut ällöttää.
Ja tää uskomaton väsymystila on kestänyt näihin päiviin saakka. Ehkä nyt vähän helpottamassa.
Mieliala vaihtelut raastaa koko perhettä. Raivoan ja sitte itken itseni hengiltä. :)
Närästys on pysynyt pois näihin päiviin saakka mut eilen tuli kunnon eka kohtaus syötyäni suklaata. HUOM! Jyrsikää porkkanaa närästykseen. Auttaa välittömästi.
Sitten on yksi vaiva joka pitää kokoajan epävarmuutta yllä.. vuodan ruskeaa ja välillä ihan kirkasta verta. Joten odotan kuin kuuta nousevaa torstain np-ultraa.
Mandariineja syön kuin hevonen ja limukkaa uppoais mielettömät määrät. Olen yrittänyt huijata ja hiilihapottaa vettä.
Jotenkin kuin luin postauksia tuli tunne et mun oireet on yhteenveto kaikkien teidän oireista. :)
Kroppa on kyllä ihan yhtä sekaisin ja shokissa kuin pääkin

Adelella kyllä melkoinen oireiden kirjo! Mullakin on ollut vuotoja nyt varmaan kolmen viikon ajan, ja nyt Toomuchinformation-varoitus! Yleensä se on sellaista ruskeaa/rusehtavaa limaa, mutta pari kertaa on tullut verestävämpääkin ja seksin jälkeen ihan vertakin. Pari kertaa tullut myös hyytynyt klimppi, mutta heti sen jälkeen oli varhaisultra ja syke näkyi joten en ehtinyt stressata siitä.

En jotenkin ole osannut tai halunnut huolestua noista vuodoista, mutta nyt on alkanut mietityttämään kun ne vaan jatkuu.. Eilen oli eka neuvola jossa asiasta mainitsin, ja ei neuvolan tätikään oikein sanonut siihen mitään. Mietin käviskö vielä kerran (3.kerta olis jo..) siellä yksityisellä ultrassa tsekattavana? Tai jos soittaisin neuvolaan antaisko ne kuitenkin lähetteen. Ja miten tuo seksi, jossain luki että yhdyntää pitäis välttää niin kauan kun vuodot jatkuu?

Hei, lueskelin koko viestiketjun lävitse ja totesin et olis pitänyt tehdä se aiemmin.
Olen vajaan parinkymmenen vuoden tauon jälkeen rv 11+0. Ja en muista aiemmista raskauksista muita oireita kuin ällöolon. Mut nyt on sata kertaa pahempana. Aivan aluksi aloin epäilemään tilaani napsuvasta ristiluusta.
Toinen oire oli hengästyminen. Ihmettelin miksi hengästyn lenkillä, tuntui ettei happi kertakaikkiaan riitä. Mietin jo et onko pumppu losahtamassa. Olen kuitenkin työnikin puolesta hyvässä kunnossa.
Sitten alkoi mieletön suun kuivuus. Se ei ole vieläkään loppunut. Juon päivittäin varmaan ämpärillisen vettä, ja kuitenkin suu kuin sahara. Kaikki limakalvot ja iho nyt kuivat.
Ruoka ei maistu ja oikeastaan makea ei uppoa lainkaan. Jotain on syötävä kuitenkin aina hetken päästä. Tyhjä maha tuo niin huonon ja uupuneen olon välittömästi. Maha kurnii koko ajan.
Hajut ällöttää.
Ja tää uskomaton väsymystila on kestänyt näihin päiviin saakka. Ehkä nyt vähän helpottamassa.
Mieliala vaihtelut raastaa koko perhettä. Raivoan ja sitte itken itseni hengiltä. :)
Närästys on pysynyt pois näihin päiviin saakka mut eilen tuli kunnon eka kohtaus syötyäni suklaata. HUOM! Jyrsikää porkkanaa närästykseen. Auttaa välittömästi.
Sitten on yksi vaiva joka pitää kokoajan epävarmuutta yllä.. vuodan ruskeaa ja välillä ihan kirkasta verta. Joten odotan kuin kuuta nousevaa torstain np-ultraa.
Mandariineja syön kuin hevonen ja limukkaa uppoais mielettömät määrät. Olen yrittänyt huijata ja hiilihapottaa vettä.
Jotenkin kuin luin postauksia tuli tunne et mun oireet on yhteenveto kaikkien teidän oireista. :)
Kroppa on kyllä ihan yhtä sekaisin ja shokissa kuin pääkin

Tähä vois sanoo että aamen! Tai piste. Tai kuulostaa tutulta. Veti hiljaseks. :D

FionaG meilläkin tullut nyt kahdesti ihan sikana verta seksin yhteydessä ja hommat on kyllä loppunut kun seinään.. Eilen kokeiltiin taas, tällä kertaa oli liukkari mukana jos verenvuoto johtuu kuivista limakalvoista. No ei tullut verta mutta kun kävin pissalla myöhemmin jäi paperiin jotain vaaleanpunaista.
Mutta luulisi, että saa neuvolasta lähetteen noista sun vuodoista?

Hempsuli, soitin neuvolaan ja se sanoi että omalääkäriltä pitäis varata aika, joka sitten päättää jatkosta. Eli pitäis varata aika jota tuskin sais samalle päivälle. Toki jos vatsaan sattuu ja vuoto vaan yltyy niin illalla pääsee päivystykseenkin. Niin varasin sitten yksityiselle ajan, onneks saan sairauskassasta suurimman osan pois. Parin tunnin päästä menen, saapahan mielenrauhan.

Kesken oli mennyt, poistun keskuudessanne. Onneksi selvisi nyt eikä vasta nt-ultrassa. Onnea teille kaikille odotukseen!

Täälläkin kärsitty ihan koko oirelista läpi ja nyt sitten ilmestynyt ihan järkyttävä päänsärky.Kysyisin siis onko kellään mitään keinoja sen lieventämiseksi?siis muu kuin panadol

Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille :(

Täällä on kanssa tullut päänsärky kuvioihin. Nyt jo kolmatta päivää koskee eikä edes nukkuminen auta, parasetamolikin vähän kehnosti ja vain hetkeksi poistaa kivun...

Takaisin