Oireet

Heips...varovasti uus ilmoittautuu mukaan keskusteluihin. Yllätyksekseni tein 18.10 positiivisen raskaustestin, vaikka edelliset kuukautiset alkoivat 8.10 ja olivat ihan normaalit ja kestivät sen 5 päivää. Ainoa ihmettelyn aihe oli että ne olivat täysin kivuttomat. Olin positiivista raskaustestiä edeltävänä päivänä uimahallissa ja tajusin että nännit oli tosi kipeät kun olin suihkussa. Maha oli turvoksissa, mutta se on sitä niin usein ettei hälytyskellot aiemmin soineet. Aloin kotona googlettamaan mistä moinen tissien arkuus voi johtua ja vieläpä heti menkkojen jälkeen - ja löysin pelkkiä vauvasivustoja. Luin alkuraskauden oireista vaikka mulla on 9 ja 10 vuotiaat tytöt ja palapelin palaset alkoi loksahteleen kohdilleen: viimeaikainen kuolemanväsymys ja pitkiä päikkäreitä, epätavallisen voimakas närästys, selittämättömiä aivastuksia, kummallisia mielitekoja, turvotus ja tietysti nyt tissien arkuus. Heti aamusta ennen töihin menoa poikkesin apteekin kautta ja ostin apteekin oman raskaustestin. Olin asennoitunut negatiiviseen tulokseen kun niitä on tullut lukuisia vuoden aikana tehtyä...no sieltäpä tuliki selkeä plussa! Seuraavana päivänä tein clearbluen digitaalisen testin ja tuli että olisin raskaana ja hedelmöittymisestä on kulunut 2-3 viikkoa. Olen siis syyskuun kierrosta ilmeisesti raskautunut, ongelma on se etten oo ihan varma koska ne menkat oli silloin mutta keskimääräsen kierron mukaan laskettu aika olis joskus kesäkuun puolessavälissä. Toinen mikä mietityttää on ne menkat...jospa se olikin keskenmeno? Toisaalta tissit on edelleen kipeät ja maha turvoksissa. Lisäksi pari päivää on tullut haalean vaaleanpunaista valkovuotoa (n. puoli teelusikallista päivässä)...no varasin maanantaiksi yksityiseltä lääkäriasemalta ultran. Jännittää ihan sikapaljon mitenkä käy...no kaikkeen on varauduttu...

Ai niin, semmoinenkin oli! Mulla tuli viimeksi muistaakseni joskus rv 30 tienoilla. Sitkeästi kyllä näkyi monta kk synnytyksen jälkeen.

Itsekin olen tällä viikolla miettinyt peittäviä paitoja turvonneen mahan vuoksi (jota ei voi edes vetää sisään, kohtua kivistää?) ja kävinkin pari ostamassa, tänään katselin jo Mamalicious -sivuston tarjontaa. Mut jos nyt vielä koettas mennä normivaatteilla niin kauan kuin pystyy.

Olen siis ylipainoinen, mahaa jonku verran jo ennestään, rv vasta 5+1.

Oireet ovat vähentyneet, nuha (ja röhäyskä) vain jatkuu ja jatkuu.

Tänään testiin ilmeistyi haalea plussa, en tiedä kuulunko kesäkuisiin vai heinäkuisiin, kierto aika mahoton :D ensiviikolla vielä muutama testi.. oireita ei oo muutakun et rinnat on arat, vilu, JANO! Ja välillä tulee tosi kovia menkkasärkyjä :( ensimmäistä odotellaan.. toivottavasti heppu pysyy mukana <3

Täällä tällä hetkellä kovimmat oireet on väsymys ja ruokahaluttomuus. Ei jaksa. Krapulaista oloa sityen tietenkin pukkaa, kun ei ruoka maistu.
Ja matkapahoinvointi on noussut uusiin sfääreihin.

Uusimpana oireena on paha olo jos ei syö säännöllisesti ja tätä oli muistaakseni esikoisenkin kanssa. Eli aamuisin jollei heti ehdi syömään jotain niin tulee nopeasti paha olo:depressed:

Esikko1 mulla tuli esikoisesta tosi aikasin kans lineanegra, nyt ei oo viel näkyny.

^^ tääl on kans ihan jäätävä väsymys, niin ettei jaksais edes syödä ja sehän myös kostautuu sit ihan kaameena olona!
^tääl syödään voileipäkeksi sängys ennen nousemista!

Tääl on uutena oireena niin kamala turvotus käsissä, ettei voi koko päivää pitää sea bandeja ja siitäkö paha olo tykkää... :sour:

Päivikki&Nuppu 5+4

Täällä yksi kestokrapulainen myös! Etova olo pitkin päivää, illalla hetkeksi hellittää. Janottaa ja öisin pissattaa sekä yleensä myös nälättää. Tänään teki niin mieli cokista enkä oikeastaan juuri koskaan juo limsaa. Mahassa täysi olo. Ensimmäiseen verrattuna kohdun kasvukipuja ei juurikaan tunnu, välillä alaselkää jomottaa. Eikä närästä vielä ja hetkellisen ummetuksen jälkeen hommat pelaa taas. Päikkärit olen nyt nukkunut kahtena päivänä joten illalla jaksaa taas paremmin olla hereillä. Toivottavasti nämä olot paranisi muutaman viikon sisään, on nimittäin aika väsyttävää olla huono-oloinen ja väsynyt. En jaksa paljon ulkoillakaan esikon kanssa.

Rv 7+4

Heipähei, täällä yksi uusi varovasti ilmoittautuu! Menkkojen mukaan nyt on 5+2 mutta clearblue näyttää vasta raskaana 1-2 ja oireita on niin vähän että itellä tunne et ovis ois ollu myöhemmin. No kyllähän tuo vielä selviää!

Tähän mennessä vain vähän hajuherkkyyttä mutta tänään uutena oireena hiusten rasvoittuminen! Ja naama kukkii myös, erittäin hehkeä fiilis siis. :bored:

Vähän on semmoinen olo että tulispa niitä oireita lisää, jotenkin homma konkretisoituis enemmän kun vielä on vähän epäuskoinen fiilis mut toki pitää olla myös iloinen kun ei ole pahoinvointia tms.

Mulla on kyllä aivan oireeton olo! Ne pienet oireet mitä oli ennen plussaamista ja plussan aikoihin on jäänyt pois tai sitten olen vaan jo tottunut niihin. Ei ole niin väsynyt olokaan enään. Kaipas tässä täytyy olla tyytyväinen, niin kauan kun kestää!! :D Eilen sain digiin raskaana 2-3vk, eli hienosti on viikot nousseet. Kyllä tässä ainakin raskaana ollaan edelleen! :)

Mimmi rv 5+0

Mulla on kyllä aivan oireeton olo! Ne pienet oireet mitä oli ennen plussaamista ja plussan aikoihin on jäänyt pois tai sitten olen vaan jo tottunut niihin. Ei ole niin väsynyt olokaan enään. Kaipas tässä täytyy olla tyytyväinen, niin kauan kun kestää!! :D Eilen sain digiin raskaana 2-3vk, eli hienosti on viikot nousseet. Kyllä tässä ainakin raskaana ollaan edelleen! :)

Mimmi rv 5+0

Mulla ihan sama, oireet joita oli plussatessa oikeastaan hävinneet. Tänään 5+3 ja digi näytti edelleen 2-3vkoa, mikä vähän huolettaa mut uus testi taas parin pvn päästä, jos sit olis noussut

Täälä on nyt useamman päivän jomotellut oikealla alavatsalla.. pistää kyllä huolestuttamaan jos taas olis kohdunulkoinen kyseessä :( välillä toki ohimenevää nopeaa juilintaa ihan tuossa keskellä ja vasemmallakin, mutta melkeinpä koko ajan jomottelee silti oikealla. Toivottavasti olis vain se keltarauhanen tai jos kiinnittyminen on tapahtunut kohdun oikealle puolelle (kai sekin voi tuntua enemmän oikealla??) Eilen tein kyllä digin mikä näytti aivan oikein 3+ (rv 5+1), joten sen puoleen hieman helpotti tätä stressiä..

Hassua, että ollaan huolestuneita oireista ja oireettomuudesta. Tästä se loppuelämän murehtiminen sitten alkaa. :love017 :Heartred Uskon, että meillä on kaikki hyvin ja täytyisi vaan koittaa olla murhetimatta. Me ei voida sille mitään jos jotain tapahtuisi. Mutta toivottavasti kaikki menee hyvin saadaan ne kesätuhisijat!:love7

Mä aattelin testata viimisen digin vasta ens viikonloppuna-tai jopa ylikin.. Kaikilla ei nouse hormonit niin nopeesti, ni onpahan sitte ainakin ylimääräsiä päiviä päälle. Mulla näytti eilen rv 4+6 raskausviikkoja 2-3.

Mimmi rv 5+0

Muokattu viimeksi:
Täälä on nyt useamman päivän jomotellut oikealla alavatsalla.. pistää kyllä huolestuttamaan jos taas olis kohdunulkoinen kyseessä :( välillä toki ohimenevää nopeaa juilintaa ihan tuossa keskellä ja vasemmallakin, mutta melkeinpä koko ajan jomottelee silti oikealla. Toivottavasti olis vain se keltarauhanen tai jos kiinnittyminen on tapahtunut kohdun oikealle puolelle (kai sekin voi tuntua enemmän oikealla??) Eilen tein kyllä digin mikä näytti aivan oikein 3+ (rv 5+1), joten sen puoleen hieman helpotti tätä stressiä..

Mulla on jomotellut koko raskauden ajan vasenta puolta enemmän. Muualtakin kyllä mut selkeesti vasemmalla alavatsalla jomottaa välillä enemmän yhdessä kohtaa. Tänään rv 8+1, oon käyny varhaisultrassa 6+4 missä näkyi että kaikki just niinkuin pitää ja lääkäri arveli et olis kiinnittynyt vasemmalle, ovulaation tunnen kans selkeesti enemmän vasemmalla. Et ei oo välttämättä toi huolenaihe. :)

Mulla kans jomotellut paljon enemmän oikealta puolelta. Välillä keskeltä ja välillä vasemmalta. Mut eniten oikeelta. Oon sitä kanssa vähän miettinyt, mutta en oo jaksanu huolestua liikaa kun "kipu" ollut niin pientä. Ei kivuksi voi edes sanoa. Jostain luin et siltä puolelta mistä se munasolu irtoaa niin on enempi jomottelua alkuraskaudessa. En sit tiiä enkä yhtään muista mistä luin. Hienoa kuulla Mimmiii et kaikki hyvin. Ja et jomottelut kuuluu asiaan. :)

Mulla jomottelut laantunu plussauksen jälkeen päivä päivältä. Sekin mietityttää.. Mutta kun tässä ekaa odotan niin pistää mietityttämään jokaiset jomotukset ja oireettomat hetket.:bored: Pitää vaan olla positiivinen eikä murehtia liikaa. :) Se on minun neuvo itelleni ja teille! Tänään 5+5.

Mulla jomottelut laantunu plussauksen jälkeen päivä päivältä. Sekin mietityttää.. Mutta kun tässä ekaa odotan niin pistää mietityttämään jokaiset jomotukset ja oireettomat hetket.:bored: Pitää vaan olla positiivinen eikä murehtia liikaa. :) Se on minun neuvo itelleni ja teille! Tänään 5+5.

Toi on kyllä niin totta et varsinkin tällee eka raskaudessa vähän kaikki laittaa huolettamaan. Itse oon kans tässä järkeillyt että turha murehtia vain murehtiakseen. Mitään ei sillä voi varmistaa eikä estää. Pitää vaan luottaa siihen että kaikki menee hyvin, suurin osa raskauksista menee, ja elää päivä ja tilanne kerrallaan. Tsemppiä muillekin murehtijoille!

Musta tuntuu, et oon vaan joka kerralla enemmän ja enemmän pelokkaampi. En mie esikoista odottaessa ollu lähellekään näin pelokas mitä nyttten. Mutta kyllä sitä jännitti sillonkin.

Takaisin