Oireet

Tää on kiva kuulla, kun itellä eka raskaus ja kans 10. viikko alkaa loppuviikosta, jotkut oireet kans laantumassa et näin voi olla ilman et välttämättä huolta :)

Sama juttu! 10. viikko alkaa loppuviikosta. Lohduttavaa kuulla, että oireiden laantumista ei ehkä kannatakkaan stressata. :)

Mulla tuli eilen ja tänään pientä ruskeata tuhruvuotoa, joka säikäytti noiden oireiden laantumisen lisäksi. Koska tää raskaus alkoi heti keskenmenneen tuulimunaraskauden jälkeen, pääsin neuvolaan ja tänään ultrattiin. Pääsi kyllä itku kun näin pienen kasvaneen normaalisti, syke löytyi yhä ja jopa liikettä näkyi! ❤ Nyt uskallan ehkä vihdoin alkaa nauttimaan tästä raskaudesta!

Hetken mietin aamukahvia juodessa, että hävispäs ne vähäisimmätkin oireet. Mutta koiran kanssa lenkkeilessä löytyi pieni kuvotus ja ällöolo. Vielä ei meinaa uskoa olevansa raskaana niin pienet lievät oireet sentään muistuttaa että on. :D

Janniliini vähän sama täällä, sellaista pientä kuvotusta välillä on, semmosta että kuvittelenko vaan vai oksettaako :D Ja pari kertaa on kans vissiin närästäny, sitä ei oo koskaan ennen ollu niin siks en oo siitäkään ihan varma!

Minuu alkaa uidessa närästää. :o se olikin ensimmäinen oire josta alunperin epäilin raskautta kun ei yleensä koskaan oo närästänyt.

Kyfi, on ollut äkäisiä vihlaisuja, varsinkin ylös noustessa, hetken saa kulkea köyryssä, ennen kuin pystyy itsensä oikaisemaan. Neuvolantäti sanoi viimeksi kun näki mun nousun, että hyvältä näyttää. :D

Välillä on vihlasuja, lähinnä äkkiliikkeissä. Ja just niinku muurahainen sanoi että ylösnoustessa.

Vihlasuja ollu tääläki sohvalta noustessa ja joskus ihan mustenee silmissäki. Ne tuntuu kyllä enemmän munasarjojen kohdalla ku kohdussa. Joskus molemmin puolin ja joskus vaan toisella.

Viime yönä palelti iha himona :/ Hrrrr.... en saanu unta ku tutisin sängyssä. On ollu vihlasujaki.

Tää nälkä on jotain ihan hirveetä. Aiemmin ei ruoka juurikaan maistunut, nyt nälkä iskee parissa minuutissa niin hirveeksi, että hyvä kun jaksaa raahautua keittiöön ennen kun silmissä pimenee. Ja ruuan laiton välissä on pakko huilata kun ei jaksa seisoa.

Joo, on vihlaisuja ja varmaan kohdun kasvukipuja. Vatsassa tuntuu välillä paine ja kuin vatsalihakset olisi kipeet. Ja nälkä on tosi voimakas. Mullakin oli ennen vähän huono ruokahalu,kellosta katsoin koska täytyy syödä. No,nyt voi kellon unohtaa,nälkä ilmoittaa kyllä.

Juu mulla on vihlomista ja jomottelua kans. Enemmän ollu alkuun vasemmalla puolella, ultraava lääkäri arveli et kiinnittyminen sieltä puolelta ja mulla kans varmaan kohtu painaa sitä munasarjaa. Nyt on enemmän vihlominen siirtynyt koko alavatsan alueelle ja tullu sellaista paineentunnetta enemmän. Mulla jomottaa alaselkää myös, sitä varmaan työt pahentaa. Mullakin kauhea nälkä koko ajan ja jos ei pääse syömään kun nälkä iskee niin tosi huono olo usein tulee. Välipaloja oon joutunu paljon lisäämään.

Mua nyt alkanu paleltaa ihan hirveesti! Nälkäkin ois mut oikeen mikään ei maistu :S sit pitäs pojalle tehdä ruokaa ja harvaa ruokaa pystyn kokkailemaan ilman etovaa oloa! Ärsyttävää :D

Täälläkin oireet lieventyneet kun rv 10 lähestyy. Etova olo poistui (kuten ekassakin parin viikon jälkeen) ja en ole niin väsynyt mutta olenkin saanut nukuttua hyvin nyt kolmena yönä peräkkäin. Kävin neuvolassa ja sain lääkäriajan ensi viikolle, siellä pääsen kurkkaamaan onko siellä varmasti joku :)

Puolkuppia aamukahvia pysty juomaan ja sit tökkäs kahvi. phyih! iltapäivisin iskee kamala väsymys, saas nähdä miten jaksaa tänään iltavuoroon. :)

Viikkoja 7+5. Mun oireet hävisi hetkeksi rv 6+ ja ehdin jo huolestua. Kun 7 viikkoa tuli täyteen, oireilu palasi ehkä jopa hiukan pahempana. Oireista pahin on tuo etova olo, joka yleensä alkaa iltapäivällä ja päättyy kun meen nukkumaan. Tällä viikolla pahoinvointi on kuitenkin alkanut jo aamusta parina päivänä.. olen jopa oksentanut kodin parkkiksella ja toivonut ettei naapuri satu lähtemään töihin samaan aikaan :D Iltaisin olo on ihan nuutunut ja hyvä jos silmät pysyy auki klo 22 asti. Öisin oon alkanut heräilemään enkä välttämättä saa unta enää niin helposti kun aamuyöstä herään. Olo on monesti myös jotenkin kireä ja ärtynyt, vaikka mikään ei ole huonosti.. pinna on lyhentynyt... :(

Vihlaisuja tulee kun nousee sohvalta ylös. Joutuu hetken olla kyyryssä et pystyy suoristaa kropan.

Mut jännä kun pystyn juomaan kahvia mitä viime raskaudessa ei pystynyt..

Takaisin