Oireet

Täällä kanssa ihmettelen tätä turvotusta, ei esikoisesta ollut ollenkaan tällästä... kauhulla odotan koska ensimmäinen uskaltaa kommentoida mahaani... en vaan mitenkään vielä haluaisi paljastua.

Muurahainen 5+3

Just kirjoitinkin et mäkään en esikoisesta muista tällaista turvotusta. Silloin ei ollut kyllä sellaista "äitipömppistä" lähtökohtaisestikaan, kuten nyt ☺

Täälä tuli eilen ihan uutena oireena huimaus. Sohvalta kun nousin niin silmissä vaan pimeni ja oli pakko ottaa seinästä tukea. Syönytki olin vähä aiemmin että ei verensokeristakaan voinut oikein johtua. Mua ei siis normaalisti ikinä huimaa.

5 riks raks ja poks

No joo siis kiva kuulla etten oo ainut, vaikka nämä kivut on ihan peestä. Juilii tosi inhottavasti, heti just niinkö joku tenniskyynärpää. Ei kai se auta kun ottaa panadolia. Ja sit kun muutenkin voimaton olo ja oksettaa niin ei kai tämä kipu ainankaan auta asiaa.
Jep, varmaan liittyy hormoneihin, mistä voi syyttää kaikkia oireita :D

Täällä tuntuu olevan kaikenlaista oiretta! Väsymys on todella uuvuttava ja töissä oleminen todella vaikeaa. Nyt kahden viikon ajan ollut myös ällötystä ja kahvi on saanut kokonaan jäädä vaikka kahvi on mun rakkaus alavatsassa repäisykipuja nopeasti noustessa ja outona kipuna tuntuu todella voimakas poltto alavatsassa josta piti oikein mainita neuvolassa koska kipu on ollut aika lamaannuttava. Tämä on tapahtunut 3 kertaa mutta toivotaan että on vain normaalia :)

Mulla on kanssa tänään ja eilen ollut jonkinlaista ällötystä, mutta tosi lievää. Muuten oon aika oireeton edelleen. Suuta kuivaa välillä ja mahassa nippailee yleensä iltaisin tai öisin. That's it.

Tänään menossa 5+2

Mulla on kanssa ollut toi suun kuivuminen. Ennen raskautta join vettä tosi paljon (dieetillä olin) ja nyt vedenjuonti on vähentynyt. Toki yritän juoda edelleen vettä tiheesti mutta se sitten taas aiheuttaa vessassa ravaamista.

Nippailuja on ja sit nälän tunne! Se vaihtelee päivittän, mutta on kyllä ollut yks selkeimmistä oireista. Onneks sentään ei ihan joka päivä oo vaivannu. Muuten oon kyl voinu tosi hyvin. :)

Rv 5+3

Voi että oon kade teille oireettomille/vähäoireisille.
Aina sanotaan että raskaus ei ole sairaus, mutta on kyllä ollut niin kirjaimellisesti sairas olo koko tän alkuraskauden ajan.
Tuntuu että elämä menee ohi kun päivät vaan kuluu ja voimia ei ole mihinkään.
Nukun 12h unet ja välillä päivälläkin, koiranpennun kanssa lenkkeilystä ei tule mitään kun koko ajatus uloslähdöstä on äärimmäisen vastenmielinen.
Kun vihdoin sinne raahautuu viimeisillä voimillaan, jaksaa kävellä ehkä 500-700 m ja sitten onkin pakko heittäytyä kotiin sohvalle.
Siivouksen jälkeen on niiiiiin uupunut.
Mieli haluaisi tehdä asioita,mutta kroppa ei jaksa.
Olen miettinyt kyllä että voisko tää olla myös raudanpuutosta tms.(olen kasvissyöjä) ja olenkin aloittanut rautalisän.
Kahvia tekisi pahoinvoinnista huolimatta mieli ja sehän se varmaan piristäisi, mutta en uskalla juoda enempää kuin sen 1-2 kuppia päivässä.
Toivottavasti mahdollisimman pian voimat palautuu!
Viikot täällä 6+0.

Mäkin oon voinut jo kolme viikkoa niin huonosti ettei mitään rajaa. Väsyttää ja yököttää 24/7, oon turvonnu kun joku pannukakku ja vaikka mitä muuta...

Esikoisen raskauteen verrattuna tää on jotain ihan järkkyä! Sillon vaan vähän yökötti joskus viikoilla 8-10 mut seki oli tosi vähäistä verrattuna tähän.

Voikun olo vähitellen paranis!

Täälläkin ollaan neljän seinän sisällä, saikulla oon ollut 2 viikkoa kun ei pysty oikein mihinkään. Heti kun liikkuu (sisälläkin), pahoinvointi pahenee ja päänsärkyä on, syke pilvissä, eikä se rauhoitu muuten kuin menemällä lepäämään. Huono olo ja nälkä jatkuvasti. Viikot 6+5.

Mulla oli tänään eka aamu, kun oli vähän ällö olo. Helpotti kyllä aamupalan jälkeen. Muutenkin sellanen "ei tee mieli mitään" -päivä. Tai jos jotain niin jotain helppoa ja epäterveellistä noutoruokaa..

Muakin vaivaa tuo - ei tee mieli mitään. Ja jos tekee niin just vaan kaikkee rasvasta ruokaa tai sokerisia herkkuja! Pakko vaan yrittää kuotenkin pikkasen kattoa mitä syö ettei aivan tolkuttomasti paisu vääristä syistä! Niin ja tosiaan tänään ekaa päivää maha turvonnu. 6cm oli tullu yön aikana vyötärölle lisää! :-D Tissit tietty vähän arat. Mutta tosiaan toivon että tää vähäoireisuus ei oo merkki mistään huonosta asiasta!!

Ja tosi kurjaa kuulla teitä joilla on pahoja oloja. :-( Varmasti raskaita ja pitkiä päiviä. Toivotaan et teillä olot helpottais pian!

Mul on niin oireetonta (tai no sitä iltaturvotusta mut ei juuri muuta) et pakko oli testaa digillä, et nouseeko viikot. Tänään olis mun laskujen mukaan 5+1 mut digi ei vielä näyttänyt 3+ viikkoja....voihan se olla vaan siitä et enhän mä ihan varma voi noista viikosta olla. Et uutta testiä sit parin pvn päästä pakko kokeilla. Vaikka eikai sekään mitään takaa, vaikka hormoonitasot nousee kun niin alussa ollaan. Ärsyttää kun stressaa ja huolettaa et jos kaikki ei ookaan hyvin. Mun ei pitäisi lukee mitään kauhujuttuja kun niin huonosti kestän tätä jännitystä.

Muokattu viimeksi:
Tiituu tosi samoissa mennään.. mä testasin eilen digillä 2-3 (arviolta 5+0 tänään). Ja tosiaan oireita on tosi vähän! Järkky turvotus, kova jano ja jokunen nippailu mahassa silloin tällöin. Pari kertaa lievä pahanolonhäivähdys käynyt. Yritän suhtautua positiivisesti

Tiituu tosi samoissa mennään.. mä testasin eilen digillä 2-3 (arviolta 5+0 tänään). Ja tosiaan oireita on tosi vähän! Järkky turvotus, kova jano ja jokunen nippailu mahassa silloin tällöin. Pari kertaa lievä pahanolonhäivähdys käynyt. Yritän suhtautua positiivisesti

Onneksi löytyy muita, joilla sama vaihe eikä kauheasti oireita vielä. Helpottaa mun mieltä :-)

Aika oireettomasti täälläkin menee. Tänään tosin tuli aamulla kun olin esikon vienyt tarhaan vähän etovahko olo mutta se oli 15 sekunnissa ohi. Välillä saattaa iskeä äkkinälkä ja siitä tullutta hömelöä oloa on ollut muutaman kerran. En mä kovin paljoa oireita kaipaa kunhan vain tietäisi että kaikki on ok asukkaalla.

Täälläkin aika vähillä oireilla. Väsymystä kyllä on ja välillä pientä kuvotusta, joka ei ole haitannut elämistä. Edellinenkin raskaus oli aika vähä oireinen. :)

Eilen join iltapäiväkahvit ja se kyllä närästi normaalia enemmän. Huono olo jatkui muutaman tunnin. Piti illalla vielä syödä toinen isohko ateria, vaikka ei olis tehnyt mieli syödä mitään. Olenko muuten täällä ainoa, jolla ei ole vielä ollut mielihaluja?!

Sain vihdoin nukuttua hyvät yöunet, heräsin vasta kuudelta ekan kerran :p

No en mäkään tiedä onko mulla ollut mitään erityisiä mielitekoja. Pitsaa/hamppareita/makeits herkkuja on tehny mieli enempi ku yleensä. No eilen se sit kostautu ku söin 1,5 kinuskimunkkia ja hampurilaisen&kokista. Niin tuli jäätävä närästys! En edes tajunnu et on närästyksestä kyse ennenku röyhtäsin tunnin päästä ja helpotti olo! :hilarious: Nyt kyl kiellän iteltäni liialliset herkkuken syömiset ku kerran noin huono olo tulee. Aamulla sit kahvistakin alko närästämään ekaa kertaa. Eli sitäki joutuu nyt varmaan entisestään vähentää.

Ei miullakkaa oo mittää mieli haluja ollunna vielä. Pikemmin pientä kuvotusta ruokaa kohtaan. Ei pysty syömään normaaleja annoksia, vaan pieniä annoksia usemmin. :)

Takaisin