Oireet

Mä toivon et mun oksentelu ei alakkaan. Oon nyt oksentanu kolme kertaa ja nekin ihan eri päivinä eri tilanteissa. Viime raskaudessa aloin näihin aikoihin oksentamaan silleen aamusta puoleen päivään ja viikolle 21 asti. Laihduin 5 kiloa enkä päässy raskauden aikana ees takas lähtöpainoon enään :S et erillainen raskaus ois jees :D

Mariap veikkaan ettei sulla tule ollenkaan kun ei ole vielä alkanut. Olen kuullut myös monta kertaa ihan erilaisita raskauksista.

Voi ois kyllä nii ihanaa! Mulla tippu kans paino kun oksentelin yötä päivää. 8 kiloo lähti. Erilainen raskaus tosiaan ois niin mahtava.

Tänne iski eilen kamalat menkkamaiset jomotukset alavatsalla ja selässä.. illan vaan makoilin ja oli pakko ottaa panadolia.. sitten se hetkeksi rauhottui ja yöllä kolmen aikaan iski uudesta :shifty: Pahoinvointia ei ole onneksi ollu viikonloppuna. Niin ja yöllä saa herätä muutenki miljoona kertaa pissalle :meh:
7+3

Mulla lähti kohtutuntemukset melkein kokonaan noin viikoksi. Sitten viime yönä heräsin vihlovaan tunteeseen. Säikähdin, vaikka se oli tuttu tuntemus. Valvoin noin tunnin, mutta tuntemus loppui ja nukahdin taas. Se myös helpotti kun vessassa käydessä ei näkynyt verta tai mitään. Mun on nyt täytynyt käydä yöllä pissalla 2-3 kertaa. Edelleen on kuvottavaa oloa, mutta oksentanut en ole vielä kertaakaan. Väsymystä on yhä, mutta se on ehkä hiukan vähentynyt. Tänään 8+6.

Mun mystinen rintavaivani ei ole vieläkään selvinnyt. Mun oikean rinnan alapuoli ja jossain määrin vasenkin on ollut punertava ja turvonnut jo yli viikon. Kävin viime maanantaina terveyskeskuksessa, missä ensin hoitaja ja sitten kaksi lääkäriä ihmetteli sitä. Eivät keksineet mitään syytä siihen. Keskiviikkona olin ultrassa, jossa rinnat tutkittiin. Ei löytynyt sieltäkään mitään syytä. Vasemmasta rinnasta löytyi hyvänlaatuinen kysta, josta otettiin saman tien koepala. Pelkään neuloja, mutta se ei onneksi sattunut yhtään kun oli puudutus. Muutenkin hoitaja ja lääkäri olivat tosi mukavia ja saivat munkin olon paremmaksi. Lääkäri määräsi varmuuden vuoksi antibioottikuurin, koska rinta oli sen verran lämmin, vaikka tulehdusarvo oli normaali. Kuuri on kestänyt nyt yli viisi päivää enkä ole huomannut mitään muutosta. Olen kuitenkin aika rauhallinen, koska ultrassa ei löytynyt mitään huolestuttavaa.

Olen pari päivää kummastellut oireiden lievittymistä. Ruoka on alkanut taas maistua ja nyt tekee mieli terveellistä ruokaa kuten ennen raskautta.
Mutta uudelleen on alkanut väsyttää aivan mielettömästi. Pariin viikkoon en ole päiväunia enää nukkunut, mutta tänään ne olivat pakolliset ja nytkin meinaan nukahtaa pystyyn.

Tästä tulee kyllä varmasti ihan ehdottomasti kylmin talvi. Sisällä on yli 20 astetta lämmintä, mulla nenä jäässä vaatteet päällä makaan peiton alla villasukat jalassa ja palelee! :D
Enkä siis valita olen oikein iloinen asiasta että on edes jokin oire mikä viittaa raskauteen. Niin monta vuotta tätä toivoin... <3

Mulla tullu jotain päivä- ja iltapahoinvointia :D aamulla ei oo paha olo :D

mul pahoinvointi on iltasin...mut nyt tullu ihmeellinen paineen tuntu ja kivistys mahaan..oon mä töissä mut kurjaa..oliks jollai muulla ollu tota kans muistelin..lisäks hytisen kotona täkkien alla vaattehet päällä ja villikset jalassa..

Sama täällä. Joskus kahdeksan maissa kun yleensä syön iltapalaa, se on kaikkein pahinta. Edelleenkään en oo silti oksentanut, on vaan kuvottava olo.

Mullakin on ilta ollu alusta asti pahin, tosin pari viikkoa oli ihan aamusta iltaan. Tänään tuli ihan yks kaks yllättäen aamulla oksennus. Onneks olin vielä kotona..

Muakin paleltaa etenkin iltaisin.

Mulla on kans illat pahimmat, ollu myös alusta asti. Väsymys on hurja, etoo ja on tosi kurja olo välillä. Joskus oon heränny myös öisin etovaan oloon. Oksentanut en oo, oksentamisfoobikkona oon viimeiseen asti pystyny nielemällä ja vettä juomalla saanu oksennuksen pysyy poissa. Etova olo ollu pahin nyt rv 9 ja 10. Tänään töiden jälkeen meni alas vaan mehujää ja suklaapatukka.. Palelua on täälläkin, illat menee viltin alla ja töissä on oltava ekstravillatakki päällä. Kohtutuntemukset on lisääntynyt ja paineen ja kireyden tunne alavatsalla on kans usein. Rv 10+3

Muokattu viimeksi:
No joo, on vaa outoo ku iltasin etoo enempi :o mut hyvä etten oo ainoo :D

No niin talvenlapsi heippa! :)

Mulla ei nykysin päivällä oo yhtään huono olo mut aamuyöstä herään närästykseen ja samalla iskee sellanen tunkkanen pöhnä olo mikä helpottaa ku syö jonku hedelmän ja juo esim mehukeittoa. Onneks ei tarvinnu oksentaa "ku" pari viikkoa...

Takaisin