Oireet

Mahan turvotus alkaa laskea, se olikin viimeinen oire, mitä mulla enää oli. Pahoinvointi on ollut poissa jo pari viikkoa ja pahin väsymyskin hellittänyt. Toivottavasti tämä on vaan ihan normaalia alkuoireiden laantumista, onhan viikkojakin parin päivän päästä jo 10 täynnä. Nyt ei kyllä mistään muusta kuin menkkojen puuttumisesta enää tiedäkään olevansa raskaana. Saisi tulla jo ultrakutsu, siellähän se tilanne sitten selviää. Varhaisultrassa pari viikkoa sitten kaikki oli hienosti, mutta meinaa silti tulla uskonpuute.

Pau!, mulle sanottii viimeks neuvolassa kun en saanut mitää alas et iha sama mitä syö.. Ehkä niin ei nyt iha tarkottanu, mutta söin paljo turkinpippuria. Samoin mun äiti on syönyt paljon salmiakkia ja tiedän myös monta muuta... Paljo pahempaa varmaa oikeesti lisäaineet tekee..

Hematoomasta en tiedä..
etkö pääsisi tarkistuttamaan tilannetta? meillä jos vuotaa enemmän kuin tuhru niin saa hakeutua akuuttiin josta lähetetään naisten pkl tarkistettavaksi.
Mulla meni valitettavasti kesken niin että alkoi punainen tuhru ja siitä koveni. Välillä oli päivä välissä ettei vuotanut ollenkaan kunnes alkoi sit ihan kunnon vuoto. Mutta mulla oli kivut kokoajan mukana! Ekasta tuhrusta meni viikko että alkoi kunnon vuodot.
Itse hakeutuisin tarkistukseen jos housuun asti tulee enemmän kuin pieni tippa.

Tsemppiä!
Kiitos tsempistä. Ja pahoittelut aiemmasta km:sta. Joo siis tänään on koko päivän tullut ihan kunnolla verta. Tai siis kunnolla silleen et siteeseen asti mut ei niin ettei ois siteellä pärjännyt. Niinku on normaalit kuukautiset. Mä soitin eilen neuvolaan ja siellä sanoi, että ruskea tuhru ok. Jos muuttuu veriseksi, runsaaksi ja tulee kipuja ni sit soittoa uudestaan. Tuli sellanen olo että ei kannata paljon soitella jos ei kipuja ole. Siksi en ole tänään soittanut. Tottakai haluaisin saada selvyyden mistä on kyse! Aivan kamalaa yrittää olla töissä kun ei tiedä mitä tää on ja meneekö kesken vai ei.. Pitää varmaan aamulla soittaa uudestaan jos ei mitään radikaalia yön aikana tapahdu.

Monesti saa liiotella aika paljo et pääsee tutkittavaks. Ei ne ota oikei vakavasti mitää :(
Sitä mäki pelkään. Tulee vaan pahempi mieli jos soittaa ja vastaus on et et pääse ultraan. Ehkä odottelen mihin suuntaan tää kehittyy.

Tänään sitte heikotti ekaa kertaa niin että oli lähellä ettei silmät pimentynyt ja oli pakko käydä lattialle makaamaan ja nostaa jalat ilmaan.
Voi hemmetti jos mulla tässäkin raskaudessa on oireena pyörtyily koko raskauden ajan nii kyllä ärsyttää!

Jemppuli_ suosittelen että kävelet vain päivystykseen niin kyllä tutkivat! Itse ainakin menin tänään päivystykseen karmeiden kipujen takia, vähän siinä marisi hoitaja jotain mutta pääsin lääkärin tutkimukseen silti!

Samaa mieltä Hempsulin kanssa. Ja vaikka liioittelet oireet. Pääasia on saada itselle mielenrauha :) Kyllä meiltä lähetettiin heti eteenpäin kun kerroin että vuotaa verta ja on kipuja. Naisten polilla ottivat heti hcg ja sit odotin ultraa. Hcg kerto jo et kaikki on pielessä. Viikkoja oli melki 6 ja hcg vain 59.

Kannatan Jemppuli sitä päivystykseen menemistä, neuvolan ohjeet ovat usein noita odottele kipuja -tyylisiä, mutta mielenrauhan kannalta varmasti olisi parempi päästä tsekkaamaan tilanne. Mä olen kipsutellut päivystykseen, yhden kerran tämä päättyi keskenmenoon ja toisella kerralla tosiaan siihen, että vuoto loppui kuin seinään lääkärin todettua kaiken olevan hyvin.

Vaivaako unettomuus ketään toista odottajaa? Mä olen nukkunut nyt viikon verran mielettömän huonosti. Heräilen yöllä ja valvoskelen, aamu alkaa ilman herätyskelloa nykyään 5:45. Ja aina ennen minä olen ollut aamu-uninen ja vaivoin päässyt töihin yhdeksäksi.....

Mä herään melkeen joka yö tossa 4-5 aikaan enkä saa unta ennenku mies on lähteny kasiksi kouluun. Sit pitää nukkua tunnin unet ja päivällä jos mahdollista toiset. Kyllä tää tälleen lomalla menee mutta entäs ku ensviikolla jatkuu työt :D

Mä herään nyt kans joka yö ennen kellonsoittoa, joskus viiden aikaan yleensä! Ja viikonloppuna sama homma, silloin onneks saa yleensä unta vielä, mutta kyllä tää alkaa jo univelkana näkymään, päikkäreitä saa nukkua ja illalla tulee kyllä uni nopeesti.

Kramppaako muilla mahat aamuisin ennen aamupalaa? Nyt jo toista aamua sama homma. Etova olo myös liittyy tähän. Aamupalan kun sain lusikoitua nopeasti naamaan, saikin juosta vessaan kakomaan. Onneksi pysyi sisällä. Mutta toi koko vatsan vihlova kipu ei oo ihan kiva, onko normaalia?

Mulla kramppaa keskivatsasta alavatsaan ihan niin kuin olisi harjoitussuppari. Pysyy jonkin aikaa krampissa kunnes laukeaa. Ei tuota kipua eikä pahoinvointia.

Unettomuus on pahana täälläkin :/ en nuku ollenkaan. Olen sängyssä mutta valveilla. Tämä oli viimeksikin oire joka tuli alussa. Kestää muutaman viikon. Onneksi päikkärit saa välillä otettua.

Kiitos teille vastauksista. Mä nyt odottelen neuvolatätin soittoa kun varmaan kohta soittaa. Jos se ei laita mua eteenpäin niin lähden sit päivystykseen. Töihinki pitäis soittaa etten tuu. Vuoto viel jatkuu.. Toivokaamme parasta. <3

Kannatan Jemppuli sitä päivystykseen menemistä, neuvolan ohjeet ovat usein noita odottele kipuja -tyylisiä, mutta mielenrauhan kannalta varmasti olisi parempi päästä tsekkaamaan tilanne. Mä olen kipsutellut päivystykseen, yhden kerran tämä päättyi keskenmenoon ja toisella kerralla tosiaan siihen, että vuoto loppui kuin seinään lääkärin todettua kaiken olevan hyvin.

Vaivaako unettomuus ketään toista odottajaa? Mä olen nukkunut nyt viikon verran mielettömän huonosti. Heräilen yöllä ja valvoskelen, aamu alkaa ilman herätyskelloa nykyään 5:45. Ja aina ennen minä olen ollut aamu-uninen ja vaivoin päässyt töihin yhdeksäksi.....
Oliko sulla siinä hyvin päättyneessä raskaudessa vuodon yhteydessä kipuja? Mulla ei minkäänlaisia kipuja ole. Se antaa vähän toivoa.

Mulla oli pari viikkoa sitten myös vaikea nukkua sillä heräilin yön aikana useasti.. Nyt simahdan heti kun pääsen makuuasentoon ja nukun kuin tukki seuraavaan aamuun :p

Mulla on alkanyt tänään vihloa vatsaa oikealta silloin kun kävelen johonkin. Mut mielestäni vähän ylempää kuin missä kohtu on, vähän sellaista vihlomista/kramppia mikä juostessa saattaa tulla. Ei tartte kauaa kävellä kun alkaa vihlomaan.

Takaisin