christine86
Vauhtiin päässyt keskustelija
Heips...varovasti uus ilmoittautuu mukaan keskusteluihin. Yllätyksekseni tein 18.10 positiivisen raskaustestin, vaikka edelliset kuukautiset alkoivat 8.10 ja olivat ihan normaalit ja kestivät sen 5 päivää. Ainoa ihmettelyn aihe oli että ne olivat täysin kivuttomat. Olin positiivista raskaustestiä edeltävänä päivänä uimahallissa ja tajusin että nännit oli tosi kipeät kun olin suihkussa. Maha oli turvoksissa, mutta se on sitä niin usein ettei hälytyskellot aiemmin soineet. Aloin kotona googlettamaan mistä moinen tissien arkuus voi johtua ja vieläpä heti menkkojen jälkeen - ja löysin pelkkiä vauvasivustoja. Luin alkuraskauden oireista vaikka mulla on 9 ja 10 vuotiaat tytöt ja palapelin palaset alkoi loksahteleen kohdilleen: viimeaikainen kuolemanväsymys ja pitkiä päikkäreitä, epätavallisen voimakas närästys, selittämättömiä aivastuksia, kummallisia mielitekoja, turvotus ja tietysti nyt tissien arkuus. Heti aamusta ennen töihin menoa poikkesin apteekin kautta ja ostin apteekin oman raskaustestin. Olin asennoitunut negatiiviseen tulokseen kun niitä on tullut lukuisia vuoden aikana tehtyä...no sieltäpä tuliki selkeä plussa! Seuraavana päivänä tein clearbluen digitaalisen testin ja tuli että olisin raskaana ja hedelmöittymisestä on kulunut 2-3 viikkoa. Olen siis syyskuun kierrosta ilmeisesti raskautunut, ongelma on se etten oo ihan varma koska ne menkat oli silloin mutta keskimääräsen kierron mukaan laskettu aika olis joskus kesäkuun puolessavälissä. Toinen mikä mietityttää on ne menkat...jospa se olikin keskenmeno? Toisaalta tissit on edelleen kipeät ja maha turvoksissa. Lisäksi pari päivää on tullut haalean vaaleanpunaista valkovuotoa (n. puoli teelusikallista päivässä)...no varasin maanantaiksi yksityiseltä lääkäriasemalta ultran. Jännittää ihan sikapaljon mitenkä käy...no kaikkeen on varauduttu...