Oireet

Onko muilla alaselkäkipuja?

Mulla ollut plussasta asti jomotusta alaselässä, välillä voimakkaampaa kuin toisinaan, välillä ei oo jomotusta ollenkaan. Ultrassa käyty 6+4, missä kaikki hyvin, tänään 8+3. Mulla menkkojen aikaan voimakkain oire on aina ollu alaselkäkipu, siksi varmaan nytkin tullut. Ite oon koko ajan ajatellut tän johtuvan kohdun kasvusta kun tätä on koko raskauden aina välillä ollut. Oon töissä päiväkodissa alle 3-v. ryhmässä niin saattaa pahentaa selkäkipuja kun tulee paljon nostamista, kanniskelua ja kumartelua, yleensäkin työt on saanu selän särkemään. Olis kiva kuulla jomottaako muilla alaselkää kun netissä jos yrittää tietoo etsii niin törmää paljon kauhukuviin vaikka itellä huolta ei sillee niin kovin ole :)

Onko muilla alaselkäkipuja?

Mulla ollut plussasta asti jomotusta alaselässä, välillä voimakkaampaa kuin toisinaan, välillä ei oo jomotusta ollenkaan. Ultrassa käyty 6+4, missä kaikki hyvin, tänään 8+3. Mulla menkkojen aikaan voimakkain oire on aina ollu alaselkäkipu, siksi varmaan nytkin tullut. Ite oon koko ajan ajatellut tän johtuvan kohdun kasvusta kun tätä on koko raskauden aina välillä ollut. Oon töissä päiväkodissa alle 3-v. ryhmässä niin saattaa pahentaa selkäkipuja kun tulee paljon nostamista, kanniskelua ja kumartelua, yleensäkin työt on saanu selän särkemään. Olis kiva kuulla jomottaako muilla alaselkää kun netissä jos yrittää tietoo etsii niin törmää paljon kauhukuviin vaikka itellä huolta ei sillee niin kovin ole :)

Välillä joo, aika naftisti kylläkin vielä. Ekan kohalla ku olin töissä ni mulla oli enempi. Mulla kans sairaanhoitajana paljon nosteluja. Ne varmasti pahentaa sitä sullakin.

Mulla oli eilen ekaa kertaa alaselkä tosi kipee. Tuli iltaa kohden töissä ja vaan paheni. Istua ei oikeen pystyny. Särki samaten ku menkkojen aikaan. Tietty säikähdin kun ei oo vielä raskauden aikana särkenyt. Mitä lie oli. Tänään ei tunnu enää selässä mitään. Rv 6+0.

Onko muilla ollut oireena käsien ja sormien kylmyys? Mulla on normaalisti tosi lämpimät kädet mutta nyt raskaana ollessa varsinkin iltaa kohden kädet aivan jäässä! Villasukkia tarvin myös välillä öisin.

Mulla on alaselkä kipua. Olen ajatellut sen johtuvan mun omista jutuista mut onko sekin raskausoire?
Muissa raskauksissa vasta kun vatsa iso.
Muuten olen oireeton. Välillä alavatsaa sattuu. Pelkään et oireettomuus pahasta.

Mua palelee kans tosi paljon. Sormet on jäässä ja joutuu paljon vaatetta pitämään, illat istun kotona viltin alla. Joskus illalla tuntuu niinkuin kuume nousis kun palelee niin kovin, johtunee korkeemmasta ruumiinlämmöstä, mulla jos on ollu se 37 lämpöö aiemmin niin kipeeltä on jo tuntunut.

Mulla on jo liitoskipuja. Ja häntäluu välillä hellänä. Pitää istua ryhdikkäästi kovalla penkillä :grin Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut näin alussa liitoskipuja.

Mulla on jo liitoskipuja. Ja häntäluu välillä hellänä. Pitää istua ryhdikkäästi kovalla penkillä :grin Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut näin alussa liitoskipuja.
Voiko tosiaan häntäluun kipuilu olla liitoskipuja. Mä valittelin koko viikonlopun miehelle kun ei pysty kovalla penkillä lainkaan istumaan kun tuntuu että häntäluuhun joku työntäis puukkoa, vai tästä raskaudestako kaikki taas johtuu :grin

Mulla taas pyörällä ajaminen tuntu tosi epämiellyttävältä, ihanku alapää olis ihan turpeena. Oisin halunnu pyöräillä pysyvien lumien tuloon asti mut jo parin kilsan matka sattuu -.- onkohan tää ihan normaalia? Selkä väsyy ja voisin nukkua koko ajan. Mahaa jomottelee oikeelta puolelta. Oksettaa ja huimaa niin paljon ettei jaksais yhtään olla pystyssä.

Rv 6+2

Oireiden metsästäjä täällä terve! Tänään oli ensimmäisen kerran vähän huono olo, en tosin oksentanut. Nyt olen myös hikoillut tosi helposti, mutta silloin kun en hikoile niin palelee. Parin päivän ajan on myös tuntunut kohdussa jotain, pientä paineentunnetta/kiristystä, semmoista vähän erilaista kuin menkkakivut.

Ja tähän tietoon 5+4 siis tänään.

Voiko tosiaan häntäluun kipuilu olla liitoskipuja. Mä valittelin koko viikonlopun miehelle kun ei pysty kovalla penkillä lainkaan istumaan kun tuntuu että häntäluuhun joku työntäis puukkoa, vai tästä raskaudestako kaikki taas johtuu :grin

Joo on ja sit just häpyluun eriosat ja nivuset tuntuu et repeää osiin. Vihloo siis. Ilmeisesti johtuu hormoneista..

Jahas ei Ollu fiksua mennä suihkuun aamulla ennen aamupalaa... Oksennus ja paha olo taattu! :(

Mä nukuin viime yönä tosi huonosti ja aikaisin aamulla nousin ylös käymään vessassa. Sitten kun yritin mennä takas nukkumaan,alkoi yökkäily. Muutaman kerran yökötti oikein kunnolla,mutta onneks meni ohi ja sain vielä vähän nukuttua. Ekaa kertaa oli tuollainen olo yöllä. Aamulla ja iltaisin oneniten paha olo ja vellova paha olo pitkin päivää. Kertaakaan en oo oksentanut onneksi. Muita oireita on väsymys,hengästyminen ja sellainen jaksamattomuus.

Jäässä minä myös ja ihan järkyttävä väsymys, voisin vaan nukkua koko ajan :sleep011 Tää väsymys on potenssiin kymmenen verrattuna kahteen edelliseen raskauteen

Väsymys on kauhee. Pikku sisarukset on meillä vielä koko tän viikon ja he tietty haluaa kokoajan tehdä jotain ja päiväunet ei tule kuuloonkaan. Rinnat on myös aika kipeet ja turvonneet. Välillä tulee ihan parin sekunnin kestäviä kipukohtauksia. +Mulla alkaa tällä viikolla vielä uusi työ niin voimat on kyl tiukilla. Välillä tulee hiukan huono olo jos on nälkä. Jotenkin tuntuu silti ettei oireita oo ja että mahdanko edes olla raskaana. Mut onneks testi on vahvistunut melkein jo leffaviivoiksi:)

Mulla oireilu alkaa jo helpottaa, 10. viikko käynnistyy loppuviikosta. Tällä viikolla ei ole oikeastaan ollut enää pahaa oloa, jäljellä on enää väsymys ja satunnaiset kohdun kasvukivut. Sama juttu oli esikoisen odotuksessa, rv 9 paikkeilla alkoi ne vähäisetkin oireet hävitä. Silloin stressasin sitä paljon ja olin ihan varma, että kkm tuli. Nyt yritän ottaa iisimmin, mua nyt ilmeisesti vaan on siunattu vähäoireisilla raskauksilla. Tai sitten se pahoinvointi vielä palaa kahta kauheampana... :D

Mulla oireilu alkaa jo helpottaa, 10. viikko käynnistyy loppuviikosta. Tällä viikolla ei ole oikeastaan ollut enää pahaa oloa, jäljellä on enää väsymys ja satunnaiset kohdun kasvukivut. Sama juttu oli esikoisen odotuksessa, rv 9 paikkeilla alkoi ne vähäisetkin oireet hävitä. Silloin stressasin sitä paljon ja olin ihan varma, että kkm tuli. Nyt yritän ottaa iisimmin, mua nyt ilmeisesti vaan on siunattu vähäoireisilla raskauksilla. Tai sitten se pahoinvointi vielä palaa kahta kauheampana... :D

Tää on kiva kuulla, kun itellä eka raskaus ja kans 10. viikko alkaa loppuviikosta, jotkut oireet kans laantumassa et näin voi olla ilman et välttämättä huolta :)

Muokattu viimeksi:
Takaisin