Oireet

Mullakin satunnaista jättimäistä turvotusta! Farkkujen nappia mahdoton melkeinpä laittaa kiinni ilman että puristava tunne alkaa oksettamaan :yuck: harmi että olen töissä vaatekaupassa jossa pakko pitää farkkuja!! Mitä ihmettä teen sittenkun maha alkaa vielä enemmän kasvamaan?

Hempsuli, suosittelen kanssa äitiysfarkkuja. Mulla on siis jo toista päivää käytössä, kun on niin paljon helpompi olla näillä, ei purista eikä ahista. Merkiltään nää on H&M. :)

Tänään aamulla töihin ajaessa luulin oksentavani, siis ihan järkyttävän huono olo oli. Työmatkaa noin 30 min autolla ajettavaa. Töissä yritin aamun purra vaan hammasta yhteen ettei kukaan tajua. Kahvitauolla sit helpotti ku sai vähän evästä. :)

Mie liityn kans pahoinvoivien joukkoon :grumpy: Puoli kuudelta heräsin aivan kamalaa oloon, hedelmien syöminen helpottaa hiukan. Mutta koko päivän aaltoillen mennyt tämä olo.. Yöks!

Ja tämä vatsan turvotus! Voi kauhea! Vetäisin mieki mammafarkut tänään jalkaan, vaikka jotenkin minusta ne näyttää vaan pahentavan asiaa vaikka supermukavat onki jalassa :)

Vielä kaksi viikkoa ekaan neuvolaan! Mitenhän sitä jaksaa odottaa?? :rolleyes:

Fiorella 5+6

Tsemppiä pahoinvoinnista kärsiville! Tiedän mitä on oksentaa rv 20 asti :( Mutta tämänhetkiset kuulumiset on verrattain hyvät! Nyt 9+4 ja pahoinvointia ei oo ollu koko päivänä ja päänsärkyki vähenemään päin! Jeeee! Oon kärsiny tähä asti päivittäisestä päänsärystä. Sama oli esikoisestaki. Jihaaaa! Sit päälle koputetaan puuta ettei ala uudelleen.....

Kauhee paska fiilis iski. Alko kaamee närästys ja rasvan maku suussa mikä ekallaki kerta, tää tietää sitä et kohta saa vetää närästyslääkettä taas kaksin käsin, kohta lentää laatta kun maha tuntu taas herkältä. vihasin raskaana oloo jo ekalla kerralla ja niin taitaa käydä nyt. Anteeksi negatiivinen asenteeni, toivon kuitenkin yllättyväni positiivisesti. Pahoinvointilääkkeet myös kaivettu varuilta valmiiksi jos en saa oksentamista pysäytettyä ja vesikää ei pysy enää sisällä.

Kauhee paska fiilis iski. Alko kaamee närästys ja rasvan maku suussa mikä ekallaki kerta, tää tietää sitä et kohta saa vetää närästyslääkettä taas kaksin käsin, kohta lentää laatta kun maha tuntu taas herkältä. vihasin raskaana oloo jo ekalla kerralla ja niin taitaa käydä nyt. Anteeksi negatiivinen asenteeni, toivon kuitenkin yllättyväni positiivisesti. Pahoinvointilääkkeet myös kaivettu varuilta valmiiksi jos en saa oksentamista pysäytettyä ja vesikää ei pysy enää sisällä.

Eipä mittää. Mä oon aika samoilla linjoilla sun kaa. En mitenkään tykkää täst olost... lopputulos on vaa nii <3 et kestää jotenki vaikkei kestäkkää :confused:

Kuulumisia.. Mun vuoto muuttui ruskeasta limaiseksi tummaksi ruskeanpunaiseksi eilen. Sitä on tullut aika paljon. Myös yöllä. Mä oon ollut aivan täysin menettämässä toivoani.. Kipuja ei ole yhtään! Tänään vuoto on vähän rauhoittunut.

Luin hematoomasta.. Onko täällä ketään kellä olisi ollut hematooma aiemmassa raskaudessa tai nykyisessä raskaudessa? Tällä hetkellä oon suht tyyni. Elättelen vielä toiveita että kaikki olisi hyvin. Mulla siis todettu syke pikkuisella viime viikon pe ultrassa. Tää vuoto alkoi lauantaina illalla. Tein myös lauantaina pitkästä aikaa vatsalihaksia vähänaikaa kun näytin miehelle erilaisia liikkeitä. Toivoisin et vuoto johtuis ultrauksesta ja niistä vatsoista. Rv 6+3.

Mun äidillä kävi mun siskon raskaudessa niin, että siellä oli kaksoset ja toinen meni kesken viikolla 9. Hänellä oli kuulemma paljon verenvuotoa ja selkäkipuja. Siskoni kuitenkin syntyi täyden kympin vauvana ja hänellä on nyt oma lapsikin. Eli niinkin voi siis olla, että on kaksosraskaus ja toinen menee kesken.

Mulla on kumma oire, josta ei meinaa löytyä mitään tietoa enkä ole varma liittyykö se edes raskauteen. Viime lauantaina suihkun jälkeen mun oikean rinnan alaosaan ja nännin oikealle puolelle rinnan keskiosan alle ilmestyi outoa punoitusta. Säikähdin sitä ja googlailin kaikennäköistä. Ihottuma voi liittyä myös rintasyövän yhteen muotoon, mikä säikäytti. Tosin se ihottuma näytti aika erilaiselta kuin mun ja alkaa kuulemma nännistä. Lauantai meni kuitenkin aika hermostuneessa tunnelmassa. Iltaa kohden punoittava osa vähän turposikin. Välillä punoitusta näkyi toisessakin rinnassa. Se ei mennyt ohi sunnuntainakaan ja maanantaiaamuna soitin terveyskeskukseen. Sain akuuttiajan. Ensin hoitaja katsoi, tunnusteli ja kyseli, sitten vielä kandi ja vanhempi lääkäri. Sormenpäästä otettiin tulehdusarvo, joka oli normaali. Ei siis tulehdusta. Sain varmuuden vuoksi ajan ultraääneen, joka on huomenna.

Löysin englanninkieliseltä keskustelupalstalta ketjun, jossa muutama nainen kertoi samantyyppisistä oireista raskauden aikana. Joku arveli sen johtuvan lisääntyneestä veren virtauksesta. Outoa tämä kyllä on. Toivottavasti menee ohi. Nyt on viikko 8+0.

Yyyh onkohan mahdollista saada jotain pahoinvointipillereitä? Terveisin yrjöt lensi työpaikan parkkikselle

Täällä on jatkunut oikeanpuoleinen jomottelu ja nyt parina päivänä tuntunut yhtäkkiä oikein viiltävä/pistävä/kramppaava kovahko kipu oikealla alavatsalla. Hetken on viiltänyt ja mennyt ohi taas. Toivottavasti on ihan harmitonta,mitään vuotoja ei ainakaan ole. :confused:

Hempsuli, on mahdollista. Tai mä söin ainaki hyperemeesin aikana primperania ja hätätapauksessa sain zofrania, mitä ei ois suositeltu ensimmäisellä kolmanneksella. Mut otin tosiaa primperania 3x päivä ja zofranin vaa sillon jos ei pysyny enää vesikä sisällä. Huomasin myös et mulla närästys lisäs oksentamista. Söinki koko loppuraskauden omepratsolii ja välillä tupla-annoksena.

Kuulumisia.. Mun vuoto muuttui ruskeasta limaiseksi tummaksi ruskeanpunaiseksi eilen. Sitä on tullut aika paljon. Myös yöllä. Mä oon ollut aivan täysin menettämässä toivoani.. Kipuja ei ole yhtään! Tänään vuoto on vähän rauhoittunut.

Luin hematoomasta.. Onko täällä ketään kellä olisi ollut hematooma aiemmassa raskaudessa tai nykyisessä raskaudessa? Tällä hetkellä oon suht tyyni. Elättelen vielä toiveita että kaikki olisi hyvin. Mulla siis todettu syke pikkuisella viime viikon pe ultrassa. Tää vuoto alkoi lauantaina illalla. Tein myös lauantaina pitkästä aikaa vatsalihaksia vähänaikaa kun näytin miehelle erilaisia liikkeitä. Toivoisin et vuoto johtuis ultrauksesta ja niistä vatsoista. Rv 6+3.

Hematoomasta en tiedä..
etkö pääsisi tarkistuttamaan tilannetta? meillä jos vuotaa enemmän kuin tuhru niin saa hakeutua akuuttiin josta lähetetään naisten pkl tarkistettavaksi.
Mulla meni valitettavasti kesken niin että alkoi punainen tuhru ja siitä koveni. Välillä oli päivä välissä ettei vuotanut ollenkaan kunnes alkoi sit ihan kunnon vuoto. Mutta mulla oli kivut kokoajan mukana! Ekasta tuhrusta meni viikko että alkoi kunnon vuodot.
Itse hakeutuisin tarkistukseen jos housuun asti tulee enemmän kuin pieni tippa.

Tsemppiä!

Täällä on jatkunut oikeanpuoleinen jomottelu ja nyt parina päivänä tuntunut yhtäkkiä oikein viiltävä/pistävä/kramppaava kovahko kipu oikealla alavatsalla. Hetken on viiltänyt ja mennyt ohi taas. Toivottavasti on ihan harmitonta,mitään vuotoja ei ainakaan ole. :confused:

Mullakin on nyt ollu jomotusta alavatsalla, enemmän vasemmalle puolelle. Eilen ja tänää on nyt toisinaan jomotellu, nopeesti ku nousin ni tuntu viiltävää kipua. Oisko ne niitä kohdun kasvukipuja vaan :rolleyes: tänään on 9+3..

Mulla oli esikoisesta verenvuotoa, joka loppui siihen kun lääkäri löysi sykkeen. Se käynti äitiyspolilla vuodon takia oli mulle itselleni tuolloin rauhoittava, jos vaan teillä on mahdollisuutta käydä, niin sitä kautta saa mielenrauhaa.

Mulla on tällähetkellä rv 8+5, alkuaika meni pahoinvoidessa ja kyökkiessä, mut kulunut viikko on ollut helpompi.

Nyt riesana on turvonnut vatsanseutu, sain jo päähäni,
että joku vatsapöpö vaivaa, kun epäilytti oma pömppö. Onneksi täältä löytyi vastaavia kokemuksia... josko pallomahailu kuuluu kuitenkin tähän alkuvaiheeseen jo.

Raskaus on kyl aika eriskummallinen tila, ikinä ennen en ole tulkinnut itseäni ja tilojani näin suurennuslasilla. Välillä oireet rasittaa ja välillä mietityttää sekin, jos helpottaa, että mikäs merkki sekin sitten on...

Tsemppiä kaikille!

Voi yökötys! Rv 6+4 ja yökkö päätti tulla tänään kylään. Käytin koiraa aamulla tyhjällä mahalla ja takaisin tullessa tuli yökkökohtaus (vielä naapurin talon nurkalla, toivottavasti ei ollut kuulijoita). Oksennusta ei tullut kun eihän mahassa ollutkaan mitään, sain aamupalan syötyä, autossa meinasi uudelleen yököttää mutta töissä olo parani. Nyt illasta syötiin miehen kanssa makaroonilaatikkoa ja taas on yökkö kylässä, yökin ja yökin ja lähellä on et oksennus tulee. Nyt hengitellään.

Alkaa olemaan kaikki muut oireet koettu, paitsi päänsärky. Mahakin on kuin useammalla kuulla raskaana olevalla. Pysyispä tuo yökkö vielä kuukauden hillinnässä niin ei tarvitse töissä järkyttää vielä uutisilla.

Takaisin