Oireet

Viime yönä nukuin vähän huonommin kuin yleensä, mutta johtunee myös osittain päivärytmin muutokset - aloitin uudessa työpaikassa tällä viikolla. Jännää vihlovaa kipua ollut nyt hetken alavatsassa.. tiedä sitten onko kohtukipua vai jossain muualla :/ Tänään 9+2

Mie taas voisin vaipua talviunille! koko ajan väsyttää ja nukun vallan mainiosti. :) muut oireet onkin aika pitkälti rauhoittunut

Tänään tuli 12 viikkoa täyteen ja pahoinvointi on palannut entistä pahempana. Palasi ehkä viikko (?) sitten. Ihan järkyttävä olo, jonka takia jouduin eilen jäämään ensimmäistä kertaa sairaslomalle. Olen toimistotyössä ja kokeilin eilen hoitaa pelkästään sähköposteja, mutta ei siitäkään tullut mitään. Myös tämä päivä näköjään menee kotona.. Onko muilla pahoinvointi vähenemässä vai tekeekö paluuta?

Muokattu viimeksi:
Mulla myös teki pahoinvointi comebackin viime viikolla.. Oli poissa viikon ja nyt taas tuli takaisin. Eilen sain syötyä yhden paahtoleivän kun kaikki muu lensi ulos. Olen lähes joka ikinen aamu oksentanut ihan ilman mitään varoitusta kerkeämättä vessaan. Pari kertaa parkkipaikalle lentänyt ja eilen en ehtinyt nousta edes sängystä..

Täällä 11+0 tänään ja pari päivää ollut taas ihan hirveen huono olo. Oksennusta pidättelen aamusta iltaan ja pari kertaa on ollut pakko antaa periks. Alun päänsärky on myös palannut. Tylsää kun ehdin jo ajatella että nyt mennään parempaan. Toivottavasti tää comeback ei nyt kestäis kauaa ja alkais kohta helpottamaan. Oon kyllä lukenut lukuisia juttuja siitä kuinka se monella kestää viikoille 16-20. :(

Tänään 8+2 ja jatkuva pahaolo. Ei sellainen et oksentais vaan kokoajan yököttää. Ruoka ei maistu. Pääkipu oli alussa tosi kova. Nyt taas se on palanut. Koskee otsalohkoon ja jännästi nenän varteen. Sit kasvoja kuumottaa. Välillä on järjetön hiki. Yöllä monesti lakanat ihan märät :/
Tissejä särkee. Nyt vatsakipu on n. puoleen väliin vatsaa. Vatsaa kiristää. Tuntuu tosi ikävältä/oudolta.
3vk npultraan vielä.

Rv 8+5 ja oksensin eilen ensimmäistä kertaa. Yökkö tuli jo parisen viikkoa takaperin kuvioihin (ei oksennusta mut yökkimistä aamuisin ennen aamupalaa), kävi vajaan viikon pois ja tadaa, nyt tulee tavaraa ylös. Illan oksun veikkaan johtuvan liian täydestä mahasta ja muutamasta karkista. Tänään kaupassa alko jo etomaan pahasti, kotona piti jo sohvalta rynnätä vessaan oksentamaan.

Menkkakipujen tapaiset kivut loppu 1,5vk sitten (samoihin aikoihin tuli pieni määrä rusehtavaa verta) ja pääsinkin eilen jo sanomaan et onkohan alkiolla kaikki hyvin ku oireet alko vähenemään ja olo paranemaan. Nyt veikkaisin et varmaan on hyvin kun näin on huono olo. Ensi viikolla ensimmäinen neuvola (rv 9+3 sillo) ja toivottavasti ei siitä kauaa ekaan ultraan. Itseasiassa neuvolassa on mahis päästä kuulemaan sydänäänet jos heidän vanha laite suostuu toimimaan sillo maanantaiaamuna.

Btw, mulla aamupahoinvointi osaksi helpotti sillä et söin illalla ennen nukkumaan laittamista. Sillo ei aamulla heti ollu jäätävä nälkä.

Mulla tänään 11+4 ja alkaa olla oireet vähenemään päin. Hajuherkkyyttä on ja rinnat arat, tosi paljon vähemmän kyllä kuin alkuun. Alavatsatuntemuksia on paljon, tosi tietoinen jotenki kohdusta ja siitä et jotain siellä tapahtuu. Väsymys on aika paljon helpottanut alkuviikoista. Pahoinvointia oli viime viikolla usein, nyt ei oo ollut. Muutenkin mennyt tosi aaltoillen se. Tunteet on tosi herkillä, mut lienee koko raskauden aikainen asia :)

Tääl on nytte viikkoja 7+6, ja arabialaista on tullu halailtua :yuck: viikolla 6+4 ekan kerran lensi laatta, ja siitä se oli viikon kadoksissa, mutta tällä viikolla ma-ke joka aamu alkoi laattaamisella :nailbiting: ja melkee heti ku nousee aamulla ylös ni saa 5min päästä mennä vessaa oksentaa :D

mulla on aina iltasella toi huono olo. en mä oksenna mut öklö fiilis. hirveesti on lisälyöntejä joista kävinki päivystyksessä. ne nyt vaa on :( väsymys on jotain ihan käsittämätöntä. huomenna olis eka neuvola ja saatan päästä kurkkaan pikkukaveria samalla. voi kun kaikki olisi hyvin <3 täs kohtaa jännitys aina nostaa päätänsä..

Mulla on tissit paisunu nyt kupin verran ja voi hitsit ne on kipeet! Ja kutisee! Kaiken muun kanssa tuntuu pärjäävän mutta tuo kutina tekee minut hulluksi!

Onko muilla kutinaa rinnoissa?

Fiorella juu mulla alkoi kans kutina pari päivää sitten! Tosi ärsyttävää! Olen heränny yölläkin raapimaan ja rasvailemaan :D

Must tuntuu että jauhan tätä samaa tarinaa, mutta munn pahaolo vaan jatkuu ja jatkuu. Aamusta iltaa, ei hetken rauhaa. Onhan noita joitain muitakin oireita, kuten rinnat kipeet ja väsyttää ja vessassa pitää ravata. Mut tää paha olo vie kaiken huomion. :( Oon jo pari kertaa luullut et se alkais helpottaa, mut nyt ku oon taas oksentanut neljänä päivänä putkeen ja joutunut jättämään luentoja välistä niin ei yhtään tunnu siltä..

Reilun viikon päästä on nt-ultra ja toivon et jos siellä on kaikki hyvin niin sen voimalla jaksan taas tätä oloa. Mut nyt oon rikki.

Olipas valitusviesti. Mut oikeesti oon myös joka päivä todella iloinen tästä raskaudesta! Sitä on toivottu ja odotettu ja jos se sen vaatii ni kärsin sitten vaikka loppuun saakka tästä. Mut välillä on pakko vähän avautua. :D

Rv 11+1

Muokattu viimeksi:
Mäkin olen aika poikki. Mulla on myös pahaa oloa, mutta en vaan oksenna. Väsymystä mulla on ollut jo viitisen viikkoa, se alkoi muutama päivä plussan jälkeen. Olen tosi väsynyt, en jaksa oikein mitään ylimääräistä. Teen vain pakolliset asiat ja se siinä. Meidän kämpässä tavarat on ihan hujan hajan kun en ole jaksanut putkiremonttimuuton jälkeen kovinkaan paljon siivota. Suurimman osan päivästä vain istun sohvalla. Olen työtön, en kyllä tiedä miten työtä jaksaisinkaan nyt. Tämän kuitenkin kestää kun tietää mikä on syy. Toivon kovasti, että ensimmäisen kolmanneksen jälkeen helpottaa. Tänään 10+2.

No niin, nyt on sitten oksennettu kolmena peräkkäisenä päivänä samaan kellonaikaan eli pari tuntia aamupalan jälkeen. Koko päivän on huono olo ja mikään kiinteä ei mene alas. Olin varautunut etukäteen pahoinvointiin mut en tienny, että se on tällaista :O

Täälläkin pahoinvointi vaan jatkuu ja jatkuu, luulin jo helpottaneen mutta ei. :( Kovasti haluaisi jo päästä kurkkaan onko siellä ketään vai kärsinkö turhaan, tää odottaminen on niiin tuskaa. Eka ultra eli nt-ultra menee vasta 14 RV.lle. Huoh.

Miulakin rintojen kutinaa, mutta ei kipeät. raavin unissani ja aamulla kirvelee ja sit pitää rasvailla

Mulla kans rinnat kutisee, en oo ees tajunnut ennenkuin täältä forumilta siitä nyt luin.

Tänään 11+0, paha olo jatkuu ja aamut on kyl aivan erikoisen syvältä. Sit just jos ei syö kahden tunnin välein, niin tuska yltyy... ja aika monet ruuat yököttää, paitsi keitetty peruna ja uunimakkara. Niillä saakin tosi hienosti ravintoympyrän täyteen;-)...

Takaisin